Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 LIFT 2014 QUATTRO S LINE EXTERIEUR CARBON MMI 3G+ SIM AKEBONO 370/330 mm 20" KW


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Grzesiek, dlaczego ja u siebie nie mogę włączyć gauge test i lap timera :D ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis kolejny MOD :decayed:Układ kontroli ciśnienia w oponach (RKA czyli TPMS ) z czujnikiem liczby obrotów koła

AUDI A4 8K0 ma dwa rodzaje systemow Kontroli Cisnienia w oponach :

- ciśnienia w oponach z czujnikiem ciśnienia

- ciśnienia w oponach z czujnikiem liczby obrotów koła

Nas interesuje ten drugi :) Aby system zadzialal musimy sprawdzic jaki posiadamy kod ABS Robimy to w w kodach wyposazenia podręczniku obsługi technicznej lub w bagażniku tam gdzie koło zapasowe po lewej stronie .

absopony.jpg

Czyli w ABS jesli posiadmy kod :

1AT - mozemy uruchomic TPMS

1AS - no niestety nie mozemy :confused4:

Podaje to na moim przykladzie w ktorym ato wyposazone jest w MMI 2G :)

Odpalmy VCDS :) wchodzimy

[07 - Head Control]

[Adaptacja - 10] -> Channel 01 dodajemy 16 do istniejącej wartości .

bezttytuu.png

bezttytuu3.png

Klikamy TEST i zapisujemy SAVE

Wchodzimy teraz w ABS

bezttytuu.png

[Access Security - 16]

bezttytuu5.png

Wpisujemy kod zabezpieczający 61378 i klikamy Ok .

bezttytuu6.png

Przechodzimy do kodowania.

[Coding - 07] klikamy w Long Helper Coding

bezttytuu8.png

Ustawiamy Byte 1 Bit 3 od 0 do 1 lub Tire Pressure Monitorig active

bezttytuu9.png

Po zakończeniu kodowania klikamy EXIT w lewym górnym rogu ekranu i wciskamy Do it !

Teraz przechodzimy do [17 - Instruments]

[Coding - 07] -> Long Helper Kodowanie -> Byte 4 Bit 0 - Zmiana 0 - 1

lub wybieramy Tire Pressure Monitoring (TPMS)

bezttytuu.png

bezttytuu10.png

Po zakończeniu kodowania klikamy EXIT w lewym górnym rogu ekranu i wciskamy Do it !

Teraz robimy restart MMI wciskajac trzy przyciski jednoczenie . Powinno pojawic sie nam na ekranie MMI TYRE PRESSURE MONITRING :wink4:

resetmmi.jpg

tpmsmenu.jpg

Teraz trzeba przejść do menu w MMI i potwierdzić ciśnienia w oponach. Wczesniej sprawdzmy czy ciśnienie jest prawidłowe w naszych oponach :) Lepiej sprawdzić zanim potwierdzimy na panelu MMI.

Wybieramy Store now

1234pq.jpg

A nastepnie potwierdzamy Confirm

tmpsconfirm1.jpg

W przypadku spadku ciśnienia w oponie, zmienia się liczba obrotów danego koła.

Zmieniona liczba obrotów koła jest rejestrowana przez czujnik liczby obrotów.

Kierowca jest informowany o zmienionym ciśnieniu w oponie przez zestaw wskaźników tablicy przyrządów ( zolta kontrolka ).

Po około 10 minutach jazdy, jest już możliwe do wykrycie awarii (spadku ciśnienia). Około 60 minut jazdy (powolny spadek ciśnienia).

Ktos chcial jeszcze kodowanie do LAP TIMERA :wink4:

[17 - Instruments]

[Coding - 07] -> Long Helper Kodowanie -> Bajt 1 Bit 3 zmiany od 0 do 1

Lub Zaznacz pole "Lap timer aktywnych" jeśli jest dostępna.

Powodzenia panowie :D

Dzięki :good:

Mam 1AT :>

Ciekawe czy zadziała..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuurrr*** ale yebany narzucił tempo :decayed:

Grzechu wyluzuj, bo niedługo, aby Cię dogonić będe musiał kupić za bardzo wyposażone auto (...i nie będzie już co robić :polew:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kontroli powietrza w kolach w E9x jest to standard i dziala tak jak tu pokazales - sprzezone z ABSem - licznik obrotu kol - sprawdza sie doskonale . Juz raz mialem lekko schodzace powietrze z kola i czujnik to pieknie wykryl :decayed: . Zeszlo z 2.2 do 1.6 atm , nie wiem po jakim czasie to wykryl ale podejrzewam ze troszke musi wiecej uplynac - bo on sobei srednia liczy z po ilus tam obrotach. Zmiany typu 0.2 atm beda wyczuwalne BARDZOOOO pozno.

No i nie pokazuje ktore kolo sprawdzic - tylko zeby poprostu sprawdzic.

Dziwne ze w Audi trzeba to aktywowac ... nawet w A5 :shocked:

A co z czujnikiem cisnienia w oponie ? - Ta 1sza opcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek, dlaczego ja u siebie nie mogę włączyć gauge test i lap timera :D ?

