Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a jak rozumieć ten czas "time since last regeneration" czas od ostatniego wypalania ?

Opublikowano

a jak rozumieć ten czas "time since last regeneration" czas od ostatniego wypalania ?

Na to wychodzi tylko jest błędna jednostka moim zdaniem powinny być minuty zamiast sekund

Opublikowano

a jak rozumieć ten czas "time since last regeneration" czas od ostatniego wypalania ?

Na to wychodzi tylko jest błędna jednostka moim zdaniem powinny być minuty zamiast sekund

no właśnie coś podejrzane te sekundy :-)

Opublikowano

Ja u siebie dziś sprawdzałem poziom oleju i parametry VCDSem... Poziom oleju troszkę mi sie podniósł bo przed ostatnia regeneracja kilka razy musiałem przerwać dopalanie i pewnie dlatego. Ale gadałem z mechanikiem i nie jest jeszcze tragedia zeby zostawić. Może ze 200ml mam więcej.

Moje parametry z vcds:

Filtr cząstek stałych; status blokowania po regemeracji podczas użytkowania: 027 0

Filtr cząstek stałych; kilometry od ostatniej regeneracji 028 55133 m

Filtr cząstek stałych; obliczona masa sadzy 029 10.59 g

Filtr cząstek stałych; zmierzona masa sadzy 030 0.85 g

Filtr cząstek stałych; offset różnicy ciśnienia 031 -4 hPa

Filtr cząstek stałych; różnica ciśnienia 032 2 hPa

Filtr cząstek stałych; czas od ostatniej regeneracji 033 10011 s

Filtr cząstek stałych; zawartość popiołu w oleju 034 0.12 l

Filtr cząstek stałych; zużycie paliwa od ostatniej regenracji 107 5.55 l

Przebieg to 160644km :) pewny

Proszę o ocenę tych parametrów.

Opublikowano

Ponieważ żona jeździ autem max po 3 kilometry dziennie postanowiłem wypalić DPF

zastosowałem się do procedury wypalania, komputer nie pokazał żadnych błędów, po chwili od uruchomienia wyskakuje komenda safety reason aborted

o co kaman ?

W jakim stanie jest ten mój DPF, poniżej to co pokazał VCDS

dpf.jpg

Opublikowano

Bo procedury chyba nie da się wywołać jeśli nie jest wymagana. Tak chyba gdzieś czytałem i sam też próbowałem kiedyś to tak samo nie udało mi się wywołać. Dopiero pewnie jak będzie stan krytyczny to się da.

Opublikowano

Bo procedury chyba nie da się wywołać jeśli nie jest wymagana. Tak chyba gdzieś czytałem i sam też próbowałem kiedyś to tak samo nie udało mi się wywołać. Dopiero pewnie jak będzie stan krytyczny to się da.

Kiedyś już wypalałem u siebie DPF ale jakimś innym interfejsem i programem. Nie było problemu z wypalenie,

Co do samego DPF to w jak on stanie jest?

Opublikowano

Jak robiłeś to napisz jakim co i jak. Bo jakimś to mało nam pomogło.

Opublikowano

Jak robiłeś to napisz jakim co i jak. Bo jakimś to mało nam pomogło.

a co za różnica jakim. Jednym się da a VCDS wychodzi błąd -pytanie dlaczego ?

Opublikowano

Różnica bo spróbowałbym u siebie. Bo VCDSem jak chciałem to powiedział ze nie jest potrzebne wypalanie. Więc przypuszczam ze jest to tak zrobione ze jak nie trzeba to nie da sie wymusić. Ale skoro Tobie sie udało to napisz czym wcześniej robiłeś...

A jesli to taka tajemnica to nie oczekuj pomocy od innych.

Opublikowano

Różnica bo spróbowałbym u siebie. Bo VCDSem jak chciałem to powiedział ze nie jest potrzebne wypalanie. Więc przypuszczam ze jest to tak zrobione ze jak nie trzeba to nie da sie wymusić. Ale skoro Tobie sie udało to napisz czym wcześniej robiłeś...

A jesli to taka tajemnica to nie oczekuj pomocy od innych.

Tym wypalałem bez problemu i w każdej chwili

AutoCom.jpg

Opublikowano

Różnica bo spróbowałbym u siebie. Bo VCDSem jak chciałem to powiedział ze nie jest potrzebne wypalanie. Więc przypuszczam ze jest to tak zrobione ze jak nie trzeba to nie da sie wymusić. Ale skoro Tobie sie udało to napisz czym wcześniej robiłeś...

A jesli to taka tajemnica to nie oczekuj pomocy od innych.

