smartpc Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Witajcie, znajomy poprosił mnie o pomoc w rozwiązaniu zagadki z jego autem. Jakieś 2 miesiące temu robiliśmy w jego Passacie B5FL 1.9TDI AFV drobną regulację ustawienia kąta wtrysku (poprzednia wartość oscylowała w przedziale -1.9 do -2.3). Udało się ustawić idealne 0.0, ale zaraz po tym okazało się, że auto zaczęło znacznie więcej palić (postój na biegu jałowym 0.7 nawt do 0.8l/h a najniższe osiągnięte w trasie (max 120km/h)na odcinku 150km to 7.8l - wcześniej minimum to 5.5l). Poniżej zamieszczam zestaw logów - prośba o uwagi na ich temat: 1. Odczyt błędów : VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 KD Component: 1,9l R4 EDC G000SG 4897 Coding: 00002 Shop #: WSC 05314 WVWZZZ3BZ5E011925 VWZ7Z0D9808283 1 Fault Found: 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 3428 Coding: 04255 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 3B1 907 044 H Component: CLIMATRONIC B5GP 0008 Coding: 17000 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Address 15 ------------------------------------------------------- Controller: 1C0 909 605 C Component: 0E AIRBAG VW61 04 0003 Coding: 12357 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Address 16 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 907 487 A Component: Lenkradelektronik 0005 Coding: 00118 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 920 849 A Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V04 Coding: 21115 Shop #: WSC 00000 WVWZZZ3BZ5E011925 VWZ7Z0D9808283 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00006 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent 01334 - Door Control Module: Rear Right (J398) 49-10 - No Communications - Intermittent Address 37 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 919 887 B Component: Navigation BNO 0204 Coding: 00000 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 1C0 959 799 B Component: 85 Komfortgerát HLO 0004 Coding: 00259 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 01334 - Door Control Module: Rear Right (J398) 49-10 - No Communications - Intermittent 00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 035 152 G Component: Radio BNO 0204 Coding: 00205 Shop #: WSC 05311 No fault code found. End ------------------------------------------------------- 2. Odczyt bloków wartości mierzonych: a) próba statyczna: normalnie: Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57562.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57563.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57564.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57565.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57566.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57567.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57568.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57569.html Basic Settings: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57573.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57574.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57575.html próba dynamiczna: Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57576.html Grupy: 004,008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57577.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57578.html Z góry wielkie dzięki.
spanky Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 czujnik temp dp sprawdzenia i termostat do wymiany ...
smartpc Opublikowano 19 Września 2011 Autor Opublikowano 19 Września 2011 Co do czujnika to przy najbliższej wymianie oleju będzie wymieniany - kolega zakupił już nowy w ASO. A co do termostatu to mnie kolega zdziwiłeś - mozesz powiedziec w którym logu widac jego niedomaganie? No i co może powodować wysokie spalanie?
Biszczan Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Grupa 007- masz 80 stopni, a powinno być co najmniej 87. U mnie po wymianie termostatu po przejechaniu kilku kilometrów jest 90C. Jeszcze przed wymianą po przejechaniu 80km miałem niespełna 80! choć na blacie wskazówka idealnie na 90 była
spanky Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Co do czujnika to przy najbliższej wymianie oleju będzie wymieniany - kolega zakupił już nowy w ASO. A co do termostatu to mnie kolega zdziwiłeś - mozesz powiedziec w którym logu widac jego niedomaganie? No i co może powodować wysokie spalanie? niesprawny termostat [zaburzona termika silnika] powoduje wysokie spalanie ...
Biszczan Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Dziwne, że u mnie spalanie nie zwiększyło się
spanky Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 moj AVF w Q z padnietym termostatem [ledwo osiaga 70 stopni] spala teraz 9 litrow gnoju ....
vauxhall95 Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 moj AVF w Q z padnietym termostatem [ledwo osiaga 70 stopni] spala teraz 9 litrow gnoju .... hardkorowy chip :evil:
Grzybek_CK Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Wymienisz czujnik temperatury - spalanie Ci spadnie. W tej chwili komputer nie wie czy jest rozgrzany czy nie i daje ON "na oko" czyli na "jakieś zapisane nastawy". Pozdrawiam Tomek
spanky Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 moj AVF w Q z padnietym termostatem [ledwo osiaga 70 stopni] spala teraz 9 litrow gnoju .... hardkorowy chip :evil: jeszcze dziewica ... doprowadze mechnike , wtedy wrzuce cos spod mojej reki ...
smartpc Opublikowano 20 Września 2011 Autor Opublikowano 20 Września 2011 No to gitarka - kolega otrzymał już wskazówki co do niezbędnych działań. Jak odbierze furmanke od mechaniora porobimy logi i dam znac jak to wyszło.
przemik Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 Z logami kompletnymi, zapraszam juz do nowego wątku. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi