Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wibracje - pulsowanie podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów, mam do was pytanie.

Mianowicie czuje wibracje (pulsowanie) podczas hamowania, objawy są następujące:

- prędkość nie ma znaczenia, zawsze jest to samo. Nie zależnie czy jadę 40 czy 140 km/h

- siła hamowania, tu jest wyczuwalna różnica. Wyżej wymieniony objaw jest wyczuwalny podczas hamowania że średnią siłą nacisku na pedał hamulca. Podczas delikatnego i bardzo silnego hamowania ten objaw ustępuje.

- podczas hamowania na biegu wibracje (pulsowanie) jest odczuwalne, ale podczas hamowania z wciśniętym sprzęgłem objaw ten nasila się

- tarcze i klocki wymienione na nowe, jakieś 3 tys km temu (przód, tył nie ruszany co najmniej od 3 lat, nie wiem jak poprzedni właściciel ale ja nic nie robiłem z tyłu)

- tarcze starałem się docierać według instrukcji podanych na tym forum (trudno powiedzieć z jaką dokładnością)

- objaw wibracji (pulsowania) pojawił się jakieś 1,5-2 tys km po wymianie tarcz i klocków, do tego momentu było wszystko OK

- na przeglądzie stwierdzono że zawieszenie jest OK, ja osobiście wyczuwam bardzo delikatny luz na prawej końcówce drążka kierowniczego

- jakieś 1-1,5 tys km przed wymianą tarczy i klocków był wymieniony czujnik ABS w lewym przednim kole

Nie wiem co może być przyczyną takich objawów.

Proszę was o pomoc i jakieś sugestie, muszę auto doprowadzić do porządku przed urlopem bo szykuje mi się dłuższy wyjazd.

Z góry dziękuje za wasze odpowiedzi i pomoc.

Opublikowano

Czy to pulsowanie jest podobne do działania ABSu?

Czy pojawia się od momentu wciśnięcia hamulca czy dopiero po jakimś czasie?

Czy towarzyszy mu jakiś odgłos?

Czy czuć je na kierownicy?

Czy auto ściąga przy hamowaniu?

Ile km przejechałeś od zakupu auta przez te trzy lata?

Czy na tarczach z tyłu widać rdzę?

Czy VAG pokazuje jakieś błędy?

Opublikowano

1. Nie Pulsowanie nie jest podobne do działania ABS

2. Pojawia się po pewnym czasie, przy delikatnym hamowaniu nic nie czuć, dopiero przy mocniejszym wciśnięciu hamulca czuć pulsowanie które ustępuje przy silnym hamowaniu.

3. Nie towarzyszy mu żaden odgłos.

4. Czuć na kierownicy i na całym samochodzie

5. Nie nie ściąga podczas hamowania

6. Przejechałem około 40 tyś km.

7. Tylnie tarcze są w dobrym stanie, są lekko skorodowane na zewnątrz ale nie ma tragedii.

8. VAG nic nie pokazuje, nie ma błędów.

Opublikowano

Sprawdź bicie tarcz z przodu oraz grubość tylnych i czy nie ma na ich krawędzi rantu od zużycia. Zobacz też czy się nie grzeje któreś koło po dłuższej jeździe.

Zaciski hamulców nie są skorodowane?

Było coś przy nich robione?

Jak z siłą hamowania? Sprawdzałeś?

Opublikowano

Panowie mam podobny problem dzis kupilem audi a4 1.9 tdi 116km i pojawił sie taki objaw z hamulcami mianowicie jak hamuje lekko naciskając hamulec to po chwili odbija mi pedał tak jak by abs ale to nie abs bo naciskam pedal lekko i koła sie nie blokuja czy to moze byc zapowietrzony układ hamulcowy czy przyczyną jest cos innego????

Opublikowano

Panowie mam podobny problem dzis kupilem audi a4 1.9 tdi 116km i pojawił sie taki objaw z hamulcami mianowicie jak hamuje lekko naciskając hamulec to po chwili odbija mi pedał tak jak by abs ale to nie abs bo naciskam pedal lekko i koła sie nie blokuja czy to moze byc zapowietrzony układ hamulcowy czy przyczyną jest cos innego????

jeżeli odbija ci pedał to mozesz mieć walniety czujnik absu alno się wysunął ja tak miałem i taki objaw był ze nawet przy delikatnym wciśnięciu hamulca odbijało w pedał

sprawdź na vagu czy jest jakis błąd ABS-u[br]Dopisany: 26 Sierpień 2011, 01:13_________________________________________________

Witam wszystkich forumowiczów, mam do was pytanie.

