Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam pytanie odnośnie wypalania tego DPF. Mam z 2015 roku silnik 2.0 190 konny. Jak to się w tym silniku odbywa bo ja jeszcze nie widziałem nigdy by mi się coś samo wypalało. Wybaczcie za moje laiczne opisy ale się na tym nie znam.

Może mi ktoś napisac?

 

kod silnika CNHA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Grzegorzman napisał:

bo ja jeszcze nie widziałem nigdy by mi się coś samo wypalało

generalne nie widać, podwyższone obroty około 1k na wolnych obrotach i troszkę basowy dźwięk w momencie wypalania (przy włączonym radiu nie usłyszysz...)

dodatkowo zaraz po zakończeniu wypalania jak się akurat zatrzymasz włączony wentylator celem schłodzenia komory silnika..

jadąc w trasie ciężko to wyczuć, w manualu czasem w momencie włączenia procedury mam wrażenie delikatnego szarpnięcia na ułamek sekundy czyli prawdopodobnie zwiększa się dawka paliwa ale przy większych prędkościach już około 100km/h nie odczuwalne jest to minimalne szarpnięcie (w multi tego raczej nie odczujesz...)

żadnych kontrolek, info na FIS, wodotrysków itp nie ma... założenie twórców: nie drażnić usera :)

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Grzegorzman napisał:

dodam że mam ten płyn adblube (pewnie ma coś z tym wspolengo ) i też ma to wypalanie tak?

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik CNHA 190KM z 2014 i u mnie te wskazówka wchodzi na 1000 obr. (podczas jazdy lekki muł)

Ostatnio zgasiłem silnik podczas wypalania (musiałem :/) i miałem wrażenie, że jest jakaś procedura wypalania na zgaszonym silniku.

Jest to możliwe wogóle?

Poprzedni silnik CAHA 170KM poprostu wychłodził komorę i tyle a następnego dnia wypalał normalnie

...w tym CNHA teraz słychać jakby się coś tam grzało i wentylatory chodzą dość długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów

Pacjent A4 B8  8K5 2.0 TDI CR 143 KM rok 2011  CAGA  (udokumentowane na 100%) przejechane 180 tyś km. Ma go 2 lata przejechałem około 40 tyś. km auto sprowadzone z niemiec.  Jazda mieszana raz na kwartał dłuższa trasa na autostradzie i wtedy mu nie żałuję. Tempomat 140km/h, piaty bieg, obroty około 3 tyś/min i tak z Gdańska do Torunia. Do pracy 1,5 km lub 5 km jak wiozę żonę do pracy.  Często są odcinki 30 i 50 km.  I pytanie kiedy wypala się DPF???  Albo jeszcze tego nie doświadczyłem albo jestem taki gamoń że nie wiem. Ktoś coś podpowie?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wbastek1 napisał:

piaty bieg, obroty około 3 tyś/min i tak z Gdańska do Torunia

popatrz czy nie masz szóstego biegu.. :)

w kwestii wypalania pisałem kilka postów wcześniej jakie są objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki napisałeś. Ok Mam i 6-ty bieg nie zapominam. Wiem że wystarczy 2 000 obr/min. Tylko za nic nie wiem kiedy jest to wypalanie. Czyli żadna informacja na tablicy się nie pojawia. Jednych może draznić innym podpowiada jak należy się w tym przypadku zachować. tzn podjąć działania.

2 godziny temu, RALF76 napisał:

popatrz czy nie masz szóstego biegu.. :)

w kwestii wypalania pisałem kilka postów wcześniej jakie są objawy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Pany, w ubiegłym tygodniu jechałem wczoraj za moim audi i musiałem włączyć obieg wewnętrzny ze względu na dość intensywnie śmierdzące spaliny z audi (nigdy wcześniej nie spotkałem się z tą sytuacją). Po wjechaniu do garażu podziemnego zapach spalin był mocno odczuwalny. Sprawę obserwuję, a raczej poddaje weryfikacji zapachowej od tygodnia. Nawet po zaparkowaniu auta w garażu (mam garaż indywidualny zamykany)  zapach spalin w powietrzu jest odczuwalny nawet przez 10min. Co może być przyczyną takiego stanu? przebieg 232kkm.

DPF.jpg

oil.jpg

injections.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2018 o 17:40, wbastek1 napisał:

Dzięki napisałeś. Ok Mam i 6-ty bieg nie zapominam. Wiem że wystarczy 2 000 obr/min. Tylko za nic nie wiem kiedy jest to wypalanie. Czyli żadna informacja na tablicy się nie pojawia. Jednych może draznić innym podpowiada jak należy się w tym przypadku zachować. tzn podjąć działania.

 

Najefektywniejsze wypalanie przy 2000-2500 obrotów. 

Nic się nie pojawia, nic nie wiadomo. Tak ma być. Jak będzie potrzeba to się wypali. Nie martw się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, 

To może i ja się pochwalę swoim problemem, a Wy może pomożecie go rozwiązać? 

Otóż, u mnie problemem nie jest wypalanie, a jego czas... Niejednokrotnie trwa to nawet i dobrą godzinę, nie mówiąc już o kilometrach które muszę pokonać, 

bywa nawet ok. 100. 

został wymieniony czujnik różnicy ciśnień, filt był na regeneracji. 

