Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wentylator od klimatyzacji w A4 B5 nie włącza się


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam...

mam maleńki problem z klimatyzacją a w zasadzie z jej wiatrakiem..

nie włącza się.

na krótko działa.

jak podpiąłem do kompa - tez nie działa

chyba jest problem z przekaznikiem klimatyzacji.

ale gdzie on jest??

co jeszcze mogę sprawdzić...

i gdzie jest ten przekaźnik klimatyzacji...

z góry dzięki...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

w B7 jest zamontowany nad wentylatorem chłodnicy. Jest wielkości paczki papierosów +- ...pozdrawiam

Opublikowano

w B7 jest zamontowany nad wentylatorem chłodnicy. Jest wielkości paczki papierosów +- ...pozdrawiam

Spoko ale jest mowa o b5 ,a wiem że tam nie ma tego sterownika do wentylatorów....

Opublikowano

Bezpiecznik od wentylatora znajduje się pod kierownicą. Jak zwalisz osłonę (tą nad pedałami) to znajdziesz duży bezpiecznik (chyba 40 A). Prawdopodobnie przekaźnik również się tam znajduje. Jeśli bezpiecznik jest spalony, to sprawdź dokładnie wentylator, gdyż te bezpieczniki nie palą się bez powodu. U mnie bezpiecznik się przepalał, gdyż szczotki na wentylatorze się skończyły. Możesz również sprawdzić kostkę łączeniową przewodów. Jest ona umieszczona pod czarną osłoną od zbiorniczka płynu do wspomagania.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

na 99, 99999% skonczyly Ci sie szczotki w silniku wentylotora, temat wałkowany xrazy na forum :szukaj:

Opublikowano

Poszukaj w moich postach, opisywałem co i jak.

Opublikowano

patrzyłem pod osłona płynu od wspomagania, w tym miejscu właśnie na krótko podłączyłem wentylator i tak działało..

a jak wentylator się włączył to chyba nie szczotki?? :mysli:

bo jak by były szczotki zjeżdżone to by chyba nie chodził a jak by chodził to by zrzędził?? :mysli:

Opublikowano

No patrz moja poprzednia wypowiedź. Opornik.

Opublikowano

Ok a ja mam dodatkowe pytanie. Załóżmy, że wentylator stanął a klime włączyliśmy. Jaka sytuacja ? Wywala tylko czyjnik ? Czy coś więcej rozwali. I dodatkowo czy mogę którymś kodem klimatronika kontrolować to czy wiatrak chodzi czy nie ?

Opublikowano

Powinno wywalić bezpiecznik, ale u mnie w takim wypadku padł opornik odpowiadający za 1 bieg.

VAGiem napewno - w czasie testu elementów wykonawczych jest uruchamiany wentylator.

Opublikowano

VAGiem napewno

Chodzoło mi o większą wygodę, a mianowicie żeby być pewnym w czasie jazdy autem.
Opublikowano

Na słuch, chyba innej możliwości nie ma.

Opublikowano

VAGiem napewno

Chodzoło mi o większą wygodę, a mianowicie żeby być pewnym w czasie jazdy autem.

W korku auto się może zacząć gotować, klima na postoju gorzej chłodzi i w pewnym momencie presostat ją rozłącza, ale nadmierne ciśnienie nei służy ani sprężarce, ani obiegowi. U mnie po tej zimie stanął wiatrak, skończyły sie szczotki, ale nawet bezpiecznika nie wywaliło. Wentyl dostał nowe szczotki i działa prawidłowo.

Opublikowano

Pytam tylko dlatego, że przy naprawie klimy mechanik powiedział, że raz mu się nie załączył wiatrak. Wziął i obstukał go (żeby "popiół" z zużytych szczotek obleciał) Jak do tej pory używam ciągle klimy i metodą na "słucha" sprawdzam czy wiatrak chodzi.

Opublikowano

Podczas jazdy inaczej niż na słuch albo jeżeli masz wskaźnik to po spadku napięcia ładowania nie poznasz.

Opublikowano

W zwiazku z tym iz w moim a4 b5 rowniez przestal dmuchac nawiew klimatyzacji i ogrzewania rowniez mam kilka pytan, bezpieczniki wszystkie sa cale a wentylator nie dziala. nie wiem czy kupywac nowy i jak sprawidzic samemu czy stary dziala. moze ktos powiedziec jak sie dostac do wentylatora nadmuchu klimatyzacji i ogrzewania? prosilbym rowniez o odpowiedz na pytanie czy w passacie b5 jest taki sam wentylator? bo przeszukiwalem juz allegro i nie wiem nawet ktory by pasowal do audi w wielu aukcjach pisze ze pasuje i do audi a4 i do passata b5

Opublikowano

Chwileczkę, mówisz o wentylatorze nadmuchu w kabinie? My tu rozmawiamy o pomocniczym wentylatorze chłodnicy. Wentylator kabiny ma pewnie zużyte szczotki, dlatego straciłeś nadmuch, bezpiecznika nie musi wywalić. Zamiast kupować nowy oddaj to do jakiegoś elektryka niech wymieni szczotki bo to będzie parę gorszy. Gorzej jeżeli zeszlifowany jest już komutator, wtedy pozostaje wymiana na inny wentylator, od passata b5 pasuje. Żeby dostać się do wentylatora musisz zdjąć schowek, wtedy zobaczysz wentylator przykręcony na 3 wkręty, 2 idą łatwo bo jest dostęp, z 3 jest trochę gimnastyki jeżeli nie zdejmiesz podstawy poduszki pasażera ale da się.

Opublikowano

odkopie trochę temat

w mojej a4 z 2000 r jest problem z wentylatorem od klimy

przy włączonej klimie nie włącza się, wyczytałem gdzieś że czasem wystarczy popukać w niego i załapie, też tak zrobiłem niby się włączył, ale jakoś wolno chodził

zgasiłem auto i ponownie włączyłem klimę niestety znów musiałem popukać w silnik aby się załączył i znów chodził jak wcześniej

czy możliwe że silnik już jest na wyczerpaniu i najlepiej zakupić nowy ... ewentualnie używany (ale jaka pewność że będzie chodzil)

a czy ktoś go wymieniał ? jest to skomplikowane czy może trzeba pół przodu rozwalić aby go podmienić ?

Opublikowano

Szczotki w silniku wentylatora się skończyły, przerabiałem to kiedyś w b5. Dobry elektryk poradzi sobie z wymianą, ewentualnie zamiennik wentylatora ok. 200 zł. Do wyjęcia nie trzeba szczególnie grzebać, przy silniku rzędowym powinien dać się wyciągnąć nawet bez odsuwania pasa przedniego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...