Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[INNE] Seat Leon 1.9 TDI ARL 2002r problem z Turbiną


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie. Właśnie przyjechałem do domu nowym nabytkiem, tj Leonem ARL kupiłem go z mała wadą, którą jest totalny muł do 2000obr, potem wyrywa jak szalony. Stwierdzam że coś jest nie tak z Turbiną. Wracając zrobiłem logi turbinki oraz kilka innych oto one;

Dynamiczne:

08 Dyno Log (0 - 008)

010 Dyno Log (2 - 010)

011 Dyno Log (3 - 011)

013 stat Log (4 - 013)

Wybaczcie że nie ma kompletu ale późno już pora była, jutro dodam resztę. Dodam tylko ze w grupie 11 bs sztanga się ruszała i wartość zmieniała się na ok 1050mbar. Od czego zacząć naprawem od razu Turbo na stół czy to może coś innego?

Opublikowano

Po logu dynamicznym grupy 008 nie wygląda mi na to by wyrywał jak szalony. Przepływka już jest zdechła i nie wskazuje poprawnie (ogranicza dawkę paliwa) nawet wtedy jak turbo przeładowuje.

Opublikowano

Czyli to że nie jedzie do 2000 obr to wina przepływki? Może i nie jedzie jak trzeba, wcześniej jeździłem avb to tamten przy tym się chował

Opublikowano

jeśli sztanga chodzi lużno i podciśnienia są w porządku to ściąg przewód z gruszki i zobacz czy nie będzie słychać syku co wskazywałoby na nieszczelność w kolektorze przed turbiną, bo turbo w tym ARL-u słabo wstaje.

ja bym spróbował przeczyścić przepławkę płynem do czyszczenia gaźników ,-wymienić zawsze zdążysz , sprawdził filtr powietrza, posprawdzał szczelnośc na połączeniu turbina kolektor, i przyjżał się EGR-owi

Opublikowano

A czy możliwe jest że ktoś źle skręcił sztangę? Bo poprzedni właściciel mówił że coś tam było grzebane bo jak on to nazwał Turbo mu stanęło. No filtr trochę jest zawalony, na dniach wymienię i zobaczymy czy coś się poprawi

Opublikowano

najprawdopodobniej miał na myśli że stanęły mu kierownice.

zamiast wyczyścić turkawkę to podciągną sztangę .

dlatego najlepiej wyciągnąć i wyczyścić bo takie notoryczne zacinanie jest niezdrowe zarówno dla suszarki jak i samego silnika , a pyzatym niema przyjemności z jazdy

Opublikowano

Oto reszta logów: Statyczne zrobiłem na umiarkowanie ciepłym silniku:

00: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52584.html

01: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52591.html

03: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52590.html

04: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52599.html

05: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52588.html

07: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52586.html

08: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52585.html

10 http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52592.html

13 http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52596.html

23 ciepły: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52587.html

23 zimny: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52593.html

BS:

03: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52598.html

11: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52600.html

Dynamiczne:

08: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52595.html

10: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52597.html

11: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52594.html

Czyli co wstawiać do mechanika i wyciągać Turbinę? Niby ta geometria chodzi lekko, w 11bs też przesuwa się i ciśnienie się zmienia. Ktoś może wie jak dokładnie ma być ustawiona ta sztanga w arlu, co coś mi się wydaje że ktoś z tym namieszał coś, na wysokich obrotach przeładowanie a na niskich nie dmucha wcale. Z góry dziękuje za pomoc!! :)

Opublikowano

sprubuj wydurzyć sztangę o dwa obroty i wtedy zobaczysz, ewentualnie jak pisałem sprawdż najpierw szczelność i EGR-A.

Jak geometria chodzi luźno to jeszcze podmień zaworek sterowania turbiną z N 97 z zaworkiem N-18 i zobacz

Opublikowano

wyczyść egr i kolektor ssący, filtr powietrza wymień

Opublikowano

ok po niedzieli się za to wezmę. Filtry mam już nowe, rozbiorę tego egra i dolot chociaż patrząc na logi myślałem że jest zaślepiony bo w 03BS nie zmieniają się wartości

Opublikowano

bo jest zaślepiony, kwestia tylko czy ktoś czyścił wnętrze obudowy EGR i kolektora zanim go zaślepił, w kręcenie długością sztangi bym się na razie nie bawił. Podmień sobie na próbę przepływomierz i zloguj wtedy dynamicznie.

