Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, kwk9k napisał:

Ja bym się w tym przypadku DPFem nie przejmował, jeżeli tylko normalnie się wypala. W moim przypadku oil ash jest na poziomie 0.22 i wszystko działa sprawnie. Trasy powyżej 1000km robię 2x do roku, a tak to jeżdżę w cyklu mieszanym i wszystko śmiga.

 

Aż któregoś dnia ciśnienie uwali turbinę:oklasky:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tą apką VAG DPF to podłączam na zgaszonym ELM 327, paruję z telefonem i włączam tylko zapłon czy palę silnik żeby coś pokazało? Czy może na wyłączonym też pokaże aktualny stan filtra?

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj mam dane z VAG DPF - aplikacja z interfejsem ELM 327 zadziałała bardzo dobrze - oby tak zawsze pokazywało.  Ile można jeszcze pojeździć bez czyszczenia DPFa lub wymiany wg tych danych? Możliwe, że od nowości nie był jeszcze regenerowany/czyszczony (przebieg 187 tyś.)?  Zapełnienie pokazywało 81% - przy jakim poziomie zacznie się wypalanie?

20210729_141038.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tryb jazdy będzie taki sam i nie nastąpi żadna usterka powodująca produkowanie nadmiernej ilości sadzy, to wartość popiołu olejowego rzędu 175 ml zostanie osiągnięta przy przebiegu ok. 250 000 km.

Mylisz pojęcia zapełnienia. Te 81%, które pokazuje ta aplikacja, to ilość sadzy, która została osiągnięta (wyliczona), zanim rozpocznie się regeneracja/wypalanie, a nie ilość popiołu decydująca o konieczności wymiany filtra. Jak już wyżej pisałem wartości te są różne w zależności od rodzajów silnika i najwidoczniej nie zostały w aplikacji dopasowane. Gdyby tak było, regeneracja powinna rozpocząć się u każdego dopiero przy osiągnięciu 100%. U Ciebie rozpoczyna ją przy 81%, u mnie dopiero przy 132%. Tak więc u każdego będzie inna ta wartość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o co chodzi. Wartość 0.13 to jest popiół, który zapełnia filtr i on się nie wypali - jak będzie 0.18 to pewnie profilaktycznie wyczyścić filtr lub wymienić na nowy.  81% to sadza która będzie się wypalać tylko nie wiem czy na 90% czy 100% i tak znowu do następnego procesu. Po czym poznać w apce VAG DPF, że trwa wypalanie- jest animacja jakaś tego rysunku filtra? Analogicznie jak poznać już, że koniec wypalania? Dzięki Muskel1 za wyjaśnienia i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poznasz po temperaturze spalin przed i za dpfem (DPF Gas Input Temp oraz DPF Gas Output Temp). Urosną one do ponad 500°C, dodatkowo filtr stanie się czerwony oraz w okienkach dodatkowego wtryskiwania  paliwa (Post Injection) pojawią się wartości. Wartošć procentowa zapełnienia filtra zacznie maleć oraz wartość obliczonej masy sadzy (Soot Mass Calc.) zacznie się także zmniejszać. U mnie maleje do ok. 5g, po czym regeneracja kończy się i wartość procentowa sadzy zaczyna powoli rosnąć aż do regeneracji. I tak w kółko. 

Screenshot_20210712-103621_VAG DPF.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

czy ktoś miał podobną sytuację z DPFem? Przy samej jeździe miejskiej wypala się co 80km, w trasie co ok. 340km. W jeździe mieszanej 50%/50%ok. 150-200km. Przebieg 138 tys. km, poziom oleju 35.9g.

Obliczona masa sadzy rośnie stopniowo od ok. 4g do 14g, po czym nagle wskakuje na 23g i uruchamia się procedura wypalania. Nie wiem jak zachowuje się w czasie masa zmierzona, bo nie jeździłem z podpiętym VCDSem, a VAG DPF pokazuje tylko wartość obliczoną.

