marko zg Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Witajcie, przymierzam się do kupna a4 b6 1,9tdi. Oczywiście chciałbym 131ps ale trafiają się ładne egzemplarze 101ps i tak się zastanawiam, czy nie brać 101ps i po prostu zamontować czipa na 130ps. Kolega zrobił to w ibizie i wszystko działa jak należy. Czym oprócz mocy różni się tdi 101ps od 131ps? Czip to koszt 300zł a generalnie te 101ps są sporo tańsze od 131ps więc może warto?
k0za Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 30KM i 60Nm można uzyskać bezpiecznym chipem. Ale skąd cena 300zł? Za programik około 1000zł trzeba położyć
wrclaguna Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 JA w moim AVB po programie mialem 146 KM Wszystko zalezy jaki jest stan motorowni . Roznice kiedys byly opisywane na forum czym sie rozni AVB 101 od np. AWX 130 . Tak w skrocie - turbospreazrka - pompowtryski - kolektor ssacy - zawor EGR
dziadek Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Czip to koszt 300zł a generalnie te 101ps są sporo tańsze od 131ps więc może warto? po takim chipie napewno nie będzie tym samym - może na początku do czasu aż się coś wysypie Za programik około 1000zł trzeba położyć
IDUAL Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Te 300 złotych to chyba za ten CHIP TUNING BOX z Alledrogo który podlewa koksem i robi burdel w sterowniku. Daj sobie kolego spokój z takimi wynalazkami.
MAGIC87 Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Czip to koszt 300zł a generalnie o zesz ty w morde... allegrowy czy z szopy u pana zenka? powodzenie z jazda na czyms takim
MiruK Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 101 po chipie moze i zbiera sie jak 130 ale co do predkości to przy 190km/h koncza sie mu obroty podczas gdy 130 lecisz sobie 230km/h spokojnie
Bieniek Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 101 po chipie moze i zbiera sie jak 130 ale co do predkości to przy 190km/h koncza sie mu obroty podczas gdy 130 lecisz sobie 230km/h spokojnie No napewno :>
MiruK Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 101 po chipie moze i zbiera sie jak 130 ale co do predkości to przy 190km/h koncza sie mu obroty podczas gdy 130 lecisz sobie 230km/h spokojnie No napewno :> 101 po chipie moze i zbiera sie jak 130 ale co do predkości to przy 190km/h koncza sie mu obroty podczas gdy 130 lecisz sobie 230km/h spokojnie No napewno :> czyżbyś nie dowierzał? swoim po chipie kilka razy miałem licznikowe 240km/h ,GPS oczywiście pokazywał o 15km/h mniej ale tak mają wszystkieauta którymi jeździłem,czym większa prędkość tym licznik bardziej zawyża, co nie zmienia faktu że AVB(101KM) po chipie kończył się na licznikowym 190km/h (licznik też zawyżał) Nie chodzi tutaj o moc tylko stojedynki maja po prostu krótką skrzynie, nie wspomniano tu jeszcze o braku dużej chłodnicy oleju,przez co na pewno nie da się go przez dłuższy okres "męczyć" tak jak 130stke
przemek4net Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 czip to obrazowo mowiac operacja jakby podlaczyc zarowke 6V do instalacji 12V - bedzie swiecila jak dzika (= butowanie auta po czipie).... no tylko ze krocej (tyle w temacie "bezpieczny czip" - nalezy rozroznic pojecie cziptuningu / od 300pln w gore do okolo 1200/ od pojecia tuningu / inne kwoty..../ :>) Generalnie koksowanie diesla polecam ale sciagam na ziemie... Pozdrawiam, Przemek
Kowi87 Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Żaden klekot 1,9 jadac na dłuzej 230 nie wyrobi na seryjnej mini chłodniczce, a o kulturze pracy nawet sie nie wypowiadam, bo nie ma żadnej
lukaszlsw Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Ja miałem AVB i sprzedałem. Powiem tak fajnie bo mało pali ciągnie równo od samego dołu i na tym zalety się kończą. Jeździ się tak jak by do AVF włożyć szmatę w wydech nie czuć "wgniatania w fotel" na każdym biegu równiutko ciągnie, max prędkość jaką złapałem to 190km/h spalanie na 17" zamykało się w 7l. Jak ktoś nie jeździ dynamicznie szybko itd w zupełności wystarcza. Trochę lipa robi się na trasie z pełnym załadowaniem jak trzeba wyprzedzić ze dwa tiry tak startując z 90km/h. żeby zrobić jakąś konkretną moc w tym silniku pasowało by zmienić turbinę i pompki Takie jest moje zdanie pozdrawiam
