Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

teraz pytanie co oznacza,że procedura została całkowicie zakończona? Który to moment?

Opublikowano

teraz pytanie co oznacza,że procedura została całkowicie zakończona? Który to moment?

cholera wie.Przyjąłem procedure za zakończoną po ustabilizowaniu sie obrotów silnika :decayed:

Opublikowano

W moim mniemaniu to w momencie jak spadają obroty biegu jałowego oraz spalanie. Czasami używam zdezaktywowanego start/stopa do sprawdzenia czy się wypalił. Jak się wypala to nie zgaśnie.

Opublikowano

Po pierwszych przemyśleniach wychodzi na to,że vag zapisuje wypalanie tylko pasywne w ecu i od tego nalicza czas i przejechane km.Wypalanie aktywne czyli na jałowym z dodatkowym wtryskiem paliwa nie jest uwzględniane. :)

Opublikowano

Po pierwszych przemyśleniach wychodzi na to,że vag zapisuje wypalanie tylko pasywne w ecu i od tego nalicza czas i przejechane km.Wypalanie aktywne czyli na jałowym z dodatkowym wtryskiem paliwa nie jest uwzględniane. :)

chyba na odwrót :wink: nie

Opublikowano

Moze ktos z doswiadcznia opisac po czym poznaje wypalanie aktywne, posiadajac skrzynie biegow automatyczna?

Niestety oboty na biegu jalowym, spalanie na danym biegu jak i chwilowe oraz zasieg kilometrow niestety na nic nie wskazuja tzn zadnych widocznych zmian nie zauwazyłem.

Pasywne wypalanie jest tylko raz w czasie przy mojej jezdzie mozliwe, takze ta opcje juz wykluczam, ze tylko tak moze sie wypalac.

Oczywiscie mozna wylaczyc system S/S, ale oczywiscie nie bedziemy co chwile tego sprawdzac, bo nie o to w tym chodzi.

Wiem, ze przy skrzyni manualnej, sa w/w objawy, a przy automacie mozna jakos inaczej to poznac?

Opublikowano

Panowie DPF może rozpocząć wypalanie się przy nieosiągniętej temp płynu chłodzącego?

Jak widać na zdjęciach mozę ;)

Spójrzcie na mój wydech, jest na nim nagar co nie powinno być przy DPFie?

Co o tym sądzicie?

Wszędzie gdzie widze u znajomych w autach z DPFem to rury są czyściutkie a tutaj u mnie takie cos...

Pozdrawiam

nur8zla3.jpg

uiviqw7p.jpg

j29xx5ej.jpg

3b7zuy6k.jpg

Opublikowano

nagar pojawia się na wydechu jak masz dużo nalatane i filtr już nie wyrabia, albo zapodasz jakieś dziwne paliwo, albo turbo sie kończy, albo olej pije. Generalnie w większości tych przypadków i tak filtr powinien sobie z tym poradzić, ale zdarza się że nie radzi sobie. Wyczyść sobie rurki i obserwuj kiedy się coś pojawia, po tankowaniu, czy może po grzaniu na autostradzie albo w innych okolicznościach.

Opublikowano

Paliwo leje cały czas taki sam z Orlenu.

Oleju mi nie pije auto w ogóle, przyspiesza elegancko.

Nagra jest od samego początku od kiedy posiadam auto , juz 4 miesiące .

Opublikowano

a moze nie masz dpf-a :decayed:

Opublikowano

Panowie DPF może rozpocząć wypalanie się przy nieosiągniętej temp płynu chłodzącego?

Jak widać na zdjęciach mozę ;)

Spójrzcie na mój wydech, jest na nim nagar co nie powinno być przy DPFie?

Co o tym sądzicie?

Wszędzie gdzie widze u znajomych w autach z DPFem to rury są czyściutkie a tutaj u mnie takie cos...

Pozdrawiam

Jest podobny temat na forum...