Korekty wtrysków na zimnym +/- 0,3mg/stroke, różnica ciśnień na biegu jałowym to ok. 5hPa, na postoju, przy 2500 obrotach to ok. 30 hPa.

 

 

 

IMG_20210802_203653.jpg

Screenshot_2021-08-02-16-04-55-871_com.applagapp.vagdpf.jpg

vag dpf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy samej jeździe miejskiej wypala się co ok. 300 km .

Teraz jechałem do PL autostradą, to po 700 km nastąpiło wypalanie.

Co do reszty , niech wypowiedzą się inni mający wiedzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokladnie tak samo miasto  330 km trasa dłuższą 700 km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, goldi napisał:

Ja mam dokladnie tak samo miasto  330 km trasa dłuższą 700 km 

Ty nie masz CR tylko PD, tam wartości sadzy i popiołu są inne niż w CR:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Muskel1 napisał:

Ty nie masz CR tylko PD, tam wartości sadzy i popiołu są inne niż w CR:wink:

Mam a4b8 190 KM CNHA od 15 lat siedzę w audi a autko z profilu to 1.8 T 

Edytowane przez goldi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem coś bardzo dziwnego. Robiłem długa trasę do Norwegii i z ciekawości podłączyłem VAG DPF. Jadąc ze stała prędkością 130-140 DPF wypalil miś sie dwa razy pod rząd co około 70 km. Dziwna sprawa trochę. Po 70 km zapełnienie miałem 16%  sadze obliczona około 4g zmierzona około 6g. W pewnej chwili zapełnienie wskoczyło na 65% sadza obliczona na 35g i zaczęła się regeneracja. Nie minęły 3 -4 minuty i zakończył regenerację. Hmmm?

Trochę dziwne. Nie mam problemów z DPF , czujnik ciśnienia nowy, popiół 0,09l, przebieg 119k

Zauwazyl ktoś z was coś podobnego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej koledzy. Co powiecie o moim DPF? Zapchany już? Auto chodzi normalnie nie sprawia żadnych problemów. CAGA 2008r. 322 tys. km przebiegu. (DPF jest od nowości). Auto po programie na 180 koni od kilku dobrych lat. Oleju w silniku nie przybywa, błędów żadnych nie ma.
Dołączę jeszcze logi dynamiczne z parametrem ciśnienia dpf, przy 4k obr. jest aż 450 hpa a przy 4,5k aż 500...

LOG.TUNEZILLA.COM


Pzdr.

235069745_396925895390290_4343045030673341887_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się może dziać niepokojącego w najbliższym czasie? Auto póki co chodzi bardzo ładnie, wypala się bez problemu. Po czyszczeniu adaptacja dpf i usunięcie wartości popiołu na 0?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dłuższą metę turbina dostaje po d*pie gdy ciśnienie spalin jest za wysokie. Dla silnika oczywiście też nie jest to zdrowe. Filtr do czyszczenia lub wymiany, nowy czujnik różnicy ciśnień, adaptacja czujnuka RC, wpisanie nowej wartości popiołu i tyle na temat. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co może chodzić, że w aplikacji VAG DPF nie pokazuje mi już masy popiołu, temperatur spalin, itp. tylko samą masę sadzy i dystans od poprzedniej regeneracji? Czy ten koszt 20 zł nie gwarantował stałego działania wszystkich funkcji aplikacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli okiekno, w ktòrym ma pokazywać daną wartość jest ciemniejsze niż inne to deaktywowałeś je nieumyślnie. Dotknij je palcem i aktywuj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to, że wypalanie kończy się na 23% to może być skutek zapełnienia DPFu popiołem. Na tą chwilę jest u mnie 130 g popiołu. Wypala się tak co około 300km - jazda raczej krótsze odcinki i cykl mieszany. Czy gdy będę miał np. już 180g popiołu (czyli DPF do regeneracji lub wymiany) to to wypalanie może kończyć się na np. 50%? Czy to tak nie działa?

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...