szymek200 Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 Witam mam pytanie przy jakich obrotach silnika 1.9 tdi załącza się turbo dodam, że skrzynia multitronic. Z moich obserwacji podczas spokojnej jazdy ,a tak przeważnie jeżdżę obroty są utrzymywane w przedziale 1500-1600 czy to oznacza ,że cały czas jeżdżę bez włączonej turbiny ??????????????? Miałem VW 1.9 tdi w manualu i tam turbo załączało się przy ok 2000 obrotów czy tu producent przewidział niższą wartość załączania turbiny?
szymek200 Opublikowano 13 Października 2011 Autor Opublikowano 13 Października 2011 To dlaczego w moim poprzednim aucie moc i świst turbo był przy przekroczeniu 2000 obrotów. Interesuje mnie jak to wygląda w multitronicu ponieważ z moich obserwacji przy tych skrzyniach rzadko kiedy wykorzystuje się w pełni turbo i czy to nie jest problem może cały czas pełen gaz albo tryb S
danielom Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 turbo caly czas sie kręci Oj nie filozofuj, przecież wiesz co facet ma na myśli. Witam mam pytanie przy jakich obrotach silnika 1.9 tdi załącza się turbo dodam, że skrzynia multitronic. Z moich obserwacji podczas spokojnej jazdy ,a tak przeważnie jeżdżę obroty są utrzymywane w przedziale 1500-1600 czy to oznacza ,że cały czas jeżdżę bez włączonej turbiny ??????????????? Miałem VW 1.9 tdi w manualu i tam turbo załączało się przy ok 2000 obrotów czy tu producent przewidział niższą wartość załączania turbiny? Najlepiej zrobić logi, wtedy można ocenić kiedy wstaje turbo i doładowuje pelną dawke, kreci sie caly czas tylko w nizszych partiach obrotow nie przekazuje tego do silnika. Najczesciej to 1800-1900 obr.
szymek200 Opublikowano 13 Października 2011 Autor Opublikowano 13 Października 2011 No no to rozumiem ale jeszcze pytanie nr2 czy jazda na niepełnej mocy turbo czyli poniżej tej granicy (jak już wspomniałem jeżdżę w przedziale 1500-1600) jest szkodliwe czy może wpływa na spalanie,żywotność itp.?
danielom Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 dla turbo bardzo szkodliwe, zapychasz je sadzą a nie ma mozliwosci wydmuchania tego i potem wpada w tryb awaryjny i czyszczenie konieczne. pogon auto, wcale nie oszczedzasz tak nisko krecac.
szymek200 Opublikowano 13 Października 2011 Autor Opublikowano 13 Października 2011 Tak ale wiesz przy multitronicu to nie tak łatwo właśnie przeciągać jedynie mocniej cisnąć wtedy zredukuje i trochę pociągnie . Mimo wszystko dzięki za odpowiedzi własnie mam turbo do remontu (wyciek) i tak pytam podstawy działania
danielom Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 no nie gadaj ze nie idzie wiecej jak 2 tys obrotow krecic
Musashi Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 jezdzi sie spokojnie, bez mocnego duszenia gazu to 1500 to minimalne obroty do zaakceptowania. natomiast skrzynia uczy sie charakteru jazdy, wiec jak pojezdzisz troche ostrzej, to powinna pracowac na troche wyzszych obrotach,
chester121 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 u mnie jest podobnie jak jezdze spokojnie i do 100km/h to skrzynia pracuje w zakresie 1200-1500 czasem przy delikatnym przyspieszaniu delikatnie auto wchodzi w wibracje (tak jak by nie mialo sily go rozpedzic) a mimo to skrzynia nie chce podniesc obrotow co do nauki to ile trwa nauka w multi. bo ja probowalem kilka dni jezdzic z ciezka noga i nadal skrzynia pracuje w zakresie niskich obrotow?? teraz w miescie wole jezdzic na trybie S bo podczas przyspieszania nie ma drgan (minus to troche wieksze spalanie :/ ) czy przez kabel moge wymusic na skrzyni ze na D podczas przyspieszania (spokojnego) ma podniesc obroty chociaz do 1800?? pozdrawiam
evil_71 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Panowie, u mnie silnik pracuje gładko i przyjemnie, auto przyspiesza w całym zakresie obrotów bez jakichkolwiek nadmiernych drgań. Ponadto, gdy dodaje się gazu lekko lub zdecydowanie, to skrzynia reaguje praktycznie w czasie rzeczywistym i dobiera odpowiednio prędkość obrotową. Nie ma czegoś takiego, że się zastanawia, jakie obroty powinny być. Może takie zachowanie, jakie opisuje chester121, świadczy o jakiejś usterce? Myślę też, że nie ma takiej możliwości, że będzie się jeździć z ciężką nogą i skrzynia będzie po tym pracowała przy wyższej prędkości silnika przez dłuższy okres czasu. Według moich obserwacji jest tak, że jeśli będzie się jeździć energicznie, to skrzynia zacznie trzymać wyższe obroty, ale po uspokojeniu się i przejściu na delikatną jazdę skrzynia zacznie znów "standardowo" pracować. Czyli generalnie efekt pamięci stylu jazdy jest (moim zdaniem) krótkotrwały. Z tego, co wiem, to vagiem nic się nie zdziała w zakresie dopasowania stylu pracy skrzyni. Chester, jeśli chcesz, żeby skrzynia podczas przyspieszania weszła na 1800 obr, to jest na to niezawodny sposób... dodać gazu :>