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/319227-okopcone-koncowki-wydechu/?hl=+czarne%20+rury

Opublikowano

a moze nie masz dpf-a :decayed:

no coś ty, mam :D

nie dość, żę rura okopcona to dodatkowo wypala sie co 200 km niezależnie od stylu jazdy.

ale nic, narazie bede jeździł, coś wyskoczy po drodze to bede działął :)

Opublikowano

Oil ash przy jezdzie 100% miasta albo wiekszosc narasta 0,01l na 10k, wiec to nie jest tak ze okreslisz przebieg na podstawie jednego parametru. Mam w robocie pare tdi od nowosci i w niektorych przy przebiegu 50-70k oil ash jest juz na poziomie 0,10l a sadza praktycznie zerowa

Jeden ma przebiegu ok 180k od nowosci jazda 90% miasto i oil ash jest 0.20l, sadza 14g

Ze wszytkimi autami nic sie nie dzieje

W jednej octawce z 2013r jest przebieg 250k, ale lata tylko na autostradzie i oil ash jest 0.12l a sadza prawie 40g i byl juz 2 razy problem z dpf, wymuszone wypalanie na serwisie

Opublikowano

Oil ash przy jezdzie 100% miasta albo wiekszosc narasta 0,01l na 10k, wiec to nie jest tak ze okreslisz przebieg na podstawie jednego parametru. Mam w robocie pare tdi od nowosci i w niektorych przy przebiegu 50-70k oil ash jest juz na poziomie 0,10l a sadza praktycznie zerowa

Jeden ma przebiegu ok 180k od nowosci jazda 90% miasto i oil ash jest 0.20l, sadza 14g

Ze wszytkimi autami nic sie nie dzieje

W jednej octawce z 2013r jest przebieg 250k, ale lata tylko na autostradzie i oil ash jest 0.12l a sadza prawie 40g i byl juz 2 razy problem z dpf, wymuszone wypalanie na serwisie

U mnie przy przebiegu 129.000km tak to wyglada:

422 Particle filter; oil ash volume 46.3g

423 Particle filter; oil ash volume 0.11l

424 Partilcle filter; soot mass calculated 9.39g

425 Partilcle filter; soot mass measured 10.09g

W ciagu 7ms zmiana 422 o +0.6g a 423 o +0.01l

W wiekszosci robione mniejsze odcinki, czasami trasy 200-1000km.

Jak Panowie oceniacie stan DPFu? Przy jakich wartosciach trzeba sie liczyc z wymiana filtra?

Opublikowano

w

Oil ash przy jezdzie 100% miasta albo wiekszosc narasta 0,01l na 10k, wiec to nie jest tak ze okreslisz przebieg na podstawie jednego parametru. Mam w robocie pare tdi od nowosci i w niektorych przy przebiegu 50-70k oil ash jest juz na poziomie 0,10l a sadza praktycznie zerowa

Jeden ma przebiegu ok 180k od nowosci jazda 90% miasto i oil ash jest 0.20l, sadza 14g

Ze wszytkimi autami nic sie nie dzieje

W jednej octawce z 2013r jest przebieg 250k, ale lata tylko na autostradzie i oil ash jest 0.12l a sadza prawie 40g i byl juz 2 razy problem z dpf, wymuszone wypalanie na serwisie

U mnie przy przebiegu 129.000km tak to wyglada:

422 Particle filter; oil ash volume 46.3g

423 Particle filter; oil ash volume 0.11l

424 Partilcle filter; soot mass calculated 9.39g

425 Partilcle filter; soot mass measured 10.09g

W ciagu 7ms zmiana 422 o +0.6g a 423 o +0.01l

W wiekszosci robione mniejsze odcinki, czasami trasy 200-1000km.

