lukaszlsw Opublikowano 21 Lipca 2011 Opublikowano 21 Lipca 2011 Witam panowie. Właśnie przyjechałem do domu nowym nabytkiem, tj Leonem ARL kupiłem go z mała wadą, którą jest totalny muł do 2000obr, potem wyrywa jak szalony. Stwierdzam że coś jest nie tak z Turbiną. Wracając zrobiłem logi turbinki oraz kilka innych oto one; Dynamiczne: 08 Dyno Log (0 - 008) 010 Dyno Log (2 - 010) 011 Dyno Log (3 - 011) 013 stat Log (4 - 013) Wybaczcie że nie ma kompletu ale późno już pora była, jutro dodam resztę. Dodam tylko ze w grupie 11 bs sztanga się ruszała i wartość zmieniała się na ok 1050mbar. Od czego zacząć naprawem od razu Turbo na stół czy to może coś innego?
Sztomel Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 Po logu dynamicznym grupy 008 nie wygląda mi na to by wyrywał jak szalony. Przepływka już jest zdechła i nie wskazuje poprawnie (ogranicza dawkę paliwa) nawet wtedy jak turbo przeładowuje.
lukaszlsw Opublikowano 22 Lipca 2011 Autor Opublikowano 22 Lipca 2011 Czyli to że nie jedzie do 2000 obr to wina przepływki? Może i nie jedzie jak trzeba, wcześniej jeździłem avb to tamten przy tym się chował
grzegorzmen Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 jeśli sztanga chodzi lużno i podciśnienia są w porządku to ściąg przewód z gruszki i zobacz czy nie będzie słychać syku co wskazywałoby na nieszczelność w kolektorze przed turbiną, bo turbo w tym ARL-u słabo wstaje. ja bym spróbował przeczyścić przepławkę płynem do czyszczenia gaźników ,-wymienić zawsze zdążysz , sprawdził filtr powietrza, posprawdzał szczelnośc na połączeniu turbina kolektor, i przyjżał się EGR-owi
lukaszlsw Opublikowano 22 Lipca 2011 Autor Opublikowano 22 Lipca 2011 A czy możliwe jest że ktoś źle skręcił sztangę? Bo poprzedni właściciel mówił że coś tam było grzebane bo jak on to nazwał Turbo mu stanęło. No filtr trochę jest zawalony, na dniach wymienię i zobaczymy czy coś się poprawi
grzegorzmen Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 najprawdopodobniej miał na myśli że stanęły mu kierownice. zamiast wyczyścić turkawkę to podciągną sztangę . dlatego najlepiej wyciągnąć i wyczyścić bo takie notoryczne zacinanie jest niezdrowe zarówno dla suszarki jak i samego silnika , a pyzatym niema przyjemności z jazdy
lukaszlsw Opublikowano 22 Lipca 2011 Autor Opublikowano 22 Lipca 2011 Oto reszta logów: Statyczne zrobiłem na umiarkowanie ciepłym silniku: 00: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52584.html 01: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52591.html 03: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52590.html 04: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52599.html 05: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52588.html 07: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52586.html 08: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52585.html 10 http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52592.html 13 http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52596.html 23 ciepły: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52587.html 23 zimny: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52593.html BS: 03: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52598.html 11: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52600.html Dynamiczne: 08: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52595.html 10: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52597.html 11: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52594.html Czyli co wstawiać do mechanika i wyciągać Turbinę? Niby ta geometria chodzi lekko, w 11bs też przesuwa się i ciśnienie się zmienia. Ktoś może wie jak dokładnie ma być ustawiona ta sztanga w arlu, co coś mi się wydaje że ktoś z tym namieszał coś, na wysokich obrotach przeładowanie a na niskich nie dmucha wcale. Z góry dziękuje za pomoc!!
Marcin_TDI Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 chyba że wyczyścili turbo i źle ustawili sztangę.
grzegorzmen Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 sprubuj wydurzyć sztangę o dwa obroty i wtedy zobaczysz, ewentualnie jak pisałem sprawdż najpierw szczelność i EGR-A. Jak geometria chodzi luźno to jeszcze podmień zaworek sterowania turbiną z N 97 z zaworkiem N-18 i zobacz
ciahciah Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 wyczyść egr i kolektor ssący, filtr powietrza wymień
lukaszlsw Opublikowano 22 Lipca 2011 Autor Opublikowano 22 Lipca 2011 ok po niedzieli się za to wezmę. Filtry mam już nowe, rozbiorę tego egra i dolot chociaż patrząc na logi myślałem że jest zaślepiony bo w 03BS nie zmieniają się wartości
Sztomel Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 bo jest zaślepiony, kwestia tylko czy ktoś czyścił wnętrze obudowy EGR i kolektora zanim go zaślepił, w kręcenie długością sztangi bym się na razie nie bawił. Podmień sobie na próbę przepływomierz i zloguj wtedy dynamicznie.
