Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Najprawdopodobniej procedura regeneracji nie mogłaby być rozpoczęta. W procesie regeneracji następuje odłączenie recyrkulacji
spalin, a więc podzespół EGR jest jednym z biorących udział w tym procesie. Jeśli, któryś z nich lub czujników jest niesprawny (w "rozumieniu" sterownika silnika), a wspomniane odłączenie wtyku elektr. od EGR byłoby tak potraktowane, procedura nie jest inicjowana.  A dalej chyba się domyślasz - zapełnienie DPF-a sadzą do granicy, przy której musiałby być wymontowany z auta w celu jego przeczyszczenia z zaległej sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Muskel1 napisał:

Masz wyzerowaną ilość popiołu olejowego, co może świadczyć o wyczyszczeniu lub wymianie dpf. 

Faktycznie to mogłoby być prawdopodobne że był czyszczony.

 

7 godzin temu, sebaa napisał:

Ja bym obstawiał, że coś ma namieszane w sterowniku. 1140 km od ostatniej regeneracji i wartość wyliczona 13 g? To co ile się wypala? co 2000 km? Wartość zmierzona i popiół olejowy po 0 g też są dziwne. Masz sadze na wylocie rury? Bo może DPFa już nie ma, a jest jakoś nieudolnie wyprogramowany...

Że nie ma żadnego info na fisie o tym że się coś wypala ... Przeciez byłby dużo łatwiej i wygodniej ... Tak jak wcześniej wspomniałem no nie mam pojęcia i jakiego kolwiek rozeznania kiedy i czy w ogóle coś takiego się działo. Stad moje wszelkie zapytania (10 lat lpg)

IMG_20220105_171604536.thumb.jpg.61710ae9778c9f966619569b1d69cc22.jpg

IMG_20220105_171621717.thumb.jpg.ef36ae28f6ae19b3cb42ab90b89d1eda.jpg

wydaje mi się że jak na ..on.. to jest całkiem i ten DPF jednak jest.

7 godzin temu, Tomnik napisał:

Zgadza się Sebastian. Niemożliwym wydaje się wartość rzeczywista sadzy po przebiegu 1140km nawet,  jeśli założymy, że w tym czasie regeneracje były inicjowane ale niedokończone.

Ciekawe, co z ta obliczoną ? - Marcin (Ass), podaj dane po przejechanych następnych km.

 

Kolejne 120 km odcinki po 60 km a wartości następujące... chyba że to zbyt mała to nakręcimy więcej.

Sprawdzane na odpalonym, częściowo rozgrzanym jakieś 80 stopni.

IMG_20220105_172330665.thumb.jpg.b3478d487dbd31704aa6042de0589a18.jpg

6 godzin temu, sebaa napisał:

Ja miałem raz sytuacje, że przerwałem próbę wypalania kilku krotnie, to właśnie zsumował przebieg i czas, ale przy następnej próbie wypalania już zaczął od 0 odliczać. I chyba raz była sytuacja, że wyzerował przebieg, ale czas odliczał dalej.

Tak jak Tomek powiedział, pokaż odczyty po zrobieniu trochę km, to będzie widać co się dzieje.

Tyle, że tu nie ma bata. Na trasie bez problemu powinien się dopalić. Nie wiem, walnięty czujnik różnicy ciśnień i sterownik przez niego głupieje?

Zebym chociaż zauważył bym co kolwiek co by mówiło o wypaleniu ... Ogólnie autem zrobiłem jakieś 5 kkm(przepuszczalne czyszczenie 10 może 15 tys ale to nic pewnego). A że nabyłem vcds (podstawa) pytam bo lubię być trochę wtajemniczony jak auto się ma.

Czyli wychodzi że wartości nie są jasne i klarowne? Więc co i jak dalej ? 

