Grzesiekkbc Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 Koledzy doradźcie ja możecie. Silnik 1.9 TDI 1z 90ps na zegarach 260 000. Auto szanowane, po dłuższej jeździe zawsze gaszone po 2-3 minutach. Sprawdzałem dzisiaj ciśnienie na tłokach i mam tak: 1-25, 2-25, 3-25, 4-23 czy to dobre ciśnienie? czytałem że graniczne to około 19. Na tym 4 cylindrze też ponoć zawsze jest gorzej niż na pozostałych i mechanik mówił że jest wszystko dobrze. Pytam bo bierze mi olej na 10 000 jakieś 1,6L ostatnio i zauważyłem że po dłuższym postoju jak odpalę to leci dymek oraz w czasie jazdy jak depnę to też zasłona za autem spora się robi i nie jest to kolor czarny a taki hmmmm w lusterku to odbieram za biało-błękitny czy coś takiego. Koło sierpnia będę robił rozrząd i przy okazji bym wymienił uszczelniacze z popychaczami bo na to wygląda że to one puszczają olej. Co wy na to że uszczelniacze puszczają? Turbo mam zmienione bo stare lało delikatnie olejem.
koper84444 Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 Jeśli piszesz, że turbo wymieniane (możesz jeszcze dla pewności sprawdzić olej w dolocie i luzy na wirniku) to pozostają uszczelniacze albo odpowietrzenie skrzyni korbowej (tutaj niech mnie ew. ktoś poprawi). Uszczelniacze po takim przebiegu/wieku na pewno nie działają już tak jak powinny. Z tego co kojarzę, to uszczelniacze dawały o sobie znać szczególnie po postoju i odpaleniu auta (niebieski dym).
widmo Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 Ciśnienia sprężania w porządku jak pisze przedmówca albo turbo puszcza olej albo uszczelniacze. ja bym zaczął od uszczelniaczy bo koszt jest śmieszny w porównaniu z turbo. Wymiana też nie jest ciężka i można bez targania głowicy to zrobić. Odmą tez moze olej brać ale nie w takiej ilości. dobrym rozwiązaniem był Oil Catch Tank kiedyś ktoś na Audi80 rezał taki patent właśnie w Zetorku
Grzesiekkbc Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Opublikowano 30 Maja 2011 Wszystko wymienię przy okazji rozrządu, zrobił bym to teraz ale zaczynam budowę domu i muszę się z kasą liczyć bo materiał szaleje cenowo. Oil Catch Tank miałem robić ale wizualnie brzydko to wygląda trochę pod maska jak jest robiony domowym sposobem dlatego czekam do rozrządu to bym i to założył nowe. Co do oleju to tak jak każdy pisze śladowe ilości są ale nie żeby się kidało z dolotu. Odma jest ok bo kiedyś ją sprawdzałem i nie była przytkana. Z tego co kojarzę, to uszczelniacze dawały o sobie znać szczególnie po postoju i odpaleniu auta (niebieski dym). I tak właśnie jest u mnie że po postoju kopci. Mój mechanik mi to zrobi bez ściągania głowicy a na moje pytanie czy silnik jest w stanie wziąć 1,5l poprzez uszczelniacze powiedział że tak. Co wy na to?
koper84444 Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 W takim razie wymień uszczelniacze i miejmy nadzieję, że to rozwiąże problem.
Grzesiekkbc Opublikowano 31 Maja 2011 Autor Opublikowano 31 Maja 2011 A jak już mam temat to zapytam bo dzwonię, pisze wszędzie chcąc się dowiedzieć czegoś na temat popychaczy i tego co się dzieje jak są zużyte. To że stukają to wiem, to że się lubią wieszać to też wiem z własnego doświadczenia ale czy jest prawdą że samochód jest słabszy jak są padnięte? Jeśli tak to co powoduje że jest tak a nie inaczej? To już ostatnie pytanie w moim wątku
Kali S4 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Jak bedziesz po wymianie uszczelniaczy to napisz czy jest poprawa i jaki koszt tej operacji
Grzesiekkbc Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2011 Na sierpień będzie termin wymiany ale dam znać co i jak bo na pewno nie jestem sam w tej sprawie.
SotoM Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 z rok temu robiłem octavie- tez miała przebieg coś ponad grubo 200tyś olej brała 2L na 10tyś. a do tego pykła uszczelka pod głowica. bo zdjęciu czapki i rozpięciu zaworów zawory latały na boki niesamowicie gdzie nie powinno być luzu. czapka została zregenerowana - wymiana prowadnic,uszczelniacze, docieranie zaworków,planowanie. ostatnio rozmawiałem z klientem mówi ze jest rewelacja ze olej teraz doleje z 0,5L do wymiany ale to kwestia jak ja butuje... także jeśli nie chcesz rozbierać to zmień te uszczelniacze ale nie wiadomo czy bardzo pomorze... a robił mechanik ciśnienia z próba olejową...? bo z tego co mi wiadomo ciśnienia powinny siegac prawie 30bar w dobrej kondycji silnik ma nawet ponad 30bary na garach.
Grzesiekkbc Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Nie robił tej próby bo to tak na szybko było między autami. Byłem w trasie i podjechałem do warsztatu przy drodze i tam akurat mieli ten zegar i między autami mi to sprawdzili.
kamilola Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 hehe ja na 15tys dolewam ok4 litrów oleju i latam tak 4 lata (3 zmiany i ciagle tyle samo dolewam) i zyje nie kopci nie ma nigdzie oleju auto suche a wcina olej auto ma 230 tys na blacie a w rzeczywistosci to wszystko mozliwe nigdy w to nie wnikałem wazne ze smiga bezproblemowo poza wahaczami no i hamulcami sie zuzywaja taka jest kolej rzeczy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się