lukaszlsw Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Opublikowano 25 Lipca 2011 Witam ponownie Dziś miałem trochę czasu to powalczyłem z tym Seatem. Silnik zalany nowym olejem, nowe filtry, EGR wyczyszczony, kolektora nie zrzucałem bo nie był zawalony mały osad tylko, posprawdzałem wszystkie wężyki podciśnienia niby ok są. Odkręciłem gruszkę przy turbinie i odczepiłem od muszli tą dźwigienkę, kierownice latają bez żadnych zacięć, sztanga sama wybija się do góry z gruszki (to tak ma być bo nie wiem) Luzu na turbinie prawie nie ma, w wężach też oleju nie widać Jak podłączyłem to można ustami zassać sztangę do środka. Na próbę wydłużyłem ją o 2 obroty, ale wydaje się mi że jest gorzej, przy szybkiej zmianie biegów musi się 2sekundy zastanowić i ciągnie dalej, do 2tys obrotów dalej kiła i mogiła.A dodam jeszcze że przepływomierz rozebrałem i wyczyściłem dokładnie. Oto dzisiejsze Logi, robiłem na 3 biegu równa droga. Dynamiczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52910.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52917.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52922.html Grupy: 004, 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52923.html Grupy: 010, 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52924.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52926.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52927.html 2 Próba Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52928.html 2 Próba Statyczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52911.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52912.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52915.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52919.html Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52914.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52916.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52918.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52925.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52931.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52930.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52932.html BS: Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52913.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_52929.html [br]Dopisany: 26 Lipiec 2011, 00:12_________________________________________________Bardzo bym prosił o rzucenie na te logi okiem i jak ktoś ma jakieś uwagi proszę o informację, mi się wydaje że ten przepływomierz będzie do du*y bo raz mierzy 1068.2 a za chwilę 994.7 a potem znowu ponad 1000. Pozdrawiam
grzegorzmen Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 przepływomierz narazie zostaw w spokoju nie ma tragedji na razie musisz ogarnąć przeładowanie turbiny spróbuj podmienić inny zaworek N75 - na próbę (albo zamień z N-18) ze sztangą możesz wrócić spowrotem do poprzednich ustawień jak masz problem ze zmianą biegu -ewentualnie powymieniać wężyki mały koszt a będziesz miał pewność Zastanawia mnie że w BS 11 ciśnienie spada poniżej atmosferycznego i to sporo -wytwarza ci się podciśnienie w dolocie co sugeruje że sztanga chodzi w prawidłowym zakresie . zastanawiające jest też to że pomimo przeładowania komp nie wysteruje zaworka powyżej 65 % Egr u nie musiałeś czyścić a kolektor był czysty bo EGR-jest zaślepiony.
przemik Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 Gdzie wy to przeladowanie widzicie ? Ja tam niczego strasznego w tych logach nie widze. Szkoda ze grzebałes przy sztandze... teraz to juz po herbacie.
lukaszlsw Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Opublikowano 26 Lipca 2011 grzebałem ale wiem jak jak była, teraz jest wydłużona o 2 pełne obroty, jak się wyrobie to zaraz wróci na swoje miejsce. Zamieniłem n75 z n18 i nic się nie zmieniło. Wężyki wszystkie całe. A czy ten muł w dolnych partiach obrotów może być zapchanym katalizatorem?
przemik Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 moze... Niech zawory wrocą na swoje miejsce i sztanga tez. Wywal katalizator i zrob 3 proby dynamiczne 011.
grzegorzmen Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 a czy to zamulenie jest odczuwalne tylko na pierwszym i drugim biegu czy na wszystkich b o jeśli na wszystkich to może być katalizator a jak tylko na dwóch pierwszych biegach to ogranicznik na turbinie - przymknięcia kierownic , znam to z autopsji bo mechanik mi przestawił ogranicznik i mam ten sam objaw a plus jest taki że turbina wstaje wcześniej a po przekroczeniu 2000 obr po uchyleniu kierownic czuć kopa i idzie dalej jak szczała , wcześniej ciągnął równo. Podobny objaw będzie występował jak będzie nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem albo kolektorem a EGR-em
spanky Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 nie jest zle , tylko skrec sztange o obrot i zobacz co sie bezie dzialo w 011
lukaszlsw Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Witam ponownie. Kat wyciety podobno był zabity strasznie, sztanga jest tak była wyjściowo. Oto logi: 011: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_53734.html 011 II Próba: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_53737.html 011 BS: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_53735.html 08: http://vaglog.rtnet.pl/lukaszlsw_53736.html Co sądzicie? Bo jak dla mnie nie wiele się zmieniło... może troche lepiej od dołu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się