Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Zdjęcia z dzisiaj po przejechaniu 4km

Na 2500 obrotach na biegu jałowym, drugie normalnie na 830obr i trzecie na zgaszonym silniku. Też do końca nie wiem czy ten program faktycznie dokładnie pokazuje te cisnienia czy nie bo na vcds u elektronika co byłem I po wykasowaniu wartości to po przygazowaniu mu pokazało 36hpa. A tu u mnie odrazu po przygazowaniu 60 i moment spadło do 44hpa.

Dpf prany był w firmie poleconej przez mojego mechanika w maszynie on tam zawsze swoich klientów wysyła i mowil że nigdy nie było problemów później z dpf, mam  12 miesięcy gwarancji na to. A że przed myciem było 146 a po myciu jest 80 tylko nie wiem czy cisnienie czy gram bo tego nie napisali a pytałem się ile ma nowy to mi powiedział że tak od 70-90 także jest ok.

Dodam jeszcze że jak sie w miare równomiernie jedzie to coś tam spada ta wartośc rzeczywista tak jak teraz widac urosło do 21,78 a spadlo do 21,56 na odcinku 4km.

Screenshot_20230410_102649_VAG DPF.jpg

Screenshot_20230410_102704_VAG DPF.jpg

Screenshot_20230410_102722_VAG DPF.jpg

Edytowane przez tompab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo czujnik, albo DPF. Nikt tu nie nie wymyśli nic nowego. Żeby wykluczyć ewentualne przekłamania czujnika trzeba go podmienić na inny sprawy. Jeśli czujnik OK, to DPF źle wyczyszczony lub uszkodzony.

 

Czasami jest taka sytuacja, że jeśli monolit jest uszkodzony, to po czyszczeniu przeciwciśnienia wychodzą OK, jednak po założeniu na samochód będą wychodziły kwiatki. Może coś by dało zajrzenie endoskopem o ile nie jest uszkodzony głębiej. Jeżeli tak, to RTG. Mogę wiedzieć ile dałeś za czyszczenie?

 

Apka pokazuje to co dostaje od sterownika, sterownik na podstawie danych z czujników. Tak małymi zmianami wartości zmierzonej nie ma co zawracać głowy. Niestety w którąś stronę musisz iść, przy takiej częstotliwości wypalania obserwuj poziom oleju, bo możesz narobić sobie bigosu z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedz do tunera i wyprogramuj EGR. 

Zmieniałem wtryski, czujniki a nawet DPF pokusiłem się wymienić na JMJ przy wymianie sprzęgła.

Nic nie pomagało.

Masa zmierzona dobiłała mi szybko do 24 i zaczynał wypalać co mniej więcej 70 km jazdy po mieście.

Po wyłączeniu EGR spokojnie robię 280 i pierwsze co to masa obliczona osiąga górną granicę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, le0n napisał(a):

Jedz do tunera i wyprogramuj EGR. 

Zmieniałem wtryski, czujniki a nawet DPF pokusiłem się wymienić na JMJ przy wymianie sprzęgła.

Nic nie pomagało.

Masa zmierzona dobiłała mi szybko do 24 i zaczynał wypalać co mniej więcej 70 km jazdy po mieście.

Po wyłączeniu EGR spokojnie robię 280 i pierwsze co to masa obliczona osiąga górną granicę.

 

Ale kolego ja mam nowy EGR bo wymieniłem bo miałem tak zawalony że nie działał. A ile płaciłeś za wyłączenie EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U mnie miałem wypalanie co 100km (potrafił nagle być nagły wzrost ciśnienia i z zapełniania 60% skoczyć do 100%). Ciśnienie po wypaleniu miałem 15-17hPa na biegu jałowym. Oddałem do prania, pan od razu powiedział że powyżej 10hPa już się kwalifikuje. Po wypraniu ciśnienie na biegu jałowy 7-8hPa, przybywał troszkę mocy, ale zwrócono mi uwagę przy odbiorze samochodu, żebym sprawdził termostat bo samochód długo się nagrzewa i to mogło być spowodowane częstym wypalaniem. No i miał rację, po wymianie termostatu dużo szybciej się nagrzewał, spalanie delikatnie spadło i wypalanie co ok 350km w cyklu mieszanym, w trasie nawet 400km.