Dziękuję wszystkim pomocnym ! Jak i wszystkiego dobrego kto świętuje i tym co nie ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tomnik napisał:

Najprawdopodobniej procedura regeneracji nie mogłaby być rozpoczęta. W procesie regeneracji następuje odłączenie recyrkulacji
spalin, a więc podzespół EGR jest jednym z biorących udział w tym procesie. Jeśli, któryś z nich lub czujników jest niesprawny (w "rozumieniu" sterownika silnika), a wspomniane odłączenie wtyku elektr. od EGR byłoby tak potraktowane, procedura nie jest inicjowana.  A dalej chyba się domyślasz - zapełnienie DPF-a sadzą do granicy, przy której musiałby być wymontowany z auta w celu jego przeczyszczenia z zaległej sadzy.

Sprawdzę to niebawem bo właśnie eksperymentuję jazdę z wypiętą wtyczką EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kominach widać, że DPF jest. Zawartość popiołu wskazuje, że ktoś tą wartość zerował i pewnie tak jak piszesz w tym czasie czyścił DPF. Wartość obliczona rośnie, ale bardzo powoli. U mnie po dystansie 120 km byłoby to już około 5-6 g, u Ciebie przybyło 0.25 g co jest wręcz wartością bardzo małą. Kompletnie nie rośnie Ci wartość zmierzona. Z jakiego powodu? Nie wiem.

A sprawdzałeś może na chodzącym silniku czy przy dodawaniu gazu zmieniają się wartości w pozycji różnica ciśnień? Możesz zanotować jakie masz wartości np na biegu jałowym, przy 2 i 3 tys obrotów i dać znać.

No niestety nie ma żadnej informacji o wypaleniu. Na allegro są takie boxy:

ALLEGRO.PL

 

U Ciebie w tej chwili jeśli nie zacznie rosnąć wartość zmierzona, to wartość obliczona dojdzie do około 22.5 g i wtedy sterownik spróbuje przeprowadzić regeneracje. Ale mimo wszystko coś jest nie tak

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość zmierzona sadzy ustalana jest na podstawie wskazania z czujnika różnicy ciśnień. Wartość wyliczona to wartość obliczana na podstawie algorytmu (średnie spalanie, prędkość, przebyte km itp.).

Dzisiejsze zdjęcie, które wstawiłeś wykonane było na pracującym silniku na wolnych obrotach (przynajmniej tak pisałeś). Wartość -1 hPa to moim zdaniem trochę niewiarygodne wskazanie, co może być także powodem dlaczego wartość zmierzona sadzy nie rośnie. Albo nie wymienili po czyszczeniu czujnika różnicy ciśnień albo go nie skalibrowali. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj log na postoju i log dynamiczny.

Różnica ciśnienia, czas od ostatniej regeneracji, km od ostatniej regeneracji, zawartosc popiolu w oleju, obliczona masa sadzy, zmierzona masa sadzy.

Log na postoju rób bez zmiany położenia pedału gazu.

Dajesz 3 bieg i od 1500-3500obr. różnica ciśnienia nie powinna przekraczać 200hPa (log dynamiczny)

Ładnie obrobić w tabelki by wszystko było czytelne, wyniki daj na forum. Zerowy wynik w zawartości popiołu w oleju może swiadczyć o zamontowanym zamienniku DPF ale mogę się mylić. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sebaa napisał:

Po kominach widać, że DPF jest. Zawartość popiołu wskazuje, że ktoś tą wartość zerował i pewnie tak jak piszesz w tym czasie czyścił DPF. Wartość obliczona rośnie, ale bardzo powoli. U mnie po dystansie 120 km byłoby to już około 5-6 g, u Ciebie przybyło 0.25 g co jest wręcz wartością bardzo małą. Kompletnie nie rośnie Ci wartość zmierzona. Z jakiego powodu? Nie wiem.

A sprawdzałeś może na chodzącym silniku czy przy dodawaniu gazu zmieniają się wartości w pozycji różnica ciśnień? Możesz zanotować jakie masz wartości np na biegu jałowym, przy 2 i 3 tys obrotów i dać znać.

