MemberA4 Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 Witam kolegow. mam problem ze zlokalizowaniem stukow z przodu z prawej strony w moim autku.Wymienilem komplet L+P strona wahaczy z lacznikami (Stuki byly rowniez przed wymiana) sprawdzilem gumy na stabilizatorze sa ok sprawdzilem luz lozyska kola(brak luzu) sprawdzilem gorne mocowanie amortyzatora jest ok sprawdzilem koncowki drazków sa ok na szarpakach nic nie wyszlo na jaw.Stuki pojawiaja sie czesto najbardziej slyszalne sa gdy zjezdzam zaparkowanym autem z chodnika lub najezdzam na wglebiona studzienke.Nie mam juz pojecia gdzie szukać przyczyny mam jeszcze na dniach wymienic te koncowki drazkow.Moze wy jeszce cos podpowiecie a moze mial albo ma ktos takie fatum w aucie ktore trudno jest mi wykryc.
elmartinez Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 Może stuka maglownica? Sprawdzałeś ją?
MemberA4 Opublikowano 1 Września 2011 Autor Opublikowano 1 Września 2011 Raczej to nie maglownica bo bym wyczul to na kierownicy...
elmartinez Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 Hmm... skoro tak twierdzisz. A powiedz mi bo piszesz, że wymieniałeś końcówki drążków a same drążki wymieniłeś?
MemberA4 Opublikowano 2 Września 2011 Autor Opublikowano 2 Września 2011 drazki to tez nie beda bo przy wymianie koncowek sprawdzilem czy nie ma luzow ale podejzewam ze to bedzie tuleja zaznaczona na foto
edekxp Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Dołączę się do tematu, problem podobny Byłem na dwóch stacjach (szarpakach) nie ma luzów, a wali jak się wpada w nasze dziurawe drogi. Sprawdzałem sam, odkręciłem łączniki stabilizatorów i sprawdzałem bez nich - też stuka, czyli to nie to Rozpiąłem dolne wahacze, podejrzewałem na dolny prosty bo przegub jakoś lekko chodził, wymieniłem dalej stuka tak samo Wymieniłem drążek z końcówką, stuka ale o połowę mniej, sprawdzałem poduszkę nad amortyzatorem ale tylko ściskając sprężynę i odpięty na dole amor, nie mogę tej śruby górnych wahaczy wybić Poduszki na sankach też względnie sprawdzałem Stuki takie głuche raczej jakby dół koła, ale może się przenosić. Nie wiem co jeszcze może być, może wahacz dolny banan - przegub sprawdzałem na rozpiętym i normalnie w palcach lekko chodzi, luzów nie wyczuwam Wczoraj sprawdzałem półośkę jak ręką będę ruszał w wzdłuż (skrzynia -koło) to są stuki metaliczne Wyjąłem przegub i luzy są na zabezpieczeniu na półośce ale to chyba tak ma być ( z drugiej strony jest luz ale tak nie puka metalicznie) - czyli to nie to. Może by tak ze dwie kamery zamontować i się przejechać może coś będzie widać Mam jeszcze pytanie do znających temat czy amortyzator też może stukać?
nicramk Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Myśle że może ja po wymianie amortyzatorów juz nie miałem stuków a wyszło że są ok, u mnie był taki głuchy?! "puk puk" :>np. jak przejeżdżałem przez tory czy przez dziury.
MemberA4 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2011 Ja tez juz obstawiam amory bo ostatnio wymieniłem poduche amora i przegub(u mnie tez byl luz osiowy ale i na nowym LOBRO tez jest ze wszystkimi podkladkami) i nadal jest to samo .Tylko troche mnie dziwi ze na testerach amorów siedzac w aucie nic nie stukalo :wallbash:a w byle studzienke plytka wjade albo w mini dziurke to juz zaczyna mi tłuc chyba ze juz jestem tak przewrazliwiony na to pukanie...Byle mechanik jakby wsiadl i te stuki uslyszal to by powiedzial ze "ktorys ze sworzni sie wybil".Narazie bede jezdził chyba ze mi sie cos wczesniej ukaze bo narazie mam waski budrzet i nie stac mnie na amorki.A może ma ktoś prawy kompletny 1BA na podmiane zeby wyprubowac czy ucichnie mi to stukanie??
edekxp Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Ja ju z myślałem aby zamienić miejscami amorki, ale już jest chłodno w garażu a to sporo roboty :gwizdanie:
s1seba Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 wymień gumy stabilizatora ) u mnie pomogło
edekxp Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 wymień gumy stabilizatora smiley) u mnie pomogło odkręciłem łaczniki stabilizatora z oby stron i jazda próbna i też stuka, także to na pewno nie gumy
powaguspisz Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Widzę ze to jakiś mankament prawej strony, ja mam podobne ojawy u siebie ale raczej słychać u mnie to podczas dohamowania na parkingu czy ewentualnie jak cofam. Ale tak zawiecha elegancko wszystko sztywne, nie ma luzów, i podejżenie Amorki - z takim czymś miałem juz doczynienia przewaliłem kiedyć całe zawieszenie i do głowy by nie przyszło ze amorki walą a okazało się ze jednak, i często stukac może tuleja stabilizatora, niby sztywna trzyma sie ładnie dopasowana a podczas ruszania może przeskakiwać i stuka wdrążek stabilizatora. Narazie ganiam jak by ktoś wpadł na jakiś pomysł dajcie puście temat.
biellun Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 mogę podłączyć się do tematu gdyż jutro stawiam autko na warsztat, panowie będą sprawdzać skąd te głuche stuki dochodzą. jedno jest pewne głuche stuknięcia z lewej strony tylko i wyłącznie przy większych dziurach lub mocniej zapadniętych studzienkach, bardziej odczuwalne przy większych prędkościach np. 80 km/h. Stuknięcie jest tak odczuwalne że czuję pod lewą nogą w podłodze. Stacja kontroli pojazdów nic nie wykazała.
kivlov Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Mam to samo i już męczyłem kilku mechaników, byłem na dwóch stacjach diagnostycznych i na jednej mi powiedzieli, że to może robić amortyzator (sam w sobie puka). Sprawność moich amortyzatorów sprawdzona komputerowo to 77% więc szkoda wymieniać na nowe.
audiaudi Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 sprawdźcie sobie luz na sworzniach wahaczy na skp nie zawsze to wyjdzie, najlepiej rozpiąć cale zawieszenie i sprawdzać
MemberA4 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2012 sprawdźcie sobie luz na sworzniach wahaczy na skp nie zawsze to wyjdzie, najlepiej rozpiąć cale zawieszenie i sprawdzać Wymienilem komplet L+P strona wahaczy z lacznikami
slo Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 mam podobny problem, jednak u mnie to następuje podczas ostrego skrętu w lewo. Najczęściej jest to jedno - dwa głuche puknięcia z prawej strony zawieszenia. Byłem na szarpakach, wszystko ok, żadnych luzów. Wie ktoś czym może to być spowodowane ?
yamahayzfr13 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Mi kiedys pukaly seryjne sprawne po 78% przednie amory. Wymienilem i cisza. Ale ile przed tym pieniedzy we wszystko inne poszlo to szkoda gadac. Oczywiscie na szarpakach wszystko git
yamahayzfr13 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Gwint jak gwint.. AirRide jak juz inwestować to na całego :good:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się