 

Podczas analizowania i szukania na forach mojego przypadku znalazłem informację, że problem z DPF powinno się zacząć od samej góry, czyli od wtrysków, w prawdzie u mnie co innego było przyczyną, ale ile samochodów, tyle przypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, tompab napisał(a):

Ale kolego ja mam nowy EGR bo wymieniłem bo miałem tak zawalony że nie działał. A ile płaciłeś za wyłączenie EGR?

przepraszam zapomniałem dopisać, że EGR też wymieniłem 

wyłączenie egr kosztowało mnie 400 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to jak czytam to co wymieniacie to jest jakaś masakra aż się płakać chce jak by tak trzeba było wszystko tak wymieniać pokolei a to nie są tanie części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po wypraniu DPF zrobiłem 386km masa zmierzona pierwsza wskoczyła na poziom 24g i wtedy obliczona też z bodajze 22g wskoczyło na 24.04g i rozpoczeło się wypalanie.

Dodam że tutaj był jeszcze zimny silnik bo dopiero odpaliłem i zrobiłem 1 km i się zaczeło wypalanie. Drugie zdjęcie po przejechaniu już drugiego kilometra dostał dotrysk paliwa podniósł temp. i już się wypala

551589092_Screenshot_20230427_150251_VAGDPF.thumb.jpg.ab0cb2ce73757a32e8adfba70f3f832e.jpg1781616863_Screenshot_20230427_151626_VAGDPF.thumb.jpg.858bac12dd0da826a8ab47c8c04ce7fa.jpg

 

Trzecie zdjecie po zakończeniu wypalania wartość zmierzona spadła do -0,50g a na zdjęciu obok po przejechaniu 10km wartość zmierzona juz wynosiła 0,46g

1466572976_Screenshot_20230427_152438_VAGDPF.thumb.jpg.ce95794b5cb34a8e4eee3ec50b7269a2.jpg455497069_Screenshot_20230427_153324_VAGDPF.thumb.jpg.f5fd1f1e4c46e8ec8673f8d48d17109c.jpg

Dlaczego to tak szybko rośnie?

687713418_Screenshot_20230428_131638_VAGDPF.thumb.jpg.b15fcb61ac8466d9a4877147f349d344.jpg

dodam jeszcze ze zauważyłem spory ubytek oleju gdyż był wymieniany i było na max a teraz po około 1100 km było na minimum rura wydechowa jest czysta nawet mechanik jak go pytałem to czy jak wyjmował DPF-a czy czegoś nie zauważył to mówił ze wszystko było ok turbina nie miała żadnych luzów i sucho wszędzie było. Może o przez ten olej tak szybko rośnie ta masa zmierzona a dymu nie ma bo wszystko zostaje na DPF-ie jak trzymam delikatnie gaz nie ma obciążenia silnik to coś tam zawsze spadnie ta masa zmierzona ale jak już dodam gazu to rośnie moment a już nie wspomne przy jezdzie w mieści cały czas rośnie bo nie ma płynności i równej jazdy.

Edytowane przez tompab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są wartości ciśnienia

 

-na biegu jałowym na wolnych obrotach?

-na biegu jałowym przy 2500 obr/min?

Czujnik różnicy ciśnień po praniu wymieniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Jakie są wartości ciśnienia

 

-na biegu jałowym na wolnych obrotach?

-na biegu jałowym przy 2500 obr/min?

Czujnik różnicy ciśnień po praniu wymieniony?