No niestety nie ma żadnej informacji o wypaleniu. Na allegro są takie boxy:

ALLEGRO.PL

 

U Ciebie w tej chwili jeśli nie zacznie rosnąć wartość zmierzona, to wartość obliczona dojdzie do około 22.5 g i wtedy sterownik spróbuje przeprowadzić regeneracje. Ale mimo wszystko coś jest nie tak

Jutro będzie widać wraz z przebiegiem co dzieje się dalej. A te wartości na jałowym na pewno wrzucę.

 

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Wartość zmierzona sadzy ustalana jest na podstawie wskazania z czujnika różnicy ciśnień. Wartość wyliczona to wartość obliczana na podstawie algorytmu (średnie spalanie, prędkość, przebyte km itp.).

Dzisiejsze zdjęcie, które wstawiłeś wykonane było na pracującym silniku na wolnych obrotach (przynajmniej tak pisałeś). Wartość -1 hPa to moim zdaniem trochę niewiarygodne wskazanie, co może być także powodem dlaczego wartość zmierzona sadzy nie rośnie. Albo nie wymienili po czyszczeniu czujnika różnicy ciśnień albo go nie skalibrowali. 

Pewnie  to już czytałem ale dopiero teraz to czaje. Dzięki. 

Wygląda na to że wina zer w wartości zmierzonej leży po stronie czujnika ciśnień. 

Te wartości algorytmu co napisałeś jasne to podstawa a czy sterownik bierze pod uwagę właśnie co dzieje się przed i za filtrem... Chodzi mi o to że tak naprawdę to nie wiadomo jak komp. to zrozumie i czy wymusi rzeczywiscie wypalanie(równoznaczne ze w środku DPF może dziać się wszystko realnie być pełny jak i pusty). Będę pilnował przy tych 22g co będzie się działo ... Bo czas i km powinny po tej procedurze zacząć liczyć od nowa ?  

Skalibrować idzie vcdsem ? Odnośnie obrotów zgadza się, były jałowe.

1 godzinę temu, mazur1990 napisał:

Daj log na postoju i log dynamiczny.

Różnica ciśnienia, czas od ostatniej regeneracji, km od ostatniej regeneracji, zawartosc popiolu w oleju, obliczona masa sadzy, zmierzona masa sadzy.

Log na postoju rób bez zmiany położenia pedału gazu.

Dajesz 3 bieg i od 1500-3500obr. różnica ciśnienia nie powinna przekraczać 200hPa (log dynamiczny)

Ładnie obrobić w tabelki by wszystko było czytelne, wyniki daj na forum. Zerowy wynik w zawartości popiołu w oleju może swiadczyć o zamontowanym zamienniku DPF ale mogę się mylić. 

 Z tym zanim nie zajrzę w vcdsa to trudno powiedzieć czy tak ładnie się uda ... Jako że to będzie mój 3 raz gdzie w ogóle tam zaglądam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decydującą wartością do rozpoczęcia regeneracji jest wartość zmierzona sadzy. Dlatego u Ciebie nie regeneruje od ponad 1200 km bo wartość wynosi 0.

Kalibrację czujnika RC można przeprowadzić za pomocą VCDS.  Zaleca się jednak jego wymianę po czyszczeniu lub wymianie dpfu. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Muskel1 napisał:

Decydującą wartością do rozpoczęcia regeneracji jest wartość zmierzona sadzy. Dlatego u Ciebie nie regeneruje od ponad 1200 km bo wartość wynosi 0.

Inicjacja procesu regeneracji następuje po osiągnięciu* progu zapełnienia sadzą wartości obliczonej lub zmierzonej, a nie tylko zmierzonej/"rzeczywistej". W zależności, która "do mety dotrze pierwsza". Zwykle jest to wartość obliczona. Gdy ta rzeczywista rośnie szybciej, wskazuje to na usterkę. 