Jak Panowie oceniacie stan DPFu? Przy jakich wartosciach trzeba sie liczyc z wymiana filtra?

porownaniu do mojego filtra to masz w stanie lepszym :) mi mowili ze u mnie jeszcz ok więc u ciebie też :)
moj dodatkowo ma zawolone koncówki tłumika sadzą i wypala się co 200 km za każdym razem :(

moj filtr:

422 Particle filter; oil ash volume 60 g

423 Particle filter; oil ash volume 0.15l

424 Partilcle filter; soot mass calculated 11.03g

425 Partilcle filter; soot mass measured 19.34g

Opublikowano (edytowane)

to że masz takie wskazania wg vcds to wcale nie musi być tak naprawde.... ja mam przelot 350tyś, tez wypalał mi sie co 200km, w lecie co 500 a gdy zrobiło sie chłodniej co 200 250km, końcówki idealnie biale, mógłbym z nich jeść, zero jakiejkolwiek sadzy, wg vcds zapełnienie popiołem 0,16l i co z tego, nic. filtr w dobrym stanie powinien wypalac sie co 800-1000km , koncówki powinny być czyste. a tankuje co mi popadnie. co do tych wskazań to wiedz ze ludzie kręcą liczniki i tak samo zerują wartości wskazań zapełnienia filtra dpf, tak jak to było w moim przypadku. wycinajac dziada , bo nie można meczyc auta i pozwalac mu na takie temperatury ku wypalaniu(600-700st) co 200km bo szlak coś wkońcu trafi, calutki był zawalony popiolem, mialem go w rekach w czesciach i widziałem jak kanały są zawalone, dlatego tak sie czesto wypalal (żadnych innych problemów kontrolek i czegoś tam jeszcze z nim związanych nie było). najwazniejsze jest to że jesli nie masz auta od nowosci nie wierz w to co pokazuje vcds, bo licznik jest skrecony i vcds ci tego nie powie a tymbardziej wyzerowanie zapełnienia filtra to jest tylko jedno kliknięcie w adaptacjach, robi sie tak gdy ktoś wymienia filtr na nowy lub gdy chce wyzerowac go by ładnie komuś wygladało ze jaki on jest dobry i po małym przebiegu

filtr łatwo ocenić jezdzac chwile z podpiętym kompem i obserwować tylko dwie pozycje Partilcle filter; soot mass calculated i Partilcle filter; soot mass measured , wartośc kalkulacyjna powinna rosnać bardzo powoli i o kilka "oczek" na paredziesiat km, natomiast mierzona pierwsze 300-400km powinno być praktycznie 0,0, jesli mierzona rosnie ci w szybkim tępie zaraz po wypaleniu i znacznie szybciewj od kalkulacyjnej to filtr jest ZŁOM. filtr wypala sie zawsze jak dojdzie do 20-21g w mierzonej a to powinno nastąpic po ok 800km, natomiast przy sprawnym filtrze mierzona nigdy tego nie osiągnie i wypala z wartości kalkulacyjnej z tym że nie wiem przy ilu. poza tym gdy dpf jest w dobrej kondycji wypala sie on w formie pasywnej czyli jadąc sobie powiedzmy powyżej 100 obroty mamy powuzej 2000 temp. na turbinie ok 300 i wiecej tak samo na dpf i wtedy jest wypalanie pasywne, obserwujac te dwie wartosci wartośc mierzona powinna sobie spadać

Edytowane przez wiesiok81
Opublikowano

Dzieki Panowie za odpowiedz.

Wiesiok81, masz racje, sam sie natknałem na taka opcje w VCDS aby wyzerowac wartosci w DPFie.

Co do wartosci to akurat jestem pewien, bo jestem 2 wlascicielem, a auto kupiłem prosto z salonu Audi wraz z pełna dokumentacja i gwarancja.

Mam cala dokumentacje wydrukowana i wiem, ze skrzynia (multitronic) byla przy ok. 30k km wymieniona i 2 zderzaki wymienione ze wzgledu na stluczke na parkingu, do tego jeszcze miałem wglad do opini rzeczoznawcy i rachunku z naprawy w serwisie.

