bodas Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Regeneracji na postoju się nie przeprowadza dopóki to nie jest konieczne. Filtr jest w dobrym stanie, małe zaolejenie na poziomie 0,08l. Niepotrzebnie szukacie dziury w całym W takim razie mniej więcej jakie są dopuszczalne wartości, zastanawia mnie mierzona wartość sadzy 34g niektórzy piszą że przy 50 g. zaczynają się problemy z samym wypalaniem, czy po prostu olać to i martwić się dopiero jak zapalą się kontrolki nie wkleiłeś jeszcze parametru, który pokazuje kiedy była ostatnia regeneracja filtra. Taka wartość sadzy już powinna być wypalana. Filtr się normalnie wypala podczas jazdy? Te odczyty była zaraz po wypalaniu który przeprowadziłem na postoju, przed wypalaniem na postoju parametr systemu 209 - Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy -36g po -0,37g. podczas wypalania cały czas wyświetlane były temperatury i do tego zmierzona wartość sadzy, która podczas wypalania spadła z 36g do -0,37g, i to jest odczyt z 209. Ale Parametr systemu 206 - Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy zostało 34.4 g, ogólnie dziwi mnie to że jest 2 x "Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy" 206 i 209 w jednym jest -0,37g drugim 34g. Ostatnie wypalanie było około 300km, tylko ostatnio 2 razy dałem ciała nie zauważyłem że auto jest w trybie wypalania, po zatrzymaniu i wyjściu z auta było czuć swąd i pracował wentylator po zgaszeniu silnika. Nie musisz się aż tak przejmować tym, że przerwiesz wypalanie przed jego zakończeniem. Dopóki nie przybywa oleju i wartość zapełnienia sadzą spada jest ok. Jeśli nie chce spadać to coś może być z czujnikiem różnicy ciśnień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mgajder Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Proszę o opinie na temat stanu filtra DPF. Gesendet von meinem GT-I9505 mit Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzej91 Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 (edytowane) Witam Wczoraj z nudów podłączyłem kompa i wyskoczył błąd - na zegarach sie zadna kontrola silnika czy filtra nie świeciła Satatus bloku pomiarowego silnika (dlaczego OK skoro był błąd???): 01-Engine -- Status: OK 0000 Błąd: 1 Fault Found: 8187 - Exhaust Gas Temp Bank 1 Sensor 1 (G235): Implausible Signal P2080 00 [096] - Open Circuit Readiness: 0 0 0 0 0 Błąd oczywiście usunąłem dzisiaj jak co dzień byłem autkiem w robocie 10km autostrada i 10km wojewódzką w jedną stronę - kamień z serca błąd nie wrócił. Z ciekawości zbadałem stan filtra - screen: Zastanawia mnie ujemna wartość zmierzona - nieoryginalny kabel? Natomiast watość wyliczona 7g przy przebiegu auta 215tkm? Sam zrobiłem autem 50tkm przez dwa lata w większości poruszałem się po autostradach. Co o tym sądzicie? Edytowane 4 Maja 2016 przez emdzej91 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skotmen Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 (edytowane) Oil ash volume 0.16 to masz sądzę stałą Przejdź parę kilometrów to tamta wartość wzrośnie ta 7.07g Edytowane 4 Maja 2016 przez skotmen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietrku Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 (edytowane) A4 B8 2.0 TDI CR 143KM z sierpnia 2008 Wczoraj zaświeciła mi się kontrolka (i włącza się cały czas) odnośnie filtra dpf - "injection" czy jakoś tak... - - - Kilka dni temu przejechałem prawie 300km autostradą z ciężką nogą na gazie... Więc w ciągu 2h coś tam się chyba powinno wypalić. Wcześniej jakieś 2tyg temu ta sama trasa, też 300km autostradą... Pozatym w ciągu ostatniego półrocza dwukrotnie przejechałem specjalnie trasę 50km na obrotach 3000 (w listopadzie, i gdzieś koło stycznia) i pewnie 300km autostradą jakieś 4-5 razy jeszcze. Oprócz tego kilka razy w tygodniu 20km drogą szybkiego ruchu, a reszta to dojazdy i miasto po 5-10-15-20km. Łącznie jakieś 6000km od zakupu. Staram się - - - Czy powinna się pojawić jakaś kontrolka że zaczyna się wypalanie lub coś w tym stylu? Nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem, jakiejkolwiek różnicy w działaniu silinika również nie - czy procedura wypalania w jakiś sposób sama sobie chodziła? - - - Co teraz? Czy da się jeszcze wypalać na autostradzie (Jeśli tak to prosiłbym o dokładną instrukcję, bo próbując różnie (wysokie obroty, żyłowanie na 3 biegu itd) ale zmian nie odczułem, dymu za mną nie było. Czy pozostaje jedynie wypalanie na warsztacie, lub odpukać wymiana/usunięcie.- - -I na koniec ciekawostka odnośnie tego ostatniego... to rozmawiałem niedawno na stacji diagnostycznej i dowiedziałem się że w przypadku kontroli, miśki mają już odpowiednią aparaturę i wpinają się bezpośrednio w komputer żeby sprawdzić zanieczyszczenie spalin, czyli jako takich czujników przykładanych do wydechu nie ma? Wtedy usunięcie i modyfikacja w sofcie coś nam daje? Edytowane 5 Maja 2016 przez pietrku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skotmen Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Filtr jak się wypala nie ma żadnej kontrolki Możesz poznać jedynie po obrotach silnika są na luzie podwyższone, coś pod 1000 ,jeszcze zwróć uwagę jak jedziesz wciśnij sprzęgło to obroty są około 900tak ma być i filtr się wtedy nie wypala a jeśli samochód stoi obroty są około 850 Musisz podpiąć auto pod komputer i