*Przy sprzyjających(według sterownika) warunkach w jakich porusza się pojazd, proces regen. inicjowany jest przed osiągnięciem progu (u mnie A6 C6 próg w chwili obecnej to 30,5g, start procesu w odpowiednich warunkach 28-29g). Przypominam, że próg zależny jest od wartości popiołu.  Zmniejsza się wraz ze wzrostem wartości "ash oil" (popiół).  

Edytowane przez Tomnik
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie tylko nieproporcjonalnie niska wartość obliczonej sadzy. Po 1200 km tylko 14.22g.

Czy ktoś zmieniał lub grzebał coś w sofcie?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czujnik różnicy ciśnień pokazuje jakieś bzdurne wartości, to teoretycznie sterownik silnika może tak liczyć. Samochód pokonuje trasy, oil ash na poziomie 0, czujnik różnicy ciśnień pokazuje bardzo niskie wartości i sterownik odczytuje jako nowy, czyściuteńki DPF, do tego po czujniku mu wychodzi, że samochód prawie wcale nie produkuje sadzy, więc wartości wyliczone są znikome. Ale to tylko domysły.

Trzeba sprawdzić jakie wartości pokazuje czujnik i do tego odczytać błędy silnika czy nie ma błędu odnośnie G450.

2 godziny temu, Tomnik napisał:

Przypominam, że próg zależny jest od wartości popiołu.  Zmniejsza się wraz ze wzrostem wartości "ash oil" (popiół). 

Na pewno? Z tego co zauważyłem to w 2.0 regeneracja w wielu samochodach zaczyna się po osiągnięciu 22 g, za to sterownik nie prowadzi regeneracji do 0 g, tak jakby brał poprawkę właśnie na popiół.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, sebaa napisał:

Jeśli czujnik różnicy ciśnień pokazuje jakieś bzdurne wartości, to teoretycznie sterownik silnika może tak liczyć.

Tyle, że wartość z czujnika RC nie ma wpływu na wartość obliczoną. Jedynie wartości z czujników temp. spalin mogą mieć wpływ na wartość obliczoną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, sebaa napisał:
2 godziny temu, Tomnik napisał:

Przypominam, że próg zależny jest od wartości popiołu.  Zmniejsza się wraz ze wzrostem wartości "ash oil" (popiół). 

Na pewno? Z tego co zauważyłem to w 2.0 regeneracja w wielu samochodach zaczyna się po osiągnięciu 22 g, za to sterownik nie prowadzi regeneracji do 0 g, tak jakby brał poprawkę właśnie na popiół.

Pozwól, ze zacytuję sam siebie

A w skrócie - tak na pewno.

30 minut temu, sebaa napisał:

sterownik nie prowadzi regeneracji do 0 g, tak jakby brał poprawkę właśnie na popiół

I to jest to, czego nie do końca rozumiem (pisałem już o tym) i nie mogę zgodzić się* z opracowującym/cymi mapę zarządzającą pracą DPF. W przypadku A6 C6 sterownik zawsze(czy jest to filtr nowy, czy po przebiegu 200tys. km) kończy proces regeneracji (proces sprawnie przeprowadzany, nie przeciągnięty w czasie, ani w km) po osiągnięciu 7,5g. 7,5g sadzy obliczonej, to około 200 km przy jeździe po za miastem (oczywiście bez udziału regeneracji biernej). Mapa, zarządzająca pozbawia mnie tych 200 km. Moje pytanie i sugestia zarazem - Dlaczego po ukończonym procesie regeneracji (sprawnie przeprowadzonej) nie jest przepisywana wartość rzeczywista, do wartości obliczonej i od takiej właśnie startujemy następny odcinek do regeneracji ? Rozumiecie ? Powiedzmy, że po ukończonym procesie wartość zmierzona/rzeczywista to np. 0,5g . I ta właśnie wartość "powinna" zostać wstawiona jako początkowa obliczona i od niej rozpoczyna się jazda po regeneracji.

