Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Swap silnika.


NexoPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę nie pisać, że to nie opłacalne i wg bo nie taki jest temat.

Przeszperałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie, odnośnie przeszczepu silnika 1,6 ADP na 1,8T APU, ale nie znalazłem sensownej odpowiedzi.

A więc, znalazłem fajnego anglika sedan 1,8T motor zdrowy i wg za 4000zł. czy z takiego samochodu opłaca się przekładać silnik do mojego Avanta?

Proszę nie pisać, że lepiej sprzedać i kupić 1,8T, z pewnych względów nie chcę się pozbywać obecnego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego wszystko się da ale bedziesz musial wszystko przekładać. hamulce, wiązke itd. bardzo duzo pracy i jeszcze nie wiadomo jak to pużniej bedzie wszystko do siebie pasowało ale tak jak mówie wszystko sie da a czy jest to opłacalne iczy nie to juz Ty sam wiesz najlepiej :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz całego angola, kupujac sam silnik bedziesz coróż do tego anglika jechał po jakieś pierdoły, przeczep bez problemu wykonalny :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o swap. TO moja rada jest taka. Skoro zdecydujesz sie robic to samemu, podstawa jest przelozenie silnika i jego odpalenie moze byc na starej skrzyni i heblach. Nie bierz sie za wszystko na raz. W trakie takich prac wychodzi ze trzeba zmienic jakies pierdoly typu klocki tarcze lozyska itp itd. To sie wszytsko kumuluje auto jest rozgrzebane a czlowiekowi sie odechciewa bo koszta bija po glowie. Sam juz bawilem sie w swap jak bylem jeszcze posiadaczem golfa III. Tez chcialem zrobic wszytsko na tip top od odrazu. Taki krok naprawde wiele czlowieka uczy jezeli chodzi o samo pojecie mechaniki oraz wiekszego dystansu i pokory kiedy dostajemy na lep kubel zimnej wody. Napewno mozesz spodziewac sie niespodzianek bo te towarzysza kazdemu swapowi. Nie wiem jak w a4 ale przy przekladkach z angoli w innych modelach spotkalem sie np z problemem przedluzania wiazki aby umiescic w oryginalnym miejscu ECU jak to sie ma w wersji euro. Tak jak poprzednicy pisali bierz auto w calosci a nie sam silnik bo sie zameczysz szukajac gratow. Jezeli bedziesz w miare ogarniety i racjonalnie sobie rozlozysz prace to spokojnie ogarniesz ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po twoim poście ogarną mnie pewien nie pokój. :embarrassed: Kurde nie wiem czy znajdę czas na takiego swapa, ponieważ nie będzie to trwało 2-3dni chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po twoim poście ogarną mnie pewien nie pokój. :embarrassed: Kurde nie wiem czy znajdę czas na takiego swapa, ponieważ nie będzie to trwało 2-3dni chyba.

na gotowo jeśli kupisz całego angola to bedzie trwało z max miesiąc, z tym że wiazka w angolu jest dowrotnie puszczona i zapewne bedziesz musiał ja przerabiać :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po twoim poście ogarną mnie pewien nie pokój. :embarrassed: Kurde nie wiem czy znajdę czas na takiego swapa, ponieważ nie będzie to trwało 2-3dni chyba.

Jeśli nigdy takiej lub podobnej transplantacji nie robiłeś to obstawiam że u Ciebie potrwa to min. tydzień :decayed: Poszukaj na forum są tzn. jest człowiek który robi takie rzeczy na codzień :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak jesteś ogarnięty to dwa dni i masz silnik przełożony Wyciągnięcie silnika skrzyni max 5 godzin i poskładanie tego do kupy i odpalenie max 12 Wystarczy trochę zapału i kogoś do pomocy :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę samozaparcia i swap można wykonać mając pojęcie o mechanice a nawet jak się go nie ma to wystarczy logika :wink4:

Z kolegą robiliśmy pełną przekładkę z anglika (silnik, wnętrze etc) zajęło nam to prawie miesiąc (przerwa na matury itd) ale warto było. Wbrew pozorom to nie koszty są największym problemem tylko to, że codziennie przychodzisz na parę h, widzisz rozbabrane auto, wydaje ci się że sporo zrobiłeś a i tak końca nie widać.

Ale to jest do zrobienia tylko trzeba się uprzeć :good:

Zapomniałem dodać, że po takiej operacji robi się z Ciebie mechanik :naughty:

przez 4 lata dłubania przy moim aucie nie nauczyłem się tyle co w ciągu miesiąca walki z anglikiem :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Wiązka z anglika jest puszczona przez całą szerokość auta więc jest około 3x dłuższa niż u europejczyka. Wystarczy skrócić. Pozdrawiam owocnej pracy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ze skrzynią? Podobno od 1,6 pasuje do 1.8t

pasuje :wink4:

i ma takie same przełożenia ??? jakoś nie chce mi sie wierzyc ze ADP rozbuja sie na 3 biegu do 170km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ze skrzynią? Podobno od 1,6 pasuje do 1.8t

pasuje :wink4:

i ma takie same przełożenia ??? jakoś nie chce mi sie wierzyc ze ADP rozbuja sie na 3 biegu do 170km/h

Różnica jest tylko na 1 i 2 reszta przełożeń taka sama.

Audi A4 1.6 l - 74 kW

Ratio Final drive 37 : 9 = 4.111

Z2 :Z1=i 1st gear 34 : 9 = 3.778

2nd gear 37 : 17 = 2.176

3rd gear 39 : 30 = 1.300

4th gear 35 : 34 = 1.029

5th gear 31 : 37 = 0.838

Reverse gear 31 : 9 = 3.444

Audi A4 1.8 l - 110 kW

Ratio Final drive 37 : 10 = 3.700

Z2 :Z1=i 1st gear 35 : 10 = 3.500

2nd gear 36 : 17 = 2.118

3rd gear 39 : 30 = 1.300

4th gear 35 : 34 = 1.029

5th gear 31 : 37 = 0.838

Reverse gear 31 : 9 = 3.444

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki. Jak zdobędę się na odwagę to zrobię fotostory ze swapa. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest tylko na 1 i 2 reszta przełożeń taka sama.

Przelozenie glowne jest inne, a co za tym idzie wszystkie biegi w 1.6 sa krotsze. Na skrzyni z 1.6 bedzie zauwazalnie szybszy, ale w trasie krotsza piatka bedzie meczaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie dobrze, bo głównie jestem na trasie. No ale od angola można przełożyć skrzynię czy nie bardzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...