Na biegu jałowym na wolnych obrotach od 10-13hpa, a zaraz po wypaleniu było nawet 5-7hpa 

Przy obrotach 2500 od 54 spadło do 42hpa

Czujnik nie byl wymieniany bo mi powiedzieli ze jest dobre cisnienie

231492571_Screenshot_20230504_052459_VAGDPF.thumb.jpg.9793ca89be6952166eac5ac7349f1db3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, tompab napisał(a):

10-13hpa

Na wyczyszczony dpf to dość dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tompab napisał(a):

Na biegu jałowym na wolnych obrotach od 10-13hpa, a zaraz po wypaleniu było nawet 5-7hpa 

Przy obrotach 2500 od 54 spadło do 42hpa

U mnie na jałowych, nawet chwile przed wypalaniem nie przekracza 9, zwykle jest 5-7 hPa. Przy 2500 obrotów jest 22-23 hPa. DPF nie czyszczony nigdy.

 

Kolejna rzecz, niemożliwym jest, żeby w 2 km w miarę normalnej jazdy DPF wypalił 13 g sadzy, zwłaszcza ze startu zimnego. No chyba, że dużo stałeś lub gazowałeś. Albo czujnik pokazuje głupoty, albo DPF uszkodzony, lub źle umyty i nie pracuje całą powierzchnią. Zauważyłeś wcześniej spalanie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sebaa napisał(a):

U mnie na jałowych, nawet chwile przed wypalaniem nie przekracza 9, zwykle jest 5-7 hPa. Przy 2500 obrotów jest 22-23 hPa. DPF nie czyszczony nigdy.

 

Kolejna rzecz, niemożliwym jest, żeby w 2 km w miarę normalnej jazdy DPF wypalił 13 g sadzy, zwłaszcza ze startu zimnego. No chyba, że dużo stałeś lub gazowałeś. Albo czujnik pokazuje głupoty, albo DPF uszkodzony, lub źle umyty i nie pracuje całą powierzchnią. Zauważyłeś wcześniej spalanie oleju?

Jak odpaliłem to ruszyłem ale troche jechałem w korku i jak dojechalem do miejsca to nie gasiłem bo dosłownie na 1 minute się zatrzymałem i pojechałem dalej, nie gazowałem tylko tak poprosu samo szybko spadało bo tam nad stanem licznika pokazywalo -6604mg/km a przed praniem nie miałem tam nigdy takiej wartości a zauważyłem że im tam jest bardziej ujemna tym szybciej spada i na odwrót im wiecej jest tym szybciej przybywa... Z tego co widze to tym razem pewnie zrobie około 300km bo ta wartość obliczona może teraz szybciej osiągnie próg i rozpocznie procedure wypalania. 

Chyba że on tak szybko się zapycha bo to jest niby ten silnik ultra i może ma tak zaprogramowane częste wypalanie juz nie wiem tak sobie tłumacze bo nie rozumie tego.

Mało tego to jak jest rano chłodniej tak ze 3 stopnie C na polu to jadąc do pracy 18km tak w miare przepisowo nie żyłuje ani nic to nawet nie osiągnie 90stoni temp.

Wcześniej nie zwróciłem uwagi na olej bo ten samochód mam od grudnia a w marcu wymieniałem dopiero olej bo wg papierów wcześniej był wymieniany w kwietniu 2022r. i było na nim nie wiele km zrobione dlatego nie wymieniłem odrazu po zakupie. A tu tak z głupia sobie sprawdziłem poziom oleju i aż nie mogłem uwierzyć że był max a teraz nagle minumum? dolałem 0,5L ale widzę że już znowu ubywa ?. Może to wina tego że tak się zapycha ten DPF.

A ty kolego jaką masz wersje softu? bo ja miałem 9978 ale po wypraniu DPF zmieniłem na 9977 bo innej nie było do tego modelu ponoć bo też myślałem że to wina tego dieselgate ale ta wersja też jest po tej aferze? a widze że masz taki sam kod silnika jak mój.

Edytowane przez tompab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to się właśnie zaleca po wymianie/czyszczeniu dpf wymianę czujnika różnicy ciśnień na nowy oryginalny z ASO, żeby właśnie wykluczyć możliwe błędne wskazania ale jak widać, można to powtarzać tutaj regularnie co tydzień a i tak robią swoje. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tompab napisał(a):

Mało tego to jak jest rano chłodniej tak ze 3 stopnie C na polu to jadąc do pracy 18km tak w miare przepisowo nie żyłuje ani nic to nawet nie osiągnie 90stoni temp.

