Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taśma niema nic wspólnego z ta sprawą o której piszesz chyba że tak pokręciła że się urwała ale wtedy by sygnał nie działał i poduszka by świeciła.

Proponuje przeprowadzić to kodowanie w 03-ABS Brakes porządnie zgodnie z opisem

ja tez miałem z tym spore problemy i dopiero jak trochę pojezdziłem samochodem i zrobiłem kodowanie to problem ustał.ważne jest by to przeprowadzić dokładnie jak jest opisane.

03-ABS Brakes (na włączyonym samochodzie, zeby wspomaganie działało)

Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie :

Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555

Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu.

Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 .

* 0?xxx: Model auta

o 9 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)

o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 4 = HP2 16" (PR-1LX)

o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)

o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 6 = C54 (PR-1LZ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manualna

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555

Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy :

Układamy CODE z poniższych informacji

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manulana

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255

Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod)

Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) :

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes

[Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]

Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.

Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]

Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

Nie powinno być już żadnych błędów

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Zrob dokladnie jak kolega radzi a blad zniknie :>

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

witam!

tez walcze z calym procesem tego logowania kodowania...brak mi slow :confused4:

pytanko moje takie

jak jestem w grupie 03ABS i mamy zrobic taki manewr:

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes

[Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]

Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.

Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]

Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

to czy wpisujac te cyfry 40168 wszystko jest po prawnie???

vag pokazuje mi te chmurke z podpowiedziami i patrze na to i mysle ze powinno byc inaczej?jestem nowy w tym temacie wiec moze sie myle??

poprostu tak ma byc wpisane??

dzieki!

Opublikowano

Wpisujesz dokładnie ten numer 40168. [br]Dopisany: 02 Maj 2011, 14:56_________________________________________________Mam do Was pytanie bo ostatnio spotkałem się z manetką tempomatu która różni się nieco wyglądem niż te, które są na zdjęciach w zwijaku. Jeździła normalnie w A4 jednego kolegi z forum. O co chodzi ? To jakaś wersja z USA albo jeszcze lepiej UK ?

Opublikowano

Wpisujesz dokładnie ten numer 40168. [br]Dopisany: 02 Maj 2011, 14:56_________________________________________________Mam do Was pytanie bo ostatnio spotkałem się z manetką tempomatu która różni się nieco wyglądem niż te, które są na zdjęciach w zwijaku. Jeździła normalnie w A4 jednego kolegi z forum. O co chodzi ? To jakaś wersja z USA albo jeszcze lepiej UK ?

Moze skoda albo vv :wink4:

Opublikowano

Wpisujesz dokładnie ten numer 40168. [br]Dopisany: 02 Maj 2011, 14:56_________________________________________________Mam do Was pytanie bo ostatnio spotkałem się z manetką tempomatu która różni się nieco wyglądem niż te, które są na zdjęciach w zwijaku. Jeździła normalnie w A4 jednego kolegi z forum. O co chodzi ? To jakaś wersja z USA albo jeszcze lepiej UK ?

Moze skoda albo vv :wink4:

No właśnie dziwne bo kształt miała podobny ale już te białe ikonki na samej manetce były inne. Z tego co Pamiętam był tylko plus i minus bez tej strzałki wygiętej w łuk.

Opublikowano

witam!

tez walcze z calym procesem tego logowania kodowania...brak mi slow :confused4:

pytanko moje takie

jak jestem w grupie 03ABS i mamy zrobic taki manewr:

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes

[Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]

Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.

Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]

Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

to czy wpisujac te cyfry 40168 wszystko jest po prawnie???

vag pokazuje mi te chmurke z podpowiedziami i patrze na to i mysle ze powinno byc inaczej?jestem nowy w tym temacie wiec moze sie myle??

poprostu tak ma byc wpisane??

dzieki!

ja dzisiaj rano vagowałem tempomat. Też miałem problem z kodowaniem. z 5 razy próbowałem i w końcu wyszło. Tak jak było podane.krok po kroku.Tempomat chodzi rewelacyjnie.Pali mi się jednak na desce kontrolka ESP. Musze zobaczyć w vagu jakie są błędy.