*jeśli mogę tak powiedzieć z niewystarczającą z pewnością, wiedzą w porównaniu do Fachowców, opracowujących mapę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Tomnik napisał:

A w skrócie - tak na pewno.

Czekaj, czekaj, bo nie wiem czy się dobrze rozumiemy. Ja nie twierdze, że tak nie jest, tylko z tego co zauważyłem sterownik zaczyna regeneracje przy zapełnieniu ponad 22.5 g bez względu na wartość ash oil. Tak jakby próg był sztywny, a nie ulegał skróceniu.

29 minut temu, Tomnik napisał:

I to jest to, czego nie do końca rozumiem (pisałem już o tym) i nie mogę zgodzić się* z opracowującym/cymi mapę zarządzającą pracą DPF. W przypadku A6 C6 sterownik zawsze(czy jest to filtr nowy, czy po przebiegu 200tys. km) kończy proces regeneracji (proces sprawnie przeprowadzany, nie przeciągnięty w czasie, ani w km) po osiągnięciu 7,5g. 7,5g sadzy obliczonej, to około 200 km przy jeździe po za miastem (oczywiście bez udziału regeneracji biernej). Mapa, zarządzająca pozbawia mnie tych 200 km.

W A4 B8 jest tak samo. Zaczyna regeneracje przy 22.5 g i schodzi w okolice 5 g i kończy regeneracje. W tym czasie u mnie wartość zmierzona przyjmuje wartość od -2 do -6 g. Rośnie w górę, ale nigdy nie widziałem  więcej niż 6-7 g, w tym czasie wyliczona dochodzi do 22.5 g i zaczyna się regeneracja. Dodatkowo (wedle czujnika) bardzo łatwo wchodzi w tryb regeneracji pasywnej. Jadąc na trasie wartości zmierzone rosną wolno, a nawet bardzo wolno za to wartości wyliczone jak od linijki idą w górę.

Według mnie samochód powinien opierać się na wartości zmierzonej, a wartość wyliczona powinna być tylko i wyłącznie zabezpieczeniem na wypadek złych odczytów. A tym czasem jest na odwrót. I może dlatego nie jest przepisywana wartość z pozycji zmierzonej, bo w przypadku awarii czujnika wychodziłyby głupoty i mogłoby dojść do zapchania DPF.

Ja mówiąc próg, miałem na myśli tą dolną wartość. Górna zawsze jest 22.5g, a dolna przy pustym DPF to 0, a wraz ze wzrostem popiołów rośnie w górę. Czy tak jest? Nie wiem. By trzeba było porównać do jakich wartości spada przy nowym DPFie a do jakich przy zapchanym.

Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Tyle, że wartość z czujnika RC nie ma wpływu na wartość obliczoną. Jedynie wartości z czujników temp. spalin mogą mieć wpływ na wartość obliczoną. 

Ok, dzięki. Na innym forum pisali, że ma, tak samo jak z masy innych czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sebaa napisał:

tylko z tego co zauważyłem sterownik zaczyna regeneracje przy zapełnieniu ponad 22.5 g bez względu na wartość ash oil.

Ok Sebastian ale na jakiej podstawie, jakich doświadczeń, tak sądzisz ? Jeśli tylko swojego auta, to musisz poczekać na zmianę wartości (nie wiem jak dużą) w ash oil, żeby móc zauważyć zmianę.

Wiem(piszę to na podstawie danych przedstawianych przez właścicieli tych aut), że w sterowniku A4 B8 nie ma(?) info o progach, o których wspomniałem. W sterowniku A6 C6 jest takie info, w grupie 107. I wyraźnie widać te zmiany. Widać liczbowo i oczywiście liczby/wartości mapa bierze pod uwagę - początek procesu reg. jest od nich zależny. Zależny jest też moment  wyświetlania informacji na liczniku o niesprawności filtra (jeśli np. "przegapimy" kilka procesów). Zależna jest też wartość, przy której sterownik nie przeprowadzi już regeneracji i nie pozwoli na zainicjowanie tego procesu przez wymuszenie programem diagnostycznym.   Ale przecież to jest logiczne i absolutnie uzasadnione, aby takie progi w mapie ustalić - popiół gromadzi się w filtrze i tym samym zmniejsza jego własności magazynowania sadzy, zmniejsza miejsce w filtrze na sadzę, prawda ? To dla mnie jest niezaprzeczalne.