Opublikowano

Witam ponownie :) Dziś miałem trochę czasu to powalczyłem z tym Seatem. Silnik zalany nowym olejem, nowe filtry, EGR wyczyszczony, kolektora nie zrzucałem bo nie był zawalony mały osad tylko, posprawdzałem wszystkie wężyki podciśnienia niby ok są. Odkręciłem gruszkę przy turbinie i odczepiłem od muszli tą dźwigienkę, kierownice latają bez żadnych zacięć, sztanga sama wybija się do góry z gruszki (to tak ma być bo nie wiem) Luzu na turbinie prawie nie ma, w wężach też oleju nie widać Jak podłączyłem to można ustami zassać sztangę do środka. Na próbę wydłużyłem ją o 2 obroty, ale wydaje się mi że jest gorzej, przy szybkiej zmianie biegów musi się 2sekundy zastanowić i ciągnie dalej, do 2tys obrotów dalej kiła i mogiła.A dodam jeszcze że przepływomierz rozebrałem i wyczyściłem dokładnie.

Oto dzisiejsze Logi, robiłem na 3 biegu równa droga.

Dynamiczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52910.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52917.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52922.html

Grupy: 004, 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52923.html

Grupy: 010, 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52924.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52926.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52927.html 2 Próba

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52928.html 2 Próba

Statyczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52911.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52912.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52915.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52919.html

Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52914.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52916.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52918.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52925.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52931.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52930.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52932.html

BS:

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52913.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52929.html

[br]Dopisany: 26 Lipiec 2011, 00:12_________________________________________________Bardzo bym prosił o rzucenie na te logi okiem i jak ktoś ma jakieś uwagi proszę o informację, mi się wydaje że ten przepływomierz będzie do du*y bo raz mierzy 1068.2 a za chwilę 994.7 a potem znowu ponad 1000. Pozdrawiam :)

Opublikowano

przepływomierz narazie zostaw w spokoju nie ma tragedji

na razie musisz ogarnąć przeładowanie turbiny spróbuj podmienić inny zaworek N75 - na próbę (albo zamień z N-18) ze sztangą możesz wrócić spowrotem do poprzednich ustawień jak masz problem ze zmianą biegu -ewentualnie powymieniać wężyki mały koszt a będziesz miał pewność

Zastanawia mnie że w BS 11 ciśnienie spada poniżej atmosferycznego i to sporo -wytwarza ci się podciśnienie w dolocie co sugeruje że sztanga chodzi w prawidłowym zakresie . zastanawiające jest też to że pomimo przeładowania komp nie wysteruje zaworka powyżej 65 %

Egr u nie musiałeś czyścić a kolektor był czysty bo EGR-jest zaślepiony.

Opublikowano

Gdzie wy to przeladowanie widzicie ?

Ja tam niczego strasznego w tych logach nie widze.

Szkoda ze grzebałes przy sztandze... teraz to juz po herbacie.

Opublikowano

grzebałem ale wiem jak jak była, teraz jest wydłużona o 2 pełne obroty, jak się wyrobie to zaraz wróci na swoje miejsce. Zamieniłem n75 z n18 i nic się nie zmieniło. Wężyki wszystkie całe. A czy ten muł w dolnych partiach obrotów może być zapchanym katalizatorem?

Opublikowano

moze...

Niech zawory wrocą na swoje miejsce i sztanga tez.

Wywal katalizator i zrob 3 proby dynamiczne 011.

Opublikowano

a czy to zamulenie jest odczuwalne tylko na pierwszym i drugim biegu czy na wszystkich b o jeśli na wszystkich to może być katalizator a jak tylko na dwóch pierwszych biegach to ogranicznik na turbinie - przymknięcia kierownic , znam to z autopsji bo mechanik mi przestawił ogranicznik i mam ten sam objaw a plus jest taki że turbina wstaje wcześniej a po przekroczeniu 2000 obr po uchyleniu kierownic czuć kopa i idzie dalej jak szczała , wcześniej ciągnął równo. Podobny objaw będzie występował jak będzie nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem albo kolektorem a EGR-em

Opublikowano

nie jest zle , tylko skrec sztange o obrot i zobacz co sie bezie dzialo w 011

Opublikowano

Witam ponownie. Kat wyciety podobno był zabity strasznie, sztanga jest tak była wyjściowo. Oto logi:

011: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_53734.html

011 II Próba: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_53737.html

011 BS: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_53735.html

08: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_53736.html

Co sądzicie? Bo jak dla mnie nie wiele się zmieniło... może troche lepiej od dołu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...