Dom3l Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Witam! Wymieniłem ostatnio tarcze na TRW i klocki na BOSH, oś przednia. Na początku wszystko ładnie i pięknie, nic nie piszczało, nic nie pukało wszytko działało aż miło. Niedawno zauważyłem,że wciskając hamulec daje się słyszeć takie dziwne "puk" jak by pasażer kopnął noga gdzieś przy wycieraczce. Co ciekawe nie za każdym wciśnięciem hamulca daje się słyszeć ten dźwięk. Powiedzmy na 10 hamowań słyszę to 7 razy. kolejną zagadka jest fakt iż stuknięcie słyszane jest podczas hamowania przy prędkości rzędu 40km/h +. Nie słyszę tego wciskając pedał tocząc się na przykład po parkingu. Oczywiście hamulce działają bez zarzutu ale chyba zgodzicie się, że nie powinno tam nic popukiwać. Jeśli ma to znaczenie wymieniałem miesiąc temu wszystkie górne wahacze i łączniki stabilizatora. Czy ktoś spotkał się z takim tematem po wymianie klocków i tarcz? Może jest to kwestia docierania nowych elementów ale tu chyba powinno bardziej piszczeć niż pukać. Proszę o info gdzie poszukać rozwiązania, może coś trzeba dodatkowo sprawdzić?? Przy wymianie nie było żadnych kłopotów. Pozdrawiam
mlodyy Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 a sprawdzałeś zawias możne to zawieszenie stuka ja tak miałem i ban byl do wymiany po wymianie nic nie puka
Dom3l Opublikowano 10 Października 2011 Autor Opublikowano 10 Października 2011 Który to element jest zawieszenia? Wiesz, dziwna sprawa bo zawsze z amorkami było oki aczkolwiek czas robi swoje a drogi mamy jakie mamy...
pepik Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 a sprawdzałeś zawias możne to zawieszenie stuka ja tak miałem i ban byl do wymiany po wymianie nic nie puka Koledze chodzi o banana czyli wahacz nośny ten w kształcie banana, ogólnie sprawdz wahacze bo to one lubią stukać.
trezor4 Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 wiesz ja mam pobne 1 pukniecie jak hamuje i jak ruszam tylko mi puka jeszcze na dziurach lewa strona , mam wymieniony dol a wiec pozostala gora .... a tobie nie puka nic na dziurach ?
Dev Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Witam! Wymieniłem ostatnio tarcze na TRW i klocki na BOSH, oś przednia. Na początku wszystko ładnie i pięknie, nic nie piszczało, nic nie pukało wszytko działało aż miło. Niedawno zauważyłem,że wciskając hamulec daje się słyszeć takie dziwne "puk" jak by pasażer kopnął noga gdzieś przy wycieraczce. Co ciekawe nie za każdym wciśnięciem hamulca daje się słyszeć ten dźwięk. Powiedzmy na 10 hamowań słyszę to 7 razy. podaj oznaczenie klocka jakie zamontowałeś
Dom3l Opublikowano 10 Października 2011 Autor Opublikowano 10 Października 2011 Nie puka mi na dziurach. Pukniecie występuje przy hamowaniu nawet na najgładszym szczecińskim asfalcie. Na dziurach nic nie słyszę. Wahacze wymieniłem i nie ma sądzę aby to był temat od nich. Jutro zerknę na opakowanie od klocków i napisze jaki to model (klocki były z czujnikami ale że ja ich nie posiadam to kable odciąłem). Tak jak napisałem wcześniej, nie przy każdym hamowaniu słyszę ten dźwięk. Co do banana to jest oki, dolne wahacze były zmieniane w zeszłym roku. Stawiam, że to coś w temacie klocki-tarcze bo po ich zmianie i kilkunastu km zacząłem coś słyszeć.