 

2 godziny temu, sebaa napisał:

Dodatkowo (wedle czujnika) bardzo łatwo wchodzi w tryb regeneracji pasywnej. Jadąc na trasie wartości zmierzone rosną wolno, a nawet bardzo wolno za to wartości wyliczone jak od linijki idą w górę.

A wiesz, że przy regeneracji biernej nie są doliczane jednostki wartości obliczonej. I to jest logiczne - jeśli w DPF jest odpowiednia temp., pozwalająca na reg. bierną, to mapa jest tak napisana, że jednostki wartości obliczonej nie są doliczane. I to właśnie jest "objaw", czy mamy do czynienia w danej chwili (oczywiście dłuższej chwili) z reg. bierną. 

2 godziny temu, sebaa napisał:

Zaczyna regeneracje przy 22.5 g i schodzi w okolice 5 g i kończy regeneracje. W tym czasie u mnie wartość zmierzona przyjmuje wartość od -2 do -6 g. Rośnie w górę, ale nigdy nie widziałem  więcej niż 6-7 g, w tym czasie wyliczona dochodzi do 22.5 g i zaczyna się regeneracja.

I to jest normalne "zachowanie". Oprócz tych wartości ujemnych, których absolutnie, logicznie na to patrząc, nie rozumiem.

2 godziny temu, sebaa napisał:

Według mnie samochód powinien opierać się na wartości zmierzonej, a wartość wyliczona powinna być tylko i wyłącznie zabezpieczeniem na wypadek złych odczytów (...)

Dla mnie odwrotnie :) -  wartość rzeczywista jest pewnego rodzaju strażnikiem tego, co kalkuluje sobie sterownik, co do produkcji sadzy na podstawie ilości zużytego paliwa, a w tym czasie zużytego w procesie spalania tegoż,  powietrza. 

Zauważ,  że niezaprzeczalnie możliwe jest obliczenie na podstawie zużytego powietrza i paliwa ile z tego procesu powstało sadzy, zgadzasz się ? Chemia organiczna + fizyka + matematyka. OK, więc jeśli przyjmujemy, że tak, to własnie wartość obliczona powinna być obligatoryjną. 

Obserwując wartość rzeczywistą (pamiętajmy, że i tak jest przecież obliczona, wiesz o czym mówię (?)) stwierdzam, że wskazania mogą być różne (na odcinku powiedzmy kilometra) w zależności od volumenu gazów wylotowych, inaczej mówiąc, od od obrotów silnika, od tego czy przyspieszamy, czy nie... Inklinacją tego jest to, iż te niestabilne odczyty wskazują na niewiarygodność/niemożliwość dokładnego określenia właściwej ilości sadzy w DPF. Najwiarygodniejszym pomiarem, byłoby ważenie masy filtra ... :)   Dlatego też rozumiem dlaczego wartość obliczona jest niejako bardziej wiarygodną dla sterownika. Dodać muszę, że na początku mojej walki z zagadnieniem DPF, myślałem podobnie jak Ty - nie za bardzo rozumiałem koncepcji masy obliczonej :)

2 godziny temu, sebaa napisał:

a mówiąc próg, miałem na myśli tą dolną wartość. Górna zawsze jest 22.5g, a dolna przy pustym DPF to 0, a wraz ze wzrostem popiołów rośnie w górę. Czy tak jest? Nie wiem. By trzeba było porównać do jakich wartości spada przy nowym DPFie a do jakich przy zapchanym.

Nie bardzo rozumiem, o jakiej dolnej wartości/progu piszesz ?

