Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Turbo w multitronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie przy jakich obrotach silnika 1.9 tdi załącza się turbo dodam, że skrzynia multitronic. Z moich obserwacji podczas spokojnej jazdy ,a tak przeważnie jeżdżę obroty są utrzymywane w przedziale 1500-1600 czy to oznacza ,że cały czas jeżdżę bez włączonej turbiny ??????????????? Miałem VW 1.9 tdi w manualu i tam turbo załączało się przy ok 2000 obrotów czy tu producent przewidział niższą wartość załączania turbiny?

Opublikowano

turbo caly czas sie kręci

Opublikowano

To dlaczego w moim poprzednim aucie moc i świst turbo był przy przekroczeniu 2000 obrotów. Interesuje mnie jak to wygląda w multitronicu ponieważ z moich obserwacji przy tych skrzyniach rzadko kiedy wykorzystuje się w pełni turbo i czy to nie jest problem może cały czas pełen gaz albo tryb S

Opublikowano

turbo caly czas sie kręci

Oj nie filozofuj, przecież wiesz co facet ma na myśli.

Witam mam pytanie przy jakich obrotach silnika 1.9 tdi załącza się turbo dodam, że skrzynia multitronic. Z moich obserwacji podczas spokojnej jazdy ,a tak przeważnie jeżdżę obroty są utrzymywane w przedziale 1500-1600 czy to oznacza ,że cały czas jeżdżę bez włączonej turbiny ??????????????? Miałem VW 1.9 tdi w manualu i tam turbo załączało się przy ok 2000 obrotów czy tu producent przewidział niższą wartość załączania turbiny?

Najlepiej zrobić logi, wtedy można ocenić kiedy wstaje turbo i doładowuje pelną dawke, kreci sie caly czas tylko w nizszych partiach obrotow nie przekazuje tego do silnika. Najczesciej to 1800-1900 obr.

Opublikowano

No no to rozumiem ale jeszcze pytanie nr2 czy jazda na niepełnej mocy turbo czyli poniżej tej granicy (jak już wspomniałem jeżdżę w przedziale 1500-1600) jest szkodliwe czy może wpływa na spalanie,żywotność itp.?

Opublikowano

dla turbo bardzo szkodliwe, zapychasz je sadzą a nie ma mozliwosci wydmuchania tego i potem wpada w tryb awaryjny i czyszczenie konieczne. pogon auto, wcale nie oszczedzasz tak nisko krecac.

Opublikowano

Tak ale wiesz przy multitronicu to nie tak łatwo właśnie przeciągać jedynie mocniej cisnąć wtedy zredukuje i trochę pociągnie . Mimo wszystko dzięki za odpowiedzi własnie mam turbo do remontu (wyciek) i tak pytam podstawy działania :hi:

Opublikowano

no nie gadaj ze nie idzie wiecej jak 2 tys obrotow krecic :D

Opublikowano

jezdzi sie spokojnie, bez mocnego duszenia gazu to 1500 to minimalne obroty do zaakceptowania.

natomiast skrzynia uczy sie charakteru jazdy, wiec jak pojezdzisz troche ostrzej, to powinna pracowac na troche wyzszych obrotach,

Opublikowano

u mnie jest podobnie jak jezdze spokojnie i do 100km/h to skrzynia pracuje w zakresie 1200-1500

czasem przy delikatnym przyspieszaniu delikatnie auto wchodzi w wibracje (tak jak by nie mialo sily go rozpedzic) a mimo to skrzynia nie chce podniesc obrotow

co do nauki to ile trwa nauka w multi. bo ja probowalem kilka dni jezdzic z ciezka noga i nadal skrzynia pracuje w zakresie niskich obrotow??

teraz w miescie wole jezdzic na trybie S bo podczas przyspieszania nie ma drgan (minus to troche wieksze spalanie :/ )

czy przez kabel moge wymusic na skrzyni ze na D podczas przyspieszania (spokojnego) ma podniesc obroty chociaz do 1800??

pozdrawiam

Opublikowano

Panowie, u mnie silnik pracuje gładko i przyjemnie, auto przyspiesza w całym zakresie obrotów bez jakichkolwiek nadmiernych drgań. Ponadto, gdy dodaje się gazu lekko lub zdecydowanie, to skrzynia reaguje praktycznie w czasie rzeczywistym i dobiera odpowiednio prędkość obrotową. Nie ma czegoś takiego, że się zastanawia, jakie obroty powinny być. Może takie zachowanie, jakie opisuje chester121, świadczy o jakiejś usterce?

Myślę też, że nie ma takiej możliwości, że będzie się jeździć z ciężką nogą i skrzynia będzie po tym pracowała przy wyższej prędkości silnika przez dłuższy okres czasu. Według moich obserwacji jest tak, że jeśli będzie się jeździć energicznie, to skrzynia zacznie trzymać wyższe obroty, ale po uspokojeniu się i przejściu na delikatną jazdę skrzynia zacznie znów "standardowo" pracować. Czyli generalnie efekt pamięci stylu jazdy jest (moim zdaniem) krótkotrwały.

