SebolA4 Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 j.w. czy jest opcja żeby jakaś część na tyle umarła przy górnej części kolumny,że się tłucze zaczynając od bardzo małych nierówności i przy większych też? Może coś pomiędzy kolumna, a budą, ewentualnie przy mocowaniu górnym sprężyny? Nie mam ETKi nie mogę dokładnie zobaczyć.
Grzesiekkbc Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Podobny temat jest już poruszany na forum, kolego to prawdopodobnie wahacze górne.
Bartoszzz Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Po pierwsze to w A4 nie ma kolumny Mc Phersona. Jedyne co może tłuc u góry to wahacze lub górne mocowanie sprężyny/amorka. Innej możliwości nie ma, bo tylko to się tam znajduje.
.Pablo. Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Górne wahacze albo górne poduszki amortyzatorów są już wybite i one stukają.
SebolA4 Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 Rozumiem.MC Phersona nie ma.Wahacze górne wymienione, pozostają poduszki górne amortyzatora.Dzięki
knipex Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 No...to moze byc takze sam amortyzator. Gdy sa wybite wahacze i amorki to tlucze wszystko ale gdy wymieni sie wahacze a zostana stare amortyzatory wtedy to bardzo dobrze slychac. Sprawdz amortyzatory. McPhersona nie ma.Jest kolumna zawieszenia.W kolumnie McPhersona amortyzator obraca sie wraz ze skrecaniem kierownica,tzn. prowadzi kolo.
kristek1900 Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 Jest jeszcze jedna możliwość-luzy na maglownicy.U mnie też stuka na mniejszych i większych nierównościach.
SebolA4 Opublikowano 14 Października 2011 Autor Opublikowano 14 Października 2011 Amory maja 20tyś km przebiegu, 5tyśkm na 18 cali, a reszta na 16 więc nie powinny być wywalone bo mają po ok.67% sprawności.Hmm maglownica,bardzo możliwe tylko jak myślę o koszta jej regeneracji lub wymiany to ciepło mi się robi.Jak się upewnić,że to maglownica na pewno? Co waszym zdaniem jeszcze na zdjęciu z ETKI może dostać luzów żeby się tłuc przy małych nierównościach?: http://http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0e257d3dcf781841.html
kristek1900 Opublikowano 14 Października 2011 Opublikowano 14 Października 2011 Ja myślałem wcześniej,że to wahacze mi stukają.Wymieniłem wszystkie na komplet Delphi i dopiero zaczęło napier...dzielać.Mechanik-magik podregulował jakąś śrubą na maglu i na trochę pomogło.Dlatego wiem że na 100% u mnie maglownica stuka.
SebolA4 Opublikowano 14 Października 2011 Autor Opublikowano 14 Października 2011 Ja myślałem wcześniej,że to wahacze mi stukają.Wymieniłem wszystkie na komplet Delphi i dopiero zaczęło napier...dzielać.Mechanik-magik podregulował jakąś śrubą na maglu i na trochę pomogło.Dlatego wiem że na 100% u mnie maglownica stuka. Muszę znaleźć Magika od maglownicy żeby zbadał luzy, wtedy zostaną ewentualnie wyeliminowane następne graty.Dzięki
pieciajek Opublikowano 14 Października 2011 Opublikowano 14 Października 2011 Oj już magik Wam potrzebny, jak masz kanał lub coś żeby popatrzeć od spodu to zerknij na układ kierowniczy od spodu po lewej stronie. Patrz pomiędzy łapą od skrzyni a półośką i zobaczysz taką aluminiową nakrętkę w maglownicy na 17mm klucz. Jest pewnie zalakowana loctite ale jak Ci sie uda to ją poluzujesz, gwint prawy. dokręcając zrób nie wicej jak 20 stopni obrotu bo jak dokręcisz za dużo to kierownica nie będzie swobodnie wracała i będzie nosiło autem. Jak nie masz kanału to wzdłuż rękę z kluczem pod zbiorniczek wyrównawczy i też ja wymacasz. Powodzonka.
