Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Po wymianie rozrządu pojawil się błąd i dziwne logi


chester121

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Wczoraj bylem na wymianie rozrządu u mojego mechanika oprucz tego wymieniane było sprzegielko alternatora i tarcze ham. z przodu i termostat

ogolnie stalem sie lżejszy o 2500zl. po powrocie do domu podlaczylem swojego kompa i zonk :/

pojawił sie błąd w silniku!!

1 Fault Found:

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

którego nie da sie usunąć (wcześniej nie było żadnych błędów w żadnym module)

i jeden w klimie

Component: A4 Klimaautomat 1323

Coding: 00000

Shop #: WSC 63251

1 Fault Found:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

ten skasowałem ale jurto sprawdzę czy nie wraca

zauważyłem dodatkowo ze czasami podczas odpalania silnik nie łapie jak to było wcześniej odrazu tylko ok 1,5-2 sec trzeba kręcić i bardzo rzuca silnikiem

mechanik powiedział ze jest to wina wtryskiwaczy (2 podobno są wytyrane), ale zrobiłem logi i oba w najgorszych momentach nie przekraczają "2" (logi podspodem) wiec o co chodzi ????

PS czy te wtryskiwacze maja jakąś możliwość regulacji bo czeka mnie jeszcze wymiana oleju w multitronicu jakieś 800zl i nie chce dodatkowo wywalać ze 1500-2000 na 2 wtryskiwacze

PS2 zwróćcie uwagę na kont wtrysku według mnie jest ponad 2 krotnie przesadzony (ale to moja opinia a dopiero sie uczę czytac logi :) )

na forum wyczytałem ze nominalnie ma być ok 60 a mam ponad 100 (no chyba ze ta liczba różni sie w zależności od modelu silnika??)

http://vaglog.rtnet.pl/chestermen_55164.html

Pozdrawiam i czekam na sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos jest nie tak z klapą gaszącą.. lub z zasilaniem.

Na poczatek sprawdz wtyczke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ta klapa mogla zostac uszkodzona podczas wymiany rozrzadu??

czy poprostu nieszczesliwy zbieg okolicznosci??

a tak po za tym to czy czesto psuje sie ten modul bo gadalem z mechanikiem i powiedzial ze strasznie sie sypia te moduly.

mowil prawde czy chce sie jakos wymigac od odpowiedzialnosci????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn wiem ze tego elementu sie nie wyjmuje podczas zmiany rozrzadu

ale moze w okolicach rozrzadu znajduja sie kable albo cos innego co mogl przez przypadek przeciac, rozlaczyc, i teraz ten modul nie dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki a czy ten blad moze powodowac mniejsza Vmax?? wczesniej auto do 180 zbieralo sie super i licznik zatrzymywal sie gdzies na 200-210

teraz ledwo dochodzi do 180 tak od 150 przyspiesza jak moja poprzednia skodzina z 90 konnym dieselkiem[br]Dopisany: 22 Sierpień 2011, 16:15_________________________________________________A wiec tak usterka zostala usunieta i jednak wina lezala po stronie mechanika :angry:

podczas skladania mechanik bardzo nieumiejetnie go zlozyl (swiatla wlozone krzywo, zderzak tez lekko niespasowany)

a ze ten zaworek znajduje sie z tylu pod lampa to musial cos zachaczyc bo ewidentnie jedna zyla byla przecieta,

wmawial mi ze to ze starosci (zgnily przewod itp) ale przerwanie a przeciecie umiem rozpoznac.

tak wiec polutowaniu przewodu skasowalem blad i teraz dreczy mnie jedna sprawa spalanie :mysli:

i tu moja wielka prosba do Osob ktore maja dieselka A4 B6 Avant 130KM (najlepiej AVF) skrzynie multitronic

jaka u Was jest najbardziej ekonomiczna predkosc??

bo ja jadac na tempomacie na plaskim prostym dugim odcinku testowalem sobie i np przy 70km/h pali okolo 5,5-6 ale juz przy 80 4,5-5 przy 90km/h 5,5-6 i potem juz 6, 7, 8 itp

wydaje mi sie ze troche za duzo a zla wymiana rozrzadu potrafi podniesc spalanie, ewentualnie napiszcie mi jakie logi mam wykonac zebyscie sprawdzili czy wszystko zostalo dobrze zrobione.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blok silnik

kanał 4

okno 4

powinno zajmowac sie w przedziale -3...+3,

najlepiej jak bedzie 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Twój kąt jest poza tolerancją lub chcesz go ustawić do wartości "0" to tu masz opis jak to zrobić :)

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_ustawianie_kata_synchronizacji_w_pd_fotostory-t74986.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent

Odpięta wtyczka od N239 lub (co również się zdarza) uwalona cewka tego elektrozaworu i silnikiem telepnie przy gaszeniu bo klapa gasząca nie będzie reagować.

