Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AEB] 1.8T Klekocze po zmianie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sorry, że tak późno odpowiadam, ale nie miałem czasu.

Łańcuch i napinacze były robione PODOBNO przy 220kkm (mam na to faktury) więc wychodzi na to że olej - tylko teraz doradźcie jaki kupić? 5W40 ale jakiej firmy?

Opublikowano

ja wymienilem olej na pol styntetyk totala robilem rozrzad i lanczuch i napinacz ---> chodzi cicho ale zaczał dymic wiec czekam na wnioski po wymianie z pol na syntetyk napisz w temacie czy pomoglo.

Opublikowano

wal albo mobila1 ESP 5w30 albo motula specyfic 5w30

Opublikowano

do tego silnika audi przewidzialo tylko olej 5W40 pelny syntentyk wiec po co sie pchac w cos innego a potem sie dziwic ze cos jest nie tak

do tego silnika Audi przewidziało kilka różnych rodzajów oleju-uzależnione jest to od klimatu ,w jakim auto będzie użytkowane

9d44b5af8cbbfb0c.jpg

znane są dokładnie właściwości olejów w różnych temperaturach i błędem jest generalizowanie,że TYLKO 5W40,jest proponowany przez Producenta,bo tak nie jest

jasne ze sa inne oleje np 10W40 spelniajace norme/normy identyczne jak 5W50 ale jakie oleje sa zalewane do nowych aut? w moim AEBie od poczatku byl 5W40 i taki caly czas jest, jesli ktos zmienia olej bo mu cieknie czy cos, to niech zlokalizuje miejsce wycieku a nie odwala fuszerke :) takie jest moje zdanie

co do tematu, teraz wymienialem olej i tez przed wymiana bylo slychac charakterystyczne cykanie popychaczy, bo wiekszosc oleju ucieklo przez uszczelke pokrywy, bylo je slychac zaraz po odpaleniu auta, kiedy chwilke pochodzilo cykanie ustawala do momentu nagrzania silnika i oleju, potem cykalo nonstop, po plukaniu MOTULem i spuszczeniu starego oleju okazalo sie ze zostalo moze ze 2L oleju w silniku (lacznie z 300ml MOTULa i olejem w filtrze), silnik mial za sucho dlatego byl glosny, po wymianie na ELFa 5W40 znow jest cisza i spokoj

Opublikowano

jasne ze sa inne oleje np 10W40 spelniajace norme/normy identyczne jak 5W50 ale jakie oleje sa zalewane do nowych aut? w moim AEBie od poczatku byl 5W40 i taki caly czas jest, jesli ktos zmienia olej bo mu cieknie czy cos, to niech zlokalizuje miejsce wycieku a nie odwala fuszerke :) takie jest moje zdanie

Kolego nie wiadomo o co Ci chodzi nie obrażając oczywiście. Jeśli 10W40 jest taki sam jak 5W50 to po co sie je rozróżnia?? Kolejna sprawa, że tutaj nikt nie mówi, że mu cieknie tylko, że słychać lekki klekot przez jakiś czas także sam widzisz....

Opublikowano

ale jakie oleje sa zalewane do nowych aut? w moim AEBie od poczatku byl 5W40 i taki caly czas jest, jesli ktos zmienia olej bo mu cieknie czy cos, to niech zlokalizuje miejsce wycieku a nie odwala fuszerke :) takie jest moje zdanie

nie porównuj AEB do nowych aut,bo to różnica dobrych kilku lat,a w motoryzacji,to jak epoka

AEB zakończyli w grudniu 1998 r więc z pewnością 5w40 różni się od 5w40 z tamtych lat :wink4: i dalej nie rozumiesz,że tu nie chodzi o to,że będzie coś ciekło,tylko o to,że oleje powinno się stosować zgodnie z parametrami przystosowanymi do danego klimatu,inne właściwości oleju będą w pólnocnej Norwegii,gdzie producent zaleca 0w30,a inne w Arabii,gdzie tam jest zalecany 20w40,reasumując-to ,że coś cieknie-to nie wina oleju,ale to już wiemy-potrzebny jest olej to klimatu Polski,czyli zimno-umiarkowanego 5w,lub 10w-bo zima czasem potrafi być zimna i druga strona,czyli w lecie 30,lub 40 i dochodzimy do punktu wyjścia i zaleceń producenta 5w30,lub 10w40

