Spitfire90 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Witam, mam problem odkąd zakupiłem samochód ręczny zaciągał się w porządku, jednak zawsze zaciągałem go do końca. Z biegiem czasu coraz bardziej słabł, oraz wymieniane były tarcze i klocki (ok. pół roku temu). Potem ręczny jeszcze działał, jednak przy ostrzejszych wzniesieniach był coraz mniej pewny. Doszło do tego stopnia, iż obecnie ręczny przestał trzymać w ogóle nawet na prostej nawierzchni. Jedyne co próbowałem zrobić to w podwoziu znalazłem regulacje do ręcznego i skręciłem je prawie do końca. Efekt był taki, że ręczny zaczął zaciągać się krótko, ale w ogóle bezskutecznie jak wcześniej. Normalnie nie jest to chyba jakiś poważny problem, ale niedługo kończy mi się przegląd, a z tego co wiem bez tego on nie przejdzie, obawiam się także, że brak ręcznego może wpłynąć niekorzystnie na hamulec roboczy, a nie chciałbym mieć potem jakiś niemiłych niespodzianek. Patrzyłem czy są jakieś regulacje zdejmując tylne koło i rozbierając osłonę pod tylną popielniczką, ale sam tego nie zdołałem zdiagnozować. Co powinienem sprawdzić/zrobić, patrzyłem inne tematy, ale nie znalazłem takiego samego problemu. Proszę o pomoc.
evil_71 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Wymień obie linki od ręcznego wraz z pancerzami, bo doszło do tego, że linka zbiła Ci pancerz się w "harmonijkę". Linki i pancerze swoje lata mają, dostaje się wilgoć i bród do środka, korodują i potem nie trzeba im nic innego, jak zbyt mocne zaciąganie ręcznego i problem gotowy. Dobrze wyregulowany hamulec awaryjny łapie na kilku pierwszych zębach, nie trzeba go zaciągać aż pod pachę być może tylko jedna linka z pancerzem uległa uszkodzeniu, ale na wszelki wypadek zrób sobie obie, bo koszt nie jest jakiś wielki, a po co robić tą samą robotę za kilka tygodni.
spetsnaz Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Akurat w przypadku tego rocznika problem nie jest w linkach tylko w zaciskach, często uszkadza się mechaniczny układ hamulca awaryjnego. Powodem jest zużycie, bądź nieumiejętne wciskanie tłoczka (zamiast wkręcania). Prawdopodobnie regeneracja zacisków nie będzie opłacalna. Poszukaj aluminiowych zacisków montowanych od rocznika 1997. Co jest potrzebne do swapa alu zacisków: 2 x jarzmo aluminiowego zacisku hamulcowego 8E0 615 425 w ostateczności mogą pozostać jarzma zacisków żeliwnych. zestaw klocków hamulcowych (są inne niż w przypadku zacisków żeliwnych) 8E0 698 451A - (TRW GDB1330, ATE 13.0460-2820.2) 2 x przewód hamulcowy 240mm dla zacisku aluminiowego 8D0 611 775J - (TRW LUC PHD543 lub ATE 24.5244-0240.3) Tarcze mogą zostać stare o ile nadają się jeszcze do użytku. Tu masz przykładową aukcję: http://allegro.pl/a4-b5-lift-99-01rok-zacisk-hamulcowy-lewy-tyl-i1725242215.html
Dev Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 jak znam zycie to sa zasrane trzpienie od recznego w mosiężnych tulejkach trzeba wszystko rozebrac, wyczyscic, posmarowac i poskładac
A4-Tomek Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 jak znam zycie to sa zasrane trzpienie od recznego w mosiężnych tulejkachtrzeba wszystko rozebrac, wyczyscic, posmarowac i poskładac Nawet jeśli z zewnątrz wszystko działa to to jest przyczyną? Bo padł mi ręczny w prawym zacisku. Linka ciągnie a dźwignia działa. Devastation nie da się wysłać do Ciebie PW. Czyżbyś mnie ignorował? :decayed:
Dev Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Mam zablokowane pw W zacisku jest zatarta oska od recznego Trzebba rozebrac zacisk i wxzystko doprowadzic do ladu
A4-Tomek Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Mam zablokowane pwW zacisku jest zatarta oska od recznego Trzebba rozebrac zacisk i wxzystko doprowadzic do ladu Rozumiem. Nawet nie wiedziałem dopóki na przegląd autem nie pojechałem. Tloczek w prawym zacisku działa. Słabiej od lewego hamuje ale to akurat jest tak odkąd mam auto no ale zaskoczył mnie ten padniety ręczny w prawym zacisku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się