Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Regeneracji na postoju się nie przeprowadza dopóki to nie jest konieczne. Filtr jest w dobrym stanie, małe zaolejenie na poziomie 0,08l. Niepotrzebnie szukacie dziury w całym

W takim razie mniej więcej jakie są dopuszczalne wartości, zastanawia mnie mierzona wartość sadzy 34g niektórzy piszą że przy 50 g. zaczynają się problemy z samym wypalaniem, czy po prostu olać to i martwić się dopiero jak zapalą się kontrolki :)

nie wkleiłeś jeszcze parametru, który pokazuje kiedy była ostatnia regeneracja filtra. Taka wartość sadzy już powinna być wypalana. Filtr się normalnie wypala podczas jazdy?

Te odczyty była zaraz po wypalaniu który przeprowadziłem na postoju, przed wypalaniem na postoju

parametr systemu 209 - Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy -36g po -0,37g. podczas wypalania cały czas wyświetlane były temperatury i do tego zmierzona wartość sadzy, która podczas wypalania spadła z 36g do -0,37g, i to jest odczyt z 209. Ale Parametr systemu 206 - Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy zostało 34.4 g, ogólnie dziwi mnie to że jest 2 x "Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy" 206 i 209 w jednym jest -0,37g drugim 34g. Ostatnie wypalanie było około 300km, tylko ostatnio 2 razy dałem ciała nie zauważyłem że auto jest w trybie wypalania, po zatrzymaniu i wyjściu z auta było czuć swąd i pracował wentylator po zgaszeniu silnika.

Nie musisz się aż tak przejmować tym, że przerwiesz wypalanie przed jego zakończeniem. Dopóki nie przybywa oleju i wartość zapełnienia sadzą spada jest ok. Jeśli nie chce spadać to coś może być z czujnikiem różnicy ciśnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wczoraj z nudów podłączyłem kompa i wyskoczył błąd - na zegarach sie zadna kontrola silnika czy filtra nie świeciła

Satatus bloku pomiarowego silnika (dlaczego OK skoro był błąd???):

01-Engine -- Status: OK 0000

Błąd:

1 Fault Found:

8187 - Exhaust Gas Temp Bank 1 Sensor 1 (G235): Implausible Signal

P2080 00 [096] - Open Circuit

Readiness: 0 0 0 0 0

Błąd oczywiście usunąłem dzisiaj jak co dzień byłem autkiem w robocie 10km autostrada i 10km wojewódzką w jedną stronę - kamień z serca błąd nie wrócił.
Z ciekawości zbadałem stan filtra - screen:
65ad2e8cfcd5b1a5.png
Zastanawia mnie ujemna wartość zmierzona - nieoryginalny kabel? Natomiast watość wyliczona 7g przy przebiegu auta 215tkm? Sam zrobiłem autem 50tkm przez dwa lata w większości poruszałem się po autostradach.
Co o tym sądzicie?
Edytowane przez emdzej91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oil ash volume 0.16 to masz sądzę stałą

Przejdź parę kilometrów to tamta wartość wzrośnie ta 7.07g

Edytowane przez skotmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 B8 2.0 TDI CR 143KM z sierpnia 2008

Wczoraj zaświeciła mi się kontrolka (i włącza się cały czas) odnośnie filtra dpf - "injection" czy jakoś tak...

- - -

Kilka dni temu przejechałem prawie 300km autostradą z ciężką nogą na gazie... Więc w ciągu 2h coś tam się chyba powinno wypalić.

Wcześniej jakieś 2tyg temu ta sama trasa, też 300km autostradą...

Pozatym w ciągu ostatniego półrocza dwukrotnie przejechałem specjalnie trasę 50km na obrotach 3000 (w listopadzie, i gdzieś koło stycznia) i pewnie 300km autostradą jakieś 4-5 razy jeszcze. Oprócz tego kilka razy w tygodniu 20km drogą szybkiego ruchu, a reszta to dojazdy i miasto po 5-10-15-20km. Łącznie jakieś 6000km od zakupu.

Staram się

- - -

Czy powinna się pojawić jakaś kontrolka że zaczyna się wypalanie lub coś w tym stylu? Nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem, jakiejkolwiek różnicy w działaniu silinika również nie - czy procedura wypalania w jakiś sposób sama sobie chodziła?

- - -

Co teraz? Czy da się jeszcze wypalać na autostradzie (Jeśli tak to prosiłbym o dokładną instrukcję, bo próbując różnie (wysokie obroty, żyłowanie na 3 biegu itd) ale zmian nie odczułem, dymu za mną nie było.

Czy pozostaje jedynie wypalanie na warsztacie, lub odpukać wymiana/usunięcie.
- - -
I na koniec ciekawostka odnośnie tego ostatniego... to rozmawiałem niedawno na stacji diagnostycznej i dowiedziałem się że w przypadku kontroli, miśki mają już odpowiednią aparaturę i wpinają się bezpośrednio w komputer żeby sprawdzić zanieczyszczenie spalin, czyli jako takich czujników przykładanych do wydechu nie ma? Wtedy usunięcie i modyfikacja w sofcie coś nam daje?

