Largo79 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Witam, mam taki problem z LPG w moim aucie, a mianowicie mam instalację STAG-300 i do tej pory wszystko było OK. Wymieniłem wtryskiwacze gdyż stare padły i założyłem MagicJet. Po wymianie zaczął mnie się zapalać check, jak sprawdziłem to jest błąd że mieszanka jest uboga. Zmieniałem już średnicę dysz i nadal nic. W tej chwili średnica dyszy to 2,7mm i śmierdzi gazem, wcześniej było 2,6mm i wtedy już nie śmierdziało ale błąd jest cały czas ten sam. Próbowałem z różnymi średnicami od 2,4mm do 2,7mm. Na komputerze gazowym mapa gazowa zawsze wychodzi mnie poniżej benzynowej i odchyłka w dolnej części jest powyżej 25% tak że brakuje skali. I tu pytanie do bardziej wtajemniczonych w tego typu instalacje, co muszę zrobić albo co ustawić żeby wyeliminować błąd chcek. Wymiana wtryskiwaczy na dzień dzisiejszy nie wchodzi w grę jak i zmiana instalacji.
grzemo Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 A czy po wymianie wtryskiwaczy zmieniłeś typ w parametrach? No i oczywiście nowa kalibracja na początek. Mnożnik jak się kończy?
predki74 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Witam spróbuj podnieś mapę gazu , ale na początek auto-kalibracja bez obciążeń silnika później dobra mapa na benzynie i na gazie pojeździć ustawić mapę gazu i zobaczyć jakie błędy będą.
grzemo Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Nie ustawiaj na mapki tylko na korekty ecu benzyny podglądając na vagu, wtedy można ustawić mnożnik tak że lpg będzie pracować podobnie do benzyny. Według mnie dysze max dla twojego silnika to 2,4
predki Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 A w jaki sposób jestem ciekaw jak to sie robi to masz może opis jakiś
grzemo Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Odpalasz vaga wchodzisz w bloki mierzone i otwierasz podgląd na korekty krótkie i tak korygujesz mnożnik lpg aby dla poszczególnych obciążeń oscylowały między -5+5.
predki74 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 A tak dokładniej można które bloki mierzone ?Jest może opis jakiś.
grzemo Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Bloki pomiarowe, blok 32 są to korekty długie. Kratki 1 i 3 są to korekty czasów według ECU dla odczytów pierwszych sond na biegu jałowym. Kratki 2 i 4 są to korekty dla sond przed katalizatorami ze średnim obciążeniem. Ważny jest też blok 33 i kratki 1 i 3 a są to korekty krótkie ECU według odczytów z pierwszych sond czyli po prostu korekty jakie ECU chce wprowadzać na żywo, w danym momencie. Jeśli korekta długa na benzynie wykracza poza limit to ECU skoryguje sobie mapę o jej wartość. Idealna korekta to 0% a do 5% to akceptowalna, im bliżej 0 tym lepiej. Korekta ujemna oznacza za bogatą mieszankę a korekta dodatnia za ubogą. Na gazie i na benzynie korekty powinny być te same. W przypadku źle dobranej mieszanki na gazie ECU benzynowe wyłapuje korektę ale nie potrafi tego skorygować bo nie ma ingerencji w komputer gazowy, ma tylko gazownik po podłączeniu laptopa. W najgorszym przypadku jeżdżąc na źle wyregulowanym gazie ECU benzynowe wyłapuje sporą korektę i wprowadza ją korygując dobrą mapę benzynową bo nie wie że jedzie na gazie, myśli że jedzie na benzynie więc ingeruje w mapę benzynową. Wtedy problemy zaczynają się na benzynie bo auto jedzie na złej mapie benzynowej skorygowanej przez ECU w oparciu o źle wyregulowany gaz.
predki74 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 czyli podpiąć vag i interfejs do gazu i ustawiać na obrotach na postoju czy w trasie
grzemo Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Kalibracja, regulacja na postoju, czyli regulujesz aby korekty były bliskie zera a potem w trasę i to samo dla różnych obciążeń, (możesz sobie dołożyć kropek regulacyjnych w mapce mnożnika dla dokładniejszego ustawienia).
Fakier Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Mógłby kolega wyjaśnić dlaczego kropek powinno być jak najmniej?
juby_p Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 z matematycznego i fizycznego punktu widzenia zależność wydajności wtrysków gazowych i benzynowych jest podobna do odwróconej paraboli może być jedynie na końcu mniej lub bardziej stroma.niekturzy nawsadzaja po 10-15 kropek i mnożnik lata góra dół i to niby wszystko dla pokrycia map a silnik i tak nie chodzi jak powinien.
predki74 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Witam zrobiłem jak kolega radził ustawić na korekty vag długoterminowe zeszłem na 1,3 % a krótkoterminowe to wachają sie od 6 do -6 balansuje miedzy tymi liczbami zdaje mi się że te valteki muszę wymienić na inne zamówiłem magic jet
grzemo Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Wiem że to kwestia ceny ale montujesz hana lub matrixy i zapominasz o sprawdzaniu na vagu czy czasem nie ma jakiś błędów związanych z mieszanką. A większe koszty zakupu zwrócą się szybciej niż to się wydaje, zresztą jazda bez stresów bezcenna.
predki74 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 pytanko jaki dobry filtr zastosować do gazu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się