Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AWT] Na benzynie szarpie a na gazie ok.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Mam Audi A4 1.8T 1996r na gaz sekwencyjny. Auto na benzynie nie chce jezdzic, coś przerywa, szarpie, a jak jest na wolnych obrotach i się mu przygazuje to przy 3.5 tys. obrotów się dusi, cos strzela przez jakies 10 sekund i potem idzie dalej normalnie. Na gazie autko smiga bez problemu, nie ma żadnych kłopotów. Wymieniłem w nim filtr paliwa, sprawdziłem przepływomierz bo przemieniłem z innego auta i dalej to samo. Aha na benzynie jeszcze pali strasznie duzo paliwa i po podłączeniu pod koma zero błędów. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam Grzegorz.

* bardzo proszę - nie twórz dwóch różnych wątków na ten sam temat, bo otrzymasz ostrzeżenie - lukaszr

Opublikowano

Zapomniałem dodac że jak mu się powoli przyśpiesza to idzie gładko do 7tys. obrotów bez żadnych szarpań i strzałów[br]Dopisany: 11 Luty 2008, 23:57 _________________________________________________Ale oczywiscie jak stoi, a nie jedzie bo jak jedzie się autem to nie ma różnicy czy powoli czy odrazu mu się wcisnie gaz to szarpie i traci moc.

Opublikowano

podłączyłem i nic nie pokazało, zero błędów[br]Dopisany: 12 Luty 2008, 00:03 _________________________________________________ale to co szybciej napisałes to powiem mojemu mechanikowi i zobaczymy co jutro powie, powiedział że jeszcze sprawdzi sonde i pompe paliwa, a włąsnie co do pompy czy powinna byc słychac jak chodzi, bo jest takie głosne bzyczenie...

Opublikowano

ok powiem mu. Ale jak ktoś by miał jeszcze jakis pomysł co by mogło byc przyczyną tego ze tak chodzi to proszę o pomoc.[br]Dopisany: 12 Luty 2008, 00:13 _________________________________________________z góry dziękuje za pomoc

Opublikowano

Biorąc pod uwagę fakt , że na gazie jest ok , trzeba sobie zadać pytanie co nie pracuje podczas zasilania gazowego. Otóż wszystko , oprócz ostatniego ogniwa układu paliwowego- czyli wtryskiwaczy. I tu na pierwszy ogień , należy szukać usterki. Zobacz na Vagu odczyty z sądy czy ma za bogado przy zaduszeniu czy za ubogo i długoterminową korektę paliwa czy mocno schodzi na plus czy na minus. Ale ze względu na to , iż napisałeś że pali strasznie dużo paliwa , obstawał bym przy zadużym ciśnieniu paliwa i to bardzo za dużym. Nie przyglądałem się układowi paliwowemu w 1.8T z taką dociekliwością jakiej wymaga ten problem , ale poszukał bym na Twoim miejscu , przyczyny zbyt dużego ciśnienia. Uszkodzony regulator paliwa , zatkany/zagnieciony powrót paliwa - a że nie ma normalnego obiegu pompa paliwa - to wyje. Takie elementy jak przepływka jak i inne mierniki i czujniki silnika nie mają nic do tego problemu , bo na gazie by też występował ten problem. A dlatego bez obciążenia jakoś chodzi , bo ma bardzo krótkie czasy wtrysku , i go tylko troche przylewa - ale przepala. Świece są zakopcone ? Pozdrawiam i powodzenia

PS: Zibizab : skąd wziołeś tą teorię o zapłonie ?..... :polew:

Opublikowano

gazownik przspieszył zapłon prawdopodobnie-na benzynie jeszcze nie ma dobrego sprężenia mieszanki a juz jest iskra

Nie ma takiej możliwości w 1.8T bez ingerencji w mapy ECU.

Ciśnienie paliwa, a potem jakość rozpylania do sprawdzenia.

Jaka instalacja LPG?

Jeśli mikserowa, to mógł się uszkodzić emulator wtryskiwaczy i pali na raz benzynę i gaz.

Jeśli sekwencja, to do sprawdzenia układ zasilania benzyną.

Opublikowano

50% aut z gazem ktore znam ma ten problem po jakims czasie...

jak sie za malo jezdzi na benzynie a nonstop na gazie to zapiekaja sie koncowki wtryskiwaczy benzyny (sniedzieja czy sie zapiekaja to nie wiem ale od nieuzywania traca swoje wlasciwosci, bo w czasie normalnej powinny byc chlodzone przeplywajacym paliwem a na gazie nie sa)

mozna to wymontowac, przeczyscic ew powymieniac, ale najczesciej wystarcz przejechanie pelnego zbiornika na benzynie...

nie wiem jak jest w OOOO ale pare aut innych marek mialo dokladnie takie objawy z tego powodu...

pozdro..

Opublikowano

tomekzgierz mój mechanik jutro sprawdzi wtryskiwacze i zaworek ciśnienia paliwa. Przewody były zagniecione ale wstawilismy inne i tak samo robiło. Więc czekamy na jutrzejszy dzień, zobaczymy co będzie po wymianie zaworka ciśnienia paliwa.

Pozdrawiam Grzegorz[br]Dopisany: 13 Luty 2008, 23:14 _________________________________________________A świece nie są obkopcone.[br]Dopisany: 13 Luty 2008, 23:27 _________________________________________________Jednak świece są obkopcone wszystkie 4. Przemienił wtryskiwacze i to samo robił, zaworek ciśnienia też wymieni i tez to samo robi. Jak odłancza rure od kolektora ssącego to przestaje strzelac i się dusic i normalnie się wkręca bez żadnych problemów.

Już rozkładamy ręce nie wiemy co może byc.

Jak ma ktos jakis pomysł to prosze piszcie.

Pozdrawiam Grzegorz[br]Dopisany: 14 Luty 2008, 11:12 _________________________________________________A wie może ktoś jak sprawdzic czy pompa paliwa jest sprawna ?

Opublikowano

A wie może ktoś jak sprawdzic czy pompa paliwa jest sprawna ?

Podłączyć manometr i sprawdzić ciśnienia...

Opublikowano

Ciśnienie jest dobre, wymienilismy zaworek ciśnienia paliwa, ale pompka coś głosno bzyczy i właśnie nie wiemy czy tak powinno byc czy nie, ponieważ bzyczało tak głośno zanim coś w nim nawaliło...

Opublikowano

Ciśnienie jest dobre...

Tzn. jakie?

Opublikowano

To za mało, powinno być 3,5 bara z podłączonym podciśnieniem do regulatora i min. 4 bary z odłączonym.

Opublikowano

Jednak była to wina pompy paliwa... Już wszystko jest ok, więc temat już zamknięty. Wszystkim dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam Grzegorz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...