Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest możliwość wypalenia DPF jeśli pokazuje wartość popiołu 48,28g?

Na postoju od razu przerywa, a podczas jazdy nie wiem jak rozpocząć procedure. Chodzi o Audi A6 C6 2010 rok silnik CAHA

Edytowane przez tkuczera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz go wywalic do kosza, no chyba ze chcesz go zdemontowac i chemicznie czyscic i potem borykac sie non stop z problemami, na postoju nie wypalisz go bo jest za duzo sadzy i grozi to pozarem

Jedz do jakiegos mechanika niech probuje podczas jazdy(cuda sie zdarzaja) jak nie pojdzie to wywal go

Edytowane przez lukas309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że można jeszcze wypalać DPF podczas jazdy ale nie wiem jaka jest do tego procedura. Tzn wiem bo czytałem na rosstech:

Regeneration while Driving

Prerequisites (General):

  • Ignition ON
  • Engine ON (Idle)
  • Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4)
  • Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3, VCDS should give the specified values)
    • If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
    • If the Particle Filter Load value in MVB 108 is blank, use alternate group 241.2/3 instead.
  • Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
  • Engine Hood Closed

Conditions (Driving Cycle):

  • Vehicle Speed above 60 km/h (40 MPH)
  • Engine Speed between 2000-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic)
  • Duration approx. 10-15 Minutes
  • Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 170 °C (MVB 099.2)
  • Exhaust Gas Temperature before Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.3)
  • Exhaust Gas Temperature after Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.4)

Drive the car based on the above Conditions until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). In case the Regeneration fails there can either be problems with the Driving Cycle Conditions or with the Engine Hardware.

[select]
[01 - Engine]

[security Access - 16]

  • Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Driving)

[Do It!]

[Adaptation - 10]

  • Select Channel for Regeneration while Driving

[Read]

  • Enter/Save 1 as new Value.

[save]
[Done, Go Back]

[Meas. Blocks - 08]
Select Blocks 099 and 108 at once.
[Go!]

MVB 099.2: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger
MVB 099.3: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter
MVB 099.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter

MVB 108.2: Particle Filter Soot Mass (calculated)
MVB 108.3: Particle Filter Soot Mass (measured)

Now Start the Driving Cycle and keep watching the Measuring Blocks (2nd Person required).

[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Pytanie tylko jaki jest kod [01 - Engine]

[security Access - 16]

  • Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Driving) bo VCDS nic mi nie pokazuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27971 nie działa

Kiedy wchodzę w Adaptation [10] i wybieram wypalanie DPF podczas jazdy i chce zmienić 0 na 1 wyskakuje że jest wymagany security access. Jak wprowadze kod 12233 i zmieniam 0 na 1 wyskakuje okno z informacja (nie pamietam jaką) ale nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepatrzylem caly watek ale nie znalazlem odpowiedzi na pytanie odnosnie nieaktywnej opcji [Meas. Blocks - 08]. czypowodem moze by nie oryginalny kabel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27971 nie działa

Kiedy wchodzę w Adaptation [10] i wybieram wypalanie DPF podczas jazdy i chce zmienić 0 na 1 wyskakuje że jest wymagany security access. Jak wprowadze kod 12233 i zmieniam 0 na 1 wyskakuje okno z informacja (nie pamietam jaką) ale nic się nie dzieje.

Procedura regeneracji DPF 2.0 TDI CR

Informacje wstępne (wymagane do rozpoczęcia procedury):

- Zbiornik paliwa powinien być zapełniony do minimum 1/4 objętości.Poniżej tej ilości procedura regeneracji nie zostanie uruchomiona.

- Pojazd posiadający automatyczną skrzynią biegów – selektor ustawiony w pozycji P(ark).

- Pojazd posiadający manualną skrzynią biegów - pozycja N (neutral)/”Luz”.

- Maska silnika powinna być zamknięta

- Hamulec ręczny powinien być zaciągnięty/uruchomiony

- Akumulator powinien być sprawny/odpowiednio naładowany

- Powinna być odpowiednia temperatura paliwa (poniżej 60 *C) , silnika, oleju i odpowiednie ciśnienie atmosferyczne

- Procedurę regeneracji najlepiej jest przeprowadzać na zewnątrz pomieszczeń i na podłożu bezpiecznym pod względem „termicznym”/niepalnym .

