Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AWX] Olej do TDI 1.9 - spadek poziomu syganlizowany lampka kontrolna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W skrócie opis sytuacji:

  • samochod to 1.9 TDI AWX 2002 r. zakupiony w DE przy przebiegu 350kkm - potwierdzony w ASO
  • po sprowadzeniu wymieniony zostal olej i filtry - olej Mobil 1 5W30 VW 505.01
  • z samochodem nie ma zadnych klopotow, dobra dynamika w trasie, nie ma kopcenia, niepokojacych dzwiekow, stukow itp
  • po przejechaniu okolo 12kkm zapalila mi sie lampka kontrolna oleju (wymiane mialem juz zaplanowana na przyszly tydzien w warsztacie)

i teraz kilka pytan od laika:

1. czy to typowe dla tego silnika i tego oleju, ze po 12kkm tak spadl poziom oleju?

2. jesli po nocy sprawdze poziom oleju i bedzie trzeba go dolac to czy mam kupic dokladnie taki sam olej czy moge dolac inny o takiej samej specyfikacji innego producenta tzn. 5w30 505.01

3. czy moge nim podjechac kilka km w poszukiwaniu sklepu (zakladajac ze olej bedzie na minimalnym dopuszczalnym poziomie) czy lepiej wybrac sie innym srodkiem komunikacji i samochod zostawic pod domem do momentu uzupelnienia oleju

4. czy rzeczywiscie zachwalany w innych tematach olej MOTUL jest warty kupienia czy pozostac przy Mobil 1?

wiem, ze temat byl walkowany, czytalem wiekszosc watkow ale wolalem to napisac - moze komus innemu z duzym przebiegiem AWX sie przyda taki temat

z gory dzieki za pomoc

rudzi

Opublikowano

O motulu jest tyle wątków że wystarczy poczytac a poziom oleju najlepiej sprawdzić ok 20-30 min po zgaszeniu gorącego silnika czy jechać autem bez oleju to chyba tu nie trzeba doradzac bo jak napiszą ci żebyś jechał i pojedziesz a coś się stanie to bedziesz miał pretensje. Jeżeli masz wymiane oleju to nie dolewaj tylko wymień i sprawdzaj potem poziom ogólnie mój 2 letni roomster na PD bierze ok 0,7 na 10000 i w serwisie twierdzą ze to ok. Najwyżej sprawdz rurę od dolotu powietrza przy kolektorze wlotowym powinno być tam lekko wilgotno od oleju ale nie powinno go być na tyle żeby np: kapał.

Opublikowano

Mam AWX-a i praktycznie styka mi oleju od wymiany do wymiany,ale mam Motula.Sam widzisz co stało się z Mobilem.

Jeżeli masz poziom na bagnecie przy jego dolnym załamaniu to spokojnie możesz delikatnie się jeszcze poruszać.

Ja mam Motula i jest naprawdę bardzo OK!Polecam Tobie wymianę na Motula.Ale jak będziesz kupował to tylko od DZIK-a(Marcin) ze Szczecina: http://pro-choice.pl/

Ja i inni bierzemy od nich i nie narzekamy.Musisz uważać z Motulem kupując gdzie indziej gdyż jest bardzo dużo podróbek!!!

Pozdrawiam i zadowolenia z furki! :good:

Opublikowano

Normalne objawy, ja jeżdże na Molulu.

Opublikowano

Jeśli te 12 kkm zrobiłeś głównie po mieście - jeżdżąc na krótkich odcinakach, dynamicznie przyspieszając itp, to miał prawo wziąć. Jeśli jednak ten przebieg zrobiłeś jeżdżąc w trasie i do tego dość delikatnie to powinieneś obejrzeć stan turbo, ewentualnie odmę.

Generalnie polecam Ci Motula, wcześniej miałem Castrola zalanego i więcej go ubywało.

Opublikowano

Ja też mam awx-a i z castrola przeszedłem na motul-a, Jestem zadowolony :decayed: przy normalnej jeździe (przebieg potwierdzony 206 tyś) po ok. 10 000 poziom lekko poniżej połowy myślę że w okolicy wymiany poziom będzie zadowalający :>.

Podsumowując polecam również Motul-a i filtry od Dzika oczywiście bo to sprawdzony i solidny dostawca :good:

Opublikowano

dzieki za odpowiedzi!