Auto ma ok 300tyś. mimo wszystko uważam, że nie powinno trwać to aż tak długo, nawet nie zdajecie sobie sprawy- jak bardzo jest to uciążliwe. 

Koło siebie mam raptem 1 obwodnicę, która i tak nie pozwala przez większość czasu(duże natężenie samochodów) jechać z optymalną prędkością. 

Z moich obserwacji wynikałoby, że problemem mogłaby być temperatura- jakby czujnik czytał ją zaniżoną, niż rzeczywista. 

Już nie mam siły- pomóżcie coś. 

PS. 

odczytu nie jestem wstanie zrobić i podesłać, po prostu nie mam czym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, coś ten mój DPF takze kłamie.

Interwały wypalania ma w miare ok, bo około 600 km, ale ostatnio zauważyłem objawy wypalania (podwyższone obroty, wieksze spalanie, praca wiatraka po zgaszeniu auta), a gdy później po niby zakonczonej procedurze wypalania, wpinam vcds, a on pokazuje ze wypalanie było 600 km temu.

Czujnik różnicy ciśnień do wymiany?

Odzczyty ponizejScreenshot 2018-11-10 at 21.38.12.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Gregios napisał:

Panowie, coś ten mój DPF takze kłamie.

Interwały wypalania ma w miare ok, bo około 600 km, ale ostatnio zauważyłem objawy wypalania (podwyższone obroty, wieksze spalanie, praca wiatraka po zgaszeniu auta), a gdy później po niby zakonczonej procedurze wypalania, wpinam vcds, a on pokazuje ze wypalanie było 600 km temu.

Czujnik różnicy ciśnień do wymiany?

Odzczyty ponizejScreenshot 2018-11-10 at 21.38.12.png

Na moje oko wszystko ok. Pokazuje, że wypalanie było 83 km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś zerknąć na moje parametry DPF, co ile prawidlowo wystepuje wypalanie? Przy jakim zapełnieniu DPF juz nadaje sie tylko do wymiany?

 

Clipboard01.jpg

Edytowane przez dodo_1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pytanie do tych co usuneli filtr stresu zwany DPF mianowicie :

1.usunac go calkowicie ze srodka puszki wklad caly + program

2.nawiercanie dpf zeby turbina nie padla + program (tak mi magik gadal)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Dawid... napisał:

Witam pytanie do tych co usuneli filtr stresu zwany DPF mianowicie :

1.usunac go calkowicie ze srodka puszki wklad caly + program

2.nawiercanie dpf zeby turbina nie padla + program (tak mi magik gadal)

Ja bym na twoim miejscu wstawiłbym sobie downpipe,wyłączył u tunera wypalanie dpf-u ,plus może chip (jak wolisz) ,przy chipie zgrać sobie wcześniejszą mapę i w razie problemów na przyszłość będziesz mógł wrócić do oryginału. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kamilch-1984 napisał:

Ja bym na twoim miejscu wstawiłbym sobie downpipe,wyłączył u tunera wypalanie dpf-u ,plus może chip (jak wolisz) ,przy chipie zgrać sobie wcześniejszą mapę i w razie problemów na przyszłość będziesz mógł wrócić do oryginału. 

Usunięcie katalizatora i zastąpienie go zwykłą przelotową rurą hmm ale czy to powstrzyma przed awaria dpf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, Dawid... napisał:

Usunięcie katalizatora i zastąpienie go zwykłą przelotową rurą hmm ale czy to powstrzyma przed awaria dpf?

Zwykła albo nie zwykła rura,ważne że pozwala wrócić do ori części?Nie zrozumiałeś mnie.. Downpipe zastępuje dpf,który musisz wyłączyć. W ogóle po włożeniu downpipe musisz jechać to tunera,a żeby to zrobił nowy Soft. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, kamilch-1984 napisał:

 

Kamilh-1984 podobnie gadal mi dzis diagnosta jak podpial audi pod kompa. Akurat podczas ogledzin VAG zalaczyla sie procedura wypalania DPF i wypalanie pokazalo 17.3 gram wiec przelozylismy przejazdzke na poczatku nowego roku. 

 

Pokazal sie tylko jeden blad: PRZEPLYWKA 

Czy moze ona byc przyczyna wiekszego polyku na paliwo?

Blad usuniety na poczatku nowego roku jak si e pokaze  blad to trzeba bedzie wymienic

Edytowane przez Dawid...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dawid... napisał:

Kamilh-1984 podobnie gadal mi dzis diagnosta jak podpial audi pod kompa. Akurat podczas ogledzin VAG zalaczyla sie procedura wypalania DPF i wypalanie pokazalo 17.3 gram wiec przelozylismy przejazdzke na poczatku nowego roku. 

 

Pokazal sie tylko jeden blad: PRZEPLYWKA 

Czy moze ona byc przyczyna wiekszego polyku na paliwo?

Blad usuniety na poczatku nowego roku jak si e pokaze  blad to trzeba bedzie wymienic

Jak najbardziej niesparwny,czy też zapachany przepływomierz może,a nawrt w niektorych przypadkach jest przyczyną nadmiernym spalaniem benzyny. Inne przyczyny,spadek mocy, nierówna praca silnika na biegu jałowym, a nawet gaśnięcie.

Jeżeli jest zapchany ,sam możesz go sprawdzić. Jest na wyciągnięcie ręki,pod maską ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...