chester121 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 evil troche zle mnie zrozumiales moja skrzynia tez pracuje szybko, plynnie i dobiera przelozenia odrazu, ale podczas przyspieszania (1/3- 1/2 gazu wcisnieta) obroty podnosza sie ale wedlug mnie za malo (sa w granicach 1600) a przy tych obrotach silnik nie ma momentu odpowiedniego i wtedy wyczuwalne sa drgania (bardzo lekkie, ale moze to ja troche przewrazliwiony jestem ) sprawdz u siebie taka sytuacje. Jedziesz powiedzmy 50km/h i wcisniesz gaz (tak do polowy lub mniej), przyspiesz do np. 80 jakie bedziesz mial obroty podczas przyspieszania bo u mnie podnosza sie do ok. 1500-1600 i wtedy wlasnie wystepuje delikatne drzenie auta (podobnie mialem w poprzednim aucie z manualna skrzynia gdy przyspieszalem z zaniskich obrotow i silnik mial problem z rozpedzeniem auta bo przelozenie w stosunku do obrotow bylo za duze) ogolnie po wrzuceniu na S problem nie wystepuje bo skrzynia automatycznie utrzymuje minimalne obroty na poziomie 1800-2000 wiec turbina daje pelne cisnienie
MROZOL Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 a nie daje już o sobie znać dwumas w tej skrzyni. Zapytaj się Barta-s on ma doktorat zz tych skrzynek
MASATO Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 ja tam jeżdzę najczęściej tak okolice 2 tys obr, czasami przegonię pod 4 tys ale rzadko, i jeszcze nigdy mi się kierownice w turbo nie zacięły... turbo siedzi od nowości i jeszcze nie było nigdy czyszczone....
smoku666 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 multitronic tak ma pracować aby przy normalnej jeździe utrzymać niskie obroty np do 1600, to normalne i taka praca skrzyni jest ok. Jeśli będziesz chwile jechał bardziej agresywnie i mocniej wciskał gaz to skrzynia przystosuje się do takiej jazdy i chętniej będzie podnosiła obroty...natomiast jeśli chcesz trzymać powyżej 2000 i więcej to włącz "S" i do roboty po to on jest!. Turbo nic się nie stanie od spokojnej jazdy o ile od czasu do czasu przegonisz auto i przepalisz/wyplujesz trochę sadzy . ps. Kickdown nie gryzie po butach, więc też go użyj jeśli masz ochotę... a wtedy obroty nie będą stały na 1400-1600
evil_71 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Powiem szczerze, że jeździłem dzisiaj zwracając uwagę na obroty i wibracje i muszę powiedzieć chester, że coś jest nie halo w Twoim samochodzie. Podczas przyspieszania od 0-50, 50-80, 80-... itd. żadnych niepokojących wibracji. Wszystko w granicach normy silnika TDI Podczas spokojnej jazdy silnik pracuje w zakresie 1200-1400 obrotów (utrzymywanie prędkości - lekkie przyspieszanie). Po wciśnięciu gazu tak na 1/3, silnik wkręca się na ok. 1500-1600 obrotów i czuć, że mocniej ciągnie do przodu. 1/2 gazu, to obroty 1900-2100 i wystarczające przyspieszenie, więcej podczas normalnego użytkowania nie potrzeba. Gaz na 3/4, to ok. 2500 obrotów, a na maksa (ale bez kick-down), to 3000 obrotów. Dopiero z wykorzystaniem kick-down lub w trybie S silnik kręci się do 4000. Generalnie silnik w granicach obrotów od 1500 do 1800 nie wibruje i ma wystarczająco dużo mocy, aby sprawnie rozpędzić samochód. Jeśli w tym zakresie występują wibracje, to radzę się przyjrzeć, czy właśnie dwumas lub np. poduszka silnika nie są uszkodzone.
aras837 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 W moim multi podobnie jak u evila brak jakichkolwiek wibracji w zakresie prędkości do 80 km\h. Przy 100 km\h ma 1800 obrotów a przy 120 km\h ma 2 tys. W takim razie z twoim autem jest jakiś problem, może dwumas albo poduszki.
chester121 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 dzieki chlopaki bede musial wiec podjechac na ogledziny autka PS wiecie ile srednio taki dwumas w automatach wytrzymuje bo ja juz nalatem ponad 200kkm ile juz macie w swoich autach (cos wymienialisie procz oleju) sorki za takie pytania ale to moj pierwszy automat i przechodze teraz etap zafascynowania i nauki jak dbac
evil_71 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Mój końcówka 2003 roku, ponad 200k przebiegu, poza olejem i filtrami nic nie wymieniałem
HiRide Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 ja bym jezdzil normalnie bez obaw o turbo niezapominajac o tym aby silnik chwile pochodzil po szybszej jezdzie Niskie obroty w multi,jezdzac po miescie, to normalna sprawa a juz napewno na starym 6cio lamelowym sofcie. Jesli chcesz troche wiecej obrotow dodawaj wiecej gazu. Ja tak nie robie z obawy o zapieczenie turbo bo moim zdaniem ma kiedy pompowac. Od czasu do czasu jezdze troche dynamiczniej ale bez szalenstw -w koncu to multi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się