Muskel1 Opublikowano 26 Lipca 2021 Opublikowano 26 Lipca 2021 34 minuty temu, kwk9k napisał: Ja bym się w tym przypadku DPFem nie przejmował, jeżeli tylko normalnie się wypala. W moim przypadku oil ash jest na poziomie 0.22 i wszystko działa sprawnie. Trasy powyżej 1000km robię 2x do roku, a tak to jeżdżę w cyklu mieszanym i wszystko śmiga. Aż któregoś dnia ciśnienie uwali turbinę
Berserker Opublikowano 26 Lipca 2021 Opublikowano 26 Lipca 2021 (edytowane) Czyli z tą apką VAG DPF to podłączam na zgaszonym ELM 327, paruję z telefonem i włączam tylko zapłon czy palę silnik żeby coś pokazało? Czy może na wyłączonym też pokaże aktualny stan filtra? Edytowane 26 Lipca 2021 przez Berserker
Berserker Opublikowano 29 Lipca 2021 Opublikowano 29 Lipca 2021 Tutaj mam dane z VAG DPF - aplikacja z interfejsem ELM 327 zadziałała bardzo dobrze - oby tak zawsze pokazywało. Ile można jeszcze pojeździć bez czyszczenia DPFa lub wymiany wg tych danych? Możliwe, że od nowości nie był jeszcze regenerowany/czyszczony (przebieg 187 tyś.)? Zapełnienie pokazywało 81% - przy jakim poziomie zacznie się wypalanie?
Muskel1 Opublikowano 29 Lipca 2021 Opublikowano 29 Lipca 2021 Jeżeli tryb jazdy będzie taki sam i nie nastąpi żadna usterka powodująca produkowanie nadmiernej ilości sadzy, to wartość popiołu olejowego rzędu 175 ml zostanie osiągnięta przy przebiegu ok. 250 000 km. Mylisz pojęcia zapełnienia. Te 81%, które pokazuje ta aplikacja, to ilość sadzy, która została osiągnięta (wyliczona), zanim rozpocznie się regeneracja/wypalanie, a nie ilość popiołu decydująca o konieczności wymiany filtra. Jak już wyżej pisałem wartości te są różne w zależności od rodzajów silnika i najwidoczniej nie zostały w aplikacji dopasowane. Gdyby tak było, regeneracja powinna rozpocząć się u każdego dopiero przy osiągnięciu 100%. U Ciebie rozpoczyna ją przy 81%, u mnie dopiero przy 132%. Tak więc u każdego będzie inna ta wartość.
Berserker Opublikowano 29 Lipca 2021 Opublikowano 29 Lipca 2021 Wiem o co chodzi. Wartość 0.13 to jest popiół, który zapełnia filtr i on się nie wypali - jak będzie 0.18 to pewnie profilaktycznie wyczyścić filtr lub wymienić na nowy. 81% to sadza która będzie się wypalać tylko nie wiem czy na 90% czy 100% i tak znowu do następnego procesu. Po czym poznać w apce VAG DPF, że trwa wypalanie- jest animacja jakaś tego rysunku filtra? Analogicznie jak poznać już, że koniec wypalania? Dzięki Muskel1 za wyjaśnienia i pomoc.
Muskel1 Opublikowano 29 Lipca 2021 Opublikowano 29 Lipca 2021 (edytowane) Poznasz po temperaturze spalin przed i za dpfem (DPF Gas Input Temp oraz DPF Gas Output Temp). Urosną one do ponad 500°C, dodatkowo filtr stanie się czerwony oraz w okienkach dodatkowego wtryskiwania paliwa (Post Injection) pojawią się wartości. Wartošć procentowa zapełnienia filtra zacznie maleć oraz wartość obliczonej masy sadzy (Soot Mass Calc.) zacznie się także zmniejszać. U mnie maleje do ok. 5g, po czym regeneracja kończy się i wartość procentowa sadzy zaczyna powoli rosnąć aż do regeneracji. I tak w kółko. Edytowane 29 Lipca 2021 przez Muskel1
Daisetsu Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Cześć, czy ktoś miał podobną sytuację z DPFem? Przy samej jeździe miejskiej wypala się co 80km, w trasie co ok. 340km. W jeździe mieszanej 50%/50%ok. 150-200km. Przebieg 138 tys. km, poziom oleju 35.9g. Obliczona masa sadzy rośnie stopniowo od ok. 4g do 14g, po czym nagle wskakuje na 23g i uruchamia się procedura wypalania. Nie wiem jak zachowuje się w czasie masa zmierzona, bo nie jeździłem z podpiętym VCDSem, a VAG DPF pokazuje tylko wartość obliczoną. Korekty wtrysków na zimnym +/- 0,3mg/stroke, różnica ciśnień na biegu jałowym to ok. 5hPa, na postoju, przy 2500 obrotach to ok. 30 hPa.
