Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż aktywnego układu kierowniczego Servotronic w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pwm 12v

Jesteś na 100% tego pewien. Jeśli tak to może wiesz skąd regulator PWM dostaje impulsy.

Opublikowano

Orientuje się może ktoś jaki nr części mają podkładki miedziane pod przewody hydrauliczne ?

Opublikowano

Pwm 12v

Jesteś na 100% tego pewien. Jeśli tak to może wiesz skąd regulator PWM dostaje impulsy.

z ABS'u, ale jaki to sygnał nie wiem, bo nie sprawdzalem

Opublikowano

Dla tych co nie zgadzali sie z moim zdaniem.

Milej lektury ;

Ten element to nie przekaźnik a sterownik. żaden przekaźnik nie jest w stanie sam zmieniać siły wspomagania w zależności od prędkości jazdy. Na pokładzie niby przekaznika jest procesor MC68HC05J3 opis dostepny MC68HC05J3 datasheet pdf datenblatt - Motorola, Inc - High-density Complementary Metal Oxide Semiconductor (HCMOS) Microcomputer Unit ::: ALLDATASHEET :::

wyposażony w 2kb pamięci ROM 240bajtów self check ROM oraz 128bajtów RAM

ponadto na płycie znajduje się eeprom 93c46 1kb opis 93C46 datasheet pdf datenblatt - Microchip Technology - 256 Bit/1K 5.0V CMOS Serial EEPROM ::: ALLDATASHEET :::

Więc czy ten element jak go nazywaja naukowcy "przekaźnik" jest programowalny czy nie to sobie sami odpowiedzcie. Nie ma w nim żadnych elementów mechanicznych, tylko elektronika.

Opublikowano

No i tu właśnie jest sedno sprawy - przekaźnik nie jest sterownikiem bo nie ma pamięci. Posiadanie pamięci zmienia całą perspektywę :wink:

Opublikowano
No i tu właśnie jest sedno sprawy - przekaźnik nie jest sterownikiem bo nie ma pamięci. Posiadanie pamięci zmienia całą perspektywę :wink:

Bartek pamiec jest. To ten drugi liink ktory wklejalem. eeprom. ( to jest wlasbie pamiec )

Sent from my телефон

Opublikowano
No i tu właśnie jest sedno sprawy - przekaźnik nie jest sterownikiem bo nie ma pamięci. Posiadanie pamięci zmienia całą perspektywę :wink:

Bartek pamiec jest. To ten drugi liink ktory wklejalem. eeprom. ( to jest wlasbie pamiec )

Sent from my телефон

Tak tak, teraz widzę tylko tłumaczę dlaczego wcześniej mi nie pasowało.

Opublikowano

Wiec jak mowie wszystko jest to samo, uklad jest programowalny mozna wszystko zmienic. Za pomoca zmiany charakterystyki pracy zapisanej pracy w pamieci. Do tego uklad z innych aut jest taki sam cy z B6, B7 phanteon z jaguara czy innych. Podejrzewam wszystko zalezy od danego auta i pewnie do kazdego auta jest inaczej przystodowana pamiec. Reszta dzialania to samo ;)

Sent from my телефон

---------- Post dopisany at 17:47 ---------- Poprzedni post napisany at 17:43 ----------

Sam walcze u siebie teraz z niedzialajacym ukladem servotronica.

Ewidentnie wykluczone mam czesc elektroniczna ukladu. Pozostaje mi zaczac od podmiany pompy. Bo nawet dzisiaj jak odpalilem auto zimne to poki sie ni nagrzalo olej wspomagania bylo git kiera leciutko a pozniej staje i nic nie dziala ;( jak dodan gazu poprawia sie. Ewidentnie cos z cisnieniem jest.

Mial ktos takie obiawy ?

Sent from my телефон

Opublikowano
Wiec jak mowie wszystko jest to samo, uklad jest programowalny mozna wszystko zmienic. Za pomoca zmiany charakterystyki pracy zapisanej pracy w pamieci. Do tego uklad z innych aut jest taki sam cy z B6, B7 phanteon z jaguara czy innych. Podejrzewam wszystko zalezy od danego auta i pewnie do kazdego auta jest inaczej przystodowana pamiec. Reszta dzialania to samo ;)

Sent from my телефон

---------- Post dopisany at 17:47 ---------- Poprzedni post napisany at 17:43 ----------

Sam walcze u siebie teraz z niedzialajacym ukladem servotronica.

