Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Uszczelka pod głowicą 1.9tdi 110KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,pojawiły mi się oznaki uszczelki pod głowicą,mianowicie wywala mi "płyn do chłodnicy"ze zbiorniczka,mechanik mi tłumaczył o jakimś ciśnieniu ale nie powtórzę,dzieje się to podczas jazdy(nie wiem od ilu obrotów się zaczyna dziać)boję się że może się pogarszać,a problem w tym że jestem w niemczech i naprawa pewnie koszmarnie droga,a wrócić do polski muszę.Co radzicie?miał ktoś tak?może zna ktoś ceny naprawy w niemczech?auto a4 b5 tdi 110KM 98r.pomóżcie!

[mod]Gdzie jest prefix!!!! - poprawiłem (kolejne wylądują w koszu)[/mod]

Opublikowano

termostat,zaworek w korku.To nie jest pewne ze uszczelka.

Opublikowano

Witaj,rozumie ze wyrzuca ci plyn ze zbiorniczka wyrownawczego,jesli gorny waz idacy od silnika do chlodnicy jest twardy,moze jakies bulgotanie w nagrzewnicy i problemy z ogrzewaniem to kłania sie uszczelka pod głowica.Przy ostrej jezdzie powonno wyrzucic płyn ze zbiorniczka.Mysle ze jak bedziesz spokojnie wracał do PL to dojedziesz bez obaw,co jakis czas zatrzymaj sie i sprawdz poziom płynu.Do 2tys/obr, nie powinno robic duzego cisnienia..powodzenia :hi:

Opublikowano

jak masz climatronik sprawdzaj temp

Opublikowano

No właśnie wywala ze zbiorniczka wyrównawczego,tam od spodu jest taki otworek i tam są ślady pryskania płynem,wąż od silnika do chłodnicy twardnieje a po odkręceniu korka jest takie... "pssst"upuszczenie powietrza,climatronic mam więc się pobawię.Tylko czy mi się nie pogorszy to "rozszczelnienie"?wielkie dzięki za odpowiedzi!

Opublikowano

Ja tak mialem ( tez w AVG ), tez wywalalo mi plyn przez przelew w zbiorniczku. sparawdzilem wszystko i okazalo sie ze jednak uszczelka pod glowica. Ale zanim to zrobilem to przejechalem jakies 4 tys km. U mnie bylo tak ze wyrzucalo plyn tylko przy wiekszym cisnieniu i jak jezdzilem tak do 120km /h bylo ok.Podwiazalem butelke pod ta rurke pod zbiorniczkiem i tak meczylem. Najgorsza byla traska z Uk do Pl tzn wszystko ok tylko jechalem tak 130 /h góra. Po zmianie uszczelki wszysko było ok.

Opublikowano

Nic ci sie nie pogorszy,delikatnie obchodz sie z pedełem gazu i bedzie git.Masz walnieta uszczelke na 100%. :hi:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jezeli masz kolego takie objawy jak napisal Cowboy to napewno uszczelka powiedziala papa. Nie szalej, nie krec go na zbyt wysokie obroty a dojedziesz do domu i nic wielkiego sie nie stanie. Niedawno mialem identyczny problem, przy spokojnej jezdzie plynu prawie ze wogole nie ubywalo, wrecz bylo to nie zauwazalne ale jak ja tylko troche pogonilem to odrazu plyn wywalalo przez zbiorniczek. Kontroluj temperature na Klimatroniku i w droge do domu ;)

Opublikowano

A czemu w ogóle korek jest tak szczelny?bo na prosty chłopski rozum gdyby nie był lub wcale go nie było to wydaje mi się że ciśnienie(gazy)uciekało by nieszczelnością a płyn powinien zostawać w zbiorniczku.co by było jakby bez korka jechać lub nie dokręconym?(do moderatora-nie wiem o jaki prefix chodzi bo awaryjnię pisze z tel.kom.i tu nic nie mogę zrobić więc proszę o wyrozumiałość)

Opublikowano

Jak pojedziesz bez korka lub z lekko odkręconym, płyn szybciej ucieknie.