Tym wypalałem bez problemu i w każdej chwili

AutoCom.jpg

Maciek wejdz w vcds i odznacz poprawne kanaly w rozszerzonych blokach pomiarowych w silniku i wtedy mozna okreslic mniej wiecej stan filtra

Opublikowano

Mam pytanie ale dotyczace silnika CAGB.

Czy obroty jalowe na poziomie ok 850-900 oznaczaja jakies wstepne wypalanie? Mam je czesto,czasem spadaja do 800,a czasem pozostaja na podwyzszonym poziomie. Jednak nigdy nie jest to 1000 obr. Raz tylko zdarzylo mi sie,ze po zgaszeniu auta wiatraki dalej chodzily a spod auta mocno smierdzialo paloną guma - teraz wiem,ze wtedy bylo wypalanie,ale nie sprawdzilem przed tym obrotow,jako ze wtedy dopiero co kupilem auto.

Obecnie jezdze przynajmniej raz w tygodniu autostrada i teoretycznie filtr powinien sie wypalac,obroty jednak nie zawsze mam rowno na poziomie 800,czasem jest to cos miedzy 800 a 900.

Czy przejezdzajac raz w tygodniu odcinek powiedzmy 30 km rowno 120 km/h obroty 2300 bede w stanie tak wypalic fitr,aby nie zaskoczyla mnie procedura wypalania na postoju?

Informacje jakie zebralem do tej pory i ktore chcialbym zweryfikowac z Wasza pomoca to:

- wypalanie aktywne : jazda autostrada jednostajnie 2000-2400 obr/min przez przynajmniej 15 min - filtr wypalany jest aktywnie z dodatkiem paliwa

- wypalanie pasywne - jazda autostrada z wysokimi obrotami i predkosciami : temperatura w ukladzie wydechowym samoczynnie wypala sadze bez udzialu dodatkowego paliwa

Jutro bede mial kabel i vcds,chcialbym zaczac robic 'profilaktyczne' wypalania na autostradzie ( mam nieograniczony dostep jako ze mieszkam w Belgii i moge sobie noca spokojnie wypalac ile trzeba) - przy jakich wartosciach z vcds polecacie prewencyjnie udawac sie na wypalanie? Czy wtedy stosowac metode 2200-2400 obr/min i jazda przez 15-20 min?

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie ale dotyczace silnika CAGB.

Czy obroty jalowe na poziomie ok 850-900 oznaczaja jakies wstepne wypalanie? Mam je czesto,czasem spadaja do 800,a czasem pozostaja na podwyzszonym poziomie. Jednak nigdy nie jest to 1000 obr. Raz tylko zdarzylo mi sie,ze po zgaszeniu auta wiatraki dalej chodzily a spod auta mocno smierdzialo paloną guma - teraz wiem,ze wtedy bylo wypalanie,ale nie sprawdzilem przed tym obrotow,jako ze wtedy dopiero co kupilem auto.

Obecnie jezdze przynajmniej raz w tygodniu autostrada i teoretycznie filtr powinien sie wypalac,obroty jednak nie zawsze mam rowno na poziomie 800,czasem jest to cos miedzy 800 a 900.

Czy przejezdzajac raz w tygodniu odcinek powiedzmy 30 km rowno 120 km/h obroty 2300 bede w stanie tak wypalic fitr,aby nie zaskoczyla mnie procedura wypalania na postoju?

Informacje jakie zebralem do tej pory i ktore chcialbym zweryfikowac z Wasza pomoca to:

- wypalanie aktywne : jazda autostrada jednostajnie 2000-2400 obr/min przez przynajmniej 15 min - filtr wypalany jest aktywnie z dodatkiem paliwa

- wypalanie pasywne - jazda autostrada z wysokimi obrotami i predkosciami : temperatura w ukladzie wydechowym samoczynnie wypala sadze bez udzialu dodatkowego paliwa

Jutro bede mial kabel i vcds,chcialbym zaczac robic 'profilaktyczne' wypalania na autostradzie ( mam nieograniczony dostep jako ze mieszkam w Belgii i moge sobie noca spokojnie wypalac ile trzeba) - przy jakich wartosciach z vcds polecacie prewencyjnie udawac sie na wypalanie? Czy wtedy stosowac metode 2200-2400 obr/min i jazda przez 15-20 min?

pozdrawiam

piszesz ze zebrales pewne info a nic nie wiesz o czym swiadcza zadawane przez ciebie pytania, powiedz mi po co chcesz wymuszac co jakisz czas wypalanie vcds-em ??? kolego to nie zabawka aby sobie wypalac filtr samemu kiedy sie podoba ,wiesz do czego prowadzi czeste wypalanie ??? ludzie poczytajcie troche a nie zadawajcie non stop tych samych pytan w kolko