sprawdzić czy nie ma żadnych błędów w silniku jak są to filtr nie będzie się wypalał Pasuje też sprawdzić kiedy ostatnio się wypalał i jakie jest zapełnienie filtra To jest nie ważne że jeździsz autostradą filtr może się zacząć wypalać jak jesteś pod domem Nie trzeba jeździć specjalnie po autostradzie żeby wypalić filtr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marglu8049 Opublikowano 28 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Witam, jakie są wartości norma dla filtra a jakie już maksymalne poniżej zamieściłem moje logi. Samochodem w sumie po mieście jeżdżę mam go ponadto roku Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekrab Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Witam, Przy sprawdzaniu DPFa pojawiają mi się dwie wartości: soot mass calculated - 6,58 g soot mass measured - 0,80 g na które trzeba zwraca uwagę i co oznaczają oraz jakie są skrajne wartości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiorek Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Witam wszystkich serdecznie. Podczas kontroli stanu mojego DPF-a na kolegi kompie pokazały mi się takie oto wartości Zapełnienie filtra dpf BANK1 : 653.7 Masa popiołu (wyuczona) : 17.96 BelGre1 22.41 BelGre3 40 BelGre4 41.85 Czy możecie podpowiedzieć w jakim stanie jest to ustrojstwo? Były jeszcze 2 błędy z czujnika różnicy ciśnienia 5162 i 5262.Po skasowaniu zniknęły. Proszę o pomoc analizie Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
collega Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 Panowie mozecie mi powiedziec jak wyglada u mnie dpf ? Particle filter, oil ash volume 0.11lParticle filter, oil ash volume 46.6gParticle filter, soot mass calculated 19.68gParticle filter, soot mass measured 16.52g Po przejechaniu 2km do sklepu i powrot gasze auto a tu slysze ze dmuchawa pracuje czyli jak dobrze rozumiem dpf sie wypalal i go przerwalem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vis Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 dmuchawa pracuje chyba właśnie po to, żeby skończyć wypalanie już na postoju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodas Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 dmuchawa pracuje chyba właśnie po to, żeby skończyć wypalanie już na postoju Na zgaszonym silniku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skotmen Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 dmuchawa pracuje chyba właśnie po to, żeby skończyć wypalanie już na postoju Wentylatorów chodzą po to żeby schłodzić komorę silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damis16 Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 w A4 B8 po lifcie filtr wypala mi sie co około 200km - nie ważne jakim stylem jazdy jeżdze i czy to jest droga ekspresowa czy miasto. Tak zaobserwowałem. To normalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edraven Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 w A4 B8 po lifcie filtr wypala mi sie co około 200km - nie ważne jakim stylem jazdy jeżdze i czy to jest droga ekspresowa czy miasto. Tak zaobserwowałem. To normalne? To nie jest normalne, takie wypalanie to powinno pojawiac sie przy przebiegu >300k. Po czym poznajesz że sie wypala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skotmen Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 w A4 B8 po lifcie filtr wypala mi sie co około 200km - nie ważne jakim stylem jazdy jeżdze i czy to jest droga ekspresowa czy miasto. Tak zaobserwowałem. To normalne? To nie jest normalne, takie wypalanie to powinno pojawiac sie przy przebiegu >300k. Po czym poznajesz że sie wypala? To zależy od stylu jazdy jak często będzie się wypalał Jak się jeździ delikatnie to częściej a jak agresywnie to rzadziej Wypalanie też oczywiście zależy od zapełnienie filtra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiorek Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Witam wszystkich serdecznie. Podczas kontroli stanu mojego DPF-a na kolegi kompie pokazały mi się takie oto wartości Zapełnienie filtra dpf BANK1 : 653.7 Masa popiołu (wyuczona) : 17.96 BelGre1 22.41 BelGre3 40 BelGre4 41.85 Czy możecie podpowiedzieć w jakim stanie jest to ustrojstwo? Były jeszcze 2 błędy z czujnika różnicy ciśnienia 5162 i 5262.Po skasowaniu zniknęły. Proszę o pomoc analizie Pzdr Witam wszystkich. Mogę prosić o podpowiedź w jakim stanie mam to ustrojsrwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodas Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 (edytowane) Przy wypaleniach co 200km to bym myślał o wycięciu filtra w trosce o olej i smarowanie. Ps. Czy jest jakaś przyjęta granica dla parametru oil ash volume? Edytowane 6 Października 2016 przez bodas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edraven Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Widziałem auta z Oil Ash na poziomie 0.25-0.27 l, i odpowiada to przebiegowi ~300-350k. Większość silników takiego poziomu nie osiąga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodas Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Ten parametr Oil Ash zależy od stylu jazdy czy od tego jaki olej lejemy?Bo w sumie to u mnie od jakiś 15 tyś ta wartość się nie zmieniała. Wcześniej nie wiem, bo na początku tego nie kontrolowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się