e9matic Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Witam kolegów po raz kolejny. Ciąg dalszy moim zmagań z problemem, który występuje podczas hamowania. Mianowicie, podczas hamowania auto zaczyna pulsować, przypomina to troszkę działanie ABSu, jednakże zaden blad nie wyskakuje na zegarach, ani na Vagu. Co do tej pory zrobiłem w tym kierunku : Regeneracja przednich zacisków ( czyszczenie tłoczków, założone nowe fartuszki przeciw pylne wraz z oringami ), Regeneracja tylnych zacisków + nowe tarcze + nowe klocki + nowe łożyska, Dzisiaj wymieniłem najsłabsze wahacze, dwa górne od strony pasażera. Niestety po wykonaniu w/w czynności problem nie ustal, dalej mam dziwne pulsowanie. Powoli zaczyna mnie to doprowadzac do szewskiej pasji Ma ktos jakies sugestie, gdzie dalej szukac ?
MASATO Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 może krzywe tarcze z przodu
e9matic Opublikowano 26 Października 2011 Autor Opublikowano 26 Października 2011 może krzywe tarcze z przodu No dobra, krzywe tarcze z przodu. Ale w przypadku gdybym miał krzywe tarcze z przodu, drgan nie czul bym tez na kierownicy ? Pytam, ponieważ w moim przypadku drgania występują tylko na calej budzie auta, nie na kierownicy i ten fakt mnie zastanawia
szczuraz Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 przybrudzone czujnik abs bujnij sie po autobanie przyspieszaj i zwalniaj to Ci wybije na vagu które koło nie odbiera wystarczającej ilości impulsów
Diablo Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Vagowanie czujnikow wykaze roznice nawet przy wolnej jezdzie, jesli sa rozne odczyty czujnikow bedzie sie wlaczala pompa ABS, ale pape slychac i wiadomo ze sie zalacza. Jesli jej nie slyszysz to znaczy ze sa krzywe tarcze lub luzy na wahaczach.
e9matic Opublikowano 26 Października 2011 Autor Opublikowano 26 Października 2011 Jak napisałem wcześniej, pulsowanie ma efekt ABSu. Pompa się nie uruchamia, stad wiem, że czujniki ABSu są w porządku Diablo - dzisiaj jestem po wymianie dwóch wahaczy ( guma w tulejach była ukręcona w obu wahaczach ) więc wymieniłem na Lema. Pozostałe w/g mnie i stacji diagnostycznej są OK. Ale to nie jest na 100 % pewne. Co do tarcz, to nie mam niestety jak ich sprawdzić. Wiadomo, że nie chciałbym wymieniać wszystkich wahaczy i tarcz z klockami, za jednym zamachem Dlatego drążę temat z Waszą pomocą.
chriss Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 może krzywe tarcze z przodu No dobra, krzywe tarcze z przodu. Ale w przypadku gdybym miał krzywe tarcze z przodu, drgan nie czul bym tez na kierownicy ? Pytam, ponieważ w moim przypadku drgania występują tylko na calej budzie auta, nie na kierownicy i ten fakt mnie zastanawia może problemem są opony (koła porządnie wyważone ?)
danielo Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Ja bym stawiał na przegrzane tarcze i co się z tym wiąże krzwe
chriss Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Ja bym stawiał na przegrzane tarcze i co się z tym wiąże krzwe też tak obstawiałem na początku ale kolega e9matic twierdzi że drgania nie występują na kierownicy tylko na całej budzie dziwna sprawa :gwizdanie:
qrczak91 Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 hmm... spróbuj poszukać jakiś luzów w zawieszeniu. Kolega po dzwonie miał podobnie, delikatnie otarł się kołem o ciężarówkę i mu jakies luzy powstały. Efekt tego był właśnie taki, że przy hamowaniu koło mu szarpało. Fakt, że było to koło przednie, więc czuł to dość mocno na kierownicy, ale dopiero przy mocniejszym hamowaniu z wyższej prędkości. Luz był nieduży, więc przy mniejszych siłach wszystko było na sztywno. Może po jakiejś dziurze, albo krawężniku też gdzieś masz taki luz, na kole z tyłu (drgałaby cała buda, a nie kierownica)
danielo Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Ja bym stawiał na przegrzane tarcze i co się z tym wiąże krzwe też tak obstawiałem na początku ale kolega e9matic twierdzi że drgania nie występują na kierownicy tylko na całej budzie dziwna sprawa :gwizdanie: Teraz mi się przypomniało,sprawdź opony Miałem przypadek w A6 jak hamowałem to jak bym jechał po tarce :gwizdanie: jak masz możliwość zapodaj koła od znajomego i sprawdź
kaju Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 No ja bym sprawdził opony czy nie mają jakiegoś bombla, jak nie, to wszystkie koła na wyważarke, może zgubiłeś z któregoś odważnik i Ci bije. Aaa, tak pół żartem pół serio - sprawdź czy masz koła podokręcane
qrczak91 Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 opony... to ma sens. Jak chcesz, mam stare zimówki w garażu. Są łyse, więc wszelkie bąble będą widoczne możemy przełożyć i sprawdzić...