(..)Jeżeli masz wymiane oleju to nie dolewaj tylko wymień i sprawdzaj potem poziom (..)

wymniane mam zaplanowana za 2 tygodnie - wczesniej to niemozliwe i musze jeszcze dojechac do warsztatu, wiec musze tak czy siak kupic przynajmniej opakowanie 1L i uzupelnic ten brak

Jeśli te 12 kkm zrobiłeś głównie po mieście - jeżdżąc na krótkich odcinakach, dynamicznie przyspieszając itp, to miał prawo wziąć. Jeśli jednak ten przebieg zrobiłeś jeżdżąc w trasie i do tego dość delikatnie to powinieneś obejrzeć stan turbo, ewentualnie odmę(..)

mniej wiecej polowe tego przebiegu zrobilem w trasie a polowe po miescie, z zastrzezeniem ze w trasie po Polsce nie korzystam z autostrad wiec co chwila albo sie przyspiesza albo hamuje lub nawet stoi ('Polska w budowie'..)

jeszcze raz dzieki za opinie, dam znac jak sie sytuacja potoczy dalej[br]Dopisany: 20 Październik 2011, 16:20_________________________________________________odswiezam bo mam juz wyjasnienie calej sytuacji, po sprawdzeniu poziomu oleju okazalo sie, ze jest go zdecydowanie za malo (patrz rys. czerwony to poziom przy jakim zapalila sie lampka ostrzegawcza, zielony to poziom, do ktorego uzupelnilem olej)

bagnet.png

niestety mam zle przyzwyczajenia i nie sprawdzalem poziomu oleju - teraz bede to robil czesciej,

przy wymianie oleju w przyszlym tygodniu mechanik sprawdzi jeszcze dokladniej czy nie ma wyciekow, i chyba zamowie MOTUL'a ktorego polecacie

dzieki za wszystkie rady

rudzi

Opublikowano

Zdecydowanie sprawdzaj regularnie poziom oleju. Miałem taką przygodę, że po zakupie auta poziom był idealnie po środku tak jak na Twoim rysunku na linii zielonej, następnie sprawdziłem poziom po miesiącu i byłem w szoku- oleju było tyle co na rysunku na czerwonej linii, ale żadna lampka od oliwy się nie zaświeciła, FIS też nie zasygnalizował.

Opublikowano

dzieki za odpowiedzi!

(..)Jeżeli masz wymiane oleju to nie dolewaj tylko wymień i sprawdzaj potem poziom (..)

wymniane mam zaplanowana za 2 tygodnie - wczesniej to niemozliwe i musze jeszcze dojechac do warsztatu, wiec musze tak czy siak kupic przynajmniej opakowanie 1L i uzupelnic ten brak

Jeśli te 12 kkm zrobiłeś głównie po mieście - jeżdżąc na krótkich odcinakach, dynamicznie przyspieszając itp, to miał prawo wziąć. Jeśli jednak ten przebieg zrobiłeś jeżdżąc w trasie i do tego dość delikatnie to powinieneś obejrzeć stan turbo, ewentualnie odmę(..)

mniej wiecej polowe tego przebiegu zrobilem w trasie a polowe po miescie, z zastrzezeniem ze w trasie po Polsce nie korzystam z autostrad wiec co chwila albo sie przyspiesza albo hamuje lub nawet stoi ('Polska w budowie'..)

jeszcze raz dzieki za opinie, dam znac jak sie sytuacja potoczy dalej[br]Dopisany: 20 Październik 2011, 16:20_________________________________________________odswiezam bo mam juz wyjasnienie calej sytuacji, po sprawdzeniu poziomu oleju okazalo sie, ze jest go zdecydowanie za malo (patrz rys. czerwony to poziom przy jakim zapalila sie lampka ostrzegawcza, zielony to poziom, do ktorego uzupelnilem olej)

bagnet.png

niestety mam zle przyzwyczajenia i nie sprawdzalem poziomu oleju - teraz bede to robil czesciej,

przy wymianie oleju w przyszlym tygodniu mechanik sprawdzi jeszcze dokladniej czy nie ma wyciekow, i chyba zamowie MOTUL'a ktorego polecacie

dzieki za wszystkie rady

rudzi

Wg mnie poziom powinieneś utrzymywać w górnym położeniu wskaźnika ponieważ mniejsza ilość oleju to gorsze jego chłodzenie ponadto były na forum tematy gdzie użytkownicy silników z pompowtryskami sygnalizowali, iż jeżdżenie z niskim stanem oleju to gorsze smarowanie co powoduje zużycie turbiny, popychaczy i wałka rozrządu. Poziom który zaznaczyłeś to utrzymywałem w silnikach benzynowych.

Opublikowano

Spokojnie możesz utrzymywać poziom oleju tak jak na rysunku czyli na zielonej linii. Jeżeli jeździsz dynamicznie i są to krótkie dystanse to oleju może ubyć troszkę więc kontroluj stan regularnie:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...