miczek Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Witam, już zgłupiałem, przeglądając forum dowiedziałem sie, ze moje audi silnik BRB z 2007 musi mieć DPF http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=62216.0;highlight=brb Natomiast jak w temacie auto kopci i to dosyć mocno co jakby wyklucza posiadanie filtra DPF(o czym bylem przekonany) Autko kupiłem w Belgii(z pewnego źródła), z roczną gwarancja i z tego co się orientuje a siedziałem tam 3 lata mało prawdopodobne jest aby w Belgii wycieli filtr.Czy możliwe jest aby auto kopciło z filtrem DPF( komputer nie sygnalizuje zadnych błędów) czy mozliwe jest konfiguracja ze silnik BRB jednak nie jest wyposażony w DPF Dzięki za ewentualną pomoc w rozgryzieniu tego zjawiska PS.Dane na profilu sa mojego syna mamy jedno konto,
aju Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 kolego przeczytaj mój wątek o Q7 6.0tdi też kopciła mająć DPF, dopiero naprawa pomogła
Góral65 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 z oznaczeń mój silnik też jest BRB przy ostatnim postoju na kanale byłem pozytywnie zaskoczony że nie mam DPF-a i nie wygląda że coś tam było usuwane tak więc sprawdź fizycznie czy to dziadostwo siedzi w twoim aucie
miczek Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Czyli możliwe jest , ze filtr jest niesprawny a mimo to nie wywala żadnych błędów Fakt trochę dużo pali przy ostrożnej jeździe 90 na godzinę w trasie nie udało mi sie zejść ze średnim poniżej 5,7 l. na autostradzie przy 140 6,5 l. I ma takie cykliczne okresy ze silnik pracuje miękko i stosunkowo cicho potem kultura pracy jak stary ropniak potem znowu oki i tak co jakies 500 - 1000 km. czy może mieć to związek z niesprawnością dpf-u? I czy wyczuwalne niewielkie wibracje całej budy przy przechodzeniu zakresu obrotów w przedziale od 1700 do 1900 szczególnie na 4 i 5 biegu i nasilające się wraz z rozgrzaniem silnika(mam wrazenie ze na dlugich trasach są mocniejsze) maga miec związek z niesprawnym DPF-em Zresztą niedługo wybieram sie z autem do Rogala to coś się wyjaśni ale podpowiedzi w miedzy czasie wskazane:) PS. dlaczego nie ma prefixu B7 BRB ? czy to tak niszowe silniki są
miczek Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2011 A własnie norma spalin Euro 4 to już z DPF czy dopiero od euro 5, pamiętam, ze w belgijskim dowodzie rejestracyjnym miałem euro 4
antonio Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Powtarzam, niektore BRB nie mialy DPF a spelnialy EU4
miczek Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Dzięki za podpowiedź, czyli nadzieja jest ze moje auto nie ma dpf-u, sprawdzę jeszcze w kodzie wyposażenia no i przy okazji wizyty u Rogala. A tak przy okazji to dziwne ze jeden BRB ma dpf a drugi może nie mieć, robi sie kaszana, na przykład przy wymianie oleju w ASO czy u mechanika, dają pewnie olej ze specyfikacją na PDF bo nie zagłębiają sie to czy dany egzemplarz ma czy nie ma filtr dpf co chyba nie jest obojetne dla silnika:(
wrclaguna Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 A sprwdzales moze masz jakas nieszczelnosci w dolocie .
vertus69 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Znajomy ma BRB z 2007 roku i ma DPF.W tym roku to chyba wszystkie już miały.
antonio Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 poprostu zobacz czy masz czujnik różnicy ciśnień - jeżeli masz to DPF jest
agabar Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 niezawsze 2007 brb ma dpf ja miałem belgusa i niemiał a znajomy ma niemca który ma dpf
Musashi Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 jezeli kopci na czarno to byc moze masz dziure w dolocie. zloguj grupe 011 w czasie jazdy i sprawdz czy cisnienie zadane jest identyczne jak zmierzone. objawy ktore opisujesz moga swiadczyc ze dpf-a posiadasz, a okresy twardej pracy to momenty regeneracji dpf kiedy ma byc dotryskiem dopalana sadza w dpf. dpf-a widac po prawej (pasazera) stronie silnika, jest przykrecony do wydechowej strony turbiny, w silnikach bez DPF w tym miejscu jest katalizator. od katalizatora rozni sie tym ze widac wkrecony w niego czujnik temperatury oraz sonda lambda. dodatkowo tak jak antonio napisal widac w komorze silnika komparator cisnien.tak jak na foto.
lennox Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Witam, Trzeba sprawdzić dokładnie w tamtym miejscu co podał antonio. Byłem w zeszłym tygodniu u mechanika (pracuje w serwisie Audi) i pokazał mi w tamtym miejscu dwie niepodłączone do niczego wtyczki. Powiedział że moje BRB z Holandii nie ma i nie miała DPFa, a tylko jest przygotowana do montażu takiego modułu. Mam w kodach wyposażenia 7GN = Koncepcja spalin eu4 i przygotowanie do filtra cząstek stałych.
miczek Opublikowano 4 Września 2011 Autor Opublikowano 4 Września 2011 Dzieki za wszyskie podpowiedzi i uwagi Wygląda na to , ze nie mam dpf jak pisal lennox mam przewody ale brak tego modułu czyli silniki BRB ale bez DPF Mimo to parę problemów pozostało Ale napisze o wszystkim jak sie z tym uporam Jeszcze raz dzieki Jestem pod wrażeniem wiedzy i chęci pomocy klubowiczów
Hipo Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 Panowie, gdzieś wcześniej pisałem, że mam DPF i mi troche z rurek śmierdzi, a wczroraj zmieniałem olej i od spodu ujrzałem takie coś Czy to oznacza, że ktoś już zrobił za mnie robotę?
antonio Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 Panowie, gdzieś wcześniej pisałem, że mam DPF i mi troche z rurek śmierdzi, a wczroraj zmieniałem olej i od spodu ujrzałem takie coś Czy to oznacza, że ktoś już zrobił za mnie robotę? sprawdz VAGiem czy wyłączony jest w ECU
pawel1380 Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 kolego przeczytaj mój wątek o Q7 6.0tdi też kopciła mająć DPF, dopiero naprawa pomogła mozna prosic o link do watku?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się