dejf Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Witam, Odkąd kupiłem swoje nowe auto - A3 ASZ, wystepowało w nim takie cykliczne buczenie, szuranie (nie wiem jak to nazwać) słyszalne podczas pracy silnika na biegu jałowym z okolic paska/wałka rozrządu. Myślałem, że pewnie któraś rolka albo napinacz. Okazało się, że po wymianie wszystkiego co było do wymiany, mianowicie kpl napędu rozrządu (łącznie z popychaczem hydraulicznym), napinacza paska pk, itp, itd. buczenie nadal występuje jak występowało, nic a nic nie ustało. Zdjęliśmy wszystkie paski pk, odpaliłem auto i buczenie nadal słychać, a więc diagnoza, że coś przy rozrządzie. Rozebraliśmy jeszcze raz, zmieniliśmy pasek na nowy, ale buczenie jak było tak jest. Dodam, że przed wymianą rozrządu było to samo. Rano słychać to trochę mniej. Sugestia padła na panewki wałka rozrządu... Tu audio nagrane dzisiaj - http://w446.wrzuta.pl/audio/4FLCqtmWaLi/asz_buczenie Co o tym myślicie? Spotkał się ktoś z was z czymś takim? Jak znam życie to nie...i będzie mi buczało póki się coś nie rozpier**li.. Auto odpala, ogólnie jeździ i przyspiesza znakomicie. Przebieg oryginał 186kkm. Będę wdzięczny za jakieś rzeczowe sugestie... Pozdrawiam
piotrsob1 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Jak wymieniałeś rozrząd to wymieniłeś pompę cieczy chłodzącej ? Tak na moje ucho to odgłos wydawany przez nie pierwszej młodości uszczelnienie pompy chłodziwa
dejf Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Jak wymieniałeś rozrząd to wymieniłeś pompę cieczy chłodzącej ? Tak na moje ucho to odgłos wydawany przez nie pierwszej młodości uszczelnienie pompy chłodziwa Tak, pompa wody została wymieniona na oryginalną VW/Audi.
piotrsob1 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Postawił bym dużo na pompę chłodziwa, ale jak piszesz że na pewno została wymieniona, to nie mam innych pomysłów P.S. Byłeś przy wymianie rozrządu ? , może nowa pompa wylądowała u mechanika w szafce z częściami ?
cowboy1 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Jaka przerwe zrobił mechanik jak zmieniał rozrzad na napinaczu chydraulicznym ?wydaje mi sie ze masz zle napiety rozrzad.
dejf Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Rozrząd na pewno został wymieniony i złożony poprawnie. Pompa cieczy również jestem pewien, że została włożona oryginalna. Czy taki dźwięk mogą wydawać panewki wałka?[br]Dopisany: 30 Sierpień 2011, 23:32_________________________________________________ Jaka przerwe zrobił mechanik jak zmieniał rozrzad na napinaczu chydraulicznym ?wydaje mi sie ze masz zle napiety rozrzad. Rozrząd jest napięty wg znaku. Napięcie paska było kontrolowane. Jest w porządku. Nie robili mi tego ludzie, którzy się nie znają, albo robili to po raz 10ty. Oni robili to po raz setny albo dwusetny... Wiecie, to samo było przed jak i po. Przed robili Niemcy. Mnie osobiście wydaje się, że nie jest to spowodowane samym napędem rozrządu, tylko zupełnie czym innym. Na razie skłaniam się ku panewkom.
cowboy1 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Wiesz ile mechanik zrobił przerwy miedzy napinaczem hydraylicznym a podstawa napinacza hydraulicznego? Powinno byc około 4mm przerwy.
dariodario Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 mialem tak w kazdym aucie po wymianie rozrzadu. w moim audi tez mam ale mniej to slychac. podejrzewam ze winne sa kola zebate tzn maja juz swoja mlodosc za soba. ps.tak z ciekawosci ile kosztuja ori kola walu i walka zaworow.
dejf Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2011 mialem tak w kazdym aucie po wymianie rozrzadu. w moim audi tez mam ale mniej to slychac. podejrzewam ze winne sa kola zebate tzn maja juz swoja mlodosc za soba. ps.tak z ciekawosci ile kosztuja ori kola walu i walka zaworow. Też mi przeszło przez myśl koło zębate. Tylko czy ono może generować takie szuranie.. Z tymi 4mm jeszcze sie dopytam...
Musashi Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 jezeli kolo jest zuzyte, oczywiscie, zrodlem takiego halasu moze byc rowniez napinacz lancucha pompy oleju lub sama pompa. ew. panewka walka rozrzadu, zle ustawiony napinacz, turbina,
dejf Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2011 jezeli kolo jest zuzyte, oczywiscie, zrodlem takiego halasu moze byc rowniez napinacz lancucha pompy oleju lub sama pompa. ew. panewka walka rozrzadu, zle ustawiony napinacz, turbina, 4mm sie zgadza, jest tak ustawione. Turbosprężarkę wykluczam... Na razie umówiłem się na wymianę koła zębatego, jak nie pomoże, to wymieniam panewki na Glyco. Dzięki za odpowiedzi mam nadzieję, że wkrótce wyeliminuję przyczynę irytującego buczenia i będzie słychać tylko czysty, dźwięczny klekot
Musashi Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Na razie umówiłem się na wymianę koła zębatego, jak nie pomoże, to wymieniam panewki na Glyco. Dzięki za odpowiedzi mam nadzieję, że wkrótce wyeliminuję przyczynę irytującego buczenia i będzie słychać tylko czysty, dźwięczny klekot btw a wcisniecie sprzegla cos zmienia?
dejf Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Na razie umówiłem się na wymianę koła zębatego, jak nie pomoże, to wymieniam panewki na Glyco. Dzięki za odpowiedzi mam nadzieję, że wkrótce wyeliminuję przyczynę irytującego buczenia i będzie słychać tylko czysty, dźwięczny klekot btw a wcisniecie sprzegla cos zmienia? Nie, nic nie zmienia. Dwumas z mojego doświadczenia na razie ok. Program jest tak zrobiony ze konkretna zabawa powinna zaczynać sie od 2300-2400rpm. No ale overboosta przy 1900-2000 ciezko uniknąć, ogólnie po 2350 pompuje w okolicach 1.6 do 3400. Wydaje mi sie ze to jest mój problem - http://www.tdi-tuning.pl/forum/viewtopic.php?t=6640&sid=ef9e3d8be38f245347b17b70f4669f82
raffik Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Łożyska od alternatora też tak potrafią,zwłaszcza po wymianie paska i jego nowym solidniejszym naciągu.
Daimos Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 miałem coś podobnego w Audi 80, przyczyną okazał się za mocno napięty pasek rozrządu
Musashi Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Łożyska od alternatora też tak potrafią,zwłaszcza po wymianie paska i jego nowym solidniejszym naciągu. kolega demontowal pasek i bz.
dejf Opublikowano 19 Września 2011 Autor Opublikowano 19 Września 2011 Słuchajcie, wymieniliśmy tłumik drgań w kole zębatym paska rozrządu i buczenie ucichło praktycznie do zera. Słychać może delikatnie jak się maskę otworzy i wsłucha... Mój tłumik był praktycznie tak zużyty, jak widać w wątku z forum mastersa. To co zostało może być generowane przez dolny tłumik drgań koła zębatego wału korbowego, ale nie jest to nic groźnego. Może jeszcze profilaktycznie wymienię panewki wałka bo nie jest to jakiś kosmiczny koszt, a tuner mówi, że warto przy takim obciążeniu... Przy okazji sprawdzi się całą hydraulikę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się