Z tego, co wiem, to vagiem nic się nie zdziała w zakresie dopasowania stylu pracy skrzyni. Chester, jeśli chcesz, żeby skrzynia podczas przyspieszania weszła na 1800 obr, to jest na to niezawodny sposób... dodać gazu :>

Opublikowano

evil troche zle mnie zrozumiales moja skrzynia tez pracuje szybko, plynnie i dobiera przelozenia odrazu, ale podczas przyspieszania (1/3- 1/2 gazu wcisnieta) obroty podnosza sie ale wedlug mnie za malo (sa w granicach 1600) a przy tych obrotach silnik nie ma momentu odpowiedniego

i wtedy wyczuwalne sa drgania (bardzo lekkie, ale moze to ja troche przewrazliwiony jestem :P )

sprawdz u siebie taka sytuacje. Jedziesz powiedzmy 50km/h i wcisniesz gaz (tak do polowy lub mniej), przyspiesz do np. 80

jakie bedziesz mial obroty podczas przyspieszania bo u mnie podnosza sie do ok. 1500-1600 i wtedy wlasnie wystepuje delikatne drzenie auta

(podobnie mialem w poprzednim aucie z manualna skrzynia gdy przyspieszalem z zaniskich obrotow i silnik mial problem z rozpedzeniem auta bo przelozenie w stosunku do obrotow bylo za duze)

ogolnie po wrzuceniu na S problem nie wystepuje bo skrzynia automatycznie utrzymuje minimalne obroty na poziomie 1800-2000 wiec turbina daje pelne cisnienie

Opublikowano

ja tam jeżdzę najczęściej tak okolice 2 tys obr, czasami przegonię pod 4 tys ale rzadko, i jeszcze nigdy mi się kierownice w turbo nie zacięły... turbo siedzi od nowości i jeszcze nie było nigdy czyszczone....

Opublikowano

multitronic tak ma pracować aby przy normalnej jeździe utrzymać niskie obroty np do 1600, to normalne i taka praca skrzyni jest ok. Jeśli będziesz chwile jechał bardziej agresywnie i mocniej wciskał gaz to skrzynia przystosuje się do takiej jazdy i chętniej będzie podnosiła obroty...natomiast jeśli chcesz trzymać powyżej 2000 i więcej to włącz "S" i do roboty po to on jest!. Turbo nic się nie stanie od spokojnej jazdy o ile od czasu do czasu przegonisz auto i przepalisz/wyplujesz trochę sadzy :good:.

ps.

Kickdown nie gryzie po butach, więc też go użyj jeśli masz ochotę... a wtedy obroty nie będą stały na 1400-1600 :naughty:

Opublikowano

Powiem szczerze, że jeździłem dzisiaj zwracając uwagę na obroty i wibracje i muszę powiedzieć chester, że coś jest nie halo w Twoim samochodzie. Podczas przyspieszania od 0-50, 50-80, 80-... itd. żadnych niepokojących wibracji. Wszystko w granicach normy silnika TDI :)

Podczas spokojnej jazdy silnik pracuje w zakresie 1200-1400 obrotów (utrzymywanie prędkości - lekkie przyspieszanie). Po wciśnięciu gazu tak na 1/3, silnik wkręca się na ok. 1500-1600 obrotów i czuć, że mocniej ciągnie do przodu. 1/2 gazu, to obroty 1900-2100 i wystarczające przyspieszenie, więcej podczas normalnego użytkowania nie potrzeba. Gaz na 3/4, to ok. 2500 obrotów, a na maksa (ale bez kick-down), to 3000 obrotów. Dopiero z wykorzystaniem kick-down lub w trybie S silnik kręci się do 4000.

Generalnie silnik w granicach obrotów od 1500 do 1800 nie wibruje i ma wystarczająco dużo mocy, aby sprawnie rozpędzić samochód. Jeśli w tym zakresie występują wibracje, to radzę się przyjrzeć, czy właśnie dwumas lub np. poduszka silnika nie są uszkodzone.

Opublikowano

W moim multi podobnie jak u evila brak jakichkolwiek wibracji w zakresie prędkości do 80 km\h. Przy 100 km\h ma 1800 obrotów a przy 120 km\h ma 2 tys. W takim razie z twoim autem jest jakiś problem, może dwumas albo poduszki.

Opublikowano

dzieki chlopaki

bede musial wiec podjechac na ogledziny autka

PS wiecie ile srednio taki dwumas w automatach wytrzymuje bo ja juz nalatem ponad 200kkm

ile juz macie w swoich autach (cos wymienialisie procz oleju) sorki za takie pytania ale to moj pierwszy automat i przechodze teraz etap zafascynowania i nauki jak dbac :)

Opublikowano

Mój końcówka 2003 roku, ponad 200k przebiegu, poza olejem i filtrami nic nie wymieniałem :)

Opublikowano

ja bym jezdzil normalnie bez obaw o turbo niezapominajac o tym aby silnik chwile pochodzil po szybszej jezdzie

Niskie obroty w multi,jezdzac po miescie, to normalna sprawa a juz napewno na starym 6cio lamelowym sofcie.

Jesli chcesz troche wiecej obrotow dodawaj wiecej gazu.

Ja tak nie robie z obawy o zapieczenie turbo bo moim zdaniem ma kiedy pompowac.

Od czasu do czasu jezdze troche dynamiczniej ale bez szalenstw -w koncu to multi :tongue4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...