Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Po kupnie ,silnik okazał się do remontu, co teraz zrobić?


dodos27

Rekomendowane odpowiedzi

odkrecic T, pompe wtryskowa i reszte osprzetu i wystawic na aledrogo od zlotowki*)

kupic inny silnik KOMPLETNY z osprzetem i ECU (+modlitwa by zakupiony nie okazal sie jak ten albo najlepiej "silnik z montazem")

osprzet z v6tdi moze w calkiem duzym stopniu pokryc zakup innego motoru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogole co Cie podkusilo zeby kupic taki motor? przeciez to pali dosc sporo ropy, a na dodatek nie jedzie. byle jaki afn z czipem takiego 2,5tdi objeżdza, a silnik prosciutki i tani w naprawach jak naprawa cepa.

Piertolisz jak potluczony :kox: widzę że ścigałes się z 2.5 którym jechał dziadek lub które jest dobrze rozjebane. Weź przestan głupoty gadać. Jestem pewien że ja moja seria AFB każde afn po programie robię jak chce (mówię o takim np 135 do 140ps) więc przestan piepszyc :)

na moim sofcie,, nawet nie wiem ile bylo koni, bo go nie hamowalem, dmuchniete bylo 1,2 bara, czyli moze kolo 140ps, 3 krotnie sprawdzane i za kazdym razem passat z 2,5tdi dostawal baty,wiec wiem co mowie.do 100km/h 1,5 dlugosci auta. moze Twoje 2,5 jest wyjatkowe i wyrywa z siedzeniem :polew:

warnwarn.gifOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogole co Cie podkusilo zeby kupic taki motor? przeciez to pali dosc sporo ropy, a na dodatek nie jedzie. byle jaki afn z czipem takiego 2,5tdi objeżdza, a silnik prosciutki i tani w naprawach jak naprawa cepa.

Piertolisz jak potluczony :kox: widzę że ścigałes się z 2.5 którym jechał dziadek lub które jest dobrze rozjebane. Weź przestan głupoty gadać. Jestem pewien że ja moja seria AFB każde afn po programie robię jak chce (mówię o takim np 135 do 140ps) więc przestan piepszyc :)

na moim sofcie,, nawet nie wiem ile bylo koni, bo go nie hamowalem, dmuchniete bylo 1,2 bara, czyli moze kolo 140ps, 3 krotnie sprawdzane i za kazdym razem passat z 2,5tdi dostawal baty,wiec wiem co mowie.do 100km/h 1,5 dlugosci auta. moze Twoje 2,5 jest wyjatkowe i wyrywa z siedzeniem :polew:

potwierdzam afn z softem 140-150 koni robi 2.5 tdi jak chce i nie ma co sie oszukiwac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POPROSZĘ O KROPKA [KRÓTKOTERMINOWEGO] ZA OT W DZIALE TECHNICZNYM

DLA MOICH INTERLOKUTORÓW TEŻ, MOGĄ BYĆ DLA ODMIANY DŁUGOTERMINOWE

:decayed:

:bag:

warnwarn.gifot

[br]Dopisany: 03 Sierpień 2011, 21:47_________________________________________________No kaman, dostałem kropa

A towarzystwo wyżej??

Pitolenie o to czyj jest dłuższy/pardon szybszy to nie OT :?: :!:

:naughty: :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazda opcja wyjdzie podobnie cenowo i każda opcja to nowy silnik, który moze okazać sie szrotem, swap na AWXa moze wyjsć nawet drozej niz przeszczep 2,5, dochodza do niego jeszcze cześci takie jak kompletny pas, może 900zł to kosztuje ale jak sie podsumuje wydatek to jest to zawsze tysiac wiecej, pozatym swapów nie kazdy chce sie podjąć, a byle komu oddać auto bo powiedziałze zrobi skończy sie jak w niedawnym watku o wymianie silnika AJM bodajze kolegi Yates :gwizdanie:

Ale skoro ma sie tym autem dalej bujac to bym wolał kupić połówke B6 AVF z anglii

A co do wyzszosci 1,9+ chip vs 2,5TDI nie ma porównania!!!, zdrowe 2,5 jest szybsze jezdzi na poziomie 1,8t, a taki AFN+ do setki ile moze mieć 10s :mysli: a później męczarnia, jezdził ktos zdrowym 2,5TDI :mysli: czy tylko na padła trafialiscie

Puertoss ma zdrowe 2,5 i BOXa i passka AWX po chipie zrobił dosć dobrze, jedyne 1,9 jakie mu dało rade to ARL..(LEON)

po chipie :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE NA SPOKOJNIE

AUTO KUPIŁEM Z MYŚLĄ RODZINNĄ A PRZERZUCIŁEM SIĘ Z PRELUDY 2.2 VTEC .