Mianowicie czuje wibracje (pulsowanie) podczas hamowania, objawy są następujące:

- prędkość nie ma znaczenia, zawsze jest to samo. Nie zależnie czy jadę 40 czy 140 km/h

- siła hamowania, tu jest wyczuwalna różnica. Wyżej wymieniony objaw jest wyczuwalny podczas hamowania że średnią siłą nacisku na pedał hamulca. Podczas delikatnego i bardzo silnego hamowania ten objaw ustępuje.

- podczas hamowania na biegu wibracje (pulsowanie) jest odczuwalne, ale podczas hamowania z wciśniętym sprzęgłem objaw ten nasila się

- tarcze i klocki wymienione na nowe, jakieś 3 tys km temu (przód, tył nie ruszany co najmniej od 3 lat, nie wiem jak poprzedni właściciel ale ja nic nie robiłem z tyłu)

- tarcze starałem się docierać według instrukcji podanych na tym forum (trudno powiedzieć z jaką dokładnością)

- objaw wibracji (pulsowania) pojawił się jakieś 1,5-2 tys km po wymianie tarcz i klocków, do tego momentu było wszystko OK

- na przeglądzie stwierdzono że zawieszenie jest OK, ja osobiście wyczuwam bardzo delikatny luz na prawej końcówce drążka kierowniczego

- jakieś 1-1,5 tys km przed wymianą tarczy i klocków był wymieniony czujnik ABS w lewym przednim kole

Nie wiem co może być przyczyną takich objawów.

Proszę was o pomoc i jakieś sugestie, muszę auto doprowadzić do porządku przed urlopem bo szykuje mi się dłuższy wyjazd.

Z góry dziękuje za wasze odpowiedzi i pomoc.

a jakie tarcze założyłeś? Jeśli pojawiło sie to po wymianie tarcz to może to ich wina? to że są nowe nie do końca znaczy że w 100% dobre może mają jakaś wadę i bicie?[br]Dopisany: 26 Sierpień 2011, 01:16_________________________________________________w A3 kolega dwa razy wymieniał na gwarancji bo biły i za trzecim było ok ( brembo- polskie)

Opublikowano

Nie wymieniałem tarcz kupiłem ją kilka dni temu z taką usterką na vagu nie ma żadnych błędów abs ale wyskoczył mi taki błąd 18057 Magistrala CAN ABS- brak sygnału czy to chodzi i jakis czujnik??

Opublikowano

Wracając do mojego tematu "Wibracje - pulsowanie podczas hamowania" - wymieniłem tarcze i klocki na nowe i objawy zniknęły. Stare tarcze oddałem do reklamacji, ciekawe czy uznają. Nowe tarcze FEBI i klocki, ciekawe jak długo wytrzymają :mysli:

Opublikowano

To i ja juz nie bede zakladal nowego tematu, mam rowniez wibracje ale tylko przy mocniejszym hamowaniu, przy delikatnym owszem rowniez sa jakies tam wibracje, ale nie takie. Mialem przyjemnosc juz hamowac z 120 km/h do bliskosci 0. Jak wyczyscilem dziurki od tarcz to chyba bylo lepiej.. Nie szaleje czesto i raczej nie jezdze sportowo, ale czasem jak mi cos odbije to przycisne i chce wiedziec ze zatrzymam sie bezpiecznie. Przedstawie zdjecia z telefonu i pewnie bedzie wszysto jasne, tylko czy wymianiec tarcze, klocki, czy tak jezdzic ? Nie znosi mnie przy hamowaniu, skutecznosc hamowania mysle ze nie jest zla, ale wibracja towarzyszaca rowniez nie sa zadowalajace.. tym bardziej ze jezdze rowniez innymi samochodami ktore podczas hamowania nie daja zadnego glosu..

Zdj_cie418.jpg

Zdj_cie420.jpg

Zdj_cie421.jpg

Widac ze jest troche dziwnie zjechana tarcza.. Najpierw prawe kolo, pozniej lewe i pozniej tyl. Jesli chodzi o ograniczniki i tarcza jak by wiele nie miala przejechane bo nie ma nawet rantu, klocki spore, z 9 mm. Co radzicie ? :confused4:

Opublikowano

zdejmij to wszystko, szczota na szlifierke i dokładnie oczysc, młotkiem dokładnie opukaj

otwory potraktuj wiertłem i lekko pogłęb wiekszym

mozna to przejechac na tokarce ale masz perforowane tarcze i nóż będzie odskakiwał

klocek wspólpracuje z tarcza na 30% powierzchi czyli lipa

Opublikowano

W tym sek, ze juz czyscilem otwory wiertlem, ale na 2 miesiace bylo ciut lepiej ale dalej cos mi telepie przy hamowaniu, czuc to na kierownicy jak i na budzie bo i goscie jadacy ze mna od razu mowia " chyba hamulce sie Tobie koncza " :angry: . Tarczy sporo, klocka sporo, szkoda bylo by to wymieniac ale chyba bede musial ( ? ) Napewno nie bede bral z dziurkami :no: . Mysle ze same wentylowane wystrczy do moich "szalenstw". Jesli sie myle albo macie jakies inne propozycje to z checia sie dowiem. :mysli:

Zdj_cie382.jpg

Opublikowano

jak chcesz jeszcze na tym pojezdzic to musisz pozbyc sie rantów na obwodzie i przy piascie

no i szukaj hamulców na 312mm

Opublikowano

Powiedz mi co jest bardziej oplacalne i bardziej bezpieczne. Na heblach sie nie znam i zawsze oddaje dla mechanika, tu chodzi o moje bezpieczenstwo jak i mojej rodziny. Chyba ze zrobie to bez zdejmowania zaciskow i tarcz i klockow to ok, podejme sie zajecia. Mechanik pewnie powie, wymieniac tarcze i klocki itd, a jak tyl, jesli chodzi o tarcze ? Reczny lapie swietnie.

To sa 312 mm ? Myslalem ze 288 mm. Obecna skutecznosc hamowania jest dla mnie wystarczajaca tylko te pulsowanie/wibracje podczas hamowania, nawet jak chce zjechac z trasy na parking to czuc na calym samochodzie wibracje. Usprawiedliwialem sie tym ze ma dziurki i musi glosniej hamowac, ale bez przesady, dzis pojezdzilem po miescie i musialem z 80 km/h zjechac do 20 km/h i wibracje wrr.. decyzja padla ze jednak musze zajac sie hamulcami.. :disgust:

Opublikowano

na Twoim miejscu szukałbym zestawu na 312mm pod warunkiem że masz minimum 16" felgi

jeżeli nie to pozostaje Ci to co masz, wymiana jest dziecinnie prosta, sam to zrobisz

perforacja tarczy nie powinna byc odczuwalna i na pewno nie powoduje takich drgan

jak cos to pisz na PV

Opublikowano

dziecinnie proste,powiadasz? :mysli:

cytat

6. dokonaj pomiaru "bicia" piast na ich obwodzie. Maksymalnie odchylenie nie może przekraczać 0,02 mm. Nanieś niewielką warstwę preparatu (np. Copperpaste, inna pasta miedziowa) na powierzchnię piast,

7. po zamontowanie tarcz dokonaj pomiaru bicia tarcz w obwodowych ich częściach. Wartość bicia po wykonaniu pełnego obrotu tarczy nie może przekraczać 0,1mm. Jeśli wartość ta jest większa, należy spróbować obrócić tarczę względem otworów i ponownie zamontować. Pomiar ten jest najważniejszą czynnością podczas wymiany tarcz,

a ten pomiar?

trzeba miec miernik bicia?

cytat z tegp linku

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=30051.0

ciekawe ilu mechesow robi pomiary takie :mysli:

Opublikowano

ciekawe ilu mechesow robi pomiary takie :mysli:

nikt tego nie robi, ja też

nigdy nie trafiło sie ze po wymianie tarcze biły

wymiana jest prosta jak pisałem, wystarczy jeden klucz aby wszystko rozebrac :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:

a potem poskładac

Opublikowano

A tak jeszcze z ciekawosci, od czego taka pofalowana i nie rowno starta tarcza ? ( zdj. na str. 1 u dolu :P ) Juz kupilem samochod z takimi hamulcami, bylem pewien ze to opony ale drugi komplet kol dalej tak samo pulsowal podczas hamowania. Zgrzane ? Jak kupilem samochod to mial wszystkie dziurki zapieczone syfem, i tu chyba lezy problem ?

Opublikowano

pofalowana tarcza jest od otworów

to jest niestety jeden z minusów perforowanych tarcz

kup gładkie i bedzie po kłopocie

Opublikowano

pulsowanie takie miałem przy hamowaniu ,poniewaz tarcza była już zjechana ...wymieniłem tarcze i jest ok .Mozesz jeszcze spróbować przetoczyć je, jesli bedzie to opłacalne.

Opublikowano

pulsowanie takie miałem przy hamowaniu ,poniewaz tarcza była już zjechana ...wymieniłem tarcze i jest ok .Mozesz jeszcze spróbować przetoczyć je, jesli bedzie to opłacalne.

Właśnie, wydaje mi się, że moje tarcze z tyłu są jeszcze dość grube ale mają lekki rant z góry i od piasty, chciałbym je póki co przetoczyć, widziałem jak się toczy tarcze z przodu bez ściągania tarcz z auta, czy z tyłu żeby przetoczyć tarcze trzeba je demontować czy robi sie to na aucie? :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...