Skocz do zawartości
Szczęśliwego Nowego Roku🥂🎇 ​
IGNOROWANY

[B5 AFN] Auto szarpie w czasie jazdy jak i zatrzymywania się przed skrzyżowaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Logi dotyczą tematu jaki założył kolega Jey_Di : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=211658.0

a to one :

statyczne w trybie tylko MB :

Log (4 - 001)

Log (6 - 007)

Log (10 - 010)

Log (1 - 013)

statyczne w trybie MB jak i BS :

Log (3 - 000,000)

Log (5 - 003,003)

Log (9 - 004,004)

tylko statyczne BS :

Log (0 - 011)

oraz dynamiczne :

pierwszy log na przepływce Jey_Di a drugi na mojej całkowicie sprawnie mierzącej z silnika ALH (90 KM Golf 4 również Bosch)

Log (7 - 003,011,003,011)

Log (8 - 008,010)

innych dynamicznych nie robiłem bo i tak nic by nie wniosły do tematu.

Ja bynajmniej nt tych logów już się wypowiedziałem Jey-Di'owi i moje zdanie on zna a teraz chciałby poznać Wasze.

Opublikowano

zwiekszyć dawke, sprawdzic dlaczego jest cieplo w dolocie, nastawnik moze byc brudny,

do sprawdzenie odcinek od przeplywki do suszarki i droznosc kol dolotowego, jak i poprwanosc pracy klapy gaszącej

Opublikowano

co do wymienionych wyżej uwag to widzę, że się zgadzamy poza pewnymi kwestiami : temperatura w dolocie była dużo niższa i jak auto się przemieszczało spadała do około 47*C po krótkich przejażdżkach a dodam, że temp. otoczenia w tym dniu była bardzo wysoka. Wcześniej był wypinany impulsator i objawy nie ustępowały. I ostatnia uwaga - w AFN nie ma klapy gaszącej a dolot u kolegi nie budzi żadnych zastrzeżeń.

Opublikowano

przez internet znasz jakiś lepszy sposób widzenia problemu niż dzięki cyfrom? abstrakcyjne wypowiedzi właścicieli aut często tak mieszają że głowa mała..

log dynamiczny 001 i 004 to podstawa przy tego typu problemach

czy podczas logów statycznych była włączona klima, radio, światła i nawiew?

potrzebny też log 001 na zgaszonym silniku

filtr paliwa to że wymieniony 3000km nie znaczy że jest ok, może mieć wadę...czy zaczęło szarpać po wymianie filtra?

jest katalizator?

pierwsze co trzeba ogarnąć to dawka, temp. paliwa podejrzana no ale nie wszystko na raz

Opublikowano

Witam .Wypowiem się gdyż sprawa dotyczy mojego autka.

czy podczas logów statycznych była włączona klima, radio, światła i nawiew?

Tak była włączona tylko klima i nawiew .

filtr paliwa to że wymieniony 3000km nie znaczy że jest ok, może mieć wadę...czy zaczęło szarpać po wymianie filtra?

Też tak podejrzewałem więc go wymieniłem.W czasie robienia logów filtr miał już przejechane 100 km.

jest ok, może mieć wadę...czy zaczęło szarpać po wymianie filtra?

jest katalizator?

podejrzewam że tak.
Opublikowano

prócz logów które wymieniłem wyżej do zrobienia masz jeszcze 001 i 013 tylko każdego loguj po 2min, i obowiązkowo wyłącz przed logowaniem klimę, radio, światła i nawiew, po prostu wszystko ma być wyłączone

no to jedno wykluczone - filtr paliwa, droga eliminacji dojdziemy do uzdrowienia fury, obwąchaj silnik czy gdzieś nie czuć ropy, to by oznaczało że układ paliwa nie szczelny i zrób wszystkie logi o które prosiłem

Opublikowano

no to jedno wykluczone - filtr paliwa, droga eliminacji dojdziemy do uzdrowienia fury

:> i tak wymienię cały silnik,a chyba nie oto chodzi tak.. Ok, jak tylko będę miał możliwość to zrobię logi .Czekam na klucz do nastawnika który zamówiłem.
Opublikowano

twoja wypowiedz zwala z nóg, powiem ci że z takim podejściem według mnie koszt naprawy przekroczy zakup drugiego silnika, nie wiem jaki masz cel drwiąc ze mnie no ale gratuluje, jesteś pierwszym który to robi, brawo zakupu zbędnego kluczyka, ciekawe czy będzie w ogóle pasował, luzowanie tej sobku do korekty dawki jest zbędne..

pisząc o ogarnięciu dawki nie miałem na myśli jej korekty tylko zrobienie poprawnych logów, a dopiero z poprawnie zrobionych logów ocena dawki i korekta o ile będzie potrzeba

co miałeś na myśli pisząc:

Pozdrawiam osoby które widzą w cyfrach nasz problem

Opublikowano

Bardzo prosze o wyciszenie zbędnych emocji i bez zadnych wycieczek osobistych.

