Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

To są wartości orientacyjne. Różne silniki mają różne specyfikacje. Tak np u mnie w obu autach wartość ciśnienia na jałowym i wolnych obr.  wynosi 5-7 hPa (mbar).  Jeden ma 18 kkm, drugi 60 kkm przebiegu.  Pierwszy (2.0 TDI) ma 0,01 l, drugi (3.0 TDI)  ma 0,07 l popiołu olejowego. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 przy przebiegu większym o ponad 21 k km jest tak. Dziwne bo w 104.1 nic się nie zmieniło, chociaż jak kupiłem auto i miało przebieg około 208 k km to miałem w 104.1 - 0,24 l. Coś się zmienia, tylko od ostatnich 21 k km nie zmieniło się nic :eusathink: Wg mnie jest dobrze i DPF jeszcze trochę pożyje.

Mileage: 257070km-159735mi   Repair Order: 


                Address 01: Engine  (4F9 910 402 A)

12:48:09 Group 001
  735 /min  RPM 
  6.0 mg/str  Inj. Quantity 
  248.5 bar  Pressure 
  88.2°C  Temperature 

12:48:09 Group 102
  548.7°C  Temperature 
  442.5°C  Temperature 
  13 mbar  Pressure 
  0 mbar  Pressure 

12:48:09 Group 104
  0.30  (no units) 
  26.5  (no units) 
  7.0  (no units) 
  300 km  Mileage 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (4F9 910 402 A)

12:49:18 Group 001
  2016 /min  RPM 
  4.0 mg/str  Inj. Quantity 
  724.2 bar  Pressure 
  85.5°C  Temperature 

12:49:18 Group 102
  619.5°C  Temperature 
  548.7°C  Temperature 
  50 mbar  Pressure 
  0 mbar  Pressure 

12:49:18 Group 104
  0.30  (no units) 
  25.5  (no units) 
  6.5  (no units) 
  300 km  Mileage 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (4F9 910 402 A)

12:49:33 Group 001
  2499 /min  RPM 
  6.0 mg/str  Inj. Quantity 
  809.4 bar  Pressure 
  84.6°C  Temperature 

12:49:33 Group 102
  595.9°C  Temperature 
  542.8°C  Temperature 
  81 mbar  Pressure 
  0 mbar  Pressure 

12:49:33 Group 104
  0.30  (no units) 
  25.0  (no units) 
  6.5  (no units) 
  300 km  Mileage 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pelonek1 napisał:

Jeszcze DPF się wypalał chyba jak robiłem te pomiary.

Tak, ta wysoka temp. to regeneracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Muskel1 napisał:

Wygląda ok. Jeżeli auto jeździ długie odcinki (spokojna jazda) to popiołu przybywa powoli. 

Tylko trasy, do miasta i nie tylko mam 1,8 T :wink:

 

7 minut temu, Muskel1 napisał:

Tak, ta wysoka temp. to regeneracja.

W 104.2 też widać, że wartości maleją a pomiary przy różnych obrotach robiłem praktycznie co kilkadziesiąt sekund. Po tych pomiarach bez gaszenia przejechałem jeszcze z 30 km na tempomacie w okolicach 2500 obr/min także wypalił się na pewno bdb.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w zależności od ilości nagromadzonej sadzy regeneruje na odcinku 25-45 km. Kup sobie aplikację VAG DPF i Dongle OBD2. Tam fajnie widać kiedy regeneruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Muskel1 napisał:

U mnie w zależności od ilości nagromadzonej sadzy regeneruje na odcinku 25-45 km. Kup sobie aplikację VAG DPF i Dongle OBD2. Tam fajnie widać kiedy regeneruje.

Nie będę już się bawił w jakieś aplikacje. Będę obserwował tylko obroty bo dopiero dzisiaj pierwszy raz zauważyłem, że były podwyższone o około 100 obr/min i poczułem jak podniosły się na postoju. Normalnie ma coś tam około 600 tutaj miał powyżej 700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza przygoda z dpf ?

Niech mi ktoś pomoze rozwiać wątpliwości 1442622090_Screenshot_20220121-200607_VAGDPFlite.thumb.jpg.dac623bae926105aac8d36f1e3e61d9c.jpg672953076_Screenshot_20220121-204138_VAGDPF.thumb.jpg.8af2cc106bceafdc7f67633499d4e127.jpg1845410757_Screenshot_20220121-204628_VAGDPF.thumb.jpg.11ae3a7f8257b3c5a5c9ae8c4a390873.jpgzdjęcia wrzucone 1736626532_Screenshot_20220121-210816_VAGDPF.thumb.jpg.96c3b5fdb2cce81052c62bef61d66d50.jpgzdjęcia wrzucone chronologiczne...

przed kupnem apki podwyższone obroty na jalowym do 1k  a później kontrolka dpf na zegarze...

Jak dobrze rozumiem sadzy miałem ponad 11g i 700 km od ostatniej regeneracji czyli kontrolka włączyła się dlatego ,ze już czas na wypalanie niezależnie od ilości sadzy????

Co do regen.duration jest to czas wypalania  ??? 130 min? czy coś innego?

Ilość popiolu 53,1 czyli 66% czyli teoretycznie jeszxze 100k pociągnę na tym cudzie techniki???  

Jak ktos może mi rozwiac powyzsze wątpliwości będę bardzo wdzieczny.  I ewentualne z pozostałych okienek cos wyczytać ciekawego.

Dzięki i pozdRo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że przerwałeś procedurę wypalania kilkakrotnie, stąd też ta ikonka dpf na zegarze.  

Wypalanie powinno zacząć się, gdy wartość obliczona lub zmierzona osiągnie 23.5g (tak jest u mnie). 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lukas1920 napisał:

Ilość popiolu 53,1 czyli 66% czyli teoretycznie jeszxze 100k pociągnę na tym cudzie techniki???  

