KuteK Opublikowano 20 Stycznia 2008 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Proszę szanownych mechaników o pomoc Wyczytałem na forum że temp w granicach 80 na trasie i 90 przy postoju to wina termostatu. Wymieniłem ostatnio na nowy i trzyma temperaturę ładnie ale problem w tym że w granicy 102 - 103 stopni (kanał 49 i tablica - wskazania identyczne) O_o. Nie ma różnicy czy na gazie czy na benzynie. Szukałem na forum ale takiego przypadku nie znalazłem. Proszę o pomoc(ewentualnie dobry warsztat w lublinie gdzie zrobią mi to w miare tanio i dobrze) Pozdrawiam
Lukas Opublikowano 20 Stycznia 2008 Opublikowano 20 Stycznia 2008 ale sprawdzales temperature na kimatroniku albo VAGIEM ? czy sugerujesz sie tymi 102stopniami z deski
Gość spedyt Opublikowano 20 Stycznia 2008 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Był taki przypadek, przyczyną było wisko albo pompa wody Jak dobrze pamiętam to kolega TTom3k walczył z tym.
KuteK Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2008 Na klimatroniku jest tyle samo (pisalem wcześniej). Ale to co mi wydaje się dziwne to że płyn jest conajmniej letni. Może to czujnik? (zapomniałem napisać że termostat nie jest ori...) Gdzie w lublinie pojechać na VAGa?
Lukas Opublikowano 20 Stycznia 2008 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Nowy termostat wcale nie musi byc dobry jesli mowisz ze plyn jest letni to jaka jest temperatura w srodku ogrzewanie dziala, posiadasz drugi wiatrak elektryczny ?
KuteK Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2008 W środku po ustawieniu na hi robi sie ciepło bez problemu. Będąc w garażu zostawiłem samochód na luzie, temperatura doszła do 90(na tablicy i klimatroniku) po minucie zaczeła rosnąć i doszła do 102(na klimatroniku), na tablicy było 90 i po minucie również doszło do około 100. Sprawdzałem stary termostat metodą książkową (w gotującej się wodzie powinien rozszerzyć się o ok. 7 mm i tak faktycznie się dzieje więc stary termostat wydaje sie być dobry O_o.) Może to tylko czujnik wariuje? ew. który wymienić ?
TTom3k Opublikowano 20 Stycznia 2008 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Mam identyczna sytuacje. Sa 2 opcje albo czujnik albo termostat jakis badziewny - ja mam wahlera. Puki co nie przejmuje sie tym bo to sa tylko bledne wskazania plyn mam tak samo letni i nie gotuje nawet kiedy mam pokazale ponad 100 stopni. Takze po 1 WYMIEN czujnik temperatury cieczy chlodzacej. Kosz ori to chyba 70zl.
KuteK Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2008 a jeżeli po wymianie czujnika będzie to samo? jakie są objawy gdy jest popsuta pompa wodna i jak to sprawdzić ?
TTom3k Opublikowano 20 Stycznia 2008 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Jesli po wymianie bedzie to samo to moze byc jakis dupawy termostat..Jesli pompa wody byla by zepsuta to napewno by ci gotowalo wode..[br]Dopisany: 20 Styczeń 2008, 22:02 _________________________________________________Hmmm...kolego sorry ale chyba zle przeczytalem twoj post. Czy ty ta temperature masz caly czas? 102 ? czy tylko na postoju czy tez po zgaszeniu auta i wlaczeniu zaplonu ? Sory rozpedzilem sie odpowiedz mi na to pyt.
Kaczy Opublikowano 20 Stycznia 2008 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Z opisu przypadek prawie taki sam jak ja mam. Wymieniłem termostat (nie oryginalny); wiskoze (nie oryginalna); termowłacznik drugiego wentylatora (ASO); czujnik temperat. płynu (ASO); wymiana ponowna termostatu (ASO). To moja historia z tym problemem - na razie spasowałem. Temperatura utrzymuje sie na poziomie 99-103 stopnie. choć ostatnio zauważyłem że przy gwałtownym wyhamowaniu silnikiem z dużych prędkości wskazówka opada gdzieś w pobliże 90 ale po powrocie do normalnej jazdy wraca do 100. Nawet wykonałem taki test z podpiętym vagiem - wskazuje to samo co na blacie.
