gawey Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 czesc mam takie pytanko od niedawna zrobil mi sie luz na lewarku od hamulca recznego a dokladnie chodzi mi od momentu calkowitego spuszczenia hamulca do pierwszego zabka jest luz kiedys juz od samego poczatku czulem ze ciagne hamulec a teraz juz nie czy to sie jakos reguluje bo hamulec jest chyba samoregulujacy sie ... czy ma na to wplyw bardzo mocne zaciaganie recznego bo czesto pozyczam autko tacie i on wlasnie tak mocno zaciaga :/
spetsnaz Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Mocne zaciąganie nie ma wpływu. Prowadnica/ramię ręcznego w zaciskach powoli zaczyna Ci się zacierać i nie wraca w prawidłowe położenie. Opuść ręczny, wejdź pod auto i odciągnij ramię ręcznego przy zacisku do końca. Wtedy sprawdź luz na ręcznym. poczytaj ten wątek: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=54915.msg600378#msg600378
skorpion190 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 może być tak jak u mnie że puścił ci i nie działa ręczny na jednym z kół i wtedy pojawia się luz sprawdź czy dwa koła łapią przy zaciągnięciu, u mnie mechanior dwa razy już go naprawiał raz pojeźdźiłem 2 tygodnie drugim razem 2 dni i znów puścił muszę tam zajrzeć sam i zobaczyć o co kaman coś tam odblokowywał i kazał dużo używać ale niestety nie pomogło hamulec działa bez zurzutu zawodzi jedynie ręczny na lewym kole przy zaciąganiu wogóle nie trzyma.
valdi80 Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 Witam, podepnę się pod temat. Otóż po wymianie klocków i tarcz po kilku dniach ręczny łapie dopiero gdy dźwignię zaciągnę pod sam koniec. Czy to nieumiejętność mechanika przyczyniła się do tego ? I co teraz muszę zrobić. Czytałem ten drugi wątek, do którego jest link powyżej, zrozumiałem że mogą być zaciski do wymiany Może jednak nie ?
pioteros Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 sprawdz najpierw czy po spuszczeniu lewarka linka przy zacisku odciagana jest do konca (dzwigienka powinna dotykac takiego bollca/hamulca z plastikiem na koncu)
gawey Opublikowano 15 Września 2011 Autor Opublikowano 15 Września 2011 dopiero teraz moglem zajrzec do autka i jak sie okazalo po zaciagnieciu recznego trzyma tylko jedno kolo :/ i teraz pytanie w jaki sposob to naprawic pomozcie koledzy [br]Dopisany: 13 Wrzesień 2011, 20:15_________________________________________________o stad luz na lewarku pewnie tylko skad to sie wzielo ja tylko wymienialem tarcze i klocki linki nie ruszalem [br]Dopisany: 13 Wrzesień 2011, 20:16_________________________________________________Juz problem rozwiazany ramie po prostu nie odpuscilo wd i reczne rozrzuszanie prowadnicy rozwiazalo problem Dzieki Spetsnaz
Dev Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 na 2-3 miesiace wystarczy, ale problem i tak powróci trzeba rozebrac ten zacisk w mak
denveco Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 W moim przypadku bylo to samo, okazalo sie ze zapiekl sie calkowicie prawy tylny zacisk, przez co przy hamowaniu czuc byly drgania. WD 40 pomoglo na 2-3 miesiace. Po czym znowu sie zapieklo. Nie bawilem sie w rozbieranie tego zacisku, kupilem zatem urzywke na allgro, Zalozylem owy zacisk i drganie ustalo przy hamowaniu, reczny lapie cacy. Lewarek od recznego jest bardzo wysoko, ale to pewnie dlatego ze klocki maja juz milimetr okladziny ciernej. Po wymianie na nowe pewnie lewarek na zaciagnietym recznym bedzie nizej, tak mi sie wydaje....
Dev Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Lewarek od recznego jest bardzo wysoko, ale to pewnie dlatego ze klocki maja juz milimetr okladziny ciernej. Po wymianie na nowe pewnie lewarek na zaciagnietym recznym bedzie nizej, tak mi sie wydaje.... zle Ci sie wydaje wysokosc zaciągnietego lewarka nie ma nic wspólnego z gruboscią okładziny podciągnij sobie na regulacji
denveco Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Ale o ile pamietam i popraw mnie jesli sie myle, A4 B5 ma samo regulowany naciag linki. I jednak obstawiam za tym ze jednak zuzycie klockow ma znaczenie w wysokosci lewarka recznego. Na logike biorac, mniejsze zuzycie okladziny ciernych powoduje maly ruch tloczka, wywolany przez zaciag linki, czyli malo trzeba by zaciagnac reczny. Sukcesywnie coraz wieksze zuzycie okladziny ciernych powoduje ze tlok musi wysuwac sie coraz wiecej, aby to zrobic trzeba wiecej linki wyciagnac by go zaciagnac, przez co musi byc wiekszy ruch lewarka. No chyba ze zasada dzialania jest jakas inna niz moja logika :blink:
Dev Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 teoretycznie masz racje, praktycznie nie masz racji :decayed: poniewaz w tłoczku jest mechanizm który powoduje wybieranie luzu rozbierz sobie zacisk to bedziesz wiedziec o co kaman
denveco Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Dobre chociaz miec 50 % racji . A tak na powaznie, gdybym wymienil tarcze i klocki na nowe to czym wcisnac tloczki spowrotem do konca, jesli robie to sam pod domem?? Mozna uzyc np scisku stolarskiego?? (jesli wiesz o co kaman :decayed: )
Dev Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 na przód scisk, na tył klucz do szlifierki i zrobisz to pod domem :>
denveco Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Czyli mam scisk i klucz od szlifierki tez jest. Kurcze a ja sie mordowalem zeby wcisnac sciskiem tloczek od tylnego zacisku a tu on wkrecany hahahaha dobre ;P A ja myslalem ze tak sie dziad zapiekl :kox: :kox:
denveco Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 Zapytalem, tyle ze po fakcie :decayed:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się