raqu43 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 U mnie przy samej jeździe miejskiej wypala się co ok. 300 km . Teraz jechałem do PL autostradą, to po 700 km nastąpiło wypalanie. Co do reszty , niech wypowiedzą się inni mający wiedzę.
goldi Opublikowano 5 Sierpnia 2021 Opublikowano 5 Sierpnia 2021 Ja mam dokladnie tak samo miasto 330 km trasa dłuższą 700 km
Muskel1 Opublikowano 5 Sierpnia 2021 Opublikowano 5 Sierpnia 2021 51 minut temu, goldi napisał: Ja mam dokladnie tak samo miasto 330 km trasa dłuższą 700 km Ty nie masz CR tylko PD, tam wartości sadzy i popiołu są inne niż w CR
goldi Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Opublikowano 6 Sierpnia 2021 (edytowane) 17 godzin temu, Muskel1 napisał: Ty nie masz CR tylko PD, tam wartości sadzy i popiołu są inne niż w CR Mam a4b8 190 KM CNHA od 15 lat siedzę w audi a autko z profilu to 1.8 T Edytowane 6 Sierpnia 2021 przez goldi
ddaz67 Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Dzisiaj zauważyłem coś bardzo dziwnego. Robiłem długa trasę do Norwegii i z ciekawości podłączyłem VAG DPF. Jadąc ze stała prędkością 130-140 DPF wypalil miś sie dwa razy pod rząd co około 70 km. Dziwna sprawa trochę. Po 70 km zapełnienie miałem 16% sadze obliczona około 4g zmierzona około 6g. W pewnej chwili zapełnienie wskoczyło na 65% sadza obliczona na 35g i zaczęła się regeneracja. Nie minęły 3 -4 minuty i zakończył regenerację. Hmmm? Trochę dziwne. Nie mam problemów z DPF , czujnik ciśnienia nowy, popiół 0,09l, przebieg 119k Zauwazyl ktoś z was coś podobnego?
Godlech912 Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Hej koledzy. Co powiecie o moim DPF? Zapchany już? Auto chodzi normalnie nie sprawia żadnych problemów. CAGA 2008r. 322 tys. km przebiegu. (DPF jest od nowości). Auto po programie na 180 koni od kilku dobrych lat. Oleju w silniku nie przybywa, błędów żadnych nie ma. Dołączę jeszcze logi dynamiczne z parametrem ciśnienia dpf, przy 4k obr. jest aż 450 hpa a przy 4,5k aż 500... TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM Pzdr.
Muskel1 Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Masz 230ml popiołu i 13hPa na wolnych obrotach. Filtr do czyszczenia lub wymiany.
Godlech912 Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Opublikowano 22 Sierpnia 2021 A co się może dziać niepokojącego w najbliższym czasie? Auto póki co chodzi bardzo ładnie, wypala się bez problemu. Po czyszczeniu adaptacja dpf i usunięcie wartości popiołu na 0?
Muskel1 Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Opublikowano 22 Sierpnia 2021 (edytowane) Na dłuższą metę turbina dostaje po d*pie gdy ciśnienie spalin jest za wysokie. Dla silnika oczywiście też nie jest to zdrowe. Filtr do czyszczenia lub wymiany, nowy czujnik różnicy ciśnień, adaptacja czujnuka RC, wpisanie nowej wartości popiołu i tyle na temat. Edytowane 22 Sierpnia 2021 przez Muskel1
Berserker Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Opublikowano 25 Sierpnia 2021 O co może chodzić, że w aplikacji VAG DPF nie pokazuje mi już masy popiołu, temperatur spalin, itp. tylko samą masę sadzy i dystans od poprzedniej regeneracji? Czy ten koszt 20 zł nie gwarantował stałego działania wszystkich funkcji aplikacji?
Muskel1 Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Jeżeli okiekno, w ktòrym ma pokazywać daną wartość jest ciemniejsze niż inne to deaktywowałeś je nieumyślnie. Dotknij je palcem i aktywuj.
Berserker Opublikowano 24 Września 2021 Opublikowano 24 Września 2021 (edytowane) Czy to, że wypalanie kończy się na 23% to może być skutek zapełnienia DPFu popiołem. Na tą chwilę jest u mnie 130 g popiołu. Wypala się tak co około 300km - jazda raczej krótsze odcinki i cykl mieszany. Czy gdy będę miał np. już 180g popiołu (czyli DPF do regeneracji lub wymiany) to to wypalanie może kończyć się na np. 50%? Czy to tak nie działa? Edytowane 17 Października 2021 przez Berserker
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się