Koncentrujemy się nad rozwiazaniem problemu kolegi.

Dziekuje za uwage :)

Opublikowano

abstrakcyjne wypowiedzi właścicieli aut

Łaaaał kolego kto kogo obraża. co przewróciłeś się przez leżący kamyczek i nie możesz wstać ? Nie miałem zamiaru nikogo obrażać,co nie można powiedzieć o twojej osobie ciahciah. Panowie przepraszam że musiałem tak napisać ale jedni rozumieją żarty a drudzy nie. Pozdrawiam.
Opublikowano

Kazdy kolejny post nie zwiazany z tematem bedzie skasowany bez ostrzezenia. :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Update :

dzisiejsze logi :

statyczne MB

Log (14 - 000)

Log (13 - 001)

Log (17 - 003)

Log (19 - 004)

Log (20 - 007)

Log (15 - 013)

dynamiczne

Log (18 - 001)

Log (16 - 004)

nie widzę sensu logować grupy 001 na wyłączonym silniku bo na co mamy patrzeć, na ciągłe wskazanie 0,0 mg/R ?

W efekcie skorygowaliśmy jeszcze dawkę paliwa z 4,8 na 3,4 mg (gdyby nie odpowiadała to zawsze możemy wrócić do poprzedniej).

Klucz do śruby specjalnej nastawnika pompy wtryskowej odkupiłem od kolegi bo już wcześniej nosiłem się z zamiarem jego kupna.

Przypuszczam, że jak szarpania były wcześniej przez Jey_Di wyczuwalne tak i teraz również będą. (Ja ich nie odczuwałem ale drogi również dziurawe i z pofałdowaną nawierzchnią więc w tych warunkach trudno mi było takowe wychwycić). Jey_Di pojeździ to napisze.

Opublikowano

Tak jak kolega Sztomel przypuszczał autko dalej poszarpuje. W czasie robienia logów dynamicznych (3-i bieg i max) nie wyczuwałem żadnych szarpań, ale wracając do domu troszeczkę przegoniłem autko i zauważyłem że, im szybciej jadę tym bardziej wyczuwalne są poszarpywania .Zaznaczę że prędkość jaką udało się osiągnąć to 180 km/h i przy tej prędkości poszarpywania były już mocniejsze .Pozdrawiam i proszę o w miarę szybką odpowiedz. Dzięki.

Opublikowano

001 na zgaszonym miał pokazać czy igła RSW w nastawniku jest prawidłowo ustawiona czyli ~0,740V

czy szarpnięcia są zawsze przy tych samych obrotach? przy 2000obr? pytam bo w 001 przy 2016obr widać że dawka skoczyła w dół nie prawidłowo

nastawiacz dynamicznego kąta wtrysku w pompie działa prawidłowo :good:

wartości w 013 są stabilne, nie pływają oraz w 001 skoki V są w normie co świadczy o prawidłowej pracy nastawnika, jak nadal będzie szarpać proponuje poszukać dawcy na podmianę wtrysku sterującego na próbę

Opublikowano

proponuje poszukać dawcy na podmianę wtrysku sterującego na próbę

+1

Opublikowano

proponuje poszukać dawcy na podmianę wtrysku sterującego na próbę

+1

Nie wiem o co w tym chodzi? Ale wiem że może to mieć wieloznaczność.Proszę o wypowiedz w problemie z którym się borykam. Dzięki

Opublikowano

tzn ze popieram pomysl z podmiana wtrysku sterujacego ... :wink4:

Opublikowano
Nastawnik mający ileś tam lat zaczął pracować w innym zakresie no i pewnie dlatego szarpie.

Odpowiednia korekta napięcia RSW spowoduje że przy zmienionej dawce nastawnik będzie pracował w swoim "starym" zakresie.

Efekt pojawia się w momencie jak pompa zaczyna przestawiać kąt podczas jazdy ze stałym niskim obciążeniem, niskie ciśnienie "wstępne" powoduje że pompa nie wyrabia z przestawieniem.

Wiadomo że jak się nieco rozgrzeje to ma łatwiej.

Możne spróbować podnieść minimalnie ciśnienie wstępne ?

Jest to cytat jednego z forów.Czy było by to możliwe w mojej Audisi? Zaznaczam tak jak w cytacie poszarpywanie czuć na 4-5 biegu przy stałym obciążeniu silnika, dodając gazu poszarpywania nie czuć. I jak Wy to widzicie? Na podmianę wtrysku jestem umówiony na dziś to odpiszę. Pozdrawiam.

Opublikowano

wyczyscic nastawnik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...