Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AWX] Szarpal pod odpaleniu, a teraz nie odpala ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pompa spietrzajaca w zbiorniku paliwa do wymiany. pompy nie slychac jezeli silnik nie pracuje. slychac ja bardzo krotko, chwile po przekreceniu kluczyka.

zuzyta pompa niedostarcza wystarczajacego cisnienia w ukladzie.

druga mozliwosc to uszkodzenie przekaznika sterujacego pompa. wystarczy podpiac zasilanie pompy z+12V aku na bezpiecznik pompy paliwa.

Opublikowano

kolega wymieniał ta pompę i nic mu to nie dało, ja muszę sprawdzić u siebie czy ona działa może jutro pobawię się :gwizdanie:

Opublikowano

ta pompa nie działa ciągle już kiedyś na jakimś forum ten problem był poruszany po czym przy wymianie filtra paliwa sam osobiście sprawdzałem czy jest to prawdą i się okazało że tak, przekręcając kluczyk napompowała może około 0.1 litra. Jej zadaniem jest tylko uzupełnienie filtra zawsze trochę może się z niego cofnąć po dłuższym postoju jak już silnik pracuje rolę pompowania paliwa przejmuje pompa tandemowa może z nią coś jest nie tak :)

Opublikowano

No tak ale ja nie wiem czy ona wogóle działa :tongue4: A kolega który jest autorem wymieniał ta pompę i nic nie dało wiec pozostaje tandem pompipom

Opublikowano

tak albo gdzieś jakieś lewe powietrze łapie, powiem tak ja zawsze jak zmieniałem filtr nigdy nie nalewałem do niego ON a niektórzy tak robią co jest całkiem mądre, silnik odpala bo paliwo w układzie jest po czym troszeczkę zaczyna się dusić nie gaśnie ale w tym czasie właśnie pompa tandemowa zdąży napompować cały filtr paliwem cały akcja trwa zaledwie 10 sek a więc pompa tandemowa jest dość wydajna i jeżeli pokręcisz rozrusznikiem dłuższą chwilę wydaje mi się że auto powinno się odezwać

Opublikowano

pompa spietrzajaca w zbiorniku paliwa do wymiany. pompy nie slychac jezeli silnik nie pracuje. slychac ja bardzo krotko, chwile po przekreceniu kluczyka.

zuzyta pompa niedostarcza wystarczajacego cisnienia w ukladzie.

druga mozliwosc to uszkodzenie przekaznika sterujacego pompa. wystarczy podpiac zasilanie pompy z+12V aku na bezpiecznik pompy paliwa.

Przeciez pisalem kilka postow wyzej ze podpompowalem pompka ( dobilem paliwa ) bo myslalem ze to moze byc przyczyna ze nie odpala. Oczywiste jest to ze ona dziala tylko chwilke. Do tamtej glownej przy silniku sie nie pchalem, bo nie wiem jak ja sprawdzic. Zaczynam sie zastanawiac czy wszyscy czytaja caly watek, czy tylko co 5 post :confused4:

Auto zostawilem u znajomego, ma mi dac znac co i jak ... jezeli bede cos wiedzial to odrazu napisze ...

Opublikowano
:hi:
Opublikowano

No tak ale ja nie wiem czy ona wogóle działa :tongue4: A kolega który jest autorem wymieniał ta pompę i nic nie dało wiec pozostaje tandem pompipom

albo wymienil na uszkodzona.

nnwydzialem pompe, ktora po podlaczeniu +12V, pracowala, jakies cisnienie dawala ,jednak zbyt niskie uby uruchomic zilnik.

Opublikowano

Witam po przerwie ;) Zatem .... auto odebrane wczoraj, do wymiany sa oringi pompek i jakbym chcial juz na igłe robic to wałek. Znajomy pozamienial miejscami pompki i juz tak bardzo nie szarpie na starcie i co najwazniejsze odpala bez problemow. Lekko przestawiony byl rowniez zaplon. Na starych pozycjach pompek, ta na 4 cylindrze praktycznie nic nie dawala, teraz juz jest znacznie lepiej. Na nagrzanym silniku wartosci jakie daja pompowtryski sa niemal idealne. To wszystko co uslyszalem ... Ten tydzien pojezdze, zobaczymy czy wszystko gra, w kolejnym tygodniu daje auto do podmalowania, co potrwa ok 5-7 dni, bo zderzak ma rysy, blotnik i maska ( takie kupilem ). I po tym odstawiam na wymiane oringow i zobaczymy co z walkiem, musze zorientowac sie ile kosztuje nowy original, ew poszukac dobrej uzywki , jezeli takowe istnieja :) Mam nadzieje ze pomoze i bedzie juz wszystko ok ;)

Opublikowano

ja mialem bardzo podobny problem , tez mi szarpalo a pewnego razu zgasl w czasie jazdy i nie zapalil. bylo to w zimie wiec padaly podejrzenia na np zamarzniety filtr paliwa , pompe vac. komputer nie pokazywal zadnych bledow jednynie po odpaleniu (na plaku) widac bylo krancowe korekcje jednego PD po czym gasl jeden cylinder. po zdemontowaniu pompek okazalo sie byla nieszczelnosc pod jednym PD i cisnienie wracalo do ukladu paliwowego i go zapowietrzalo. tylko ze u mnie problem powstal na wskutek niechlujstwa pewnego mechanika ktory po poprzenim demontazu pompek do ponownego montazu uzyl prawdopodobnie starych srub i oringow bo o to ze nie dokrecil prawidlowo go nie podejrzewam bo to znany i polecany lokal w kraku.

pozdrawiam

wojtek

Opublikowano

Uszczelniaczy na pompki nie wstawiaj - używek. Kup nowe. Ja chyba kupie nowy pompowtrysk bo mi jeden kuleje ;] Dzięki za info :hi:[br]Dopisany: 07 Sierpień 2011, 11:43_________________________________________________A i daj znać czy nic przez tydzień nie działo się. ile masz nalatane na zegarze?

Opublikowano

Tak mowimy o wałku rozrzadu. Nie wiem jak te krzywki wygladaja bo nie dotykalem wałka, ale pewnie chodzi o podtarte krzywki na wałku.

okazalo sie byla nieszczelnosc pod jednym PD i cisnienie wracalo do ukladu paliwowego i go zapowietrzalo.

Dokladnie tak samo powiedzial mi znajomy ze wlasnie przez to telepie, a czasem moglo cofnac i zapowietrzyc, tez wlasnie na ostatnim cylindrze i dlatego jak zapalalem i mi zgasl to potem musialem krecic kilka razy zeby ruszyl :confused4:

Przebieg 190kkm. Srodek nawet bardzo nie wytarty, przebieg niepotwierdzony, auto z Włoch. Jak zrobie przetarte elementy to wrzuce kilka fotek. Tydzien temu wymienialem dwa górne wahacze i byly originały, wiec moze 1000000km nie ma najechane :>

Oringi i reszta oczywiscie ze nowka, bez zastanowienia :)

Opublikowano

gdybyś miał problem z dostaniem wałka to mam taki w sprzedaży za 550zł producenta AE.

myślałem że tylko w 2.5 były problemy z wałkami :kox:

Opublikowano

Niemożliwe żebyś miał przy 190tys już wałek zjechany. Ja mam potwierdzone 210 tys, był sprawdzany wałek i jest oki :gwizdanie:

Opublikowano

Ale wałek nie jest zjechany, jest ok i nie ma koniecznosci jego wymiany, ale jak wymienie oringi i wtryski wtedy bede lac idealnie to mozna wtedy jeszcze walek wymienic i bedzie igla tak uslyszalem. Nie wiem, nie widzialem go, jak go zobacze to dopiero powiem.

Hehe dzieki za wałek, oryginal moge miec za 480zl ;)

Opublikowano

I jak odpala normalnie? :hi:

Opublikowano

Tak jest, odpala za kazdym razem, czasem praktycznie nie szarpie a jak juz szarpie to przez kilka sekund a nie jak wczesniej przez kilkanascie. W poniedzialek 15 , auto idzie do lakiernika i jak tylko wyjdzie to odrazu wymieniam oringi, wtedy ma juz byc wsio git ;)

A i jeszcze jedno, moglby kto wkleic zdjecie obrotow na jałowym biegu, bo wydaje mi sie ze wskazowka mi zle pokazuje, bo jak stoi na luzie nagrzany to wskazuje dokladnie na drugiej kresce od góry obroty, nie wiem czy nie za nisko pokazuje. Silnik oczywiscie ma obroty ok, bo po podpieciu pod kompa jest wszystko ok. Wydaje mi sie ze wskazówka kilka mm za nisko pokazuje. Np obroty na 5 biegu przy 100km/h to jakies mniej wiecej 1800rpm, tak jest wyskalowana ta skrzynia ?? Skrzynia oczywiscie 5 biegow. Wczesniej rowniez mialem diesle 5 biegow i zawsze przy 100km/h mialy mniej wiecej 2000rpm. :rolleyes:[br]Dopisany: 09 Sierpień 2011, 20:33_________________________________________________Witam po przerwie :decayed: oringi wymienione, wszystko wróciło do normy :good: nawet delikatne drgania przy ruszaniu na niskich obrotach, ktore mogly sugerowac kiepskie sprzegło, ustały. Pompki korekcje maja bardzo dobre, poza pierwsza , aktualnie ostatnia ( po zamianie ), ale oczywiscie miesci sie w normie :D Dziekuje wszystkim za pomoc. Pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...