Pewnie masz golasa i stad problemy :decayed::polew: jaki masz Modul Kierownicy :mysli: nie wszystkie da sie zakodowac :confused4:

Kuurrr*** ale yebany narzucił tempo :decayed:

Grzechu wyluzuj, bo niedługo, aby Cię dogonić będe musiał kupić za bardzo wyposażone auto (...i nie będzie już co robić :polew:)

Bartku tempo normalne :wink4: do polowy lipca chce zrobic rzeczy ktore sobie zaplanowalem :naughty: .

tzn. :decayed:

- skonczenie parctronica wraz z wyswietleniem na MMI (przod )

- pakiet oswietlenie ( wszystko w LED )

- tylny zderzak od S LINE na dwa wydechy ( zderzak jest w podkladzie i pewnie za 2 dni bedzie prysniety :wink4: )

- wydech z 3.0 TDI

- Lusterko Fotochrom pod czujnik deszczu ,swiatla

- Homelink

- Kierownica S LINE trzyramienna

- Tempomat z funkcja ACC

Dziwne ze w Audi trzeba to aktywowac ... nawet w A5 :shocked:

A co z czujnikiem cisnienia w oponie ? - Ta 1sza opcja

Tak to juz jest w tym AUDI :) trzeba pewne rzeczy aktywowac ,dokladac itd .

Jezeli chodzi o pierwsza opcje z czujnikami to trzeba zamontowac czujniki kontroli cisnienia opon , sterownik , antena a to juz sie wiaze ze sporymi kosztami :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o pierwsza opcje z czujnikami to trzeba zamontowac czujniki kontroli cisnienia opon , sterownik , antena a to juz sie wiaze ze sporymi kosztami :(

Gra niewarta swieczki , ten "ABS'owy" sprwadzi sie w 100% . :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na czym polega opcja glosników z przodu i z tylu, jesli chodzi o parctronic?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na czym polega opcja glosników z przodu i z tylu, jesli chodzi o parctronic?

pozdrawiam

Normalna rzecz :) regulujesz sobie pokretlem w MMI czestotliwosc i glosnosc glosniczkow :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, myslalem, ze chodzi o sciszanie radia podczas wlaczania biegu wstecznego.

Pytam, bo cos ta procedura nie chce u mnie zadzialac - myslalem, ze jest jeszcze w innym kanale dostepna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz parctronic 4 czy 8 kanalowy ?

Wchodzac do MMI w funkcje CAR powinienes miec Audi Parking System :)

pdc51.jpg

Przy 4 kanalowym parctronicu nie masz opcji Display

pdc52.jpg

Po zalozeniu przedniego parctronica i po przekodowaniu na 8 kanalowy wyswietli sie ta opcja . Powinien sie pojawic obrazek samochodu :)

pdc53.jpg

Chcac to uaktywic w chodzisz w grupe 07 Control Head

bezttytuu4.png

Adaptacje 10 kanal 01 i dodajesz wartosc 4

bezttytuu3.png

Na razie nic nie moge zrobic kompem bo go nie mam :kwasny: dopiero przyszly tydzien :decayed: Sam rozkminialem parctronic bo nigdzie nie moglem znalezc info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba sie nie rozumiemy.

wytlumacze inaczej:)

w module 07 Control Head, Adaptacja, kanal 11 i dodajemy do istniejacej wartosci liczbe 8.

po tym powinno sie nam sciszac radio, gdy wlaczamy bieg wsteczny, tak abysmy mogli slyszec sygnaly z parctronic'a

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w module 07 Control Head, Adaptacja, kanal 11 i dodajemy do istniejacej wartosci liczbe 8.

po tym powinno sie nam sciszac radio, gdy wlaczamy bieg wsteczny, tak abysmy mogli slyszec sygnaly z parctronic'a

Aha.... :decayed: spoko :) jak tylko bede mial swojego kompa to sprawdze :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek, dlaczego ja u siebie nie mogę włączyć gauge test i lap timera :D ?

Pewnie masz golasa i stad problemy :decayed::polew: jaki masz Modul Kierownicy :mysli: nie wszystkie da sie zakodowac :confused4:

dsc06507f.jpg

to to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ta grupa :wink4: Pierwsze zrob wskazniki

Wejdz w [17 - Instruments]

[Coding - 07] -> [Long Coding Helper] -> Byte 1 Bit -> 0 Change 0 to 1

Or Check the box for "Gauge Test/Needle Sweep active"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ta grupa :wink4: Pierwsze zrob wskazniki

Wejdz w [17 - Instruments]

[Coding - 07] -> [Long Coding Helper] -> Byte 1 Bit -> 0 Change 0 to 1

Or Check the box for "Gauge Test/Needle Sweep active"

screenshot001wh.png

robie wszystko wg twojej instrukcji ale niestety nie chce mi sie zapisac :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz w Coding 07 pozniej klikasz na Long Coding Helper klikasz na Byte 1 Bit -> 0 zmieniasz 0 na 1 albo robisz fajke , pozniej klikasz na EXIT I wtedy Do it ! :)

Masz takie podpowiedzi ? :mysli:

beztytulu11.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, i BIT 1 oraz 2 mam zaznaczone natomiast jak zaznaczam 0 i 3 lub same 0 nastepnie Exit i Do It pojawia sie informacja ze zatwierdzono i niestety nie zapisuje sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spruboj teraz wejsc w Security Access 16 wpiszesz kod ktory ci sie wyswietli i powtorz ta procedure kodowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...