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Tomnik napisał:

Ok Sebastian ale na jakiej podstawie, jakich doświadczeń, tak sądzisz ? Jeśli tylko swojego auta, to musisz poczekać na zmianę wartości (nie wiem jak dużą) w ash oil, żeby móc zauważyć zmianę.

W 3 samochodach widziałem to na własne oczy, z jedną osobą rozmawiałem o tym i w kilku (kilkunastu?) tematach na necie czytałem, że ludzie mają podobnie. W 2.0 CR po przekroczeniu 22 g rozpoczyna się proces regeneracji. Może ktoś to jeszcze potwierdzi, ale w tym temacie też już chyba padła ta wartość o ile dobrze pamiętam.

36 minut temu, Tomnik napisał:

A wiesz, że przy regeneracji biernej nie są doliczane jednostki wartości obliczonej. I to jest logiczne - jeśli w DPF jest odpowiednia temp., pozwalająca na reg. bierną, to mapa jest tak napisana, że jednostki wartości obliczonej nie są doliczane. I to właśnie jest "objaw", czy mamy do czynienia w danej chili (oczywiście dłuższej chwili) z reg. bierną. 

Jasne, ale w takim wypadku "inżynier" musi założyć jakieś parametry i przyjąć, że tak będzie za każdym razem. Ja napisałem swoje obserwacje i nie chce się powtarzać, ale z niej wynika jasno, że mimo że wartość zmierzona rośnie bardzo powoli, to nie przeszkadza to rosnąć wartości wyliczonej. Jak przykład z logów moich. Odcinek 30 km, 4 osoby na pokładzie, na zegarach 150 km/h wartość zmierzona wzrosłą na tym odcinku o 0.04 g a wyliczona o 1.3 g. Później zwolniłem, suma summarum wyszło na trasie coś koło 70 km + 5 km ruchu podmiejskiego, ze wartość wyliczona wzrosła o prawie 3 g, a zmierzona o 0.6 g. Różnica 5 krotna. Gdyby zważyć jak mówisz pewnie wyszłoby coś jeszcze innego.

Godzinę temu, Tomnik napisał:

Dla mnie osobiście odwrotnie :) -  wartość rzeczywista jest pewnego rodzaju strażnikiem tego, co kalkuluje sobie sterownik, co do produkcji sadzy na podstawie ilości zużytego paliwa, a w tym czasie zużytego w procesie spalania tegoż,  powietrza. 

Zauważ,  że niezaprzeczalnie możliwe jest obliczenie na podstawie zużytego powietrza i paliwa ile z tego procesu powstało sadzy, zgadzasz się ? Chemia organiczna + fizyka + matematyka. OK, więc jeśli przyjmujemy, że tak, to własnie wartość obliczona powinna być obligatoryjną. 

Obliczenie? Na stanowisku laboratoryjnym jeśli znamy dokładnie dane wejściowe i wyjściowe to tak. Można obliczyć. W innym wypadku czym więcej zmiennych tym bardziej przypomina to szacowanie. A jeśli nie znamy kondycji silnika, wtrysków, uszczelniaczy, pierścieni? Przecież to wszystko ma wpływ na produkcje sadzy. Już nie mówiąc o składzie chemicznym paliwa/ oleju, stopniu zapełnienia DPF czy nawet tym, że z każdą regeneracją następuje proces degradacji powierzchni samego filtra, który jest pokryty warstwą metali szlachetnych. Równie dobrze można liczyć zużycie klocków hamulcowych, przecież to głównie sama matematyka i fizyka.

Tym bardziej, że po problemie kolegi jasno widać że zawiodły obie metody. Zmierzona wynosi 0G, wliczona rośnie tak wolno, że wypala się raz na 2000 km. U mnie w tym czasie byłoby 4-5 regeneracji, no ale możne jego silnik produkuje 4-5 razy mniej sadzy co nieomylny algorytm wychwycił... ;)

 

Godzinę temu, Tomnik napisał:

Nie bardzo rozumiem, o jakiej dolnej wartości/progu piszesz ?

