devon00 Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 witam Panów. Mam pytanie odnośnie opon zimowych. Obecnie mam 205/60 r15 letnie na alu. Jakie zimowki na stalówkę r15. Auto mam obniżone minus 40
Kowi87 Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 w zalezności od szerokosci felgi 195-205/60/r15
devon00 Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 mam na zimę ori stalowe felgi audi
A-rek Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 mam na zimę ori stalowe felgi audi a co pisze na klapce od wlewu paliwa :?:
devon00 Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 arek myślę że to co pisze na klapce wlewu paliwa ma się do ori zawiasu a ja mam minus 40
majkel_majki Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 to co pisze na klapce wlewu paliwa ma się do ori zawiasu a ja mam minus 40 Ale jakie to ma znaczenie przy doborze opon? Skoro masz ori 15-calowe stalówki audi to ładuj na nie jakieś 195/65 lub ewentualnie lekko niższy profil, co do marki to np. michelina alpin, nie mam do nich żadnych zastrzeżeń, dobrze trzymają i są całkiem ciche jak na zimówki.
domjenick Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Ale jakie to ma znaczenie przy doborze opon? przy minus 40 na pewno zmieni się kąt,więc szerokość opony jednak ma znaczenie-może obcierać o zwrotnicę
A-rek Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 arek myślę że to co pisze na klapce wlewu paliwa ma się do ori zawiasu a ja mam minus 40 i myślisz że wtedy musisz założyć inny rozmiar opon na ori koła 15"
majkel_majki Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Ale jakie to ma znaczenie przy doborze opon? przy minus 40 na pewno zmieni się kąt,więc szerokość opony jednak ma znaczenie-może obcierać o zwrotnicę Być może, ale mówimy tutaj o wąskiej oponce fabrycznej szerokości nie laczku np. 225, a -40 to nie jest jeszcze jakiś hardkor, fabryczne 1BE stoi przecież niewiele wyżej
A-rek Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Ale jakie to ma znaczenie przy doborze opon? przy minus 40 na pewno zmieni się kąt,więc szerokość opony jednak ma znaczenie-może obcierać o zwrotnicę co ty gadasz
domjenick Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Ale jakie to ma znaczenie przy doborze opon? przy minus 40 na pewno zmieni się kąt,więc szerokość opony jednak ma znaczenie-może obcierać o zwrotnicę co ty gadasz no zmienia się kąt ze względu na to,że amorek jest krótszy i góra koła idzie do środka ...chyba,że po wymianie sprężyn był ustawiany ponownie... Być może, ale mówimy tutaj o wąskiej oponce fabrycznej szerokości nie laczku np. 225, a -40 to nie jest jeszcze jakiś hardkor, fabryczne 1BE stoi przecież niewiele wyżej nie no hardcore-to na pewno nie będzie
A-rek Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Diminik znam techniczne strony i gdyby to było -100 czy -120 to można by się obawiać (jeśli oczywiście ET byłoby duże) ale przy -40 nie ma się tym co przejmować i jeszcze na 15"
domjenick Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Diminik znam techniczne strony i gdyby to było -100 czy -120 to można by się obawiać (jeśli oczywiście ET byłoby duże) ale przy -40 nie ma się tym co przejmować i jeszcze na 15" powiem,jak miałem u siebie 225/18 cali i łańcuch jeszcze mogłem założyć-teraz na gwincie,jakieś 40 parę w dół i już chyba go nie założę...ledwo palca tam wcisnę... [br]Dopisany: 26 Wrzesień 2011, 20:30_________________________________________________...ale na 15"-to chyba rzeczywiście nie ma co się obawiać
Kowi87 Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Diminik znam techniczne strony i gdyby to było -100 czy -120 to można by się obawiać (jeśli oczywiście ET byłoby duże) ale przy -40 nie ma się tym co przejmować i jeszcze na 15" powiem,jak miałem u siebie 225/18 cali i łańcuch jeszcze mogłem założyć-teraz na gwincie,jakieś 40 parę w dół i już chyba go nie założę...ledwo palca tam wcisnę... [br]Dopisany: 26 Wrzesień 2011, 20:30_________________________________________________...ale na 15"-to chyba rzeczywiście nie ma co się obawiać Ale mowa jest o B5 gdzie przy -40 jest jeszcze szpara na jeden palec do blotnika
devon00 Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 rozświetle temat patrzac na chwile obecna na swoje auto biore pod uwage jedna bardzo wazna rzecz w zimie do nadkola bedzie lepil sie snieg i jakos nie bardzo wiele miejsca jest miedzy sama opona a nadkolem oto dokladnie mi chodzi....mysle ze jak dam 195/55 nie bedzie zle
A-rek Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 idąc twoim tokiem myślenia może warto założyć 175/55 R13 a tak poważnie to zrobisz co chcesz ale ja polecam oryginalny rozmiar
Kowi87 Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 rozświetle temat patrzac na chwile obecna na swoje auto biore pod uwage jedna bardzo wazna rzecz w zimie do nadkola bedzie lepil sie snieg i jakos nie bardzo wiele miejsca jest miedzy sama opona a nadkolem oto dokladnie mi chodzi....mysle ze jak dam 195/55 nie bedzie zle to teraz spójrz na to odwrotnie, zakładajac nizszy profil zyskasz większa szpare miedzy kołem a błotnikiem, ale rowniez zmniejszysz prześwit auta, bedzie nizej stało :gwizdanie: Bez problemu na 195/60 i tym zawiasie zime przejeździsz a jak sie tak boisz to załóz seryjne spręzyny, drogie nie sa
devon00 Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 kowi ori sprezyny leza w garazu tylko do tych amorkow co auto przyjechalo z niemiec raczej nie podejda mam jakies smieszne zawieszenie technixa mialem zmieniac amorki na ori ale sprawa sie posypala bo fundusze poszly na leczenie dziecka
Kowi87 Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Ja jeżdże na obnizeniu -35(realne) i 15ki na zime i daje rade
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się