Regeneracja będzie możliwa do przeprowadzenia pod warunkiem jeżeli w sterowniku nie ma żadnych błędów wskazujących na niesprawność elektroniki silnika i sterowaniu jego prawidłową pracą.

Dopuszczalnym/jedynym błędem jest błąd informujący/dotyczący zapełnienia filtra cząstek stałych (009263).

Dodatkowe zalecenia dotyczące czujnika G450 (przed uruchomieniem procedury)

- Wzrokowe sprawdzenie połączeń

- Sprawdzenie wartości w grupie 100.3 (różnica ciśnień - porównać na biegu jałowym i przy ok 2000 obr/min)

- Oczytanie zawartości sadzy ( ilość/odczyt w gramach)

* grupa 108.2 ilość obliczona przez sterownik

* grupa 108.3 ilość zmierzona

INFORMACJA:

Zawartość sadzy przekraczająca 45g oznacza że REGENERACJA JEST NIEMOŻLIWA a filtr jest do „wymiany”

PROCEDURA REGENERACJI:

Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym.

- Temperatura płynu chłodzącego nie mniej jak 80 *C ( Grupa 007.4 )

- Zwiększyć obroty silnika do 2500 następnie postępować zgodnie z poniżą procedurą

W ciągu kolejnych 5 minut powinny zostać spełnione wszystkie warunki konieczne do przeprowadzenia regeneracji.

1. Sprawdzić temperaturę za i przed filtrem cząstek stałych:

- Grupa 100.1 (temp. przed DPF)

- Grupa 100.2 (temp. za DPF)

- Grupa 99.1 (obroty silnika)

- Grupa 99.2 (temperatura silnika)

2. Sprawdzić temp. paliwa (ma być mniejsza od 60 st. C!): Bloki pomiarowe Grupa 7.1.

3. Zalogować się do sterownika kodem: 27971 (funkcja [16 - Dost. upow.])

4. Zwolnić pedał przyśpieszenia!

5. Uruchomić funkcję Nastawy podstawowe i wybrać grupę 226.

6. W czasie trwania regeneracji należy czytać informacje/podpowiedzi ( w kolorze zielonym) jakie podaje VCDS (w polach widocznych na ekranie).

Należy dokładnie wykonywać polecenia pochodzące ze sterownika, przykładowo:

- nacisnąć pedał hamulca i przyśpieszenia lub zwolnić (kiedy na ekranie pojawi się taka informacja)

Regeneracja kończy się automatycznie.

Po przeprowadzonej regeneracji należy sprawdzić wartości w grupie 108 (dotyczącej/ sprawdzającej na ile jest / była skuteczna )

Przepatrzylem caly watek ale nie znalazlem odpowiedzi na pytanie odnosnie nieaktywnej opcji [Meas. Blocks - 08]. czypowodem moze by nie oryginalny kabel?

tej opcji nie ma w silnikach CR , wszelkie parametry szukamy w Pomiary rozszerzone

011sn.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś chiński chyba. VAG11.11

No to masz ten co ja tak jak pisze Grzegorz - adv. Meas. Block wejdz

Edytowane przez lukas309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie.jak tylko znajdę chwilę to będę coś działał. O ile pamiętam z ostatniego sprawdzania To ilość obliczona przez sterownik to ok.19g a ilość z mierzona 0.64g. Czy w takim razie należy wykonać procedurę wypalania filtra? Z góry dziekuje za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziś po podpięciu VCDS do Mojego A4 2.0 TDI CAHA wyskoczyło Mi że:

-Zmierzona masa sadzy -0.40g

-obliczona masa sadzy 12.32g

oraz bojętość popiołu 0.20l

Czy wartość 1 powinna być ujemna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jakim cudem ale zauważyłem że znikną z tego tematu mój post napisany w listopadzie hmmm :eusathink: ciekawe w których tematach jeszcze zniknęły posty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kupiłem niedawno autko ma 190tys (teoretycznie potwierdzony przebieg) i czy ktoś pomógłby mi w rozszyfrowaniu logów i ocenił czy coś złego dzieje się z DPF-em

nie podoba mi się różnica ciśnieni 5hPa czy nie powinna ona być zerowa kiedy silnik nie jest uruchomiony ?