Tak wiec, 100% gwarancji nie mam, ale z pewnoscia wieksza niz po kupnie od osoby prywatnej, bo salon odpowiada prawnie, za wszystkie zatajenia, usterki itp.

Zycie mnie juz nauczyło, ze czasem lepiej dac troche wiecej i zyc spokojnie, majac pelna gwarancje (z ktorej akurat juz skorzystałem, bo padła antena GPS, ale to niewazne)

Zastanawia mnie fakt, czy i jesli tak to kiedy bedzie mozna dodac opcje, ktora bedzie sygnalizowac wypalanie filtra poprzez np miganie spiralki, jak to miałem w Oplu, oczywiscie bylo to rozwiazane przez modul wpiety do gniazda diagnostycznego, ale było to do zrobienia.

Caly czas mam nadzieje, ze ktos wymysli podobny sposob.

Ps. Filtr powinien sie wypalac aktywnie po przekroczeniu wartosci 20-21g, ale masz na mysli 424.Partilcle filter; soot mass calculated czy 425.Partilcle filter; soot mass measured?

Opublikowano

to że masz takie wskazania wg vcds to wcale nie musi być tak naprawde.... ja mam przelot 350tyś, tez wypalał mi sie co 200km, w lecie co 500 a gdy zrobiło sie chłodniej co 200 250km, końcówki idealnie biale, mógłbym z nich jeść, zero jakiejkolwiek sadzy, wg vcds zapełnienie popiołem 0,16l i co z tego, nic. filtr w dobrym stanie powinien wypalac sie co 800-1000km , koncówki powinny być czyste. a tankuje co mi popadnie. co do tych wskazań to wiedz ze ludzie kręcą liczniki i tak samo zerują wartości wskazań zapełnienia filtra dpf, tak jak to było w moim przypadku. wycinajac dziada , bo nie można meczyc auta i pozwalac mu na takie temperatury ku wypalaniu(600-700st) co 200km bo szlak coś wkońcu trafi, calutki był zawalony popiolem, mialem go w rekach w czesciach i widziałem jak kanały są zawalone, dlatego tak sie czesto wypalal (żadnych innych problemów kontrolek i czegoś tam jeszcze z nim związanych nie było). najwazniejsze jest to że jesli nie masz auta od nowosci nie wierz w to co pokazuje vcds, bo licznik jest skrecony i vcds ci tego nie powie a tymbardziej wyzerowanie zapełnienia filtra to jest tylko jedno kliknięcie w adaptacjach, robi sie tak gdy ktoś wymienia filtr na nowy lub gdy chce wyzerowac go by ładnie komuś wygladało ze jaki on jest dobry i po małym przebiegu

filtr łatwo ocenić jezdzac chwile z podpiętym kompem i obserwować tylko dwie pozycje Partilcle filter; soot mass calculated i Partilcle filter; soot mass measured , wartośc kalkulacyjna powinna rosnać bardzo powoli i o kilka "oczek" na paredziesiat km, natomiast mierzona pierwsze 300-400km powinno być praktycznie 0,0, jesli mierzona rosnie ci w szybkim tępie zaraz po wypaleniu i znacznie szybciewj od kalkulacyjnej to filtr jest ZŁOM. filtr wypala sie zawsze jak dojdzie do 20-21g w mierzonej a to powinno nastąpic po ok 800km, natomiast przy sprawnym filtrze mierzona nigdy tego nie osiągnie i wypala z wartości kalkulacyjnej z tym że nie wiem przy ilu. poza tym gdy dpf jest w dobrej kondycji wypala sie on w formie pasywnej czyli jadąc sobie powiedzmy powyżej 100 obroty mamy powuzej 2000 temp. na turbinie ok 300 i wiecej tak samo na dpf i wtedy jest wypalanie pasywne, obserwujac te dwie wartosci wartośc mierzona powinna sobie spadać

To wychodzi na to zr mój filtr to prawdopodobnie złom :) skoro tak często sie wypala.

