alf Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 Witam. Dwa miesiące temu założony nowy komplet TRW, tarcze i klocki. Jak nacisnę przy 160 na hamulec czuję drgania. Przy mniejszej szybkości jest ok. Nie jeżdżę ostro, raczej oszczędzam hamulce. Czy może to być cos innego niż hamulce, czy reklamować ? Wywaliłem na wymianę tysiaka z nadzeją, że będzie git, a tu załamka ;(
Skeeber Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 montaż skopany .....nie odczyszczona piasta no jest mikrobicie .....
alf Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Opublikowano 3 Lipca 2011 Czyli jeszcze raz demontaż i ponownie założyć ?
Skeeber Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 moim zdaniem trzeba bijące tarcze na tokarce poprawic ....
Skeeber Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 tez mozesz włączyć do pracy szare komóry ......jak juz zrobil przebieg na bijących to zycze powodzenia bez przetoczki .....
Kukis Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 drgania czujesz na kierownicy czy na aucie?
Kabar Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 Przed montażem sprawdzone bicie boczne piasty? Po montażu sprawdzane bicie boczne tarczy?
alf Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Opublikowano 3 Lipca 2011 Montował to mechanik. Przypuszczam, że nic nie sprawdzał. Rzadko jeżdżę powyżej 140 km/h, więc teraz to wyszło. Dam do reklamacji, bo albo montaż spartolony, albo wadliwe hamulce Drgania na całym aucie, raczej wibracje, dość mocne.
Kabar Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 Każda instrukcja montażu tarcz nakazuje pomierzyć te bicia ale szczerze mówiąc nie widziałem żeby jakiś mechanik to robił: Mikoda: "2. Powierzchnie bazowe (przylegające) piasty i tarczy (bębna) muszą być oczyszczone z rdzy i zanieczyszczeń, nie mogą wykazywać zadrapań i nierówności (należy ewentualnie sprawdzić oscylację boczną piasty – nie może przekraczać 0,02 mm). 3. Tarczę (bęben) hamulcowy należy wycentrować na piaście. 4. Tarczę przykręcić śrubami i bezwzględnie skontrolować oscylację boczną układu tarcza-piasta czujnikiem mikrometrycznym zamocowanym na stabilnej podstawie. Oscylacja nie może przekraczać 0,15 mm. Jeśli ta wartość jest przekroczona, należy odnaleźć przyczynę nadmiernej oscylacji. UWAGA! W przypadku stwierdzenia, że przyczyna leży po stronie tarczy, należy natychmiast reklamować cały komplet (bezwzględnie nie należy ich eksploatować)."
Dev Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 jak juz ktos powyzej napisal: spieprzony montaz mozna sprobowac reklamacji tarcz ale watpliwe ze przejdzie zdejmij tarcze, dokladnie ja oczysc, piaste tez i poskladaj na nowo jezeli masz mozliwosc to po demontazu zacisku sprawdz bicie tarczy a potem piasty
czesia Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 A może to nie hamulce tylko po prostu źle wyważone koła?
alf Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Opublikowano 4 Lipca 2011 Czyli mam poprawiać po mechaniku Montował też rozrząd i nowe sprzęgło, ciekawe co tam skopał ;( Druga sprawa, to po wymianie nie było drgań Jak skopał montaż, to powinno od początku drgać
Dev Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 Przy hamowaniu to hamulce bankowo. nie zawsze, nieraz to wina opon
semi281 Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 Druga sprawa, to po wymianie nie było drgań Jak skopał montaż, to powinno od początku drgać Tym bardziej bym skoczył do gumilepy sprawdzić kółka.
alf Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Opublikowano 4 Lipca 2011 Dla pewności sprawdze koła, później dam sprawdzić, czy nie ma bicia na tarczach. Zobaczymy co wyjdzie
Malinaa Opublikowano 10 Lipca 2011 Opublikowano 10 Lipca 2011 witam a może zamiast je spokojnie docierać po prostu je przegrzałeś ?
sowa73 Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 witam miałem to samo nowe tarcze brembo zrobione ok 7kkm i przy hamowaniu z większych prędkości zaczęło sie bicie na kierownicy - załamka ,no cóż bez reklamacji się nie obejdzie,ale zanim to zrobiłem zdemontowałem to wszystko jeszcze raz przeczyściłem,kupiłem nowe prowadnice(tuleje gumowe +sworznie)i jakby ręką odjął jest - spokój,także warto spróbować to jeszcze raz przeczyścić i może przesunąć tarczę względem piasty. pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się