Opublikowano

:good: juz tempomacik smiga jak trzeba :)

dzieki za dobre checi i kazde info!

u mnie wadliwy byl czujnik polozenia sprzegla,

wymieniony i wszystko zaczelo dzialac jak powinno :>

Opublikowano

Powiedzcie koledzy jakie ma znaczenie i ewentualnie jak zmienić:

Podczas kodowania ABS przy założonych nowych modułach w BS pokazało mi:

Tolerance 2,5 st zamiast 5,0

Nie wiem jak było wcześniej bo nie sprawdziłem. Generalnie przeszedłem całą procedurę, wszystko działa poprawnie, ESP też.

Ma to jakieś znaczenie?

Opublikowano

Jeżeli tolerancje masz 5 a teraz pokazuje Ci 2,5 to znaczy że mieści się w tolerancji. Jeżeli miałbyś 7.5 znaczyło by to że masz o jeden ząbek odchyloną kierownicę. :>

Opublikowano

koledzy jestem w trakcie wymiany kierownicy więc musiałem zmienić ten moduł i w bloku 03 abs hamulce w logowaniu mam teraz wrtość 00000 i ni cholery nie chce przyjąć żadnej innej a chyba już wszystkie kombinacje zrobiłem .

mam teraz błedy abs esp air baga

macie jakiś pomysł co tam wpisać, bo jechałem zgodnie z instrukcją ale już nie mam pojęcia co tam wpisać.

Opublikowano

Musisz coś robić źle z kodowaniem bo nic nie mogłeś w tym uszkodzić, oczywiście moduł kierownicy wcześniej przypisałeś do vinu i zakodowałeś ?

Opublikowano

Na pewno źle zakodowałeś trzecią cyfrę hamulce skoro nieprzyjmuje kodowania bo raczej nic innego tam się nie da zamienić.

Opublikowano

walczę z tym kodowaniem dalej może na innym vagu, teraz robie wszystko na 208 pl może jakiś stary czy coś .

od samego początku zacznę może coś spierd.. na wstępie.

a jak co to jestem u Ciebie Diminik we wtorek :)

Opublikowano

Sprawdź we wlepce albo w książce jaki masz kod hamulców i nie koduj kierując się rozmiarem swoich felg tylko tym jakie masz właśnie hamulce.

Opublikowano

u mnie tempomat działa ale jest małe ale..Przy skręcaniu kierownicą w lewo zapala sie kontrolka i nie działa mi ESP.Wywala błąd 778.W Meas. Blocks - 08 Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)przy skręcie kierownicą max wlewo pojawia sie wartość 895 natomiast jak skręce max w prawo wartość jest wyraźnie niższa bo -137,5. Zastanawiam sie czy wartości nie powinny byc równe.i co jest tego przyczyną? Macie jakiś pomysł?

Opublikowano

Nie kręciłeś taśmą po wymontowaniu ? Ona ma ogranicznik który dopiero po dociśnięciu przez kierownicę pozwala na swobodny obrót taśmy, może ktoś przez przypadek wcisnął ten ogranicznik i przekręcił taśmę ? Tak by to wyglądało. Czy sprawdzałeś na samym początku czy tolerancja mieści się w przedziale do 5 stopni ?

Opublikowano

wczoraj kodowałem ABS po wymianie modułu pod kierą

Opisz jak kodujesz pompę i jak przyuczasz G85(czujnik skrętu)

Powinno być na jednym zapłonie :

LOGIN 09555,kodowanie 04255,Login 40168, nastawy04, blok 01, OK.

Opublikowano

Login i kodowanie są uzależnione od silnika, hamulców oraz skrzyni. Nie uogólniaj wszystkich aut do takiego kodowania bo zaraz będzie 100 pytań co jest nie tak. Jeżeli chodzi o numerki to trzeba spisać stare kodowanie hamulców albo opierać się na wlepce tam jest napisany kod naszych hamulców.

Opublikowano

Taśma chyba była ruszana :wallbash: spróbuje dzisiaj ja właściwie ustawić .dzięki

Opublikowano

Login i kodowanie są uzależnione od silnika, hamulców oraz skrzyni. Nie uogólniaj wszystkich aut do takiego kodowania bo zaraz będzie 100 pytań co jest nie tak...

Podałem kodowanie do jego wyposażenia...

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...