chriss Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 bardzo dobry pomysł z tym podmienieniem kółek a jak to nie pomoże to jednak bym się przyjrzał tym tarczom w szczególności tylnym
e9matic Opublikowano 26 Października 2011 Autor Opublikowano 26 Października 2011 Dzięki chłopaki za rady. może krzywe tarcze z przodu No dobra, krzywe tarcze z przodu. Ale w przypadku gdybym miał krzywe tarcze z przodu, drgan nie czul bym tez na kierownicy ? Pytam, ponieważ w moim przypadku drgania występują tylko na calej budzie auta, nie na kierownicy i ten fakt mnie zastanawia może problemem są opony (koła porządnie wyważone ?) Opony kopiłem, co prawda używane ( stare to były totalne slicki ), ale w dobrym stanie. Wszystkie cztery były wyważane u wulkanizatora bardzo dobry pomysł z tym podmienieniem kółek a jak to nie pomoże to jednak bym się przyjrzał tym tarczom w szczególności tylnym Jak pisałem wcześniej, tylne tarcze są nówki sztuki z klockami ( tarcze = Zimmermann , klocki Trw ) No ja bym sprawdził opony czy nie mają jakiegoś bombla, jak nie, to wszystkie koła na wyważarke, może zgubiłeś z któregoś odważnik i Ci bije. Aaa, tak pół żartem pół serio - sprawdź czy masz koła podokręcane Kaju dzięki za rade Większość z Was twierdzi, żeby sprawdzić wahacze. Jak pisałem na samej górze dzisiaj wymieniłem te, które miały luzy. Generalnie zacznę chyba od przekładki na opony zimowe, na stalówkach. Zobaczymy jak autko będzie się zachowywać. Oczywiście dam Wam znać. Jeżeli to nie pomoże, wymienię tarcze na przodzie. Potem reszta wahaczy a na koniec pójdę się uchlać, bo zostanie mi 20 zł w kieszeni, akurat na 4-pack
danielo Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Jeżeli to nie pomoże, wymienię tarcze na przodzie. Potem reszta wahaczy a na koniec pójdę się uchlać, bo zostanie mi 20 zł w kieszeni, akurat na 4-pack W Stonce za 20pln masz flaszeczkę
bej Opublikowano 29 Października 2011 Opublikowano 29 Października 2011 I doszedłeś kolego w czym tkwi problem?? W moim audi mam identyczny objaw, jak hamuje to tak jakby zalaczal sie ABS i jest takie odczuwalne drżenie na calej budzie. Tarcze z przodu i klocki mam nowe, z tylu tarcze sa ok, klocki nowe. Zawias tez jest ok zero luzów. Moze przyczyna byc zapowietrzony uklad hamulcowy??
e9matic Opublikowano 30 Października 2011 Autor Opublikowano 30 Października 2011 Nie kolego. Zapowietrzony układ na pewno nie będzie tu przyczyna ( ja odpowietrzałem cały + nowy płyn + regeneracja wszystkich 4-ech zacisków ) Mogą to być amorki z luzem poprzecznym Obecnie jestem na ukończeniu regeneracji stalówek, wiec w tym tygodniu będą najprawdopodobniej zakładał zimówki, może coś to da. Przynajmniej wykluczę opony i felgi, pod setup letni. Na pewno dam Wam znać co i jak.
Bertoni Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Ja stawiam na opony....też miałem taką rozrywke...nowe opony całkowicie to załatwiły.
e9matic Opublikowano 1 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2011 Witam po przerwie ( niestety ) Po wymianie kół na zimowe ( te zostały wyważone u znajomego wulkanizatora, wiec pewność 100 % ) Problem nadal istnieje. Czyli bujanie całej budy podczas hamowania. Powiedzcie mi proszę, jaki element TYLNEGO zawieszenia, mógłby powodować właśnie takie drgania. Amor ? Sprężyna ? a może jakaś tuleja met/gumowa. ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się