KuteK Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2008 Przed wymiana termostatu temperatura podczas jazdy utrzymywała się w granicach 80 stopni. Na postoju dochodziła do 90 i sie zatrzymywała. Po wymianie mam praktycznie caly czas 102-103 stopnie na klimatroniku i na desce mniej wiecej tyle samo... Sory za polskie fonty ale net mi padł i pisze z telefonu.
TTom3k Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Caly czas masz taka temp? Hmm to juz calkiem dziwne..jesliby rosla ci podczas postoju to napewno wisko ale skoro wczesniej miales zamala temp i teras po wymianie masz zaduza to ciulowy termostat pewnie...albo czujnik ten o ktorym wspominalem. Wymien najpierw czujnik
KuteK Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2008 Ok, jak będę miał wolną chwilę to zajmę się tym czujnikiem. Za 2-3 dni napisze co dalej, dzięki za pomoc, zaglądajcie tu gdy się odezwe Pozdrawiam[br]Dopisany: 21 Styczeń 2008, 09:58 _________________________________________________A mam jeszcze jedno pytanie- ten wentylator duży przy chłodnicy powinien chodzic cały czas?
TTom3k Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Tak powinien chodzic caly czas rowno z obrotami czyli jak przygazujesz to chodzi szybciej.
szczepanov Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 A ja dodam jedno.Sprawdz droznosc chlodnicy,czy nie jest zamulona,bo wydaje mi sie ze to moze byc to.
KuteK Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2008 Witam Wymieniłem dzisiaj czujnik, wydaje się być troche inaczej niż było. Podczas jazdy wskazówka wchodzi idealnie na 90 i sie zatrzymuje, na klimatroniku temperatura wacha się w granicach 95-97. Na postoju wskazówka dalej jest na 90 a na klimatroniku trzyma się temperatura 99. Coś dalej z tym robić? ori termostat ? Pozdrawiam
TTom3k Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Witam Wymieniłem dzisiaj czujnik, wydaje się być troche inaczej niż było. Podczas jazdy wskazówka wchodzi idealnie na 90 i sie zatrzymuje, na klimatroniku temperatura wacha się w granicach 95-97. Na postoju wskazówka dalej jest na 90 a na klimatroniku trzyma się temperatura 99. Coś dalej z tym robić? ori termostat ? Pozdrawiam Zostaw jest OK. Mozesz ewentualnie sprawdzic na VAGu temp. Ale pewnie bedzie ona w granicach 93-96
ajax Opublikowano 23 Stycznia 2008 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Ja sie podepne pod temat jezeli mozna. [EDIT] Na to pytanie SZUKAJ odpowiedzi w dziale klimatyzacja tu Drugie dotyczy termostatu. Wydaje mi sie ze mam caly czas wlaczony duzy obieg. Tzn plyn idze zawsze przez chlodnice. Sprawdzalem temp wezy po 7 minutach jazdy i jest taka sama jak nagrzewnicy. Dodatkowo na liczniku wskazuje mi okolo 75 stopni, dopiero w miescie dochodzi czasem do 90. Termostat czy raczej zawor ktory rozdziela obiegi? Mocno szkodliwe dla silnika?
Gość spedyt Opublikowano 23 Stycznia 2008 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Termostat czy raczej zawor ktory rozdziela obiegi? Termostat spełnia rolę takiego zaworu.
ajax Opublikowano 23 Stycznia 2008 Opublikowano 23 Stycznia 2008 wiesz moze w ktory jest on miejscu i jak sprawdzic czy to on jest przyczyna awarii?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się