Jedź tak jak koledzy radzili do 100 km/h i kontroluj temp. silnika

Opublikowano

A jeszcze jedno... czy to ciśnienie wydobywające się do układu chłodzącego,sprawiające że wąż twardnieje może coś rozsadzić?ten przewód lub chłodnicę?jest taka możliwość?

Opublikowano

Raczej nie,[br]Dopisany: 22 Czerwiec 2011, 09:30_________________________________________________Chociaz w AFN miałem przypadek ze potrafiło wydmuchac z pod krucca od wody przy głowicy oringa .

Opublikowano

Szef pytał o mój problem jakiegoś szefa mechaników w warsztacie w Mainz i ten doradził że wymontowanie termostatu może troszkę pomóc,że niby ciśnienie ma być mniejsze.co o tym myślicie,ma taki zabieg sens?

Opublikowano

ma sens bo zmniejsza ryzyko przegrzania silnika, ale temp. musisz kontrolować

Opublikowano

ja z takimi obajwami zrobiłem w tamtym roku 3000km jedżac po polsce za nim sie kapnołem.

a powiem ci ze to na 100% uszczelka pod głowica nawet ci powiem ze standardowo jak uszczelka pusci to na 3lub 4 cylindrze od strony kolektórów.

aby nie gubic na darmo płynu wsadx pod maske butelke podepnij kawałek szlałfa ogrodowego na ten kawalek krucce pod zbiorniczkiem i to co wyleci bedziesz mógł spowrotem wlac do układu. ja tak przez tydzien musialem jeździc.

co do wyjecia termostatu nie ma to najmniejszego sensu. termostat sie wywala jesli jest uszkodzony zeby nie przegrzac motoru nie ma to wpływu na gromadzenie sie spalin do ukladu chłodzacego spowoduje to tylko dłuzsze nagrzewanie sie silnika i wieksze spalanie acisnienie w układ bije juz przy samym zapaleniu silnika. mozesz tez zrobic test na zawartosc co2 w układzie ale odrazu ci mówie ze jesli jest to nie duza nieszczelnosc test nie pokaze nic. obroty silnika takze nic nie pomoga aby dojechac gdzie kolwiek.

Opublikowano

Tak w zbiorniczku są ciemne ścianki od spalin i czuć jak się nos przyłoży do otworu zbiorniczka,uszczelka na 100% bo już mi to potwierdzono ale tu kosztuje to min.650euro sama wymiana bez planowania głowicy więc teraz tylko proszę o porady odnośnie jazdy do polski żeby dojechać do domu.bo najbardziej boję się że rozszczelnienie się pogorszy i tego ciśnienia żeby nic nie rozsadziło,póki co mam zamiar jechać spokojnie do 2000obr.kontrolować temp.i dolewać płyn.planowany wyjazd sobota wcześnie rano;)a i sprostowanie-nie mam AVG tylko AFN(wkradł się błąd przy rejestracji)nie wiem jaka to różnica i czy ma znaczenie.

Opublikowano

Jedz śmiało tylko tak jak koledzy pisali nie ma co szaleć :)

Dojedziesz na pewno , ja tak aż wstyd się przyznać jeździłem prawie trzy lata :(

Opublikowano

Może warto zaopatrzyc się w większą ilośc wody destylowanej. Trzeba też pamiętac, że ewentualne dolewanie zimnej wody do rozgrzanego silnika może pogorszyc sprawę. Napisz czy Ci się udało. Powodzenia.

Opublikowano

destylowanej ...zwykła... jak bedzie robił czape to i tak i tak nowy płyn przeciez zapoda...(se mysle) przez te km nic sie nie stanie jak bedziesz wlewał kranówe.tyle co doleje 0,5L to sie momentalnie w zbiorniczku zagrzeje gdyby miał wlewac 2-3L odrazu to już niebezpieczne.

pisałem - aby plyn nie leciał na glebą bierzesz 50cm szlalfa ogrodowego - idealnie poasuje na spust pod zbiorniczkiem a drugi koniec do butelki lezoacej przy lampie lewej . potem to co wyleci spowrrotem wlewasz do zbiorniczka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...