Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana amortyzatorów - tył. <foto>


adaxdk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na wstępie chciałbym podkreślić, iż nie jestem mechanikiem i moje wypociny i grzebanina w smarach jest czysto amatorska i proszę traktować to jako podpowiedz, a nie fachową poradę.

Do rzeczy, postanowiłem wymienić tylne amortyzatory. Potrzebne rzeczy:

2x 16mm klucz (oczkowy głęboki)

młotek

13mm nasadowy/płaski

2x śrubokręt

zaczynamy, najpierw zaglądamy do bagażnika i odginamy pokrowiec, który zaślepia nam górna część amorka.

03092011297.jpg

po odgięci ukaże nam się taki widok:

03092011300.jpg

okręcamy dwie śruby nasadówką trzeszczotką 13mm, albo tak jak ja bawić i pocić się w bagażniku płaskim kluczem :|

z doły potrzebne nam będą dwa klucze oczkowe 16mm. Jeden wkładamy do belki i klinujemy śrubę od środka. Natomiast drugim kluczem odkręcamy z zewnątrz, wygląda to tak:

03092011305.jpg

03092011306.jpg

03092011309.jpg

OCZYWIŚCIE PAMIĘTAMY, ŻEBY ZABEZPIECZYĆ ODPOWIEDNIO SAMOCHÓD PRZED WSADZIENIEM POD NIEGO NAWET NAJMNIEJSZEJ CZESCI CIAŁA.

Po odkręcaniu trzeba uważać na te plastiki z góry, żeby ich nie połamać, ja oczywiści połamałem :)

Delikatnie, ale z siłą wyjmujemy całą kolumnę amortyzatora.

kładziemy go sobie na podłodze, patrzymy się, jesteśmy z siebie dumni i tryskamy imitacją fachowości :)

03092011311.jpg

Teraz delikatnie ale również stanowczo zdejmujemy ten plastikowy kapturek z góry, który również lubi się łamać. Należy podważyć go z 2 stron śrubokrętem.

03092011313.jpg

Po zdjęci i połamaniu któregoś z ząbków dalej czujemy zapach fachowości i widzimy śrubę, która patrzy się źle :/

odkręcamy kluczem 16 oczkowym, głębokim, jednocześnie przytrzymując ten środek, to jest chyba gwint 6-7mm

03092011315.jpg

03092011317.jpg

polecam przed okręceniem zabezpieczyć sprężynę, najlepiej byłoby założyć ściągacz do sprężyn i to rozwiązanie serdecznie polecam każdemu. Ja niestety nie miałem takiej możliwości i bez pomocy bym nie naciągną tego z późniejszym składaniu wszystkiego do kupy. Starałem się zabezpieczy to tak:

03092011318.jpg

... ale nic to nie dało.

Po rozkręceniu wszystkiego, porównujemy z nowym amorkiem:

03092011321.jpg

BNE-2920 to jest indeks amorków BILSTEINA, których użyłem.

03092011322.jpg

w zestawie powinno być nowa tarcza na gumę pod sprężynę, tulejka dolna nowa śruba górna (17mm).

Po rozmontowaniu starego amorka, ja zabrałem gumę, bo uznałem że jest jeszcze OK.

03092011324.jpg

03092011326.jpg

Zbroimy nowe części

03092011327.jpg

03092011328.jpg

03092011329.jpg

Nowy układ wygląda mniej wiecej tak:

03092011331.jpg

Oczywiście zaleca się wymianę odboji i osłon na nowe, na zdjęciu nie widać ale na sam początek należy jeszcze zainstalować właśnie nowy odbój i osłonę.

03092011332.jpg

umieszczamy sprężynę w rowkach na górnej i dolnej gumie - to ważne.

03092011333.jpg

Po naciągnięciu sprężyny i skręceniu do oporu pozostaje nam jedynie zaślepić plastik z góry włożyć gotową kolumnę do autka, wszytko ładnie dopasować. Tulejka z dołu może trochę opornie wchodzić, ale troche cierpliwości i się uda.