Edytowane przez lukas309
Opublikowano

ja mam tez pytanko co ile kilometrow powinien wypalac sie ten filtr?u mnie na vcds jak sprawdzam to wypala sie co okolo 200-300 km.czy to normalne?


mozecie powiedziec jak wyglada dpf i czy wszystko jest ok po tych blokach pomiarowych


143 Particle filter; difference pressure 3 hPa

147 Particle filter; kilometers since last regeneration 9735 m
148 Particle filter; offset for differential press. 2 hPa
150 Particle filter; soot mass calculated 5,71 g
151 Particle filter; soot mass measured -0,14 g

380 Particle filter oil ash volume 34,9 g

381 Particle filter oil ash volume 0,08l

Opublikowano

Sprawdziłem u siebie i oto mam taki wynik:

Address 01: Engine (03L 906 018 JR)
10:35:54
363 Particle filter; difference pressure -1 hPa
368 Particle filter; kilometers since last regeneration 121466 m
369 Particle filter; offset for differential press. 1 hPa
370 Particle filter; oil ash volume 0.09 l
371 Particle filter; soot mass calculated 9.59 g
372 Particle filter; soot mass measured 11.63 g
Przebieg 158 tys. Czy ktoś może ocenić czy wszystko ok bo jadę niedługo na program i się zastanawiam czy przy okazji nie usunąć dpf-a.
Opublikowano

Ponawiam pytanie kolegi powyżej; jak często wypalają wam się filtry, u mnie dzieje się to teraz cyklicznie co około 200 km, niezależnie czy miasto czy trasa.

Opublikowano

Prosiłbym o pomoc. Mam pacjenta Passata z 2008 roku. 2.0TDI CR. NA Fisie wywala błąd filtra cząstek stałych. Po podpięciu VCDSa w błędach wywala standardowy błąd:

009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
P242F - 000 - Restricted/Clogged - MIL ON
Przebieg auta to 159tyś. 100% oryginał. Problem pojawił sie po tym jak zepsuła się klapa gasząca i zanim została wymienione autem było jeżdżone około tygodnia.
Jakie wartości pokazuje grupa 108:
Próbowaliśmy wypalić filtr podczas jazdy według procedury dla tego silnika gdyż na postoju nie było możliwe ponieważ zabrudzenie powyżej 40 może być zredukowane tylko podczas jazdy.
Po około 1,5 godzinnej trasie udało się zbić wartość z bloku 3 w grupie 108 do 23. Wtedy próbowaliśmy się zatrzymać i dopalić go na postoju. Jednak procedura dalej nie rusza. Po około 10 minut pracy silnika na postoju wartość w kolumnie 3 znowu przekroczyła 40.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Czy filtr jest już na tyle zapchany że nie ma szans go wypalić. 99ml w kolumnie 1 nie jest to już za dużo? Dodam że podczas wypalania kolumny 1 i 2 nie udało sie obniżyć tylko kolumnę 3 i to dosłownie na 10 minut.
Wszystko robione poprawnie. Włącznie z Security acces dla wypalania podczas jazdy itd. Warunki temperatur zachowane prawidłowe. Paliwo w baku itd.
Z góry dzięki za każdą pomoc.
Opublikowano

Witam. "Podbijam" temat i proszę o pomoc....

Przyjechałem na święta z Krk i chwilowo auto nie nadaje się do powrotu bo pracuje w trybie awaryjnym. Oprócz ikonki filtru zapala się również kontrolka silnika i świec żarowych, auto nie ma mocy.

Auto już dwa dni w naprawie a końca nie widać:-( Auto miało wymienione: termostat i czujnik temperatury bo przy regeneracji komputerowej warunek dotyczący temp. silnika nie był spełniony (silnik nie nagrzewał się do odpowiedniej temp.). Zawartość osadu w filtrze wynosi już ok 50 gramów. Nie można uruchomić procedury bo komputer "wywala" błąd z ryzykiem pożaru. Po próbie "oszukania" komputera resetem (tak jakby filtr został wymieniony na nowy) nadal nie może przejść procedury...Padają opinię, że może to być wina sterownika silnika, ale wolałbym tego nie wymieniać (za duże koszty i być może błędna diagnoza). Czy ktoś miał może podobny problem z "wypaleniem" dpf w tym modelu a4? Czy da się w ogóle wypalić dpf komputerowo jeśli osad jest na poziomie 50 gramów?

Opublikowano

Specem nie jestem, ale obawiam się, że 50 gram to może być koniec filtra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...