Te silniki tak mają, głównie chodzi o "ekologie" czyli spełnienie pewnych wartości na papierku, a jednocześnie wyższe spalanie, niszczenie silnika, osprzętu itp. Ot cała ekologia.

 

Też mam wersje 9977. To soft po dieselgate i na nim dużo częściej się wypala. Zimą są to okolice 300 km, latem 330-380. I w sumie bez większej różnicy czy trasa, czy miasto. Z tym, że u mnie równomiernie rośnie wartość obliczona, a zmierzona z jakiś tam minusowych rośnie w tym czasie o 6--8 g.

U mnie olej ma stałą wartość, chociaż komp potrafi pokazywać ze czasami jest więcej. Radzę kupić bagnet.

 

Z czyszczeniem DPF zaczynam zauważać pewną prawidłowość. Jeśli wszystko jest ok i ktoś oddaje do mycia, to później i po myciu z reguły jest OK. Ale jeśli są problemy, to mycie często nie pomaga, a czasami je potęguje.

 

Ja od siebie radzę to samo co Muskel. Kup czujnik, oryginał z ASO. Czy pomoże. Oby tak, a gdyby nie, to jedną rzecz z diagnozy wyeliminujesz. Lepiej od tego zacząć, niż powtórnie od razu zrzucać DPF. Zwłaszcza, ze jak sam podkreślasz wartość zmierzona potrafi szybko się zwiększać jak i zmniejszać. A te silniki (sprawne) ani tak szybko nie produkują sadzy, ani nie wypalają.

 

I teraz pytanie czy problemem jest czujnik, czy czujnik OK i po prostu takie wartości ma DPF. Obserwuj też olej, jeśli poprzedniemu właścicielowi samochód przepalał  olej, to całkiem możliwe że zaczęły się problemy z DPFem i popchnął samochód dalej.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, tompab napisał(a):

Mało tego to jak jest rano chłodniej tak ze 3 stopnie C na polu to jadąc do pracy 18km tak w miarę przepisowo nie żyłuje ani nic to nawet nie osiągnie 90stoni temp

 

Zdecydowanie sprawdź termostat, może i te silniki się moją problemy z dogrzaniem, ale nie aż tak. Przez takie opinie sam jeździłem ponad rok na niedogrzanym silniku i miałem kilka problemów między innymi z częstym wypalaniem DPF (wypalanie co 100km) . Całe szczęście oddałem DPF do prania i według zakładu który mi to wykonywał to już się kwalifikował do czyszczenia, ale tragedii nie było. Ale mechanik od prania DPF od razu zwrócił mi uwagę że samochód się nie dogrzewa i stąd problemy z częstym wypalaniem. To był strzał w dziesiątkę, bo po wymianie termostatu głównego poprawiła się kultura pracy silnika, mniejsze spalanie oraz DPF wypalał mi się rzadziej (ok 350km ).

 

W Audi trzeba pamiętać że wskaźnik który pokazuje temperaturę 90st. na zegarach, to po odczycie vcds jest dopiero 80st. i potrzeba jeszcze kilku kilometrów żeby vcds pokazał 90. To jest bardzo mylące... Teraz po wymianie termostatu głównego po 12km osiągam 90st (wskazówka na zegarach już wcześniej pokazuje 90 po 8km) przy temp na zewnątrz 3st. Kiedy już osiąga 90st DPF zapełnia się troszkę wolniej.