A wiec tak usterka zostala usunieta i jednak wina lezala po stronie mechanika :angry

ale która, ten błąd N239 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokladnie taki sam zestaw: B6, AVF i multitronik. Powiem ze duzo jezdze po miescie i zwykle to co fis pokazuje to jest nie dokonca rzeczywiste. Bo po miescie nei raz do 10 dochodzi. W trasie przy predkosci w granicach 70-90 km/h spalanie wynosilo od 6,5 do 7. Na autostradzie przy 120km/h potrafilo zejsc do 6,2 po dosyc sporym kawalku. A na niemieckim autobahnie to juz nie zwracalem uwagi, bo przy 200km/h nie bylo tam nic ciekawego do ogladania :gwizdanie:

P.S jak ci sie jezdzi z multi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie najbardziej ekonomiczne spalanie to coś w okolicach 80-110km/h , a w mieście w zależności od korków i mojej nogi od 6,5 do 11,5L :decayed:

a multitronikiem jeździ się za***iście, trzeba tylko o niego dbać bo są niestety delikatne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale która, ten błąd N239 ?

tak ten blad wystarczylo przylutowac kabelek

co do jazdy z multi to bylem sceptyczny, ze automaty to dla bab facet musi machac lewarkiem itp. ale po przejazce z ta skrzynia nigdy wiecej manuala nie kupie,

zaraz ide do auta sprawdzic bledy itp bo dzisiaj autko przy predkosci ok 20km/h zgaslo nie wiadomo czemu

jak posprawdzam to napisze

pzdr :)

http://vaglog.rtnet.pl/chestermen_55808.html

kat wrysku jak widac na logu oscyluje miedzy 0,6 a 2,2 (przy obroach ok 4000) niby miesci sie w normie ale moze kazac mechanikowi to ustawic na 0??

no i czy ten kat moze sie tak zmieniac??

aha zadnych bledow w silniku nie bylo (do skrzyni biegow nie moge sie podlaczyc) wiec nie wiem czym bylo spowodowane zgasniecie auta podczas ruszania (predkosc byla juz ok 20km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kąt zły nie jest, ale ja bym spróbował poprawić bliżej 0 ,

do skrzyni nie możesz się podłączyć bo masz lipny (tani) kabel lub źle ustawione parametry połączenia.

jaki komunikat ci wyskakuje przy próbie podłączenia się do skrzyni ?

(w dziale options zmień parametr Int Char na 4-5 , standardowo jest 1 , u niektórych to trochę pomaga przy przerywaniu połączenia vag-com'a)

auto z automatem nie ma prawa zgasnąć podczas pracy, coś jest nie tak. Koniecznie podłącz się pod skrzynie porób screen'y z numerem softu sterownika i wartości bloków pomiarowych i wstaw je na Forum, Bart-S na pewno je sprawdzi i oceni czy coś po nich można wywnioskować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat wrysku jak widac na logu oscyluje miedzy 0,6 a 2,2 (przy obroach ok 4000) niby miesci sie w normie ale moze kazac mechanikowi to ustawic na 0??

no i czy ten kat moze sie tak zmieniac??

aha zadnych bledow w silniku nie bylo (do skrzyni biegow nie moge sie podlaczyc) wiec nie wiem czym bylo spowodowane zgasniecie auta podczas ruszania (predkosc byla juz ok 20km/h)

to nie jest kąt wtrysku tylko synchronizacji. sprawdz jak wygladaja jego odczyty na jalowym czy tez sa takie duze roznice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jalowym jest 0,6 czasem mignie na 1,1

ponad 2 pojawia sie przy wysokich obrotach (sorki za gafe mialem oczywiscie na mysli syncho :embarrassed:)

co do skrzyni to probowalem zmieniac te parametry i nic

nie chce sie podlaczyc pisze too many connection czy cos takiego, jutro podzwonie po warsztatach bo musze umowic sie na wymiane oleju w multi, to odrazu poprosze zeby sprawdzili mi na kompie czy sa bledy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli kąt zmniejszy do 0 lub zejdzie poniżej, czyli na "-" auto będzie więcej ciut palić, jednak szybciej będzie się wkręcało na obroty (sprawdzone dla przedziału -2 do +2 na swoim aucie). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...