Jutro jadę do magika od vcds i sterowników itd i zobaczymy co sie dzieje.

-Kolego usuwałeś filtr czy wymieniałeś? Jak usuwałeś to zostawiłeś pusta beczkę czy jak to zrobiłeś ? Zmienił sie dźwięk wydechu?

Opublikowano

Panowie ja jeżdżę od nowości CAGA ale w seat exeo i powiem wam, że wypalanie DPF średnio mam miedzy 250 a 400 kilometrów .

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

napewno 20-21 w measured.

taki przykład z nie mojego dpf ale wpełni sprawnego z tego samego silnika tylk że w vw

066 Coolant temperature 51 °C
110 Engine oil temperature 49.1 °C
323 Outside air temperature 6 °C
332 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 45.24 l
333 Particle filter; kilometers since last regeneration 758326 m
335 Particle filter; oil ash volume 0.09 l
336 Particle filter; soot mass calculated 15.87 g
337 Particle filter; soot mass measured 1.67 g
338 Particle filter; time since last regeneration 74209 s

i popatrz, 758km zrobione od ostatniej regeneracji czyli wypalania i zapełnienie dopiero w masie mierzonej 1.67g a dochodzic powinno do 21,ale nigdy nie dojdzie bo wczesniej uruchomi sie wypalanie z masy kalcuacyjnej przez sterownik , ten włacza wypalanie gdy przekroczy znacznie wiecej niz 20g. jesli dpf jest słaby juz to odwrotnie, w kalkulacyjnej nie dojdzie do 20paru a za to szybko sie zapełnia i bierze z mierzonej, a mierzy ją czujnik cisnienia dpf. jesli słaby jest przeplyw cisnienie jest coraz wieksze a co za tym idzie wartości w masie mierzonej przybywaja bardzo szybko dochodzi do 21 i wypalanie gotowe i tak w kólko....

ja wywalałem dpf, nie wkladałem zamiennika, nie dawałem do regeneracji bo mnie to tylko przeszkadzało ze zawsze gdy sie gdzies spieszyłem i dojezdzałem do celu musiałem jeszcze czekac lub gdzies sie przejechac bo był w trakcie wypalania, widzialem to po obrotach i spalaniu. rozcinałem go, wydłubałem filtr, oczywiście kat który jest razem z nim w jednej puszcze zostaje, zespawałem i wszystko wygląda jak ori. co do dzwięku bedzie ciut głośniej bo jakby nie było filtr dpf jest bardzo gęstą serpentyna kanalików które napewno wygluszają troche dzwięk, ale tak jak mówie, tylko troche głosniej a stojc przy samym wydechu to tak jakby taki głuch dzwięk był jak to niektórzy mówią z jaskini(ja bym tak nie określil)

dpf wyżucałem jak wspomnialem bo mnie wkurzał tymi czestymi wypaleniami nic poza tym, przy okazji aby było taniej robiłem program, sam dpf ok800-1000 wolaja z programem 1300-1500, przy okazji tych dwuch rzeczy tuner zalecił wyłczenie egra i zaslepienie, z czego skorzystałem, zawsze jedna rzecz mniej do wymiany w razie usterki a wiemy ze egr jest na krótkich trasach awaryjny tak jak te za***iste klapy kolektora

co do kontrolki to myśle że łatwo to zrobić troche szukając. aby dobrze dowlić do pieca i uzyskac te 600-700st sterownik włacza rożne odbiorniki prądu aby altek miał cięzej a tym samym silnik wieksze obciążenie, mysle że 100% włączane jest podgrzewanie lusterek, tylnej szyby i paru innych rzeczy, tak jest bynajmniej w 90% aut, poszukac odpowiednich bezpiecznikow i podczas wypalania testowac z jakąs diodą, 100% są wentylatory włączane wiec tu tez cos można pokombinowac z dolozeniem diody, wozwiązań jest napewno dużo

Edytowane przez wiesiok81

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...