[ALL B5] Klekotanie w silniku - hydrauliczne popychacze

    59 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Mam takie pytanie: Czy może ktoś w swoim Audi 1,6 wymieniał popychacze??? Bo problem polega na klekocie takim jak w dieslu. Ktoś mi powiedział że to trzeba wynienić popychacze razem z wałkiem rozrządu. Czy nie wystarczy wymienić samych popychaczy???

    Czy przyczyna klekotania (przy ciepłym i zimnym silniku) leży gdzieś indziej???

    Wymieniłem olej na Castrol GTX Magnatec (półsyntetyk) i jest to samo...poziom oleju na bagnecie jest max dopuszczalny......

    zawsze do tematu dodawaj [b5 1.6] jeśli chodzi o dział techniczny - poprawiam, a temat już był uzywaj szukaczki edit by wiki

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja tez mam taki problem... Taki dzwiek slysze po szybszej jezdzie np. autostrada.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kurcze wymenilem popychacze i jest to samo.........mechanik powiedzial ze to od oleju zebym nalal Mobil bo mam Castrol a na Castrolu to Japońce chodzą i jest dużo żadszy niż Mobil.......Co radzicie dopiero 1000km zrobilem na Castrolu i bede w plecy......

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam mi tez klekocze :( udało wam sie cos z tym zrobic ?? jak tak to napiszcie... z gory dziekuje :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ten klekot czasami to normalna sprawa i nie ma się czym przejmować lać olej Mobil S - półsyntetyk i zostawić temat w spokoju. Mi też czasmi pomlaska ale rzadko

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja mam mobil1 mineralny zalany ale jak troche przymroziło to tez usłyszałem cos takiego przez pare sekund.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mam olej Mobil Super S i czasem (rzadko) też sobie poklekocze.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mi klekocze przez 2-3 sekundy po odpaleniu, ale to norma w Audi gdyż olej jeszcze nie dotrze do popychaczy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Kaziu_Wichura

    a mi tam nic nie klekocze, przynajmniej narazie. Obym nie wykrakał :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    tez mam a4 1,6 ADP i rano jak zimny troche poklekocze i po intensywnej jeździe też lubi poklekotać. Z tego co się dowiadywałem to normalne zjawisko w tym modelu i nie ma się czego obawiać. Oczywiście jest klekotanie i klekotanie - jak nie jest to zjawisko ciągłe i bardzo słyszalne to bym to zostawił. Nawet na logikę biorąc to silnik 1,6 w A4 ma trochę latek i nie jest cudem wyśrubowanej techniki 16V czy jakieś tam eco tec. To poczciwy prosty silnik 8V i tyle. Musi troche poklekoptać rano i po intensywnej jeździe.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W moim A4 B5 2.6 tez cyka/klekocze. Najpierw z rana jak odpalam na zimnym i obroty utrzymuja sie powyezj 1000, wtedy cyka. Potem cykanie znika i pojawia sie dopiero przy dluzszej,ostrej jezdzie. Zauwazylem to jezdzac z UK do Polski kiedy na A2 zatrzymywalem sie do oplaty, otworzylem okno a tam swierszczyk :) Dziwne w sumie bo z tego co tu wyczytalem, przy dluzszej jezdzie olej powinien dobrze nasmarowac popychacze i nie powinno cykac. Silnik moj ma przejechane 216 tys km (nie wiem czy jest to przebieg oryginalny, rocznik 95') a jadac po autobahnach UK-Polska utrzymuje go non stop na okolo 4 tys obrotow.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Może kłania się wymiana oleju? :biggrin:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    a mi tam nic nie klekocze, przynajmniej narazie. Obym nie wykrakał :D

    U mnie też jest cicho, (nie ma to, jak silnik 1.8/125KM.) :biggrin: i mam nadzieję, że to nie są wyjąkowe przypadki :redface:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie taz sie pojawił ten problem jezdze na mobilu i co uwazacie zostawic ten problem

    Jaki moze byc koszt takiej naprawy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    troche sie uspokoiłam. Bo u mnie też czesto rano klekotalo przez 2-3 sek.

