Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AHU] Nowe hamulce TRW - drgania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dwa miesiące temu założony nowy komplet TRW, tarcze i klocki. Jak nacisnę przy 160 na hamulec czuję drgania. Przy mniejszej szybkości jest ok. Nie jeżdżę ostro, raczej oszczędzam hamulce. Czy może to być cos innego niż hamulce, czy reklamować ? Wywaliłem na wymianę tysiaka z nadzeją, że będzie git, a tu załamka ;(

Opublikowano

montaż skopany .....nie odczyszczona piasta no jest mikrobicie .....

Opublikowano

Czyli jeszcze raz demontaż i ponownie założyć ?

Opublikowano

moim zdaniem trzeba bijące tarcze na tokarce poprawic ....

Opublikowano

tak nowe tarcze na tokarce włącz myslenie

Opublikowano

tez mozesz włączyć do pracy szare komóry ......jak juz zrobil przebieg na bijących to zycze powodzenia bez przetoczki .....

Opublikowano

drgania czujesz na kierownicy czy na aucie?

Opublikowano

Przed montażem sprawdzone bicie boczne piasty?

Po montażu sprawdzane bicie boczne tarczy?

Opublikowano

Montował to mechanik. Przypuszczam, że nic nie sprawdzał. Rzadko jeżdżę powyżej 140 km/h, więc teraz to wyszło. Dam do reklamacji, bo albo montaż spartolony, albo wadliwe hamulce :evil: Drgania na całym aucie, raczej wibracje, dość mocne.

Opublikowano

Każda instrukcja montażu tarcz nakazuje pomierzyć te bicia ale szczerze mówiąc nie widziałem żeby jakiś mechanik to robił:

Mikoda:

"2. Powierzchnie bazowe (przylegające) piasty i tarczy (bębna) muszą być oczyszczone z rdzy i zanieczyszczeń, nie mogą wykazywać zadrapań i nierówności (należy ewentualnie sprawdzić oscylację boczną piasty – nie może przekraczać 0,02 mm).

3. Tarczę (bęben) hamulcowy należy wycentrować na piaście.

4. Tarczę przykręcić śrubami i bezwzględnie skontrolować oscylację boczną układu tarcza-piasta czujnikiem mikrometrycznym zamocowanym na stabilnej podstawie. Oscylacja nie może przekraczać 0,15 mm. Jeśli ta wartość jest przekroczona, należy odnaleźć przyczynę nadmiernej oscylacji. UWAGA! W przypadku stwierdzenia, że przyczyna leży po stronie tarczy, należy natychmiast reklamować cały komplet (bezwzględnie nie należy ich eksploatować)."

iw.jpg

Opublikowano

jak juz ktos powyzej napisal: spieprzony montaz

mozna sprobowac reklamacji tarcz ale watpliwe ze przejdzie

zdejmij tarcze, dokladnie ja oczysc, piaste tez i poskladaj na nowo

jezeli masz mozliwosc to po demontazu zacisku sprawdz bicie tarczy a potem piasty

Opublikowano

Przy hamowaniu to hamulce bankowo.

Opublikowano

Czyli mam poprawiać po mechaniku :evil: Montował też rozrząd i nowe sprzęgło, ciekawe co tam skopał ;(

Druga sprawa, to po wymianie nie było drgań :no: Jak skopał montaż, to powinno od początku drgać :mysli:

Opublikowano

Przy hamowaniu to hamulce bankowo.

nie zawsze, nieraz to wina opon

Opublikowano

Druga sprawa, to po wymianie nie było drgań :no: Jak skopał montaż, to powinno od początku drgać :mysli:

Tym bardziej bym skoczył do gumilepy sprawdzić kółka.

Opublikowano

Dla pewności sprawdze koła, później dam sprawdzić, czy nie ma bicia na tarczach. Zobaczymy co wyjdzie :hi:

Opublikowano

witam

miałem to samo nowe tarcze brembo zrobione ok 7kkm i przy hamowaniu z większych prędkości zaczęło sie bicie na kierownicy - załamka ,no cóż bez reklamacji się nie obejdzie,ale zanim to zrobiłem zdemontowałem to wszystko jeszcze raz przeczyściłem,kupiłem nowe prowadnice(tuleje gumowe +sworznie)i jakby ręką odjął jest - spokój,także warto spróbować to jeszcze raz przeczyścić i może przesunąć tarczę względem piasty.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...