[1.8 ADR] Słabe przyspieszenie
0

    29 postów w tym temacie

    Witam.Posiadam A4 model B6 z silnikiem 1,8 ADR 125km.Martwi mnie słabe przyspieszenie od 0-100km/h.Po wielokrotnych próbach nie udaje mi się zejść po niżej 14sek. gdzie książka podaje 10,5sek..Wcześniej mialem B3 z 90konnym silniczkiem i lepiej się rozpędzała.Podejrzewałem uszkodzoną sonde lambda ale jest O.K Zastanawiam się nad skorzystaniem z hamownii aby sprawdzić co się dzieje.Ostatnio nie próbowałem ale kiedyś rozpędzałem ją do 210km/h także z mocą chyba jest wporzadku.Dodam tylko,że drugi rok ganiam na gazie.Przed montażem też nie rwał do przodu.Czy ktoś z Was ma podobne objawy?Nie mogę znaleźć danych przyspieszeń na 4 i piątym biegu.Chętnie bym to pomierzył i zobaczył jak tu by wypadła moja niunia.Pozdrawiam wszystkich audimaników.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Możliwe że jak jeździż dużo na dazie powypalały się trochę gniazda zaworów...najlepiej sprawdź ciśnienie na cylindrach...każdy warsztat powinien tą czynność wykonać i sprawdź jakie powinno być ciśnienie w książce od Audi...a może poprostu wymień świece po większych przebiegach mogą nie dawać a każdym razem dobrei iskry i to powoduje słabsze przyśpieszenie.....

    Powodzenia.......

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Witam.Posiadam A4 model B6 z silnikiem 1,8 ADR 125km.

    Chyba wydaje mi sie ze to B5 :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    zacznij od podpiecia pod VAG'a, moze auto przeszlo Ci w tryb awaryjny,moze cos wykaze, posmigaj troche na samej benzynie i zobacz jak autko jezdzi, odlacz wczesniej kleme z akumulatora na 30 min , niech sterownik silnika wroci do fabrycznyvh ustawien.

    jezeli swiece nie wymieniane to sprawdz, ewentualnie wymien, moze katalizator zapchany i go zamula, jaki przebieg auta ?

    ogolnie 1.8 nie zachwyca osiagami, auto wazy prawie 1300 kg, demonem predkosci to nie jest, ale do poruszania wystarcza, trzeba go wyzej krecic zeby dobrze jezdzil :)

    pozdro.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ciekawe czy duza jest roznica w 1,6 101 KM a 1,8 i 125 KM ? Podobno 1,6 sie troche bardziej meczy ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No ja mam 1,6 mierzyłem jej czas i zrobiłem setkę w 12,5 sekundy no to 1,8 powinno trochę lepiej śmigać......w dodatku się lepiej wkręcać bo ma po 5zaworków a nie po dwa na cylinder tak jak 1,6...... :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przepraszam za literówke.To oczywiście model B5.Co do świec to były one zmieniane i bez efektu.Autko ma 255tys. przebiegu.Pomiarów dokonuje na benzynie(na gazie wynik jest taki sam)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam!

    Po pierwsze samochód trochę już przejechał, więc stopień sprężania może nie być taki jak "za młodu".

    A czy przypadkiem nie padła Ci przepływka?

    Bierze olej?

    Pozdrawiam!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z obrotami nie mam żadnego problemu więc przepływka chba jest O.K. Co do oleju to do wymiany do wymiany bez dolewek.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kupując 1.8 A4 i nie znając tego silnika liczyłem na większą dynamikę szczerze mówiąc. Motor jest dosyć specyficzny bo najwyższy moment obrotowy ma około 4 tys obr/min więc trzeba go mocno kręcić. Poza tym poprzedni właściciel cały czas jeździł na gazie (zwykła instalacja mieszalnikowa.... bez komentarza) i musiałem go mocno przetrzeć benzyną żeby dostał trochę mocy. Tutaj z miejsca mogę polecić ci zalanie trochę Verwy albo Shell'a V-Power Racing. Po kupnie od razu wymieniłem też filtry wszystkie, olej i świece (stare miałem jednoelektrodowe, wymieniłem je na trzyelektrodowe). Teraz wyrabiam spokojnie w 10 sekund do 100 km.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie sprawdzałem jeszcze mojej A4 w jakim czasie rozpędza się od 0 do 100 km/h,w związku z tym mam pytanie, ( może głupie :rolleyes: ) w jaki sposób rozpędzacie swoje auta, czy gaz do końca na każdym biegu (z wyjątkiem 1-szego biegu ) czy tak po prostu na wyczucie z szybką zmianą biegów?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    tak minimalnie za max moc i zmiana (powiedzmy 6 tys obr)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dzięki, jutro testuje :a4fan::wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kaziu Wichura, może się myle, ale wydaje mi się, że jak przerzuce bieg wcześniej niż przy 6 tys. obr. to lepiej przyśpiesza. Po przełączeniu wpada chyba na większy moment.