Ewidentnie wykluczone mam czesc elektroniczna ukladu. Pozostaje mi zaczac od podmiany pompy. Bo nawet dzisiaj jak odpalilem auto zimne to poki sie ni nagrzalo olej wspomagania bylo git kiera leciutko a pozniej staje i nic nie dziala ;( jak dodan gazu poprawia sie. Ewidentnie cos z cisnieniem jest.

Mial ktos takie obiawy ?

Sent from my телефон

Miałem taki przypadek w B8 bez servotronica w s-line (te mają inną charakterystykę wspomagania)

na biegu jałowym był opór, a po podwyższeniu obrotów wspomaganie wracało - winowajcą okazała się pompa

Opublikowano

Potwierdzam pompa. Po jej wymianie dziala az milo.

Bartek jak mozesz podklej ten obiaw moze sie konus przyda ;)

Sent from my телефон

Opublikowano
Potwierdzam pompa. Po jej wymianie dziala az milo.

Bartek jak mozesz podklej ten obiaw moze sie konus przyda ;)

Sent from my телефон

Spoko - w wolnej chwili się tym zajmę.

Opublikowano

Ktoś wspominał że się za szybko układ utwardza. Powiedzmy mi to nie przeszkadzało bo bardzo szybko mi się utwardzał i w mieście może było przy wolnej prędkości za ciężko. Więc poszły próby :wink:

układ 8E0 907 307C - z RS4 owy na którym dotychczas jeździłem i za szybko może się utwardzało bo okolice 30 km/h już było ciężko i im szybciej tym ciężej

układ 8E0 907 307E - S4 ten za to działa rewelacyjnie :wink: odczuwam że okolice 60 km/h zaczyna się utwardzać i znacznie wolniej względem prędkości się utwardza więc zostaje w samochodzie drugi układ :wink:

Pamięć też skopiowana z tego z S4 także można go sobie ustawić jak się chce :wink:

Pytanie dla ludzi którzy mają 1N3 jaki macie układ i jak to działa :eusathink:

Opublikowano

Pamięć też skopiowana z tego z S4 także można go sobie ustawić jak się chce :wink:

co to znaczy i jak go można sobie ustawić???

czyli założyć można obojętnie jaki przekaźnik - czy to od s4 czy od zwykłego ?? będzie odczuwalna różnica twardości przy różnych prędkościach??

Opublikowano

Pamięć też skopiowana z tego z S4 także można go sobie ustawić jak się chce :wink:

co to znaczy i jak go można sobie ustawić???

czyli założyć można obojętnie jaki przekaźnik - czy to od s4 czy od zwykłego ?? będzie odczuwalna różnica twardości przy różnych prędkościach??

to że można go sobie ustawić.. to poczytaj kilka postów wyżej wystarczy przeprogramować w nim pamięć i ustawia sie jak chce. wczoraj już kombnowałęm z tym, bo skopiowałem pamięć i z niego. wgram pamięć w sterownik z RS4 i spróbuje przestawić trochę :wink:

a co do tego czy można zmieniać to można .

ja mam dwa i na dwóch działa z tym że śa różnice widoczne i odczuwalne.

nawet założyłem układ z kolegi vw phateona (nie wiem cxzy dobrze napisałem ) i też działało lecz próbę robiłem na postoju nie jeździłem :kwasny:

przy najbliższej okazji sprawdze w drodze jeszcze raz układ z tego vw :wink:

Opublikowano

i jeszcze ostatnie pytanko (na razie) jak go można programować, a raczej czym... :kox:

Opublikowano
i jeszcze ostatnie pytanko (na razie) jak go można programować, a raczej czym... :kox:

Trzeba wylutowac pamiec ktora znajduje sie w ukladzie potocznie zwanym przekazniku oto i ona ysu3arep.jpg

Programuje sie go za pomoca programu i odpowiedniego adaptera

Miej wiecej tak wygladaja zapisy z pamieci

2ujuvehu.jpg

Sent from my телефон

Opublikowano

Panowie oryginalnie do servo do b6 jest potrzebny przekaźnik 8E0 907 307 ?

​Inny nie będzie pasował ?

Opublikowano

józek tak jak opisywałem, pasuje działa tylko każdy inaczej działa :wink:

Opublikowano
józek tak jak opisywałem, pasuje działa tylko każdy inaczej działa :wink:

racja, racja. Przepraszam nie doczytałem, teraz już wiem :wink:

zerknąłem na pierwszy post i dlatego takie pytanie, jutro zerknę jaki u mnie siedzi w aucie :wink:

8E0 907 307 – przekaźnik 629 dla B6

8E0 907 307 F – przekaźnik 640 dla B7

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...