 

Nie całkiem. Dla Twojego silnika to 175 ml lub 70g, z tego wynika, że zapełnienie wynosi 75,85 %

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 25.01.2022 o 10:19, Muskel1 napisał:

Ilość popiolu 53,1 czyli 66% czyli teoretycznie jeszxze 100k pociągnę na tym cudzie techniki???  

 

W dniu 25.01.2022 o 10:19, Muskel1 napisał:

Nie całkiem. Dla Twojego silnika to 175 ml lub 70g, z tego wynika, że zapełnienie wynosi 75,85 %

To prawda, co jednak nie oznacza, że gdy ta wartość osiągnie 100%, to auto nagle się zatrzyma. W teorii w takiej sytuacji filtr wymaga wymiany/regeneracji. W praktyce jednak są samochody osiągające wartość do 250-270ml, a o problemach z filtrem/turbo/wtryskach nie słychać. Co najważniejsze, to wartości przybliżone wyliczone przez sterownik. Nie wiadomo, jakie zapełnienie filtr ma w rzeczywistości.

Porady typu "gdy filtr ma 175 ml trzeba go natychmiast wymienić/regenerować" brzmią jak zalecenie od serwisanta, który pracuje w branży i w ten sposób ściąga sobie klientów.

W praktyce: jeśli nic się nie dzieje, wtryski nie leją, turbo śmiga, filtr się nie wypala co 50 km – jeździć i spać spokojnie.

Między 175 ml a 250-270 ml można nastukać naprawdę sporo kilometrów (ponad 100kkm), bez żadnych dodatkowych wydatków na regenerację, bo w rzeczywistości filtry radzą sobie naprawdę dobrze i wcale nie muszą negatywnie wpływać na pracę innych komponentów. Ktoś w VW wstukał wartość 175 ml do sterownika jako tą "maksymalną" i w ten sposób powstają właśnie takie porady, żeby natychmiast regenerować filtry. Bzdura, bzdura, bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że auto dalej pojedzie i nie zatrzyma się. Nigdzie tego nie napisałem kolego więc nie pisz tu bzdur. Fakt jest, jazda z nadmiernie zapełnionym dpfem, jest kosztem turbiny i silnika. Wsadź sobie szmatę do wydechu i tak jeździj zobaczymy jak długo pojeździsz. Jakbyś dobrze od początku przeczytał ten temat (a nie ostatni wpis), to znalazłbyś wielokrotnie moje posty, w których napisałem, że jest to wartość obliczona a nie zważona czy zmierzona. U jednych te 175 ml będzie orientacyjnie tyle samo u innych z kolei więcej lub mniej. Wszystko zależy od kondycji silnika, stosowanego oleju oraz warunków pracy jednostki.Granica progowa, którą podaje producent jest wytyczną i do osiągnięcia tego progu producent zapewnia bezawaryjną jazdę. Nie ma się więc co dziwić, że auto po jej osiągnięciu dalej jeździ. Musieli uwzględnić tolerancje wynikające z różnych składowych, które wyżej podałem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2022 o 13:52, Rabbi napisał:

Ponawiam pytanie :

Jak myślicie do czego by doprowadziła jazda z wypiętą wtyczką EGR ? Chodzi mi o wpływ na silnik i DPF ?

Ma ktoś wiedzę na ten temat?

Do zapchania dpfa i wolniejszego rozgrzewania się silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc w tym temacie to zapytam, żeby nie tworzyć nowego wątku.

Macie jakiś opinie/doświadczenie w czyszczeniu filtra DPF z popiołu? Czy warto i jakie to daje efekty? Jakaś konkretna metoda/firma jest najlepsza?

Na rynku jest sporo nowych zamienników, ale raczej mało osób je poleca, więc skłaniam się ku czyszczeniu przez jakąś firmę. Czy ta regeneracja popiołu daje dobre efekty na dłuższą metę (powiedzmy 100-150kkm)?

Kupno używanego ori DPFa to ciągle ryzyko, że będzie mocno zapełniony. Więc jakie macie opinie o regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie w znanej renomowanej firmie jest porównywalne z nowym dpfem. Zamienniki to dziadostwo i odradzam. Po profesjonalnym czyszczeniu i podmianie czujnika różnicy ciśnien na nowy (oryginalny) jest spokój na kolejne 200 kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Czyszczenie w znanej renomowanej firmie jest porównywalne z nowym dpfem. Zamienniki to dziadostwo i odradzam. Po profesjonalnym czyszczeniu i podmianie czujnika różnicy ciśnien na nowy (oryginalny) jest spokój na kolejne 200 kkm. 

nie podmieniałem czujnika, jeżdżę na tym który był ori zamontowany i jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, dlugiacm napisał:

nie podmieniałem czujnika, jeżdżę na tym który był ori zamontowany i jest ?

Wymiana czujnika jest zalecana aby wykluczyć możliwe błędy w układzie oczyszczania spalin. W końcu ma to prawidłowo funkcjonować przynajmniej następne 200kkm. Stary czujnik może ale nie musi przekłamywać, co doprowadzi do przedwczesnego zapełnienia dpf. Jak już robić to raz a porządnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał:

Wymiana czujnika jest zalecana aby wykluczyć możliwe błędy w układzie oczyszczania spalin. W końcu ma to prawidłowo funkcjonować przynajmniej następne 200kkm. Stary czujnik może ale nie musi przekłamywać, co doprowadzi do przedwczesnego zapełnienia dpf. Jak już robić to raz a porządnie :wink:

a korek spustu oleju tez wymieniasz za kazdym razem, smarowanie swiec nie jest zalecane przez serwis a lepiej przesmarować gwint itp., daj spokój z tym czujnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...