03092011334.jpg

03092011336v.jpg

Składamy wszytko w odwrotnej kolejności :) mi wymiana 2 amorków zajęła ok. 3 godzin z uwagi na brak odpowiednich narzędzi.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że komuś się przyda.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/sciagacz-do-sprezyn-mcperson-2-szt-kpl-fvat-i1790370279.html

kolego zakupilem cos takiego. najtansze sciagacze do sprezyn. zaplacilem 38zl z wysylka :> wydatek jednorazowy, a przyda sie na dlugie lata. daly rade jak i z przodem tak tylem :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/sciagacz-do-sprezyn-mcperson-2-szt-kpl-fvat-i1790370279.html

kolego zakupilem cos takiego. najtansze sciagacze do sprezyn. zaplacilem 38zl z wysylka :> wydatek jednorazowy, a przyda sie na dlugie lata. daly rade jak i z przodem tak tylem :hi:

Niestety odradzam tego typu sprzet jak kupowac to jakies markowe,przez te malo co by mnie sprezyla nie ganiala po garazu.Ta nakretka gorna poprostu sie ulamala-odpadla, a mialem mocno skrecona sprezyne.Oczywiscie nie po razie,ona z czasem sie wykrusza az sie wykruszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzienks za opis ;-)

Ciebie chyba wersja bez składanej kanapy , u mnie składają kanapa polift, mocowanie gorne uwidacznia się się po wyjęciu przy kanapie takich wąskich boczkow i wyjęciu z przestrzeni takiej gabki .

Najwięcej gimnastyki było z wyjęciem całej kolumny z auta bo trzeba dość mocno zgiąć piastę do dołu żeby wyjąć to wszystko, ja wyjąłem dodatkowo nadkola , nie wiem czy obeszło by sie bez , pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzienks za opis ;-)

Ciebie chyba wersja bez składanej kanapy , u mnie składają kanapa polift, mocowanie gorne uwidacznia się się po wyjęciu przy kanapie takich wąskich boczkow i wyjęciu z przestrzeni takiej gabki .

Najwięcej gimnastyki było z wyjęciem całej kolumny z auta bo trzeba dość mocno zgiąć piastę do dołu żeby wyjąć to wszystko, ja wyjąłem dodatkowo nadkola , nie wiem czy obeszło by sie bez , pozdrawiam

No odkręcenie tych śrub po wyciągnięciu tej gąbki masakra , trwało to dłużej niż ściąganie sprężyn :decayed:

Bez problemu wyciągasz kolumny bez zdejmowania nadkola trzeba tylko obrócić kolumnę wzdłuż długiej osi w odpowiednią stronę ( tak żeby wyskoczyła z tych ząbków plastkiowych u góry ) - jak nie wychodzi z nadkola po przekręceniu w prawo to trzeba w lewo ( już nie pamiętam w którą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzechotka 1/4 i chude dlonie przydały sie do tych srubek :naughty:

chodzilo mi o to jak juz u góry mocowanie wyjete i na dole balem sie odgiac piaste z tarcza do dolu na tyle zeby wyjac dolne mocowanie amora, juz mialem przed oczami wizje rozerwanej gumowe tuleji ale delikatnie i poszla:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no skoro ori był to może by się przydał :)

a serio to nie wiem czy jest potrzebny? pytam bo nie chce niespodzianek jak to wszystko wydłubię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedział bym Ci jakbym wiedział czy autor miał przed czy po lifta bo u mnie po lifcie takie coś jest, jak nie zapomnę w domu bo pisze z koma to zajrzę w etce i napisze czy w 95 i 00 r. były te same plastiki;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam amorki 1BE polifty na tył i czy podejdą do przedlifta??

Podobno trzeba przełożyć górne mocowanie z polifta i podejdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja montowałem na odwrót przełożyłem po prostu mocowanie górne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda demontaż amorów z tyłu w avancie? Gdzieś zasłyszałem opinię, że trzeba sporo w środku zdemontować na dobry początek ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...