Opublikowano

domjenick

widze ze wy tez nie zrozumieliscie o co mi chodzi ale dobra:)

chodzilo mi tylko o to ze podales w linku oleje ktore tak naprawde nie sa nie tylko olejami syntetycznymi, wcale nie mowilem ze producent zabrania uzywania olei innych jak 5W40 czy cos w tym rodzaju, tylko chcialem powiedziec ze w nowych samochodach, zarowno tych ktore 10 lat temu byly nowe jak i dzis, zalewa sie tylko i wylacznie oleje syntetyczne, czyz nie tak? i wedlug mnie warto na takich olejach zostac do konca uzytkowania auta

wcale nie porownywalem AEBa do nowych aut, ani nie mowie ze nic w olejach od 1998 roku sie nie zmienilo :)

a moja wzmianka o cieknacych silnikach byla po to aby wyplemic powszechna opinie na temat uzywania olei rzadkich w samochodach z wiekszym przebiegiem

a o klekotaniu w moim przypadku napisalem

pozdro :)

Opublikowano

a moja wzmianka o cieknacych silnikach byla po to aby wyplemic powszechna opinie na temat uzywania olei rzadkich w samochodach z wiekszym przebiegiem

tu się zgadzam :wink4:

co do klekotania-niestety,ale moje zdanie jest troszkę inne-już tłumacze dlaczego:

na jednej stronie stawiamy 1,8T z przebiegiem dużym w (ogólnym tego słowa znaczeniu)a po drugiej z małym,obydwa zalewamy olej rzadki np 0W,lub 5W-stopień zużycia elementów w obu przypadkach-na pewno będzie różny,więc jeśli silnik z dużym przebiegiem,będzie miał bardziej zużyte zawory,tłoki,układ zapchany resztkami poprzednich olejów,nagarem i co chyba najważniejsze-wysłużoną,aczkolwiek wciąż działającą pompą oleju-to wszystko złoży się na to,że przez noc,kiedy auto stoi nieużywane-rzadki olej ścieknie na dół i z rana ,przez chwilę na górze-tego oleju po prostu nie ma ,lub nie ma go wystarczająco dużo,żeby cały ten układ kanalików był wypełniony i to się okazuje właśnie delikatnym klekotaniem-w drugim przypadku (ma mniejszy przebieg,mniej zużyte elementy)-olej ten pozostaje na tych elementach i takiego efektu nie ma,oczywiście róznice w zużyciu są mikroskopijne i nie do dostrzeżenia gołym okiem Pana Frania z warsztatu na ul.Białej, :wink4:

dlatego jedni twierdzą,ze 5W30 jest najlepszy,a drudzy powiedzą,że jeżdżą na 15W i też jest dobrze,bo i stopień zużycia silnika jest inny :wink4:

Opublikowano

Witam serdecznie Panow :)

Przylączam sie do tematu poniewaz mam ten sam problem a widze ze tamat jest ciekawy choć opiini jest sporo i rożnych . ja tez mam problem podczas odpalania z rana zlychac przez pierwsze 2-4 sekundy aż urgot jakby i cisza wydaje mi sie to są poptchacze? , auto na liczniku ma 250tys i raczej jest to ten przebieg, poprzedni wlaściciel twierdził ze lal mobil 1 5w-50 i ja zalałem to samo no i wlaśmie jak zrobilo sie chłodniej zauwazylem że [po nocy słychac te popychacze ale co dziwnie nie zawsze czasami jest cichutko co wy na to ???? jakie propozycje ???

pozdrawiam colak.

Opublikowano

ja myślę,że to jednak za gęsty olej-próbowałem różnych 15w, 10w-teraz mam 5W i jest dobrze-choć i na tamtych źle nie było :wink4: a zmieniałem z powodów jakiegoś wycieku o dziwo teraz na 5W-nie ma żadnych, co do jakości pracy nie wypowiem się dużo ,bo mało teraz używam Audi :wink4:

Opublikowano

ja miałem taką sytuacje ze mechanior przy wymianie rozrządu ,wymienił mi olej na 10w40 skończyło sie tym ze po 3 miechach turbina zaczęła piszczeć i słychać było albo popychacze albo coś innego :) wymieniłem na 5w40 i dalej słychać ;/

Opublikowano

ja miałem taką sytuacje ze mechanior przy wymianie rozrządu ,wymienił mi olej na 10w40 skończyło sie tym ze po 3 miechach turbina zaczęła piszczeć i słychać było albo popychacze albo coś innego :) wymieniłem na 5w40 i dalej słychać ;/

to może być zbieg okoliczności... :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...