spanky Opublikowano 25 Lutego 2007 Opublikowano 25 Lutego 2007 A ja obecnie poruszam się Oplem Vectra B 2.0 16v + LPG i własnie zastanawiam się nad przeskokiem na Audi A4 lub A3. Generalnie moja Viki jest z rocznika '98 ma 163000 obecnie i choć jest zadbana, niebita itp, mechanik ostatnio pocieszył mnie, że za jakieś 10-20tys km silnik będzie wymagał sporego remontu. Wiem co powiecie, że LPG itp, na LPG zrobiłem 100000, faktycznie pewnie i dał ECOTECowi w kość, no ale nie zakładałem że fura ma mi do końca życia służyć. Przeglądając furki na które mógłbym sobie pozwolić względem Audi namierzam ukochany przez wielu silnik 1,9TDI zakuty w budę 1999-2000. Ale jak już wielu tu zauważyło tego typu bryki mają nalatane 180-250 tys km. No i tu nasuwa się kolosalne pytanie: jak wyjdę na takiej zamianie? moj ojciec miał Vectre A2.0 OHC ... naklepał nia 300 tys km :exclaim: (silnik nie brał grama oleju) i dalej słuzy nowemu włscicielowi ... za moja namowa papa przesiadł sie na A6 TDI i nie załuje ..... :twisted:
szczet Opublikowano 25 Lutego 2007 Autor Opublikowano 25 Lutego 2007 sonnen_x, kolego wrażenia są naprawde bardzo dobre. Przejechalem autem juz 7000 km i z kazdym dniem podoba mi sie coraz bardziej. W miare jezdzenia wychodzi troche rzeczy ktore bede musial robic (glownie chodzi o zawieszenie) ale jak na ten przebieg i to ze auto ma 10 lat to jest naprawde super. Trzeba pamietac ze nie jest to nowy samochod. Wczesniej jezdzilem Skoda Felicia ktora byla mlodsza i miala duuuzo mniejszy przebiega mimo to musialem w nia ciagle wkladac duzo kasy. Do tego bardzo mnie zawiodla w najmniej odpowiednim momencie... Spalila sie... Teraz mam piekna, wygodna i szybka limuzyne. wymienie to co trzeba wymienic i jestem pewien ze auto bedzie jeszcze dluugo jezdzic. Tu masz linka do mojego posta w ktorym opisuje moje autko: http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4366&postdays=0&postorder=asc&start=0 Kiedys slyszalem ze jak ktos wsiadzie do Audi to juz potem nie wsiadzie do zadnego innego.... Teraz to dopiero zrozumialem i wiesz co? Juz tylko
sonnen_x Opublikowano 25 Lutego 2007 Opublikowano 25 Lutego 2007 spanky, no wiem, ale 8V oplówki były żywotniejsze. Mechanik mi powiedział, że ecotecy tak mają i finał - kończą się przy max 200K, co zdaje się potwierdzać. Jak pisałem autko dla mnie odsłużyło co miało odsłużyć i trzeba mu pomachać z oddali. W sumie reszta na medal, tylko nowe serduszko trzaby wszczepić. szczet, no faktycznie, Felki do A4 wogóle przyrównać nie można. A możesz zdradzić chociaż na priVa ile Cię to wszystko wyniosło? u mnie proces przediadki potrwa pewnie z 3-4 miechy na spokojnie, obaczymy co się trafi, może trza będzie do helmutów jechać, nie wiem. Dopiero mam głowę tematem zatrutą od tygodnia niecałego. Kusi A3 i A4 jak pisałem w TDI 1.9, 2.5 raczej nie biorę pod uwagę... [ Komentarz dodany przez: rob: 25-02-2007, 19:27 ] proszę zapoznać się z REGULAMINEM
Gość MorgothDBMA Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 kondony TDI są po 200 kkm dopiero dotarte.....
sonnen_x Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 no a po ilu kilo względnie szanowanej jazdy zdycha turbina i pompa?