    Jak właściwie to dokłanie obliczyc? Jest na to jakiś sposób/wzór? Niezbędna jest hamownia, czy może wystarczą jakieś dane z instrukcji auta?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a mi tam przyspieszenia B5 125 kucy wystarczają, zeby sie skutecznie poruszać. Może nie jest zbyt żwawa na pierwszym i drugim biegu ale później, na trasie w zakresach od 80 do 160 km/h b.dobrze daje radę.Sorry za off Top'a ale jak przyspiesza 1.9 TDi po chipie?

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kaziu Wichura Szczerze mowiac zaskoczyles mnie tymi 10 sek do setki,ja swoja zyleta na 99 oktanowce mialem 11 sek,jezeli miales 10 s to imponujacy wynik...az chcialbym sie zmierzyc ,szczerze mowiac,hehe.

    Ogolnie ADR z miejsca sa slabe,brat carisma 1.8 mnie bierze ale za to pozniej nie daje rady,hehe...Nie zmienia to faktu,ze daja rade na trasie,przy 100km/h z trojeczki tira lapie w sekunde,hehe.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Teraz wyrabiam spokojnie w 10 sekund do 100 km.

    Pozdrawiam

    to ciekawe w ile moj sie wyrobi :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja przy dobrych, ciepłych oponach, ajk troch e przykatuj e sprzęgło tesh robie swobodnie 10 s, a wydaje mi się, ze i ciut mniej.

    pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    te 10 sekund to tak na oko. Wg danych fakrycznych jedzie do 100 km/h w 10,5 i wydaje mi się, że ten wynik osiągam. Potwierdzi to fakt, że mój ADR trzyma jak na swoje lata dosyć dobrze parametry.

    [ Dodano: 05-05-2007, 16:42 ]

    Ogolnie ADR z miejsca sa slabe

    w ogóle ADR do dynamicznych jednostek nie należą. Drugi raz bym raczej takiego silnika nie kupił. Plus jest taki, że jeździć się da a kosmicznie dużo nie pali.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kaziu jak wiesz moj tez sobie jeszcze calkiem niezle radzi, ale taki wynik to troszke chyba nie ten teges.nie mniej jednak jestem teraz ciekaw i musze to kiedys sprawdzic :twisted:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    ale taki wynik to troszke chyba nie ten teges

    czemu tak sądzisz?

    [ Dodano: 05-05-2007, 16:47 ]

    nie mniej jednak jestem teraz ciekaw i musze to kiedys sprawdzic

    szkoda, że na hamowni nie robią od razu z mocą i momentem pomiaru czasów... .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    tez tak "no oko" bo mam w rodzinie tez passka 2.8 4motion tip i on na katalogowo 10,1 a jak ostatnio stawalem z nim na kreske to mi jednak troszke uciekl. nieduzo ale jednak.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    jak ostatnio stawalem z nim na kreske to mi jednak troszke uciekl. nieduzo ale jednak.

    no to "na oko" wszystko by się zgadzało. 0,5 sekundy to tak właśnie "niedużo" :lol:

    Nawiasem mówiąc straszny muł ten Pasek. silnik 2.8 i 10 sekund do setki... masakra.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    no tip i 4motion robia swoje.

    no niestety tak. Silniczek się marnuje w takiej kombinacji... . Szkoda.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members