Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana amortyzatorów - tył. <foto>


adaxdk

Rekomendowane odpowiedzi

A jak wygląda demontaż amorów z tyłu w avancie? Gdzieś zasłyszałem opinię, że trzeba sporo w środku zdemontować na dobry początek ...

http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/all-b5-wymiana-amortyzatorow-tyl-avant-zamienik-zawieszenia-1be-71587/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://s9.postimage.org/k4zcphjez/03092011315.jpg

<br /><br />

Koledzy czy ten plastik jest taki sam dla przedlifta i polifta? Ktoś może podać numer tego plastiku?

Dawid .....Jeśli dalej interesuje Cie to to :

Do 98roku występuje taki

image.jpg

A od 99roku taki

image.jpg

Jak widać jest różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem taką wymianę u Siebie. Jestem laikiem w tych sprawach więc przed każdym krokiem patrzyłem do instrukcji. Najwięcej czasu zajęło mi dopasowanie złożonej całości do górnych i dolnych mocowań, tj żeby śruby górne złapały gwint a dolna śruba ładnie weszła w tulejkę. Bez ściągacza do sprężyn by się w tym wypadku nie obyło a i tak było ciężko. W sumie, wymiana zajęła mi 6 godzin (od przyłożenia klucza do koła, do posprzątania). Dodatkowo, obie tulejki na tłoku amortyzatora miałem zapieczone tak że walka z każda to ok 30 minut, a nie chciałem palnikiem tego grzać więc WD40 i młotek.

Stare amortyzatory były w takim stanie że tłok niemal luzem gonił w cylindrze-efektem tego, auto nawet na małych nierównościach były niestabilne. Po wymianie, efekt zarzucaniu tyłem zniknął. No i przestało mi stukać coś z tyłu.

Założyłem sachs supertouring. Zastanawiałem się nad advantage ale różnica w zakupie ( a znalazłem tylko jedno miejsce gdzie sprzedają) to prawie 250zł więc odpuściłem.

Adaxdk, dzięki za poradnik, bardzo się przydał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie znalazłem tego opisu, gdy się mordowałem z moimi amorkami :P najgorsza część przedsięwzięca to dostanie sie do górnych mocowań. Mogli to bardziej przemyśleć projektując samochód i zrobić mocowania od strony nadkola jak to jest w innych Vagach:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za drugim razem to jakieś 1,5 godziny pracy - wiem z własnego doświadczenia :decayed: tzw. pikuś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za drugim razem, kiedy wiesz, co gdzie i w jaki sposób zdemontować to już szybka akcja. Z podnośnikiem poniżej godziny można się zmieścić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże różnice są w Q ??

Czy to samo ??

Patrząc po mocowaniu, to mam wrażenie, że operacja wygląda tak samo, ale może upewnicie mnie albo wyprowadzicie z błędu, bo będę miał chyba sprężynki do wymiany ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Quattro zupełnie inaczej - amorek jest mocowany w nadkolu w takiej osłonie/wsporniku wraz z górnym wahaczem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za***isty opis przyda sie bo juz mam dosc trucia sie z mechanikami a nikt nie zrobi to tak dobrze jak ty sam. Brawo

Ps na czym ty postawiles to auto na pniocku ? :shock3::gicior:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz opis przy okazji wymiany górnych wahaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...