Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Przegub wewnętrzny - wymiana osłony


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Osłona przegubu wewnętrznego jest stara i lekko uszkodzona.

Będę demontował półoś w celu wymiany przegubu zewnętrznego, przy okazji chciałem wymienić osłonę tego wewn.

Aby zdjąć przegub wewn. potrzebna jest chyba prasa - tego nie chcę...

Czy jest możliwa wymiana osłony wewn. bez demontażu przeguba wewn.?

Czy można nałożyć tą osłonę od strony przeguba zewn. - przeciągając po całej półosi?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

U siebie na jednej stronie też widzę że guma osłony nie jest juz w najlepszym stanie i myślę o jej wymianie - poradziłeś sobie już z tym. a może ktoś podopowie jak wymienia się tą osłonę.

OK znalazłem:

http://www.a4-klub.pl/smf/uklad_napedowy/wymiana_gumowej_oslony_przegubu_zewnetrznego-t2206.0.html

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t19377.0.html

http://www.a4-klub.pl/smf/zawieszenie/odp_b5_adr_wymiana_oslony_przegubu-t17118.0.html

podobne:

http://www.a4-klub.pl/smf/zawieszenie/b5_jak_wymienic_przegub-t6233.0.html

Może ktoś podpowiedzić smar który jest pod osłoną jest w komplecie z osłoną czy trzeba kupic osobno - jaki? W jakiej ilości się go nakłada?

Opublikowano

Smar jest w komplecie z osłoną (kupiłem osłony Lobro). Trzeba uważać, bo są 2 typy przegubów wewn./osłon.

Dziś się za to zabieram ze strachem w oczach - wyczytałem, ze przegub jest naprasowywany wiec będę szukał jakiegoś zakładu gdzie zdejmą i założą mi przegub na czas wymiany osłony. Sama wymiana poza prasowaniem wydaje się być łatwa.

P.S.

Linki podane przez Ciebie to wymiana przegbu zewn.

Opublikowano

Dokałdnie chodziło mi o zewnętrzną osłonę przegubu - tak pomyłka mała :disgust:

Opublikowano

A więc jeśli chodzi o przegub wewn.

- zdejmujemy półoś zgodnie z opisem wymiany przegubu ZEWNĘTRZNEGO

- następnie aby ściągnąć przegub wewn. z półosi ustawiamy ją pionowo z przegubem wewn. ku górze (widać w środku oś półosi)

- teraz płaskim śrubokrętem pomagamy sobie zdjąć stalowy kołnierz osłony gumowej przegubu - okalającej od zewnętrznej strony przegub wewn. - tak aby ją zdjąć z przegubu

- zdejmujemy zapinkę specjalnymi szczypczykami za 4zł z makretu - takie do rozwierania zapinek z dwoma oczkami.

- następnie jedna osoba trzyma za boki przegubu (półoś dynda sobie w dół) a druga ustawia pionowo na osi półosi jakiś pręt/sworzeń w który stuka lekko młotkiem. Przegub siedzi na wieloklinie wyciętym na końcówce półosi i powinien po stuknięciu zejść.

- następnie jeśli mamy nowy przegub to stary do kosza, jeśli nie to stary do wiadra z benzyną - czyszczenie.

- następnie z półosi ściągamy osłonę

- czyścimy półoś, a następnie lekko zwilżamy olejem, aby ułatwić naciąganie nowej osłony

- naciągamy osłonę (na małym końcu osłony nie ma opaski zaciskowej

- następnie wciskamy smar do osłony

- nakładamy przegub i regulujemy osłonę tak, aby jej większa końcówka ze stalowym kołnierzem pasowała swoimi dziurami na śruby do dziur w przegubie

- jeśli przegub nie wchodzi do końca lekko - ustawiamy półoś pionowo, przegub na górze i stukamy gumowym młotkiem (trzonkiem zwykłego młotka) w środkowy pierścień przegubu

- zakładamy zapinkę

- wstawiamy półoś z powrotem do auta przy wciśniętym hamulcu (z założonym przegubem zewn. włożonym już do ośki koła i ze wkręconą co najmniej jedną śrubą mocującą koło do tarczy-jeśli śruby nie będzie to trzymanie hamulca nic nie da)

Reszta jest w opisie wymiany przegubu zewn. - tu nie ma rocket science - wszystko idzie jak z opisu.

Pozdr. i powodzenia.

P.S.

Aha...

Uważajcie przy czyszczeniu przegubu w benzynie żeby go nie wychylać za bardzo - w przeciwieństwie do przegubu zewn. - wewnętrzny można rozłożyć na części pierwsze - pierścienie i kulki, a późniejsze złożenie z powrotem nie należy podobno do najprzyjemniejszych robót.

Opublikowano

mozna to wzucic na WARSZTAT przyda sie

Opublikowano

a jakiej firmy polecicie osłone przegybu zewnętrznego?

bo już trzeci raz będę wymieniał w ciągu jednego roku z lewej strony

Opublikowano

polecam orginalną - już leży i czeka na montaż - osłona wykonana z innej gumy niż np. Lobro i zdecydowanie trwalsza.

Opublikowano

Opis super! :notworthy:

"następnie wciskamy smar do osłony"

Jest taki wpis gdzie przegub stukał aż się smar rozprowadził.

Ja proponuję poświęcić 20min przed rozpoczęciem montażu i wprowadzić smar do przegubu (na kulki bezpośrednio). Poruszać mechanizmem i dołożyć smaru i tak aż się skończy smar albo cierpliwość.

CZYSTOŚĆ MONTAŻU: Należy oczywiście unikać dodatków do smaru typu popiół z papierosa, piasek, brudy itp

Opublikowano

Bez przesady z tym popiołem z papierosa czy piaskiem, wiadomo jak ktoś wrzuci nasmarowany przegub do piaskownicy to nie będzie dobrze. Potwierdzam iż lepiej dobrze przesmarować przegub przed montażem niż wrzucić smar na pałe i liczyć że sam się rozprowadzi :naughty:

Opublikowano

nie wiem jak w ADR, ale w AFN jest dosc problematyczne zalozenie nowego tego dekla stalowego co oslania przegub wewnetrzny od strony skrzyni. troche sie z tym namordowalem bo wymienialem wczoraj oba przeguby zewnetrzne i oslony wewnetrznych i to mi sprawilo najwiekszy problem, powinno byc chyba zaprasowane.

do tego wyciagniecie polosi z prawej strony do najlatwiejszych nie nalezy, ja wyciagalem cala, bo to 6 srubek wiecej a mozna polos sobie wkrecic w imadlo i zrobic porzadnie, ale samo jej wyjecie i wlozenie bez kanalu bylo morderstwem i nie polecam jak ktos dlubie w aucie od swieta.. wymienialem tez koncowki drazkow, wiec je odpialem, ale z prawej strony i tak brakuje kolo 1cm zeby polos wydobyc ze zwrotnicy, trzeba sie łomem namanewrowac i troche miesa poleci na pewno :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...