SebolA4 Opublikowano 15 Października 2011 Autor Opublikowano 15 Października 2011 Trzeba się tym zająć.Dzięki za nakierowanie.
Grzesiekkbc Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Koledzy jak tej nakrętki nie idzie ruszyć w prawo za piernika to znaczy że magiel już powiedział że ma dość i nadaje się do regeneracji tak? U mnie też wali ostatnio strasznie z przodu a szczególnie od strony kierowcy. Na postoju jak wyłączę zapłon i ruszam kierownicą to słychać takie stuki i jest wyczuwalny luz.
pieciajek Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Nakrętka jest wkręcona na loctite i do tego aluminiowy gwint i czasami nie chce się ruszyć. Zostaje jedno rozwiązanie, naciąć i płaskownikiem odkręcić na chama tyle że trzeba mieć drugą na zamianę. Uwaga, nakrętka z układy KOYO a tego drugiego mają inną średnicę.
Grzesiekkbc Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Co to ten układ KOYO? Koledzy piszą że trzeba ją dokręcić a ja mam ją odkręcić?
Frimuś Opublikowano 22 Października 2011 Opublikowano 22 Października 2011 Witam. Ja mam takowy przypadek,jestem po wymianie magla koncowek i drazkow i mimo to najglosniej po dluzszym postoju slychac stuki a tak ogolnie dzwiek wystepuje przez caly czas ale juz puniej troszke cichszy??!! Bylem na stacji sprawdzic zawieszenie czyli szarpaki i trzepaki ,amortyzatory BDB zawieszenie bez najmniejszych przeciwskazan??!! wiec halo co jest,ale z kolesiem na stacji jak juz auto stalo na kolach maska do gory i z jednej strony dociskalismy blotnik takk aby poruszac autem i slychac pukanie!!!!!!!!! Myslalem ze moze amor sie poluzowal czy cos...niestety tam wszystko gra poduchy itd.ok No i jestem w kropce niewiem czy stukac moze przeglub bo tego jedynie nie wymienialem? Dodam ze ma amortyzatory MTS Technix maja rok i sprezyny -30 i jeden kolega powiedzial mi ze stuki sa od amorka wlasnie ze juz gdzies w nim zaczyna stukac???!!! Powiedzcie czy moze miec racje iz amorki sa w pelni sprawne jednak stukaja?
SZYNKAR Opublikowano 22 Października 2011 Opublikowano 22 Października 2011 Mi amor padł prawy po roku, 20kkm. Zależy od jazdy i drogi . Stukania nie wolno ignorować. Poczytajcie wątek o urywającym się zawieszeniu. Były zdjęcia, gdzie guma poszła pod osłonką przeciwkurzową - było widac... po pęknięciu elementu i urwaniu koła.
Frimuś Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Ale troche jest w tym logiki co kolega mowil. Zawsze po nocce slychac i to tak fest doraznie stukanie!! oliwa w amorku....itd. dopiero po jakies tam chwilowej jezdzie ucichnie ale stuka nadal.Czyli faktycznie moze stukac amor?! Teraz wlasnie sciagnalem koncowki i postawilem go na kolach aby wykluczyc mimo wszystko magiel itd.mimo ize wymieniany byl 2 tyg.temu i stuka zarowna prawa jak i lewa strona!!!![br]Dopisany: 22 Październik 2011, 10:04_________________________________________________jestem wlasnie po wizycie u mechaniora ktory mi wym.magiel i poworem stukania najmocniej po dluzszym postoju sa amortyzatory firmy MtsTechnix !!!!!!!
SebolA4 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2011 Te stuki to wina tych amorów, to one stukają po 25tyś.km przebiegu i stuki jakby górny wahacz się tłukł.Nie polecam tych amorów.Nie kasa i nie amor.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się