MiruK Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 Żaden klekot 1,9 jadac na dłuzej 230 nie wyrobi na seryjnej mini chłodniczce, a o kulturze pracy nawet sie nie wypowiadam, bo nie ma żadnej heh a gdzie na dłużej pojedziesz 230? chyba tylko na torze wyścigowym takie prędkości to tylko chwilami można osiągać, jeżdżę trochę po Niemczech i tam też ciężko tyle jechać,ale na przykład po 180-200km/h latam spokojnie przez kilkaset kilometrów (oczywiście tam gdzie można bo co jakiś czas są ograniczenia) i jakoś nic się nie dzieje,kultura jeszcze znośna,nie wyobrażam sobie takiej jazdy AVB i tu właśnie jest przewaga 130 nad 101, nawet przy mniejszych predkościach silnik pracuje na mniejszych obrotach i jedzie się o wiele przyjemniej
MAGIC87 Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 101 po chipie moze i zbiera sie jak 130 ale co do predkości to przy 190km/h koncza sie mu obroty podczas gdy 130 lecisz sobie 230km/h spokojnie wink4 ja leciłem 235 ale to była chwila... Mozna sobie niezle oliwe zagotowac Wiec lepiej nie latac takimi predkosciami[br]Dopisany: 24 Wrzesień 2011, 08:10_________________________________________________ heh a gdzie na dłużej pojedziesz 230? chyba tylko na torze wyścigowym wink4 np na A4 miedzy krakowem a katowicami... albo miedzy Piotrkowem trybunalskim a łodzia
wrclaguna Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 Jak sobie przypomne moje spalanie w AVB 101 KM ( seria ) to na trasie palil 5.0-5.3 l a po miescie 6.3.-6.8 I nie ma co sie dziwic ze takie bylo Teraz po MODACH ( 188.4 KM) pali mniej niz np. AVF seria
MAGIC87 Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 Teraz po MODACH ( 188.4 KM) pali mniej niz np. AVF seria decayed Ale pali mnie jak nie pocisniesz bo z dynamiczna jazda po miescie to i 10 chlapnie :gwizdanie: Ale tamat nie o spalaniu Wiec 101 + chips i stawiam ze bedzie jezdził jak zdrowy AVF czy AWX( tylko program od Tunera a nie paproka)
Góral65 Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 np na A4 miedzy krakowem a katowicami na tym odcinku co podajesz to ledwo do steki się rozpędzisz już są ograniczenia i zwężenia tam po prostu non stop są roboty drogowe
SZYNKAR Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 Gdybanie: 1) Widziałem na mojej regionalnej jak wsadzają autko na hamownię, montują czujniki np spalin, ściągają charakterystyki na każdym biegu i optymalizują TEN KONKRETNY SILNIK. Był to wielogodzinny proces i przemyślany. Cena też konkretna ponad 1000zł. 2) Jak się pojawia jakiś cudowny i TANI "wynalazek" to pierwsze pytanie "czemu tego nie robią fabrycznie". Odp: młody mechanik mi powiedział cytuję: "Kupujemy autko ze zdrowym silnikiem. Z kolegami tuningujemy silnik, jeździmy tak 15-20kkm (około roku) i sprzedajemy ZANIM SIĘ ROZSYPIE komuś nieznanemu, z daleka (min 100km). Jednorazową kartę sim wyrzucamy. Kupujemy ... itd".
aju Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 JA w moim AVB po programie mialem 146 KM Wszystko zalezy jaki jest stan motorowni . Roznice kiedys byly opisywane na forum czym sie rozni AVB 101 od np. AWX 130 . Tak w skrocie - turbospreazrka - pompowtryski - kolektor ssacy - zawor EGR AVB to bardziej taki AJM AWX godniejszy silnik do modzenia Ale jak chodzi Ci o dynamikę to kolega ma taki silnik zrobiony na 145koni i 360niutów i radzi sobie bdb
Kowi87 Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 Żaden klekot 1,9 jadac na dłuzej 230 nie wyrobi na seryjnej mini chłodniczce, a o kulturze pracy nawet sie nie wypowiadam, bo nie ma żadnej heh a gdzie na dłużej pojedziesz 230? chyba tylko na torze wyścigowym takie prędkości to tylko chwilami można osiągać, jeżdżę trochę po Niemczech i tam też ciężko tyle jechać,ale na przykład po 180-200km/h latam spokojnie przez kilkaset kilometrów (oczywiście tam gdzie można bo co jakiś czas są ograniczenia) i jakoś nic się nie dzieje,kultura jeszcze znośna,nie wyobrażam sobie takiej jazdy AVB i tu właśnie jest przewaga 130 nad 101, nawet przy mniejszych predkościach silnik pracuje na mniejszych obrotach i jedzie się o wiele przyjemniej daje wiare ze silnik sie przegrzeje przy tej predkosci te kilkaset kilometrów, a kulturze silnika wspomniałem daltego że 1,9 jest strasznie głosny przy tych prędkosciach 2,5tdi można sobie bez problemu tyle latać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się