Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AMB] Temperatura nawiewu spada przy zatrzymaniu auta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam duzo sie naczytalem o problemach z ogrzewaniem ale u mnie wyglada to troche inaczej. Chodzi o to ze silnik lapie temperature dosc szybko i i podobnie nagrzewa wnetrze lecz.....dzieje sie to tylko do czasu dopoki sie nie zatrzymam np. na swiatlach. Wtedy puszcza do kabiny chlodne powietrze (silnik oczywiscie trzyma swoja temperature). Ruszam z miejsca i znow mam cieplo. Moge dodac ze im wyzsze obroty ma silnik tym cieplej jest w srodku. Poziom plynu jest ok, odpowietrza sie czytalem ze sam wiec coz mam czynic? przeplukac nagrzewnice amoze cos nie tak z pompa? Autko ma przebieg zaledwie 32000 wiec nie wierze zeby moglo sie poprostu spiep...Dziekuje z gory za pomoc

W przyszłości nazywaj tematy zgodnie z Regulaminem

[spedyt]

Opublikowano

To jest jak najbardziej normalne zachowanie silnik na jałowym produkuje mniej energii tej mechanicznej no i tej cieplnej. Jedno mnie dziwi że ty to czujesz :mysli: a przy jakiej temperaturze ustawionej na klimatroniku (zakładam że takowy posiadasz) ty czujesz różnice w temperaturze powietrza wydostającego sie z nawiewów

Opublikowano

to nie do końca jest normalne (przynajmniej ja tak zrozumiałem opis)...

Autko (silnik) oczywiście wolniej łapie temperaturę kiedy masz włączone grzanie środka, co więcej jak podkręcisz temperaturę wnętrza jeszcze mocniej, temp silnika może spaść.

Ale, jak już układ się ustabilizuje nie powinno być żadnych wahań.

Nie wiem jakie Ty trasy robisz, bo być może u Ciebie jest wsio w porządku (za krótkie odcinki robisz).

Ja w dizlu (wolniej się nagrzewa) nie czuję różnicy jak staję na światłach.

Opublikowano

a ja czasami przy ustawieniu tej samej temperatury (np. 20 st.) mam wrażenie że raz leci ciepłe a raz letnie powietrze i nie ma wpływu czy jadę czy stoję

Opublikowano

Niezaleznie od tego czy na klimatroniku mam 20 C czy HI jesli tylko sie zatrzymam z nawiewu leci wrecz lodowate powietrze. Z tego co zaobserwowalem problem wystepuje tylko przy minusowej temp na zewnatrz samochodu. To tak jakby puszczal poprostu nie ogrzane powietrze z zewnatrz. Nie mam zadnego problemu z obrotami silnika oraz z temperatura silnika-wskazowka stoi jakby przyklejona we wlasciwym miejscu[br]Dopisany: 19 Styczeń 2008, 09:48 _________________________________________________

a ja czasami przy ustawieniu tej samej temperatury (np. 20 st.) mam wrażenie że raz leci ciepłe a raz letnie powietrze i nie ma wpływu czy jadę czy stoję

a to jest akurat normalne, klimatronik tak wlasnie dziala raz puszcza cieplejsze a raz o drobine chlodniejsze powietrze zeby w sumie utrzymac dana temperature

Opublikowano

a ja czasami przy ustawieniu tej samej temperatury (np. 20 st.) mam wrażenie że raz leci ciepłe a raz letnie powietrze i nie ma wpływu czy jadę czy stoję

przeciez tak ma byc bo to klimatronik i utrzymyje stalo temperature raz dodajac wiecej ciapla raz dodajac zimnego poprostu je miesza ;)

Opublikowano

piotr1602 człowiek całe życie się uczy i głupim umiera :decayed:

MarkoPolo a podłączałeś VAGa ??

Opublikowano

MarkoPolo a podłączałeś VAGa ??

Byl podlaczany pod komputer u pewnego speca w celu wykasowania bledow jakie sie pojawily po stluczce (w tyl samochodu wiec z silnikiem nic wspolnego). Gdyby cos wykryl na pewno by powiedzial

Opublikowano

chlopaki maja racje z zasada dzilania klimatrnika, dopszcza sobie akie powietrze jaki potrzeba do utrzymania temp.

ale mimo wszystko zastanawiajace jest dlaczego akurat gdy obroty silnika sa na jalowym temp spada.

milales cos robione przy ukladzie chlodzenia?

ja bym mimo wszystko, dla spokojnosci sprawdzil czy nie jest zapowietrzony uklad chlodzenia.

:a4fan:

Opublikowano

Musashi

chlopaki maja racje z zasada dzilania klimatrnika, dopszcza sobie akie powietrze jaki potrzeba do utrzymania temp.

nawet gdy nie jest na AUTO ??

Opublikowano

Dla mine troche dziwne objawy.

Ja takie cos odczuwam ale jak np. zmienie z 21 na 20 wtedy czuje, ze leci chlodne.

Nie powinno byc odczuwalne jesli jest na AUTO.

Dla mnei troche to smieszne.

Chyba tak system jest skonstruowany zeby tego nie odczuwac.

Opublikowano

nie ma roznicy czy jest na auto czy nie. Jesli na zewnatrz jest mroz a ja z biegu wrzuce na luz to w samochodzie mam lodowke az czasami ciezko wytrzymac z zimna. To nie sa male wahania temperatury o ktorych piszecie tylko naprawde leci lodowate powietrze, tak lodowate ze lepiej wogole wylaczyc nawiew, nawet na klimie tak nie chlodzi. Zauwazylem jeszcze jedna rzecz chociaz nie jestem pewien-mam wrazenie ze ubywa mi plyn chlodniczy.....ale powtarzam to jeszcze nie jest pewne. Nie wiem co robic

Opublikowano

Dzieje sie tylko jak wylaczysz na luz, czy jak puscisz gaz, a lecisz na biegu tez sie tak dzieje?

Opublikowano

Dzieje sie tak zawsze gdy mam niskie obroty czyli i na luzie i na biegu. Przykladowo jade 60 na piatym biegu obroty wynosza dwa tysiace i juz czuje ze leci chlodniejsze niz powinno, jesli wrzuce teraz na luz to wali chlodem cala moca az palce dretwieja. A jesli wrzuce teraz 3 bieg obroty powiedzmy trzy i pol tysiaca to mam cieplo jak w domku

Opublikowano

Cos mi tu smierdzi, ze uklad zapowietrzony.

obroty spadaja, spada przeplyw (cisnienie) plynu w ukladzie i plyn nie idzie do nagrzewnicy.

Ale to tylko gdybanie

Opublikowano

Cos mi tu smierdzi, ze uklad zapowietrzony.

obroty spadaja, spada przeplyw (cisnienie) plynu w ukladzie i plyn nie idzie do nagrzewnicy.

Ale to tylko gdybanie

a czy on sie przypadkiem sam nie odpowietrza?

Opublikowano

Alv

na auto powinno trzymac temperature niezaleznie czy na jalowym czy w trakcie jazdy.

oczywiscie czasami pusci chlodniejsze powietrze ale to wtedy gdy zadana temperatura jest zbyt wysoka i klimatronik ja wyrownuje.

auto jest auto zadajesz temperature i ja trzyma bez wzgledu czy jedziesz czyu stoisz.

a z praktyki - gdy wlaczam czasami klime zanim sie nagrzeje sinik do 90C to dmucha cieplym powietrzem gdy tylko wskazowka temperatury drgnie.

MarkoPolo

to nie centralne ogrzewanie ;)samo jak nie odpowietrzone, moze sie co najwyzej przegrzac :tongue4:;):D

wg mnie, tak jak pisał Pikus i ja wczesniej uklad jest zapowietrzony i to trzeba jak najszybciej sprawdzic :bicz2:

glowice przegrzac nie trudno

Opublikowano

jakby co, to

zasada ta sama co w AFN-ie i innych 1,9tdi, jest w faq opis :th:

no i pamietaj klime na hi ustawic i przekrecony kluczyk w pozycje zaplon

Opublikowano

no i pamietaj klime na hi miec i przekrecony kluczyk w pozycje zaplon

mozesz wyjasnic dlaczego tak??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...