Kolejny raz powtarzam. U mnie (i nie tylko) zauważyłem, że samochód zaczyna wypalać DPF po przekroczeniu 22 g wartości obliczonej. I wypala do około 5 g (dolna wartość). U innych widziałem podobnie z tym, że dolna wartość była inna (7-9 g). I po prostu głośno myślę, że może ma to związek z zawartością popiołu w filtrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczyna wypalać DPF, gdy wartość zmierzona lub obliczona osiągnie wartość 23.5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też startuje, z tego co pamiętam, przy 23.5 g a kończy się na 5.5 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2022 o 13:18, Tomnik napisał:

Inicjacja procesu regeneracji następuje po osiągnięciu* progu zapełnienia sadzą wartości obliczonej lub zmierzonej, a nie tylko zmierzonej/"rzeczywistej". W zależności, która "do mety dotrze pierwsza". Zwykle jest to wartość obliczona. Gdy ta rzeczywista rośnie szybciej, wskazuje to na usterkę. 

Przyjmując że masz rację ... A masz na pewno to wychodzi że jest ok. Rzeczywista Rośnie bardzo powoli w stosunku do obliczonej.

Tutaj zdjęcie po 8 km w mieście(bo tak jak wcześniej wspomniałem non stop trasa) i coś tam już zaczęło się dziać. 

IMG_20220106_092439334.thumb.jpg.0843b470732c4e7492071ae87feb1578.jpg

Tu sama trasa przed którą wymusiłem reg. Vcdsem 

IMG_20220107_132745036.thumb.jpg.328fcb18acd5d95b3ff3603cd7dcf6bd.jpg

W dniu 6.01.2022 o 15:26, sebaa napisał:

Jeśli czujnik różnicy ciśnień pokazuje jakieś bzdurne wartości, to teoretycznie sterownik silnika może tak liczyć. Samochód pokonuje trasy, oil ash na poziomie 0, czujnik różnicy ciśnień pokazuje bardzo niskie wartości i sterownik odczytuje jako nowy, czyściuteńki DPF, do tego po czujniku mu wychodzi, że samochód prawie wcale nie produkuje sadzy, więc wartości wyliczone są znikome. Ale to tylko domysły.

Trzeba sprawdzić jakie wartości pokazuje czujnik i do tego odczytać błędy silnika czy nie ma błędu odnośnie G450.

Wskazania na jałowych od -1 do zdaje się 6 hPa jakie zaobserwowałem. Przy 2tys. idzie w górę 10-15 a przy 3tys. obr. Idzie do 50 hPa. 

Błędów nie sypie.

 

Jeździć obserwować. A z tego co Wszyscy piszecie jest ok.

Mam jeszcze jedno pytanie ... Czy zbyt częste wymuszanie reg. Vcdsem może mieć jakiś zły wpływ na cokolwiek? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ass napisał:

Mam jeszcze jedno pytanie ... Czy zbyt częste wymuszanie reg. Vcdsem może mieć jakiś zły wpływ na cokolwiek? 

Tak nie jest zalecane częste wymuszanie regeneracji tym bardziej na postoju tzw. wypalanie servisowe. Podczas regeneracji wtryski dostarczają wiecej paliwa do komory spalania co za tym idzie temp. rośnie nawet pow. 700°C, części szybciej się zużywają. Tak w skrócie. Lepiej jak on sobie załącza wypalanie. 

W VCDC wyzeruj wartości wyuczone czujnika różnicy ciśnień. 

Ale najpierw daj log dynamiczny. 

1. Prędkość obrotowa silnika.

2. Różnica cisnienia wartość obliczona.

3. Różnica cisnienia wartość zmierzona.

4. Zawartość popiołu w oleju.

5. Czas od ostatniej regeneracji

6. Kilometry od ostatniej regeneracji. 

Edytowane przez mazur1990
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...