kuba111 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Witam.Od kilku dni zauważyłem że podczas kręcenia kierownicą trochę piszczy i zdecydowanie ciężej chodzi wspomaganie.Po rozkręceniu obudowy poid kierownicą i ruchach kier. wydaje się że piszczy z okolic takiego przegubu krzyżakowego na kolumnie.Moje pytanie jest następujące: czy ktoś wymieniał już taki krzyżak i czy da się zrobić to samemu.Czy zacierający się ten element może powodować iż kierownica ciężej pracuje.Z góry dziękuję i pozdrawiam.
krzysiek23 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 laczenie kolumny z maglem masz w aucie w srodku odkec tapicerke chyba 4 sruby i masz bedziesz widzial,dalej juz poza srodkiem auta jest tylko magiel jezeli on piszczy moze byc uszkodzony sprawdz plyn
arkolek Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 ale gdzi piszczy?czy aby w środku a nie na zewnątrz i czy przy maxymalnym skręcie czy obojętnie jakim? sprawdz płyn od wspomagania bo przeważnie to jest przyczyną [br]Dopisany: 19 Styczeń 2008, 21:20 _________________________________________________ Nie skręcaj, nie bedzie piszczeć nie pisz, nie będzie lipy
kuba111 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2008 To piszczenie a raczej skrzypienie słyszalne jest nawet jak krótko i szybko ruszam kierownicą.Dźwięk dochodzi z wewnątrz i jak rozkręciłem obudowę pod kierownicą i trzymałem ręką za ten krzyżak to było takie wrażenie jakby to on chałasował.W poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem.Chciałbym wymienić też pły we wspomaganiu lecz nie mam pojęcia jaki zaKUPIĆ.Szukałem ale te nazwy nic mi niemówią,jakmyślicie conajlepirj wlewać.Może jestjakaśinstrukcja.Pozdrawiam.
rookie Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Kubo111 Polecam płyn Castrol ATF. W opisie producent podaje, że jest to płyn do przekładni automatycznej ale również do układów wspomagania więc się nie zdziw Jest to mineralny olej koloru czerwonego, odpowiednik Dexronu. Pozdrawiam
krzysiek23 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Opublikowano 20 Stycznia 2008 lej ori zielony za litr w aso 39zl,wiem bo kupywalem gdy magiel zmienialem,a masz gwarancje ze lejesz dobry plyn
kuba111 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2008 Ja mam zalany jeszcze w servisie niemieckim czerwony ,ale nie wiem jaki szukałem w książce jednak nie znalazłem.Moje autko ma dokładnie przelatane 100 tyś.km i nie wiem czy zalać czerwonym syntetyk z tego co piszą inni czy ten zielony.Nie chciałbym coś spartaczyć.Pozdrawiam.
rookie Opublikowano 20 Stycznia 2008 Opublikowano 20 Stycznia 2008 ja też miałem zalany czerwonym płynem w serwisie niemieckim więc dolałem czerwonego, ale z tego co czytałem na tym forum większośc poleca mineralny zielony. Wiadomo, że nie wolno mieszać. Na zbiorniczku jest napisane wyraźnie że musi być mineralny.
kuba111 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2008 a w którym miejscu to pisze bo u mnie nie znalazłem.
cayenne Opublikowano 20 Stycznia 2008 Opublikowano 20 Stycznia 2008 a w którym miejscu to pisze bo u mnie nie znalazłem. Na górnej części zbiorniczka,koło korka.
kuba111 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2008 zaraz przeczytam w garażu i podam [br]Dopisany: 20 Styczeń 2008, 16:18 _________________________________________________Na zbiorniczku jest oznaczenie G00200[br]Dopisany: 20 Styczeń 2008, 16:26 _________________________________________________Wróciłem właśnie od mechaniora, który stwierdził , że piszczy prawdopodobnie takie łożysko na kolumnie kierowniczej tuż przy przegrodzie silnika jednak widać go z wewnątrz auta.Mam takie pytanko czy ktoś z Was posiada schemat budowy kolumny( od kierownicy do przekładni).Z góry dzięki i pozdrawiam.
Gość spedyt Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Piszczenie we wnętrzu było nieraz opisywane, trzeba to nasmarować smarem w aerozolu (WD40 nie jest smarem!)
kuba111 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2008 dzięki serdeczne za schemat jednak mi piszczy na tym łożysku które jest tam dalej a na tym schemacie nie widać co jest za nim.Mechanik nie rozbierał tego jeszcze i zastanawia się czy jak zdemontuje łożysko czy nie wyleci olej.Nie wiem czy smar coś tutaj pomoże tam jest jakiś zimering i kołnież
Gość spedyt Opublikowano 23 Stycznia 2008 Opublikowano 23 Stycznia 2008 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=23007.0 Z tego wygląda że tam jest uszczelniacz, zanim to rozbierze mechanik który nie ma o tym pojęcia to spróbuj to posmarować mimo wszystko smarem w aerozolu (nie WD40).
carlooss Opublikowano 26 Stycznia 2008 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Kolego kuba111 mam to samo tylko u mnie piszczy tylko jak się kręci w jedną stronę. Cały czas myślę że to magiel ale naprawdę słychać jakby to było tuż pod kierownicą. Jakbyś coś wyszukał daj znać na forum
kuba111 Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Opublikowano 5 Lutego 2008 Na pewno dam znać co i jak.Najpierw spryskam to łożysko smarem w spreyu a później prawdopodobnie wybiorę się do ASO żeby mi sprawdzili w tych swoich programach jakie to łożysko i ten zimering.Pozdrawiam.[br]Dopisany: 31 Styczeń 2008, 05:45 _________________________________________________Dzisiaj byłem u mechanika wziął strzykawkę z igłą gdzieś zaczął wstrzykiwać i tak jakby trochę było ciszej.Powiadział abym przyjechał w innym terminie i pościągał wszystkie obudowy bo prawdopodobnie tam ociera taka guma którą można wyczyścić i przesmarować.Układ wspomagania raczej ok.Także najpierw moi drodzy strzykawka do ręki i jazda w wielu przypadkach pomoże.
prometeusz86 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Witam i co uporałes sie z tym problemem. bpo mam to samo tylko ze u mnie zaczeło sie to dziac kiedy dałem przekładnie do regenracji,po ząłozeniu zaczeło piszczec kiedy skrecam, a teraz (dzien po załozeniu i dłuzszej jezdzie koło 100km) kierownica zaczeła jaby ciezej chodzic. płyn jest i to nawet ponad max. moze mi ktos pomoc co jest grane. pozdrawiam
ogonck Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 ja tez mam problem ze wspomaganiem...wczesniej jak skręcałem do oporu kierownicą to tak było słychać jakby cos tam tarło a teraz jak tylko skrece to juz slychac ten dźwięk i mnie to troche martwi Czy ma ktos pomyśl jak by to mozna naprawic ?
kotwiak Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 mój mechanior psiknął na ten krzyżak (jakąś substancję) pewnie smar i piszczenia już nie było i do tej pory nie ma...pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się