Dev Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 możliwe ze zamontowałes nie taki klocek jak trzeba mniemam że masz tarcze 280/22mm
Dom3l Opublikowano 10 Października 2011 Autor Opublikowano 10 Października 2011 A co się stanie jeśli klocek będzie nieodpowiedni? Jakie są objawy? Pytam bo w sklepie podawałem dokładne dane auta, rocznik, pojemność, typ silnika itp. Nie spotkałem się jeszcze z niewłaściwymi klockami i jestem ciekaw. Hamulce działają bez problemów ale oczywiście jutro podam model klocka i zobaczymy. Tarcze niestety nie pamiętam jakie były, na pewno nie wentylowane bo i nie wentylowane miałem od nowości. Klocki i tarcze kupowałem w tym samym sklepie i nie były to pierwsze zakupy do auta- zawsze udane
danielom Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 ja w nexii mialem takie cos, bylo stukniecie a dlatego ze nowe klocki przemieszczaly sie troche w jarzmie, poprostu byly minimalnie mniejsze i mialy ten ruch niewielki ale na aucie to glosno bylo slychac.
Dev Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 A co się stanie jeśli klocek będzie nieodpowiedni? Jakie są objawy? Pytam bo w sklepie podawałem dokładne dane auta, rocznik, pojemność, typ silnika itp. Nie spotkałem się jeszcze z niewłaściwymi klockami i jestem ciekaw. Hamulce działają bez problemów ale oczywiście jutro podam model klocka i zobaczymy. Tarcze niestety nie pamiętam jakie były, na pewno nie wentylowane bo i nie wentylowane miałem od nowości. Klocki i tarcze kupowałem w tym samym sklepie i nie były to pierwsze zakupy do auta- zawsze udane dawaj oznaczenie to Ci powiem co i jak
marewel Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Pewnie klocki nie miały taśmy przylepnej,jeżeli tak to użyj dwustronnej miałem to samo taśma zakończyła problem.
Dom3l Opublikowano 11 Października 2011 Autor Opublikowano 11 Października 2011 Jest to możliwe, że problemem jest przesuwający się klocek. Wczoraj docisnąłem te metalowe pręciki trzymające klocek i jak na razie nic nie stuka ale sprawdzę to jeszcze i wieczorem napisze oznaczenie klocka.
danielom Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 ja w nexii mialem takie cos, bylo stukniecie a dlatego ze nowe klocki przemieszczaly sie troche w jarzmie, poprostu byly minimalnie mniejsze i mialy ten ruch niewielki ale na aucie to glosno bylo slychac.
Dom3l Opublikowano 11 Października 2011 Autor Opublikowano 11 Października 2011 Wrzucam info: Model tarcz to TRW DF2650 a co do klocków to fotki poniżej. Jest spora szansa, że to klocek się przesuwa przy wciskaniu pedału ale to jeszcze sprawdzę najwcześniej w weekend. Jeśli macie inne pomysły, piszcie. Pozdrawiam
Dev Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 ten numer który podałes jest uniwersalny i stosowany w audi 100 powinien byc: 0 986 424 481
Dom3l Opublikowano 11 Października 2011 Autor Opublikowano 11 Października 2011 Czyli obecnie założone klocki są nieodpowiednie i dla tego słyszę ten stukot? Na opakowaniu jest zaznaczone, że i do Audi 100 jak i do A4 pasują więc jak jest?
Dev Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 To sa klocki do 100 i do A6 Odpowiednik Ferodo FDB590 a powinno byc FDB1167 Klocki sa podobne ksztaltem ale moga miec inaczej wyprofilowane punkty podparcia klocka w jarzmie
pioteros Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 ja mam podobny problem ale nieco w innych okolicznosciach co do auta, mam nieco wyrobione lapy calego wydechu, zlacze elastyczne czeka na podmiane, przedni przegub ktorys do wymiany i poduchy silnika raczej tez problem polega na tym ze jak sie jedzie, staje, zapina wsteczny i hamuje sie na wstecznym, przy samym zatrzymaniu jest glosnie pojedyncze pukniecie, jakby ktos od dolu uderzyl raz czyms np. gumowym mlotkiem, taki pusty dzwiek mocny, to samo jest jak sie jechalo na wstecznym, wrzuci 1bieg i zahamuje, ciezko ztwierdzic skad bo dzwiek rozchodzi sie po calym aucie klocki tarcze sprawdzone, wahacze nowki, gumy stabilizatora wymienione na poliuretany, laczniki nowe, z tylu laczniki tez nowe, czy ktorys element wymieniony na poczatku moze miec wpływ na takie coś?
Dom3l Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 Ciekawy przypadek. Co do dźwięku to dokładnie jest taki jaki opisałeś. Ja chyba po prostu założę stare klocki i się zobaczy jak będzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się