TERAZ TYLKO ALBO REMONT ALBO KWESTIA SŁUPA BAU COKOLWIEK TO JEST A MOJE AUDI MA 207 TYŚ KM NA BUDZIKU .

POSTARAM SIĘ ZNALEŹĆ LINKA Z A6 O TYM SWAPIE BAU I BĘDĘ MYŚLAŁ DALEJ

DZIĘKI ZA WSKAZÓWKI I WIEDZĘ :notworthy:

POZDRAWIAM WSZYSTKICH [mod]następnym razem-wyłącz CAPS"LOCKA,bo krzyczysz w ten sposób,a tu nikt nie ma problemów ze słuchem-cenimy ciszę i spokój :wink4:[/mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE NA SPOKOJNIE

AUTO KUPIŁEM Z MYŚLĄ RODZINNĄ A PRZERZUCIŁEM SIĘ Z PRELUDY 2.2 VTEC .

TERAZ TYLKO ALBO REMONT ALBO KWESTIA SŁUPA BAU COKOLWIEK TO JEST A MOJE AUDI MA 207 TYŚ KM NA BUDZIKU .

POSTARAM SIĘ ZNALEŹĆ LINKA Z A6 O TYM SWAPIE BAU I BĘDĘ MYŚLAŁ DALEJ

DZIĘKI ZA WSKAZÓWKI I WIEDZĘ :notworthy:

POZDRAWIAM WSZYSTKICH

proszę :wink4:

http://www.a6klub.pl/a6-c5-25-tdi-akn-wymiana-silnika-vt8921,30.htm

Ja też miałem takie mieszane uczucia :embarrassed: mam do zrobienia kompletną hydraulikę, doszły:

- paski ,

- rolki z rozrządu(przebieg ok.50k od kompletnej wymiany rozrządu),

- wisko ,

- pompa oleju,

- oliwa z filtrami(oleju +"odmy")

dziś zapadła decyzja .........remontuję i jeżdżę dalej

też miałem chwilkę słabości i myślałem nad swapem na BAU ale może trzeba takie kupić następne ,a na razie zrobić i cieszyć się zdrowym AKN'em.

Decyzja należy do Ciebie kolego bo to z Twojego portfela pójdzie na naprawę bądź swapa. Kolega Inspektor już napisał,że ze swapem to też nie tak kolorowo-trzeba mieć kogoś kto się podejmie :gwizdanie: ,a z czymś takim jest ciężko.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że zawrzało w wątku

faktem jest że co kolega nie zrobi i tak kasy wyłoży sporo. Ja również miałem przeboje ze swoim AKN'em i niestety skończyło się na remoncie. Myślałem o swapie na 1,9 ale to trzeba by było kogoś naprawdę kumatego kto by się tego podjął oraz mieć drugie auto na przeszczep.

Moja rada - jeśli chcesz tym autem pojeździć to nie oszczędzaj i nie kombinuj, a dźwięk V i but jaki on ma zrekompensują tobie nerwy jakie stracisz.

Pozdrawiam i życzę wytrwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie remontuje :>

bede informował wszystkich na bieżąco i napewno pokaże się na spocie

I tez jest takie moje zdanie. Jak chce tym śmigać i robi dla siebie to po co mu co kolwieki innego. Zrobi i będzie miał i będzie wiedział co ma i jak będzie dbał to pośmiga. A ze swapami to tez rożnie bywa i tez nie wiadomo co moze wyjść.