Edytowane przez pietrku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr jak się wypala nie ma żadnej kontrolki Możesz poznać jedynie po obrotach silnika są na luzie podwyższone, coś pod 1000 ,jeszcze zwróć uwagę jak jedziesz wciśnij sprzęgło to obroty są około 900tak ma być i filtr się wtedy nie wypala a jeśli samochód stoi obroty są około 850

Musisz podpiąć auto pod komputer i sprawdzić czy nie ma żadnych błędów w silniku jak są to filtr nie będzie się wypalał Pasuje też sprawdzić kiedy ostatnio się wypalał i jakie jest zapełnienie filtra

To jest nie ważne że jeździsz autostradą filtr może się zacząć wypalać jak jesteś pod domem

Nie trzeba jeździć specjalnie po autostradzie żeby wypalić filtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jakie są wartości norma dla filtra a jakie już maksymalne poniżej zamieściłem moje logi. Samochodem w sumie po mieście jeżdżę mam go ponadto roku

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

post-1348045-1469710981,6138_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przy sprawdzaniu DPFa pojawiają mi się dwie wartości:

soot mass calculated - 6,58 g

soot mass measured - 0,80 g

na które trzeba zwraca uwagę i co oznaczają oraz jakie są skrajne wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie.

Podczas kontroli stanu mojego DPF-a na kolegi kompie pokazały mi się takie oto wartości

Zapełnienie filtra dpf BANK1 : 653.7

Masa popiołu (wyuczona) : 17.96

BelGre1 22.41

BelGre3 40

BelGre4 41.85

Czy możecie podpowiedzieć w jakim stanie jest to ustrojstwo?

Były jeszcze 2 błędy z czujnika różnicy ciśnienia 5162 i 5262.Po skasowaniu zniknęły.

Proszę o pomoc analizie

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mozecie mi powiedziec jak wyglada u mnie dpf ?

Particle filter, oil ash volume 0.11l
Particle filter, oil ash volume 46.6g
Particle filter, soot mass calculated 19.68g
Particle filter, soot mass measured 16.52g

Po przejechaniu 2km do sklepu i powrot gasze auto a tu slysze ze dmuchawa pracuje czyli jak dobrze rozumiem dpf sie wypalal i go przerwalem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dmuchawa pracuje chyba właśnie po to, żeby skończyć wypalanie już na postoju

Na zgaszonym silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dmuchawa pracuje chyba właśnie po to, żeby skończyć wypalanie już na postoju

Wentylatorów chodzą po to żeby schłodzić komorę silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w A4 B8 po lifcie filtr wypala mi sie co około 200km - nie ważne jakim stylem jazdy jeżdze i czy to jest droga ekspresowa czy miasto. Tak zaobserwowałem.

To normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w A4 B8 po lifcie filtr wypala mi sie co około 200km - nie ważne jakim stylem jazdy jeżdze i czy to jest droga ekspresowa czy miasto. Tak zaobserwowałem.

To normalne?

To nie jest normalne, takie wypalanie to powinno pojawiac sie przy przebiegu >300k.

Po czym poznajesz że sie wypala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w A4 B8 po lifcie filtr wypala mi sie co około 200km - nie ważne jakim stylem jazdy jeżdze i czy to jest droga ekspresowa czy miasto. Tak zaobserwowałem.

To normalne?

To nie jest normalne, takie wypalanie to powinno pojawiac sie przy przebiegu >300k.

Po czym poznajesz że sie wypala?

To zależy od stylu jazdy jak często będzie się wypalał

Jak się jeździ delikatnie to częściej a jak agresywnie to rzadziej

Wypalanie też oczywiście zależy od zapełnienie filtra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie.

Podczas kontroli stanu mojego DPF-a na kolegi kompie pokazały mi się takie oto wartości

Zapełnienie filtra dpf BANK1 : 653.7

Masa popiołu (wyuczona) : 17.96

BelGre1 22.41

BelGre3 40

BelGre4 41.85

Czy możecie podpowiedzieć w jakim stanie jest to ustrojstwo?

Były jeszcze 2 błędy z czujnika różnicy ciśnienia 5162 i 5262.Po skasowaniu zniknęły.

Proszę o pomoc analizie

Pzdr

Witam wszystkich.

Mogę prosić o podpowiedź w jakim stanie mam to ustrojsrwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wypaleniach co 200km to bym myślał o wycięciu filtra w trosce o olej i smarowanie.

Ps. Czy jest jakaś przyjęta granica dla parametru oil ash volume?

Edytowane przez bodas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem auta z Oil Ash na poziomie 0.25-0.27 l, i odpowiada to przebiegowi ~300-350k. Większość silników takiego poziomu nie osiąga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten parametr Oil Ash zależy od stylu jazdy czy od tego jaki olej lejemy?
Bo w sumie to u mnie od jakiś 15 tyś ta wartość się nie zmieniała. Wcześniej nie wiem, bo na początku tego nie kontrolowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...