Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Przegląd


snajper75

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy byłem dzisiaj na przeglądzie i mam pytanko gościu kręcił silnik na pełnych obrotach 4 razy tak po 5 sekund :evil:

Pytałem czy to konieczne bo aż serce pęka ...... powiedział że tak bo przepisy tak każą ...

Jest ktoś pewny że tak trzeba bo gotów jestem pojechać tam jeszcze raz i powiedzieć co o tym sądzę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odcięciu to robił ? Chyba mu się coś pojebało w głowie.. W stardszych autach panewki by się obróciły. Dowiedz się u innego diagnostyka. Ale ja się nie spotkałem z takim czymś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kolesiowi coś się w główkę zrobiło.

Owszem, spaliny się mierzy, ale na końcu skali!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy byłem dzisiaj na przeglądzie i mam pytanko gościu kręcił silnik na pełnych obrotach 4 razy tak po 5 sekund :evil:

Pytałem czy to konieczne bo aż serce pęka ...... powiedział że tak bo przepisy tak każą ...

Jest ktoś pewny że tak trzeba bo gotów jestem pojechać tam jeszcze raz i powiedzieć co o tym sądzę .

:shocked: co? Pierwsze słyszę :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy byłem dzisiaj na przeglądzie i mam pytanko gościu kręcił silnik na pełnych obrotach 4 razy tak po 5 sekund :evil:

Pytałem czy to konieczne bo aż serce pęka ...... powiedział że tak bo przepisy tak każą ...

Jest ktoś pewny że tak trzeba bo gotów jestem pojechać tam jeszcze raz i powiedzieć co o tym sądzę .

4 razy? Mi kręcił raz, aby zmierzyć spaliny.

Do ilu obrotów ci wszedł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie jest to bezpieczna skala tylko że te silniki już swoje lata mają dlatego nie bardzo to widzę ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, jeszcze nigdy i na żadnej stacji nikt nie traktował mi autka. Spaliny to mi tylko mierzyli na wolnych obrotach a spotykałem się z tym że sprawdzało się dla benzyny w okolicach 2500-3000 a dla diesla 500 mniej. Po jakiego grzyba robić to aż do odcinki to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to cytat z procedury :)

"Analiza spalin silników Diesla (z zapłonem samoczynnym).

W przypadku spalin silników Diesla mówimy nie tyle o analizie spalin co o badaniu stopnia ich zadymienia czyli zawartości cząstek stałych w spalinach.

Warunki przeprowadzenia pomiaru

Aby pomiar zadymienia spalin był wykonany poprawnie należy pamiętać o tym, że:

układ wydechowy powinien być szczelny. Jest to podstawowy warunek prawidłowości przeprowadzenia pomiaru. Wiadomo, że tzw. "lewe powietrze" zaciągane wskutek nieszczelności układu wydechowego będzie nam fałszowało wyniki.

silnik powinien być nagrzany do normalnej temperatury pracy czyli min 70° C dla oleju silnikowego lub 80° C dla cieczy chłodzącej

Procedura pomiarowa

przed pomiarem należy kilkukrotnie (3 do 5 razy) "przedmuchać" układ wydechowy poprzez szybkie naciśnięcie pedału przyspieszenia. Następnie utrzymać podwyższoną prędkość pomiarową przez ok. 1 minutę w celu podgrzania komór spalania silnika

Sonda pomiarowa dymomierza powinna być włożona do rury wydechowej na głębokość równą co najmniej trzykrotnej średnicy wewnętrznej rury

Pomiar wykonuje się z trybie tzw. swobodnego przyspieszania czyli swobodnej zmiany prędkości od biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej. Zmiana prędkości obrotowej musi być płynna tzn. bez zatrzymywania pedału gazu w położeniach pośrednich.

Po osiągnięciu maksymalnej prędkości obrotowej należy ją utrzymać w czasie do 3 sekund. Następnie zwalniamy pedał gazu i czekamy, aż prędkość powróci do wartości prędkości biegu jałowego.

Przeprowadzamy trzy następujące po sobie pomiary z przerwą minimum 15 sekund pomiędzy pomiarami. Czas ten potrzebny jest na usunięcie całej sadzy przed następnym cyklem pomiarowym

Wyniki pomiarów i ich interpretacja

Każdy pojedynczy pomiar daje nam w rezultacie wielkość zadymienia spali oznaczaną symbolem "k". Niekiedy wielkość "k" nazywana jest współczynnikiem pochłaniania światła lub gęstością optyczną. Jednostką jest [1/m]. Jednostka bierze się stąd, że gęstość optyczna określa nam stosunek wartości początkowej energii strumienia światła wypuszczonego na jednym końcu komory pomiarowej dymomierza do poziomu tej energii na drugim końcu komory pomiarowej po przejściu przed warstwę spalin o grubości 1 metra. Końcową wartość zadymienia obliczamy jako średnią arytmetyczną z trzech wykonanych pomiarów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozumieć że prawie poprawnie było to robione :gwizdanie:

Byłem dziś szefa nie było , jestem umówiony na poniedziałek .

Tak czy inaczej każdemu będę odradzał tą stację diagnostyczną TRANS-MAN ul.Zawiła 55d

http://www.trans-man.pl/station.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwię ci się że ciężko ci było na to patrzeć :blink: Całe szczęście mnie to nie spotkało jeszcze.. i jaki był wynik pomiaru ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od razu bym wywalil goscia z fotela,a pieniadze za przeglad to bylyby marzenia.6tyś to raczej nie wykrecil bo chyba 4980 jest odcinka w AJM.Ale jakby trzymal dlugo,to mogloby to zle sie skonczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odwiedziłem szefa :) przyznał mi rację i gościu ma po robocie . Powiedział tyle że same skargi na niego są .

Zapomniałem dodać że stwierdził że mam ksenony a ja biedak mam tylko soczewki :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyznał mi rację i gościu ma po robocie

To stanowczo za malo za jaja i na latarnie.I tyle godzin bedzie wisial ile obrotow u ciebie wykrecil.5tyś= 5tyś godzin.

Wiem wiem za lekka kara,ale co zrobisz w PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...