Gość MorgothDBMA Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 pompa jest długowieczna, chyba że łyka powietrze turbina jak sie katuje to może paść, kupujesz nową, 100% sprawną za 1500 i po sprawie
sonnen_x Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 A co się może z nią złego dziać że łyka powietrze? No oczywiście wiem że turbinę nową za tyle się zapnie i spoX, tylko zastanawia mnei średni przebieg na czymś takim, u znajomka w a4 przy ok 300000 daje już znać o sobie, z tym że fury nie ma od nowości więc nie wiadomo jak kto jeździł...
Gość MorgothDBMA Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 pompa nie lubi powietrza ja mam seryjną turbinkę i 225 kkm nalatane, teraz jeszcze czipsa dorzuciłem.....
sonnen_x Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 No wiem że nie lubi, ale nie bardzo kojarzę co może się dziać że je łyka... Dużo taki czips kosztuje?
Gość MorgothDBMA Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 czips kosztuje na ogół od 1000 do 1800, pompa nie lubi powietrz bo jest smarowana ropą wewnętrznie i takie dławienie się jej szkodzi....
sonnen_x Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 Rozumiem co i jak szkodzi, ale dalej nie wiem jak może się do pompy dostawać (wybacz,jeśli to zbyt naiwne pytanie:-)
Hincó Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 Rozumiem co i jak szkodzi, ale dalej nie wiem jak może się do pompy dostawać (wybacz,jeśli to zbyt naiwne pytanie:-) Nieszczelność w jej "dolocie" brak paliwa itp.. Ale to nie do tego temat :>
zorp Opublikowano 4 Marca 2007 Opublikowano 4 Marca 2007 Zywotność TDI... Są mity i legendy ale znajdź 8-10 letniego diesla, który po 200 kkm przy 20 stopniach mrozu pali na dotyk To są naprawdę niesamowicie dopracowane i sprawdzone silniki. I jeszcze coś znajdź budę do diesla, której plastiki wcale lub nieznacznie skrzypią przy tych 20 stopniach mrozu Latem to każde auto jest "ciche". Pozdrawiam i życzę Audi, A4 oczywiście
kamil77 Opublikowano 4 Marca 2007 Opublikowano 4 Marca 2007 ja mam 1.9 tdi z p[rzebiegiem 350 tys. km i chodzi lepiej niz mojego kolegi z przebiegiem 150 tys
Szewczenko7 Opublikowano 4 Marca 2007 Opublikowano 4 Marca 2007 U mnie nalatane 238tys. zadnych problemow , poza wymiana filtrow i olejow nic nie robilem
daro Opublikowano 4 Marca 2007 Opublikowano 4 Marca 2007 Mojej zabce stuknelo juz 280 tys. i chodzi jak zegareczek
bartekA4 Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 u mnie jest 298 tys i wszystko jest nawet dobrze, tylko jak jej depnę mocniej to czarna zasłona za mną idzie:) taki przebieg i oleju też nie bierze, turbo chyba jest w porządku bo przyspiesza fajnie i mulasta nie jest. Jedyny problem to klima bo coś dmuchać zimnym nie chce:)
spanky Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 u mnie jest 298 tys i wszystko jest nawet dobrze, tylko jak jej depnę mocniej to czarna zasłona za mną idzie:) jezeli sra ogniem tylko przez chwile to nie ma sie czym martwic ,natomiast jezeli wali sadza cały czas to juz bym sie tak nie cieszyl ..... :twisted:
kamil77 Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 no to panowie u mnie 350 tys i wogole nie kopci ani nic, tylko pieprzona pompa centralnego szwankuje chyba nie wiem jak sprawdzic czy to rzeczwiscie ona szwankuje
bartekA4 Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 u mnie jest 298 tys i wszystko jest nawet dobrze, tylko jak jej depnę mocniej to czarna zasłona za mną idzie:) jezeli sra ogniem tylko przez chwile to nie ma sie czym martwic ,natomiast jezeli wali sadza cały czas to juz bym sie tak nie cieszyl ..... :twisted: hmm no tak wali na czarno jak ostro przycisne, a tak podczas normalnej jazdy to nie, wiem bo raz jechalem za tatą i nie unosiły sie czarne chmury:) dym idzie przeważnie na zimnym silniku, a i temperatura silnika nie przekracza 75 stopni, możliwe jest że tak kopci przez niesprawny termostat?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się