    Teraz troche z innej beczki (wybaczcie:) jezdze a4 od sierpniana. Wymienialam wahacze, geometria byla robiona, i ... zimą akumulator. Po wymianie akumulatora (bo ładowanie jest ok)1 dzien jechal normalnie, zrobilam ok 200 km. ale następnego dnia auto odpaliło lecz po chwili zapalily mi sie wszystki kontrolki. Ze strachu zgasilam i juz go nie odpalilam :( czy mam sie szykowac na rozrzad? bo jak rozmawialam ze sprzedajacym to wymienial ok 80 tys km temu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja wymieniem rozrzad, hydropopychacze bo klekotalo i olej- efekt? klekocze dalej a na dodatek zapaliła sie kontrolka oleju mechanik rozkłada rece i płacze ja płacze kasy nie ma a auto stoi. CDN...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mi tez klekocze zawsze jak go odpale ,jakieś 20 sekund, ptoem sie jakos stabilizuje i prawie wcale nie klekocze. Leje olej Mobil 1 pełny syntetyk, raczej przejde na pół syntetyk ,moze pomoze?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mi tak klekocze jak mam za niski poziom oleju, doleje troszke i od razu jest cisza.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Klekotanie poranne jest norma i jest to opisane w instrukcji,ale niektórym nie wytłumaczysz.

    Popychacze wymienia sie wtedy kiedy zaczynają sie odzywać na ciepłym silniku.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie klekotało na gorącym silniku jak lałem olej z czterolitrowych baniek, od kąd zacząłem kupować olej w litrowych, ucichło. Nie wiem dlaczego tak się stało ale u mnie taki patent się sprawdził. :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Bo litrowych nie podrabiają, a czwórki jak najbardziej. :cool1:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie klekotało na gorącym silniku jak lałem olej z czterolitrowych baniek, od kąd zacząłem kupować olej w litrowych, ucichło. Nie wiem dlaczego tak się stało ale u mnie taki patent się sprawdził. :good:

    Jakiej firmy byl?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    chłopaki castrol 10w40 półsyntetyk nówka i wóz ma chodzi a jak chcecie sie bawic zajedzcie do jakiegoś magika wymiana popychaczy zazwyczaj nie wymienia sie wszystki jak ktos ma pojecie to zobaczy które sa zużyte max 5 szklanek i serducho dalej bedzie dobrze pracowała

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie klekotało na gorącym silniku jak lałem olej z czterolitrowych baniek, od kąd zacząłem kupować olej w litrowych, ucichło. Nie wiem dlaczego tak się stało ale u mnie taki patent się sprawdził. :good:

    Jakiej firmy byl?

    Mobil 10 W 40

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    koszty rosną planowanie głowicy jakies gniazda zaworów cos tam cos tam panewki kur.... a miał byc tyl;ko rozrząd to chyba jakies jaja są cos czuje ze mnie rzemieślnik w konia robi ja mowie nie wymieniaj a ten dzwoni i mowi "zamowiłem" co mam zrobic z takim idiotą?

    aha wie ktos moze jaki jest koszt planowania głowicy i do tego robienie zaworów i cos tam jeszcze co robia przy planowaniu bo mi powiedział ze to kosztuje 500pln

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie w 1.6 AHL popychacze klekoczą cały czas :thumbdown:. Nie ma znaczenia ciepły, zimny, długa, krótka jazda, wkurza mnie to, bo kolega z pracy ma golfa z tym motorem i u niego cichutko cały czas pracuje. Jak słychać na ciepłym to czekają mnie popychacze. Może ktoś podać przybliżoną cenę takiej operacji, tzn. materiały i robocizna??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie w 1.6 AHL popychacze klekoczą cały czas :thumbdown:. Nie ma znaczenia ciepły, zimny, długa, krótka jazda, wkurza mnie to, bo kolega z pracy ma golfa z tym motorem i u niego cichutko cały czas pracuje. Jak słychać na ciepłym to czekają mnie popychacze. Może ktoś podać przybliżoną cenę takiej operacji, tzn. materiały i robocizna??

    Ja mam ostatnio ten sam problem ale sprobuje jeszcze wlac olej minerel mo :mysli:ze pomoze [br]Dopisany: 09 Styczeń 2009, 14:17_________________________________________________A co do kosztow to ciekawy jestem waszych odpowiedzi???? :hi::a4fan:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy