Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFM] Hamulec ręczny łapie tylko na jedno koło ... pomóżcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czesc mam takie pytanko od niedawna zrobil mi sie luz na lewarku od hamulca recznego a dokladnie chodzi mi od momentu calkowitego spuszczenia hamulca do pierwszego zabka jest luz kiedys juz od samego poczatku czulem ze ciagne hamulec a teraz juz nie czy to sie jakos reguluje bo hamulec jest chyba samoregulujacy sie ... czy ma na to wplyw bardzo mocne zaciaganie recznego bo czesto pozyczam autko tacie i on wlasnie tak mocno zaciaga :/

Opublikowano

Mocne zaciąganie nie ma wpływu. Prowadnica/ramię ręcznego w zaciskach powoli zaczyna Ci się zacierać i nie wraca w prawidłowe położenie.

Opuść ręczny, wejdź pod auto i odciągnij ramię ręcznego przy zacisku do końca. Wtedy sprawdź luz na ręcznym.

poczytaj ten wątek: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=54915.msg600378#msg600378

Opublikowano

może być tak jak u mnie że puścił ci i nie działa ręczny na jednym z kół i wtedy pojawia się luz sprawdź czy dwa koła łapią przy zaciągnięciu, u mnie mechanior dwa razy już go naprawiał raz pojeźdźiłem 2 tygodnie drugim razem 2 dni i znów puścił muszę tam zajrzeć sam i zobaczyć o co kaman coś tam odblokowywał i kazał dużo używać ale niestety nie pomogło hamulec działa bez zurzutu zawodzi jedynie ręczny na lewym kole przy zaciąganiu wogóle nie trzyma.

Opublikowano

Witam, podepnę się pod temat.

Otóż po wymianie klocków i tarcz po kilku dniach ręczny łapie dopiero gdy dźwignię zaciągnę pod sam koniec. Czy to nieumiejętność mechanika przyczyniła się do tego ? I co teraz muszę zrobić. Czytałem ten drugi wątek, do którego jest link powyżej, zrozumiałem że mogą być zaciski do wymiany :kwasny: Może jednak nie ?

Opublikowano

sprawdz najpierw czy po spuszczeniu lewarka linka przy zacisku odciagana jest do konca (dzwigienka powinna dotykac takiego bollca/hamulca z plastikiem na koncu)

Opublikowano

dopiero teraz moglem zajrzec do autka i jak sie okazalo po zaciagnieciu recznego trzyma tylko jedno kolo :/ i teraz pytanie w jaki sposob to naprawic pomozcie koledzy :hi:[br]Dopisany: 13 Wrzesień 2011, 20:15_________________________________________________o stad luz na lewarku pewnie tylko skad to sie wzielo ja tylko wymienialem tarcze i klocki linki nie ruszalem :kwasny:[br]Dopisany: 13 Wrzesień 2011, 20:16_________________________________________________Juz problem rozwiazany ramie po prostu nie odpuscilo wd i reczne rozrzuszanie prowadnicy rozwiazalo problem Dzieki Spetsnaz :hi:

Opublikowano

na 2-3 miesiace wystarczy, ale problem i tak powróci

trzeba rozebrac ten zacisk w mak

Opublikowano

W moim przypadku bylo to samo, okazalo sie ze zapiekl sie calkowicie prawy tylny zacisk, przez co przy hamowaniu czuc byly drgania. WD 40 pomoglo na 2-3 miesiace. Po czym znowu sie zapieklo. Nie bawilem sie w rozbieranie tego zacisku, kupilem zatem urzywke na allgro, Zalozylem owy zacisk i drganie ustalo przy hamowaniu, reczny lapie cacy. Lewarek od recznego jest bardzo wysoko, ale to pewnie dlatego ze klocki maja juz milimetr okladziny ciernej. Po wymianie na nowe pewnie lewarek na zaciagnietym recznym bedzie nizej, tak mi sie wydaje....

Opublikowano

Lewarek od recznego jest bardzo wysoko, ale to pewnie dlatego ze klocki maja juz milimetr okladziny ciernej. Po wymianie na nowe pewnie lewarek na zaciagnietym recznym bedzie nizej, tak mi sie wydaje....

zle Ci sie wydaje

wysokosc zaciągnietego lewarka nie ma nic wspólnego z gruboscią okładziny

podciągnij sobie na regulacji

Opublikowano

Ale o ile pamietam i popraw mnie jesli sie myle, A4 B5 ma samo regulowany naciag linki.

I jednak obstawiam za tym ze jednak zuzycie klockow ma znaczenie w wysokosci lewarka recznego. Na logike biorac, mniejsze zuzycie okladziny ciernych powoduje maly ruch tloczka, wywolany przez zaciag linki, czyli malo trzeba by zaciagnac reczny. Sukcesywnie coraz wieksze zuzycie okladziny ciernych powoduje ze tlok musi wysuwac sie coraz wiecej, aby to zrobic trzeba wiecej linki wyciagnac by go zaciagnac, przez co musi byc wiekszy ruch lewarka. No chyba ze zasada dzialania jest jakas inna niz moja logika :blink: :blink: :blink:

Opublikowano

teoretycznie masz racje, praktycznie nie masz racji :decayed: :decayed: :decayed:

poniewaz w tłoczku jest mechanizm który powoduje wybieranie luzu

rozbierz sobie zacisk to bedziesz wiedziec o co kaman

Opublikowano

Dobre chociaz miec 50 % racji :cool1:. A tak na powaznie, gdybym wymienil tarcze i klocki na nowe to czym wcisnac tloczki spowrotem do konca, jesli robie to sam pod domem?? Mozna uzyc np scisku stolarskiego?? (jesli wiesz o co kaman :decayed: :decayed: :decayed:)

Opublikowano

na przód scisk, na tył klucz do szlifierki

i zrobisz to pod domem :>

Opublikowano

Czyli mam scisk i klucz od szlifierki tez jest. Kurcze a ja sie mordowalem zeby wcisnac sciskiem tloczek od tylnego zacisku a tu on wkrecany hahahaha dobre ;P A ja myslalem ze tak sie dziad zapiekl :kox: :kox: :kox: :kox: :kox:

Opublikowano

trzeba bylo najpierw zapytac

Opublikowano

Zapytalem, tyle ze po fakcie :decayed: :decayed: :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...