I jak mam rozumieć podane wartości 362785 m i 22506 s

Sprawdzane VCDS 12.12

143 Particle filter; difference pressure 5 hPa
144 Particle filter; field regeneration lock status 0
145 Particle filter; field regeneration request status 0
147 Particle filter; kilometers since last regeneration 362785 m
148 Particle filter; offset for differential press. 4 hPa
150 Particle filter; soot mass calculated 15.57 g
151 Particle filter; soot mass measured 0.25 g
152 Particle filter; time since last regeneration 22506 s
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kupiłem niedawno autko ma 190tys (teoretycznie potwierdzony przebieg) i czy ktoś pomógłby mi w rozszyfrowaniu logów i ocenił czy coś złego dzieje się z DPF-em

nie podoba mi się różnica ciśnieni 5hPa czy nie powinna ona być zerowa kiedy silnik nie jest uruchomiony ?

I jak mam rozumieć podane wartości 362785 m i 22506 s

Sprawdzane VCDS 12.12

143 Particle filter; difference pressure 5 hPa
144 Particle filter; field regeneration lock status 0
145 Particle filter; field regeneration request status 0
147 Particle filter; kilometers since last regeneration 362785 m
148 Particle filter; offset for differential press. 4 hPa
150 Particle filter; soot mass calculated 15.57 g
151 Particle filter; soot mass measured 0.25 g
152 Particle filter; time since last regeneration 22506 s
Pozdrawiam

Filtr wypalal się 362 km temu, u mnie różnica ciśnień na wył silniku przed 2 hPa a za filtrem 1 hPa, nie masz najważniejszej wartości mówiącej o stanie zapopilenia i zaolejenia filtra - oil Ash Volume sprawdź jeszcze ten parametr bo on jest najważniejszy

fb1d3e1b342074dam.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kupiłem niedawno autko ma 190tys (teoretycznie potwierdzony przebieg) i czy ktoś pomógłby mi w rozszyfrowaniu logów i ocenił czy coś złego dzieje się z DPF-em

nie podoba mi się różnica ciśnieni 5hPa czy nie powinna ona być zerowa kiedy silnik nie jest uruchomiony ?

I jak mam rozumieć podane wartości 362785 m i 22506 s

Sprawdzane VCDS 12.12

143 Particle filter; difference pressure 5 hPa
144 Particle filter; field regeneration lock status 0
145 Particle filter; field regeneration request status 0
147 Particle filter; kilometers since last regeneration 362785 m
148 Particle filter; offset for differential press. 4 hPa
150 Particle filter; soot mass calculated 15.57 g
151 Particle filter; soot mass measured 0.25 g
152 Particle filter; time since last regeneration 22506 s
Pozdrawiam

Filtr wypalal się 362 km temu, u mnie różnica ciśnień na wył silniku przed 2 hPa a za filtrem 1 hPa, nie masz najważniejszej wartości mówiącej o stanie zapopilenia i zaolejenia filtra - oil Ash Volume sprawdź jeszcze ten parametr bo on jest najważniejszy

fb1d3e1b342074dam.jpg

Dzięki za info sprawdzałem dzisiaj i teraz mam takie wskazania (poprzednie były z 27.12.2014) wynika z nich ze filtr chyba się wypalił niedawno.

Oil Ash Volume mam na takim samym poziomie 0.14l to dużo czy mało ?

logi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę może jutro wyciągnąć lapka i zobacze parametry u siebie i zapodam. Na blacie mam 160000km i to jest oryginalny przebieg. Postaram sie jutro to zrobić bo też mnie to ciekawi... Ale niech wypowiada się ktoś znający się na rzeczy jak u Ciebie te parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...