 

Sprawdź koniecznie termostat, bo jazda na niedogrzanym silniku generuje więcej problemów niż szybkie zapełnienie DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, matheo18w said:

 

Zdecydowanie sprawdź termostat, może i te silniki się moją problemy z dogrzaniem, ale nie aż tak. Przez takie opinie sam jeździłem ponad rok na niedogrzanym silniku i miałem kilka problemów między innymi z częstym wypalaniem DPF (wypalanie co 100km) . Całe szczęście oddałem DPF do prania i według zakładu który mi to wykonywał to już się kwalifikował do czyszczenia, ale tragedii nie było. Ale mechanik od prania DPF od razu zwrócił mi uwagę że samochód się nie dogrzewa i stąd problemy z częstym wypalaniem. To był strzał w dziesiątkę, bo po wymianie termostatu głównego poprawiła się kultura pracy silnika, mniejsze spalanie oraz DPF wypalał mi się rzadziej (ok 350km ).

 

W Audi trzeba pamiętać że wskaźnik który pokazuje temperaturę 90st. na zegarach, to po odczycie vcds jest dopiero 80st. i potrzeba jeszcze kilku kilometrów żeby vcds pokazał 90. To jest bardzo mylące... Teraz po wymianie termostatu głównego po 12km osiągam 90st (wskazówka na zegarach już wcześniej pokazuje 90 po 8km) przy temp na zewnątrz 3st. Kiedy już osiąga 90st DPF zapełnia się troszkę wolniej.

 

Sprawdź koniecznie termostat, bo jazda na niedogrzanym silniku generuje więcej problemów niż szybkie zapełnienie DPF.

To mi teraz zadałeś klina kolego. U mnie już nie pamietam kiedy wskazania temp cieczy chłodzącej lub oleju(mam zmienione w ustawieniach, że widzę temp oleju) wskazywały 90*C Mieszkam w IRL wiec upałów nie ma, ale nawet latem ciężko o to 90stopni. Teraz jest powiedzmy 12 stopni, do pracy mam 27km cykl mieszany i za bata nie osiągam 90 stopni. Aż z ciekawości jutro a nawet dziś jak będę jechał z pracy a podróż mnie czeka 63km zobaczę ile maksymalnie miałem temp oleju. Z tym, że u. Nie póki co nie mam żadnych problemów z DPF 2013 rok 210kkm przebiegu. Leje Millersa od kiedy kupiłem auto w 2017 roku i myślałem, że tak ma być ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Kris1909 napisał(a):

Teraz jest powiedzmy 12 stopni, do pracy mam 27km cykl mieszany i za bata nie osiągam 90 stopni

przy takiej temp spokojnie powinien uzyskać 90 stopni po 8-10km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kris1909 napisał(a):

To mi teraz zadałeś klina kolego. U mnie już nie pamietam kiedy wskazania temp cieczy chłodzącej lub oleju(mam zmienione w ustawieniach, że widzę temp oleju) wskazywały 90*C Mieszkam w IRL wiec upałów nie ma, ale nawet latem ciężko o to 90stopni. Teraz jest powiedzmy 12 stopni, do pracy mam 27km cykl mieszany i za bata nie osiągam 90 stopni.

To się kwalifikuje do sprawdzenia. Po takim dystansie ze sprawnym termostatem powinien łapać te 90 stopni.

 

Godzinę temu, matheo18w napisał(a):

Zdecydowanie sprawdź termostat, może i te silniki się moją problemy z dogrzaniem, ale nie aż tak. Przez takie opinie sam jeździłem ponad rok na niedogrzanym silniku i miałem kilka problemów między innymi z częstym wypalaniem DPF (wypalanie co 100km)

Jasne, ze tak. Niedogrzany silnik mocno nabija wartość szczególnie wyliczoną, przez to częściej wypala DPF. Ale naprawdę te silniki mają skopany układ chłodzenia i tutaj wiele zależy od konkretnego modelu jak i nawet softu. Cały bałagan robi elektryczna pompka która pompuje na chłodniczke EGR. Szczerze, to nie wiem jak jest w softach przed diselgate, ale po aferze mimo, że pompka ma 2 biegi to pracuje od razu na maxa. Zero jakiegokolwiek algorytmu.

Na forum w temacie ktoś wrzucał posta ze problem temperatury ogarnia to softwarowo. Ale co i jak to trzeba się jego pytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...