Co do V6 moze są problematyczne. Sam mam 1.9. Nie narzekam bo pracuje ciszej niż niejeden CR. Ale to przez ogromne dbanie. Ale jak będę zmieniał na coś nowszego i trafie na zachodzie jakieś V6 wezmę bez wahania. Ale juz po poprawkach. Czyli np BAU lub pochodne.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miesiąc po kupnie mojego V6 usłyszałem hałasy z głowic, łatwo nie było, wymieniłem całą hudraulikę, wałki, turbo, uszczelki itd, kosztowało to prawie 4 lata temu chyba ponad 6 tys, wszystko na ORi częściach, używanych nie było, bądź bardzo drogie,

teraz to bym sprawnego silnika szukał bądź całego angola, silnik wyłacznie bym brał po uprzednim odpaleniu i posłuchaniu.

od remontu przejechałem 100 tys km, od 3 lat ma chipa od rogala na 182 konie, jezdże na EDGe 5/40 i oleju nie bierze, przez ten czas padł wtrysk sterujący, podczas wymiany Wałki wyglądają jak nowe.

także ja bym mojego V6 na żadne 1.9 nie zamienił, pali mi w ruchu mieszanym 8 litrów, a na światłach się nie ociągam

także kolego , nie remontuj szukaj całego pewnego motoru, a części ze swojego sprzedasz i jakoś to wyjdzie kosztowo

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej nie sluchac falszywych prorokow..... osprzetu ze 150konnego AFB nie ozeni sie plug&play z silnikiem BAU

.... predzej karoseria ze starosci przelamie sie na pol w tym juz starym aucie niz "zajezdzisz" nowe walki rozrzadu osadzone w silniku ze sprawnym smarowaniem (nawet AFB)

... pompy wtryskowe w leciwych AFB (podobnie jak innych "pierwszych" V6TDI) maja taka wade ze czasem odmawiaja niespodziewanie posluszenstwa (haslo "tranzystorek VP44") a do tego przy leciwych autach czasem juz mechanicznie sa zajezdzone...to warto miec na wzgledzie robiac jakiekolwiek kalkulacje bazujace na tym osprzecie silnika/pompie VP44 co masz...(ale tego i tak do BAU raczej sie nie wykorzysta)

... w BAU czasem walki pekaja (w 1,9TDI PD tez walki sie wycieraja czasem, pekaja glowice i do oleju wchodzi paliwo - o tym tez warto wiedziec kupujac silnik na szrocie...stare rzeczy po prostu sie psuja czasem) - dodatkowo warto doczytac moze czy BAU akurat nie maja pewnego problemu z wolnymi obrotami (haslo "narywanie" - nie wiem akurat ktore Bxx to maja)

... nowsze silniki (ECU) po 2000r sa w autach co maja immo3 wiec cholera wie czy swap na "jakisz nowszy" (np 1,9TDI PD) nie pociagnalby za soba tu problemow (czytaj kasa dla tego kto Ci to zgra)... moze aby zachowac sprawdzanie immo trzeba pozniej zmienic liczniki na takie z immo3... a pozniej wyjdzie, ze brakuje jakis sygnalow do licznikow co maja isc po canie a u Ciebie nie ida, pastylki immo w kluczach itp itd

przy okazji wymiana rozrzadu w BAU nie jest tansza niz w AFB...

w silnikach 2,7tdi tez czasem leca walki a do tego sa problemy z "przepustnicami" w kolektorach no i problemy z napinaczami w lancuchowym rozrzadzie (a tego przez odpaleniem zimnego silnika sie nie dowiesz - wymiana tego to koszt znacznie wiekszy niz "rozrzad w 2.5V6tdi")

Szkoda, ze nie zlogowales przed rozebraniem przynajmniej 001S bylby jakis wglad w pompe VP44 a to bylaby podstawa docyzji czy cos na bazie tego osprzetu jest do zdzialania

Stosunkowo najbezpieczniejsze (z gory przewidywalny koszt + pod reka baza czesci) wg mnie jest kupno drugiego auta (anglika czy powypadka), przekladka a to co zostanie od zlotowki na allegro...

quatro i 2,5v6tdi (nie jest wazne jaki kod silnika) = wysokie spalanie w miescie + glosny klekot na wolnych obrotach

quatro i 1.9 AFN = taczka (brat ma AFN po jakims czipie w q w A4)

Kupujac auto z uwalonym 2,5v6tdi trzeba kalkulowac cene zakupu tak jakby sie kupowalo auto bez silnika

pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieję ,że mój majster wie o takich cyfrach jak mi będzie mojego gracika składał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...